Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ciprian b

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salutare.
Sunt nou pe forum.
Am eroarea P 0234 5A la un H cu 1.7 din 2005.
Ca simptoma, la turatie relativ constanta (putin pe accelerare) se aprinde masinuta, si intra in 'limp mod'.
Am curatat senzorul MAP, si nimic. Am zis sa curat EGR cu admisia. Oare de la calamina sa fie?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
P 0234 - ce zice pe tester in descrierea codului?
Pare ceva de overbost sau aer fals in admisie....



LE: Bine ai venit Mr. Green
  • Bogdan7

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, acceasi problema ca si Ciprian o am si eu, tot la un Astra H 2005 100HP - Z17DTH.

P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation
(5A) - Not present

Ca simptome, la fel ca la Ciprian numai ca parca se mai aude si inca un sunet de parca ar scoate/rasufla aer atunci cand o calc si schimb viteza care pana acum vreo luna si ceva nu se auzea, e posibil sa fie vreun furtun de la turbo fisurat?

Si inca o intrebare, parametrii de la injectoare la relanti sunt asa:

Cyl. 1 injection Quantity Deviation: -1.02
Cyl. 1 injection Quantity Deviation: 0.22
Cyl. 1 injection Quantity Deviation: 0.17
Cyl. 1 injection Quantity Deviation: 0.62

Sunt cumva probleme la vreun injector?

Multumesc anticipat.
  • ciprian b

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Mda, se pare ca nu sunt singurul. Intre timp am schimbat regulatorul/sonda presiune turbosi tot face. Pe tester creste presiunea si atunci intra in 'limp mod'. Cred ca o sa-i curat admisia si EGR-ul.
  • Bogdan7

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Scuze pentru greseala de la parametrii injectoarelor:

Cyl. 1 injection Quantity Deviation: -1.02
Cyl. 2 injection Quantity Deviation: 0.22
Cyl. 3 injection Quantity Deviation: 0.17
Cyl. 4 injection Quantity Deviation: 0.62

Acum e ok, ciprian b te rog lasa un raspuns daca rezolvi ceva cu ajutorul curatarii EGR-ului, mersi.
Am mai citit aici pe forumul asta, sau poate tot in topicul asta (nu mai tin minte exact) despre solutii pentru curatarea injectoarelor, poate ajuta cu ceva?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu au treaba injectoarele cu presiunea aerului in admisie. Curatati amandoi admisia, EGR si tot ce aveti acces. Verificati ca tot sistemul de admisie sa fie etans. Daca nu, alt senzor.
  • ciprian b

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Multumim Angi, asa o sa fac, urmatorul pas, curatare admisie!
O zi buna.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@ciprian b...daca intra in limp mode la cresterea presiunii poate presiunea e prea mare...nu ai specificat valoarea...Nu cred ca o curatare va rezolva problema...nu e inutila desigur...dar mizeria poate reduce presiunea si debitul nicidecum mari...

Este posibil sa fie MAP defect si sa indice valoare mai mare decat cea reala...Ma rog..ECU stie debitul si temperatura..deci presiunea o poate calcula...e nevoie de MAP pentru corectii fine...

Sistemele mai vechi aveau doar minimul de senzori...celalti parametri fiind calculati...
  • ciprian b

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Mda, si eu m-am gandit la asta, dar pana sa schimb electrovalva turbo umblasem si la MAP, si e o mizerie acolo....., deci rau nu-i fac. P e urma... vad ce o sa mai indice pe valori.
  • Bogdan7

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, legat de
P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation
(5A) - Not present
am reusit luna trecuta sa o rezolv, pana la urma turbina a fost de vina si am schimbat-o.
Daca mai are cineva problema asta, verificati si geometria variabila, la mine a fost lovita si facea presiune prea mare.
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Hai ca intru si eu in clubul select de aici! Laughing Celebra P0234-5A !
Aceasi eroare,am facut si o poza la ecran....Ca simtome,dupa trecerea de 3000rpm pe o perioada de peste 10 secunde se aprinde masina cu cheita si imi taie din putere nemaiputand sa urc peste 3000ture.Ca o simtoma mai aparte,daca urc brusc in ture intre 1800rpm si vreo 3000 rpm (gen depasitre),cand ajung sus cu turele si dau sa schimb se aude un suierat ca de aer pierdut sau scapat pe undeva.....
Acum:
-turbina e schimbata,si cu ocazia asta am curatat si geometria si toata turbina si merge ca noua....Deci 99% exclusa turbina sau geometria ca abia am o saptamana de cand le-am schimbat si curatat...
-tija aia care comanda geometria la fel merge super usor si din cate vad functioneaza
-nici un furtun spart ca doar ce le-am verificat si montat.Am avut ce-i drept doua coliere care scapau,dar le-am inlocuit cu unele mult mai bune!Deci nici de aici nu poate fi.....
Mai raman doua variante sa vedem acum care ar fi.
1)Radiatorul de la intercooler care l-am avut spart si cu ocazia montarii turbinei l-am schimbat si ala cu unul din dezmembrari.Posibil sa fie si asta abia luat spart,dar o sa vad azi-maine ca desfac fata.Ca o paranteza,am ajuns sa dau jos fata mai repede ca un mecanic,cred.Nu-mi ia mai mult de 10 minute sa dau radiatorul jos.... Laughing Laughing Laughing Laughing
2)electrovalva turbo,cea de care va plangeti toti.Problema e ca nu stiu unde e pusa si cum sa o dau jos.Ceva sfaturi?Si eventual si un cod al ei....Ma gandesc ca cei care v-ati lovit deja de problema sunteti mai documentati ca mine!(masina e cea din semnatura)
O sa pun poze cu solutia dupa ce o aflu....Alte sfaturi daca mai aveti sunt binevenite!
  • R0ME0

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
george_eu25 am aceeasi problema, am incercat si curatat si reparat turbina, senzorul turbo si nimic. in frana de motor si fara accelerezi un timp sau sa tii pedala de accelaratie sub 2000, se stinge martorul cheita, apoi turbina functioneaza normal. SENZORUL TURBO e in partea stanga, in spatele chiuloasei, exact sub o supapa selenoid neagra. nu e greu de dat jos si curata. in el intra o mufa cu 3 fire, in cazul Z17DTH. cu o tubulara de 10 desfaci doua piulite, scoti tija cu tot cu supapa selenoid, apoi aceleasi suruburi de unde ai desfacut piulitele le desfaci. senzorul turbo il vezi apoi, cu un tors de 15 desfaci surubul cu care e prins senzorul de blocul motor si il scoti afara. bafta!
  • R0ME0

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
eu l-am curatat cu spray egr ca sa inmoi calamina. are un orificiu cat filtru de tigara. nu incerca sa bagi adanc ceva ascutit ca cica se distrug lamele din interiorul senzorului, curata cat poti doar interiorul marginilor din orificiu
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Hai ca pana am stat sa raspunda careva m-am apucat de surubarit....
Cam asa arata la mine!Am turnat benzina peste tot si am clatit-o bine si inauntru,apoi am lasat-o la soare pe masina vreo 15 minute si s-a uscat perfect.De stricat nu are ce dracu sa se strice ca la cat era de imbacsita si pe dinauntru.....



Acum maine sa ma apuc de ailalta cu doua stuturi......
Si sa vad si ce e cu fasaitul ala scurt cand ajung sus in ture si schimb treapta de viteza....Sa nu am ceva spart!
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ce ai curatat tu este senzorul MAP. El masoara presiunea din admisie. E foarte bine ca I-ai dat o fata noua, dar ca sa-ti mearga masina cum trebuie ramane sa schimbi electrovalva. Iti spun din experienta mea recenta

Bafta
  • R0ME0

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
George exact asa arata si al meu, l-am curatat si tot imi arata eroare dupa cateva zile. Poate tu ai noroc mai mult. Celalalt senzor de care spui nu stiu nici eu,poate daca pui o poza am sa il curat si eu pe urma.
Bafta in continuare
  • R0ME0

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tiaz si TecDoc indica ca acesta este senzorul de presiune turbo, exact cel care l-a aratat George in poza. Despre care electrovalva spui tu k trebuie schimbata?
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Codul 0234 este generat de prosta functionare a electrovalvei ce comanda geometria variabila a turbinei care este localizata in spatele motorului langa alternator. Din ea intra si ies furtunasele de vaccum
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu date noi.....
Am dat azi jos "jucaria" cu pricina (electrovalva) si am zis ca inainte sa dau banii pe una noua sa incerc sa ii fac o curatate asteia...Prima data am dat capacelul ala care vine montat pe ea la o parte si sub el am vazut ca e o sita.Am turnat niste benzina pe ea si s-a curatat imediat sita aia.Apoi am luat niste benzina cu seringa si am bagat din plin (fara presiune) pe stuturile alaea ale ei pana am umplut-o bine.Am lasat-o asa vreo 2-3 minute apoi am suflat-o bine cu un compresor.De bagat aer in ea am bagat doar pe tevusca mai groasa....Am repetat procesul de vreo 3-4 ori.Prima data a iesit ceva negreala odata cu benzina,apoi din ce in ce mai putin.Acum ca o paranteza,eu ca si degresant/solutie de curatare in general folosesc doar benzina.Nu spray-uri sau alte minuni.Benzina curata excelent,nu ataca nici un material si se evapora foarte repede lasand piesa uscata si curata.
Revenind la "oile" noastre,am montat elecrovalva la loc si am facut 2 ture la intervale diferite,dar cu motorul cald bine si cu toate ca am ajuns la 4500rpm si am tinut-o asa vreo 2-3 km,eroarea nu a mai aparut.Practic in momentul asta masina merge excelent.Acum,cand si daca o mai aparea iar eroarea,o sa-i pun o electrovalva noua,dar pana atunci daca nu o curatam asta si luam direct una noua parca aveam un regret ca nu am incercat sa o curat!
O poza cu sita de care ziceam ca era imbacsita....
  • R0ME0

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
george eu am schimbat-o, e a doua la mine. intradevar cand am schimbat-o un timp nu am mai avut eroare, acu se pare k a reaparut. am sa fac acelasi lucru ca si tine, sa o curat. multumim pt poze si explicatii !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR