Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • cristof

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut tuturor conducatorilor de opel ,,se pare ca a venit si ziua in care sunt nevoit sa va spun ce simptom are opelul meu si sa va rog sa ma ajutati cu un sfat ,,,, asadar masina este un opel astra g din 2004 motorizare 1,7cdti /z17dtl ,,,,,152 mii km la bord sau cel putin asa imi arata mie pe bord Very Happy ,,toate bune pana aici ,mers ireprosabil,consum destul de mic (de ceva vreme la o accelarare brusca scoate ceva fum negru ) si surpriza a venit cand am oprit masina pe o panta ! Shocked bagata in treapta 1 cu motoru oprit dupa cateva secunde a plecat la vale Smile . precizez ca masina trage bine ,porneste bine ,rareori scoate fum negru nu mananca ulei .


deci care ar fi cauza ?
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai cauza ai spus-o chiar tu in titlul topicului deschis. Dar depinde de cat de pronuntata a fost panta ! .....pentru ca nici compresia in cauza , chiar daca e ok, nu poate sustine forta gravitationala a masinii parcata in panta la nesfarsit.
  • cristof

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
inclinatia nu era f mare in aceeasi panta parcam vechea masina opel astra f x16xel ,bagam in treapta 1 si nu aveam nicio problema.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...atunci probabil pierzi compresie pe la segmenti sau supape dar daca zici ca masina se comporta ok , atunci PANA se mai comporta ok , tragi si frana de mana la parcare.
  • cristof

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
bun deci un test de compresie ,mi-ar putea spune exact unde este buba,,,,,,categoric nu desfac motorul pana cand nu ajunge intr-un puct critic ,,,daca cunoaste-ti alta varianta va rog informati-ma si pe mine . multumesc
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Atata timp cit masina merge, trage , nu consuma aiurea ulei , las-o asa. Poti sa faci si test de compresie ....si ? Nah, vei afla poate ca cilindrul x pierde compresie ..... asa si ? Doar n-o sa te apuci sa desfaci motorul daca porneste si merge frumos !
Cand va veni ,,momentul critic,, ai sa vezi atunci ce-i de facut.

Mi-a ,,fugit,, si mie masina parcata pe bordura si imi venea sa-i trag suturi in roata gandindu-ma la motor ......apoi , in alte ocazii n-a mai luat-o la vale , lasandu-ma nedumerit. Ce stiu eu ce-a apucat-o prima oara ...... Dar nici nu-mi mai bat capul - trag de ea pana crapa !

PS - din cite stiu un test de compresie iti arata valoarea numerica a compresiei .... si poti afla daca e sub valoarea nominala. Ca PE UNDE SCAPA compresia asta nu cred ca-ti spune. Ori faptul ca iti scapa compresia ai constatat si tu !
  • cristof

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
din moment ce pleaca singura ,,clar ca ceva nu e f ok.....dar cand crapa atunci trecem la reparat !
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
S-a mai discutat...masina sta imobilizata doar cu frana de stationare ori cu pietroi la roata...compresia nu are de-a face cu stationarea in panta.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu te cred ca, virgula, compresia nu are de-a face cu stationarea in panta desi nu inteleg ce-ai vrut sa spui ..... ori ca nu-i bine sa lasi masina parcata doar pe baza compresiei , ori ca nu are nicio legatura compresia cu imobilizarea masinii .....
Ce fac insa iarna cu frana de mana ? ( nu ma pune sa caut pietroaie, te rog )
  • cristof

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
raspunsu e urmatorul ......compresia motorului trebuie sa sustina greutatea masinii,,daca nu o face inseamna ca ceva nu e in regula ...indiferent ca e banzinar sau diesel..
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sa nu va gasiti masina in gard ori si mai rau in rapa ...compresia face posibila functionarea motorului,imobilizarea se face numai cu frana de stationare ori pus ceva la roata .
Daca suprafata este putin inclinata lantul cinematic asigura inertia necesara sa stea cuminte masina...eu unul nu ma risc,in fata portii care e suprafata plana o las numai in viteza ca se mai proptesc idioti si mi-au deranjat ambele bari deja .
P.S. Rog moderator sa stearga repede subiectul ca s-a mai discutat si bag seama ca se vor mai gasi specialisti care n-au auzit de frana de stationare sa sustina prostii.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
In mare parte chestia asta cu plecatu` la vale in viteza , este stransa legata de cutia de viteza. Adica in functie de raportul de transmisie. Z17DTL are cutie CR adica close ration (rapoarte scurte=factor de multiplicare mare) fapt care faciliteaza "datul peste cap al motorului " ca si cum ai impinge-o. Z17DTH are cutie WR (rapoarte lungi) . Mai pe scurt unde o cutie WR sta in vinteza in panta una CR nu o va face.
Luam cazul exclusiv al motoarelor 1.7 CDTI diferite variante de putere dar la care compresia este cam aceeasi.
Este adevarat ca daca masina statea in viteza in aceeasi panta iar de la o vreme nu o mai face se poate pune un semn de intrebare referitor la starea compresiei.
@bh13ncu Apropo iarna (de fapt mereu ) este chiar foarte indicat sa folosesti frana de mana, pentru a preveni blocarea cablurilor Ca ai tu probleme cu mantaua cablurilor (sau chiar ciufulite) si ingheata apa pe ele asta este partea a 2a si tine de mentenanta.Daca nu vrei sa dai 100 RON pe cabluri poti sa iti cumperi bolovani de 10 RON ii plasezi langa frana de mana si cand cobori ii pui la roata...
O zi buna.
  • AngelGuard

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Salut. Am facut si eu acelasi test pe care l-a facut si colegul Cristof pe Astra G-ul meu X16 XEL. Panta era de aprox 30 grade. In treapta intai de viteza masina a stat nemiscata, chiar si in conditiile in care eu m-am miscat un pic in scaun ca sa ii fac balans. Apoi am bagat-o, tot cu motorul oprit, in marsarier. La fel m-am miscat un pic si de fiecare data cand ma miscam masina mai cobora cate un pic pe panta. Este normal sa se intample asa cand este in marsarier? Sau poate fi semnul unei probleme de compresie?
  • ciprinell_bossu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Sports Tourer 2011 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut dețin un astra g 1.4 16v si am urmatoarele probleme lipsa scânteie pe pistolul 3-4 schimbate buji si bobina problema este ca imi merge in 3.4 si tremura foarte rau bujiile sunt afumate am curãțat si injectosrele dar degeaba.am fãcut si testul de compresie pe cilindri nu am presiune deloc când se încãlzește motorul merge mai bine daca aveti ceva sfaturi sa imi ziceți?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Colegu te inteleg ca esti intr-o mare dilema,ai schimbat niste piese si masina tot nu merge cum trebuie,normal trebuia sa se inceapa cu schimbat bujiile intre ele ,daca nu se muta problema inseamna ca urma masurarea de compresie.Daca nu este compresie pe 3 si/sau4 atunci nu exista alta varianta decat verificat chiulasa.Cauta un mecanic cu minime dotari si se poate verifica daca scapa compresie pe la supape asa cum banuiesc eu,rezolvarea este demontat chiulasa,schimbate supapele cu probleme,curatate scaunele supapelor,deblocat tachetii alta garnitura si remontat.Asta este varianta minima de reparatie astfel incat sa mearga motorul normal.Cuzele de obicei sunt depunerile din tachetii hidraulici,care pot fi de la acumularea de calamina supapele raman intredeschise si de aici pana la ars nu mai trebuie decat un drum lung la turatii mari .
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca din mare viteza,dupa ce am scris mesaj privat, am trimis total aiurea mesajul asta,asa ca nu este corect ma refeream la alt motor .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR