- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
@ccostras
Mesajul meu anterior era adresat initiatorului topicului - ionut25 , dar vad ca simptomele sint cam aceleasi si la tine si cele spuse sint valabile si pentru tine. Cauze, ca si la ionut25 ar putea fi mai multe, dar partea electrica poate fi verificata relativ usor, inainte de a te apuca sa schimbi termostatul sau alte chestii. Parerea mea.
Mesajul meu anterior era adresat initiatorului topicului - ionut25 , dar vad ca simptomele sint cam aceleasi si la tine si cele spuse sint valabile si pentru tine. Cauze, ca si la ionut25 ar putea fi mai multe, dar partea electrica poate fi verificata relativ usor, inainte de a te apuca sa schimbi termostatul sau alte chestii. Parerea mea.
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Problema la Vectra 2.2 DTI 2001: se duce apa la 98-100 de grade cu climatronicul in functiune. Fara, sta pe la 90-93. La talpa sau mers constant cu 160 km/h, fara climatronic, se duce spre 100. Daca as da drumul si la aer, cred ca ar trece de 100. Ce naiba se intampla? E stresant sa plec la drum si sa stau cu ochii pe temperatura apei. As vrea sa curat radiatorul (sau radiatoarele, ca am inteles ca e unul si pentru aer). Cat dureaza operatiunea in service? Imi arata de cateva zile pe BC sa verific nivelul antigelului. L-am verificat, e OK. Azi dimineata, din nou, imi afiseaza sa-l verific. WTF?
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
pai daca nivelul e ok de vina pare sa fie termostatul sau termocupla, termocupla o poti verifica usor desfacand capota la temperatura mare iar termostatul daca nu deschide e radiatorul rece dimineata dupa ce se incalzeste motorul.
un furtun obturat la antigel si sa ai aer in instalatie?
cel mai grav pt tine ar fi sa ai chiulasa ovalizata, la 2.2 am auzit ca e "carne" putina si nu prea are din ce sa ia la rectificare, dar cum nivelul zici ca e ok poate ai noroc.
La radiatoare ce naiba sa cureti, primul e cel de la clima iar daca pui jetul pe el strambi toate celulele (proprietarul masinii mele a fost patron de spalatorie si cunosc problema) si mai rau ii faci, poate sa dai mustele cu palma dar se usuca si cad singure.
un furtun obturat la antigel si sa ai aer in instalatie?
cel mai grav pt tine ar fi sa ai chiulasa ovalizata, la 2.2 am auzit ca e "carne" putina si nu prea are din ce sa ia la rectificare, dar cum nivelul zici ca e ok poate ai noroc.
La radiatoare ce naiba sa cureti, primul e cel de la clima iar daca pui jetul pe el strambi toate celulele (proprietarul masinii mele a fost patron de spalatorie si cunosc problema) si mai rau ii faci, poate sa dai mustele cu palma dar se usuca si cad singure.
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
turculetz a scris: termocupla o poti verifica usor desfacand capota la temperatura mare Cum? Te rog sa nu pleci de la presupunerea ca as avea vreo urma de abilitati tehnice. Nu am. Explica-mi ca la...sahisti
cel mai grav pt tine ar fi sa ai chiulasa ovalizata, la 2.2 am auzit ca e "carne" putina si nu prea are din ce sa ia la rectificare, dar cum nivelul zici ca e ok poate ai noroc.
Chiulasa ovalizata??? De la ce? Masina merge superbine, motorul nu mi-a facut probleme deloc.
La radiatoare ce naiba sa cureti, primul e cel de la clima iar daca pui jetul pe el strambi toate celulele (proprietarul masinii mele a fost patron de spalatorie si cunosc problema) si mai rau ii faci, poate sa dai mustele cu palma dar se usuca si cad singure.
Eu am inteles ca se pot infunda celulele radiatorului si ca se poate curata bagand apa in el sau vreo solutie speciala de curatat radiatoare. Foarte multumesc pentru orice alte sfaturi.
cel mai grav pt tine ar fi sa ai chiulasa ovalizata, la 2.2 am auzit ca e "carne" putina si nu prea are din ce sa ia la rectificare, dar cum nivelul zici ca e ok poate ai noroc.
Chiulasa ovalizata??? De la ce? Masina merge superbine, motorul nu mi-a facut probleme deloc.
La radiatoare ce naiba sa cureti, primul e cel de la clima iar daca pui jetul pe el strambi toate celulele (proprietarul masinii mele a fost patron de spalatorie si cunosc problema) si mai rau ii faci, poate sa dai mustele cu palma dar se usuca si cad singure.
Eu am inteles ca se pot infunda celulele radiatorului si ca se poate curata bagand apa in el sau vreo solutie speciala de curatat radiatoare. Foarte multumesc pentru orice alte sfaturi.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Voi cita unul dintre mesajele mele dintr-un subiect asemanator facind mici ajustari pentru motorul Y22DTR:
Vad ca lumea e mai pesimista pe aici. Iti sugereaza niste probleme ca-ti sta inima-n loc. Eu sint mai optimist si zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
La Y22DTR se pare ca ventilatoarele sint pornite de 1 termocupla cu 3 trepte de temperatura (judec doar dupa TIS, nu am vazut niciodata motorul). Mufa termocuplei e pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, e in dreapta, pe coltul de sus al radiatorului). Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- In primul rind ar trebui sa verifici sigurantele ventilatoarelor. 9a si 9b pe poza (sint intr-o cutie pe linga baterie):
- Scoate mufa cu 4 pini de pe termocupla (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 1 si 2. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 1 si 2, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Edit: M-am uitat in TIS mai atent si se pare ca mufa termocuplei e sus pe radiator, in dreapta. Am corectat postul corespunzator.
Vad ca lumea e mai pesimista pe aici. Iti sugereaza niste probleme ca-ti sta inima-n loc. Eu sint mai optimist si zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
La Y22DTR se pare ca ventilatoarele sint pornite de 1 termocupla cu 3 trepte de temperatura (judec doar dupa TIS, nu am vazut niciodata motorul). Mufa termocuplei e pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, e in dreapta, pe coltul de sus al radiatorului). Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- In primul rind ar trebui sa verifici sigurantele ventilatoarelor. 9a si 9b pe poza (sint intr-o cutie pe linga baterie):
- Scoate mufa cu 4 pini de pe termocupla (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 1 si 2. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 1 si 2, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Edit: M-am uitat in TIS mai atent si se pare ca mufa termocuplei e sus pe radiator, in dreapta. Am corectat postul corespunzator.
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Multzam, murzick. Citisem si topicul al carui link l-ai dat tu in mesaj. Problema mea e ca sunt complet atehnic si mi-e cam nu stiu cum sa ma bag in motor, ca sa zic asa. Ce inseamna sa 'suntez' contactele? Oricum, indicatiile tale mi se par foarte clare, dar, din punctul meu de vedere, foarte dificil de pus in practica. Repet, nu am nici o treaba cu chestiile tehnice (formatie umanista, deh...). O sa incerc eventual sa gasesc pe cineva care se pricepe sa vedem daca poate urma instructiunile tale. Multumesc mult inca o data.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Am avut in vedere sa pui in scurt contactele cu o bucata de cablu (cred ca e bine sa fie cu izolatie acolo unde il tii cu mina). A ºunta inseamna altceva decit a scurtcircuita, dar cred ca lumea (cel putin eu ) foloseste termenul ca echivalent al lui a scurtcircuita de multe ori. My mistake.
Daca poti ajunge in weekend prin Drumul Taberei, pot sa te ajut sa gasesti problema.
Daca poti ajunge in weekend prin Drumul Taberei, pot sa te ajut sa gasesti problema.
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
M-am intilnit cu Bogeyman si am facut testele sugerate de mine. Rezultatul a fost ca merg ventilatoarele ok in vitezele 1 si 2. In concluzie partea electrica (relee, ventilatoare, rezistentele de pe ventilatoare) pare sa mearga ok.
Bogeyman, dupa ce completezi antigelul (sigur nu pierzi pe undeva antigel?) poti sa te mai uiti la (in ordinea enumerarii):
1. Termocupla - mergi cu AC pornit ca sa incalzesti motorul pina pe la 95-98 grade, unde in mod normal ar trebui sa se invirta ventilatoarele cu viteza a 2 (fiecare prin rezistenta lui). Trage pe dreapta undeva fara sa opresti motorul si AC si uita-te imediat daca se invirt ambele ventilatoare in acel moment. Daca sint oprite amindoua, atunci e termocupla de vina. Daca insa se invirt bine mersi ambele atunci vezi mai departe.
2. Radiatoare - daca sint murdare la exterior (imbicsite cu muste, noroi, etc), nu mai trece aerul usor prin ele si poate sa-ti creasca usor temperatura antigelului cu 5-10 grade. N-ar strica sa-ti schimbi si antigelul si sa speli radiatoarul principal pe interior. Ziceai ca de cel putin 2 ani n-a mai fost schimbat.
3. Termostatul - ar putea sa nu se deschida complet si antigelul sa circule greu. La o incarcare mica, sistemul de racire ar face fata, dar daca incarcarea creste (pornesti AC-ul si caldura de pe radiatorul AC-ului vine pe radiatorul principal sau daca forjezi motorul) sistemul de racire nu mai disipa toata caldura si motorul se incalzeste mai tare. Nu prea stiu cum ar putea fi testata usor treaba asta. Cel mai simplu e sa-l schimbi. Vezi poate e cumva blocat pe deschis, ca sa nu zici ca l-ai schimbat degeaba. Il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa se miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
4. Pompa de apa - ar putea sa nu-si mai faca treaba bine, sa scapete pe ax paletele care misca antigelul. Nici asta nu poate fi testata usor din pacate.
Daca ajungi sa schimbi termostat, pompa de apa uite niste preturi de acum 2 luni:
- pompa de apa Airtex - 130 lei
- termostat Behr cu flansa - 140 lei
Bogeyman, dupa ce completezi antigelul (sigur nu pierzi pe undeva antigel?) poti sa te mai uiti la (in ordinea enumerarii):
1. Termocupla - mergi cu AC pornit ca sa incalzesti motorul pina pe la 95-98 grade, unde in mod normal ar trebui sa se invirta ventilatoarele cu viteza a 2 (fiecare prin rezistenta lui). Trage pe dreapta undeva fara sa opresti motorul si AC si uita-te imediat daca se invirt ambele ventilatoare in acel moment. Daca sint oprite amindoua, atunci e termocupla de vina. Daca insa se invirt bine mersi ambele atunci vezi mai departe.
2. Radiatoare - daca sint murdare la exterior (imbicsite cu muste, noroi, etc), nu mai trece aerul usor prin ele si poate sa-ti creasca usor temperatura antigelului cu 5-10 grade. N-ar strica sa-ti schimbi si antigelul si sa speli radiatoarul principal pe interior. Ziceai ca de cel putin 2 ani n-a mai fost schimbat.
3. Termostatul - ar putea sa nu se deschida complet si antigelul sa circule greu. La o incarcare mica, sistemul de racire ar face fata, dar daca incarcarea creste (pornesti AC-ul si caldura de pe radiatorul AC-ului vine pe radiatorul principal sau daca forjezi motorul) sistemul de racire nu mai disipa toata caldura si motorul se incalzeste mai tare. Nu prea stiu cum ar putea fi testata usor treaba asta. Cel mai simplu e sa-l schimbi. Vezi poate e cumva blocat pe deschis, ca sa nu zici ca l-ai schimbat degeaba. Il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa se miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
4. Pompa de apa - ar putea sa nu-si mai faca treaba bine, sa scapete pe ax paletele care misca antigelul. Nici asta nu poate fi testata usor din pacate.
Daca ajungi sa schimbi termostat, pompa de apa uite niste preturi de acum 2 luni:
- pompa de apa Airtex - 130 lei
- termostat Behr cu flansa - 140 lei
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
pai parca se lauda ca are nivelul ok, oricum cat timp nu baga mai multa apa ca motorina e ok
parerea mea e sa elimine repede cauza ca altfel apar complicatiile de care vorbeam, daca i se arde garnitura la chiulasa as zice ca s-a ars si el.
Asta pt mine: temperatura din bord pana la urma cine o indica, termostatul sau senzorul temperatura motor?
P.S. nu mi se par asa scumpe termostatul si pompa, ma asteptam la ceva mai serios
ipoteza cu pompa pare mai credibila, scartzaie cureaua dimineata? poate patineaza desi la 160 ar fi incinsa rau, n-ar avea sanse, oricum verifica daca e tare si arata bine, in zona aia de obicei se pierde ulei la simeringul distributie si cureaua il arunca peste tot
parerea mea e sa elimine repede cauza ca altfel apar complicatiile de care vorbeam, daca i se arde garnitura la chiulasa as zice ca s-a ars si el.
Asta pt mine: temperatura din bord pana la urma cine o indica, termostatul sau senzorul temperatura motor?
P.S. nu mi se par asa scumpe termostatul si pompa, ma asteptam la ceva mai serios
ipoteza cu pompa pare mai credibila, scartzaie cureaua dimineata? poate patineaza desi la 160 ar fi incinsa rau, n-ar avea sanse, oricum verifica daca e tare si arata bine, in zona aia de obicei se pierde ulei la simeringul distributie si cureaua il arunca peste tot
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Bogeyman, te rog sa ignori ce am scris putin mai sus la punctul 1, despre termocupla, pentru ca este eronat ce am scris acolo. Daca ai face cum am scris acolo, ai vedea cel mai probabil ca ventilatoarele se invirt si ai trage concluzia ca termocupla e ok. Gresit. Sa-ti explic de ce.
Termocupla ta are 4 pini si 3 temperaturi la care cupleaza diferiti pini:
- T1 - cupleaza pinii 1-2 - viteza 1 a ventilatoarelor
- T2 - pinii 1-2 ramin cuplati, dar in plus mai cupleaza si 1-3, deci 1-2-3 - viteza 2 a ventilatoarelor
- T3 - pinii 1-2-3 ramin cuplati si in plus mai cupleaza si 1-4, deci 1-2-3-4 - viteza 3 a ventilatoarelor
Sa presupunem (sa zicem ca AC e oprit, pentru a scoate din ecuatie senzorul de presiune de pe radiatorul de AC) ca termocupla este defecta si la T2 nu cupleaza 1 cu 3. Ce se intimpla? Pinii 1 si 2 vor ramine cuplati, ventilatoarele vor continua sa se invirta cu viteza 1, care desigur este insuficienta pentru temperaturi mai mari decit T2 si motorul se va incalzi pina spre T3. Daca la T3 va cupla 1 cu 4, ventilatoarele se vor roti cu viteza 3 si vor raci motorul pina sub T3, unde iarasi vor trece pe viteza 1. Si tot asa. Motorul nu va fierbe, dar va sta la temperaturi in jurul T3 (care cred ca este peste 100 de grade). Dar exista probabilitatea sa nu cupleze nici la T3, ceea ce ar fi extrem de rau si nu cred ca vrei sa ajungi acolo.
Sfatul meu, schimba in primul rind termocupla, ca e usor de schimbat si nici nu e foarte scumpa. Cred ca cea mai ieftina o gasesti pe la 80-100 lei.
Termocupla ta are 4 pini si 3 temperaturi la care cupleaza diferiti pini:
- T1 - cupleaza pinii 1-2 - viteza 1 a ventilatoarelor
- T2 - pinii 1-2 ramin cuplati, dar in plus mai cupleaza si 1-3, deci 1-2-3 - viteza 2 a ventilatoarelor
- T3 - pinii 1-2-3 ramin cuplati si in plus mai cupleaza si 1-4, deci 1-2-3-4 - viteza 3 a ventilatoarelor
Sa presupunem (sa zicem ca AC e oprit, pentru a scoate din ecuatie senzorul de presiune de pe radiatorul de AC) ca termocupla este defecta si la T2 nu cupleaza 1 cu 3. Ce se intimpla? Pinii 1 si 2 vor ramine cuplati, ventilatoarele vor continua sa se invirta cu viteza 1, care desigur este insuficienta pentru temperaturi mai mari decit T2 si motorul se va incalzi pina spre T3. Daca la T3 va cupla 1 cu 4, ventilatoarele se vor roti cu viteza 3 si vor raci motorul pina sub T3, unde iarasi vor trece pe viteza 1. Si tot asa. Motorul nu va fierbe, dar va sta la temperaturi in jurul T3 (care cred ca este peste 100 de grade). Dar exista probabilitatea sa nu cupleze nici la T3, ceea ce ar fi extrem de rau si nu cred ca vrei sa ajungi acolo.
Sfatul meu, schimba in primul rind termocupla, ca e usor de schimbat si nici nu e foarte scumpa. Cred ca cea mai ieftina o gasesti pe la 80-100 lei.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Tiby
- **
- 146 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
Tiby
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
Asa patesc si eu cu apa sa fiarba.Asta de cand am schimbat antigelul.Sa aiba si el o cauza.Am luat un antigel bun sa tina.Se incalzeste tare motorul...Ma gandeam sa schimb garnitura si cu antigelul.Garnitura nu a fost schimbata de la 53000 km si masina are 102000.Antigelul are jumatate de an.Sa le schimb?
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu cred ca am vazut motivul reparatiei initiale.
cum mergea motorul inainte de reparatie?dpdv al racirii.
esti sigur ca sa montat totul corect, la loc.
nu s-a inversat vreun furtun ceva pe acolo pe principiul ca merge oricum?
citind mai bine am observat ca ventilatoarele tale nu pornesc cind ai mai multa nevoie de ele adica la supraincalzirea motorului.de ce oare? te mai intreb odata:
esti sigur ca s-a montat totul corect? pare ceva defect pe partea electrica in sensul in care odata cu conectarea circuitului de A/C ceva nu mai comanda ventilatarele celelalte. vreun fir de masa lipsa su montat aiurea?
cum mergea motorul inainte de reparatie?dpdv al racirii.
esti sigur ca sa montat totul corect, la loc.
nu s-a inversat vreun furtun ceva pe acolo pe principiul ca merge oricum?
citind mai bine am observat ca ventilatoarele tale nu pornesc cind ai mai multa nevoie de ele adica la supraincalzirea motorului.de ce oare? te mai intreb odata:
esti sigur ca s-a montat totul corect? pare ceva defect pe partea electrica in sensul in care odata cu conectarea circuitului de A/C ceva nu mai comanda ventilatarele celelalte. vreun fir de masa lipsa su montat aiurea?
@reides
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
ionut25 a scris: DAT-MI O MANA DE AJUTOR.....IMI FIERBE MOTORUL OAMENI BUNI.... !AM UN OPEL OMEGA B TD DE 2,5..CEL CU MOTOR DE BMW......SI DUPA VREO 10-15 KM. PRIN BUCURESTI....AJUNGE TEMP. PESTE 100 GRADE...CE E DE FACUT....?VA ROG ORICE...AJUTOR E BINEVENIT....MULTUMESC...DE MENTIONAT CA GARNITURA DE CHIULOASA E SCHIMBATA RECENT...!
Imi cer scuze pentru limbajul mai putin tehnic dar sunt complet "praf" la masini.
Aceeasi problema am avut-o si eu, cu diferenta ca mie mi se aprindea si un bec in bord "ceva cu racire de urgenta a motorului ; este un motoras cu o stelutza pe el" . Becul asta mi se aprindea numai cand dadeam drumul la aer conditionat. Ventilatorul radiatorului pentru aerul conditionat nu se invartea si atunci ventilatorul radiatorului motorului trebuia sa faca fata la doua operatii de racire: atat a motorului cat si a radiatorului pentru aerul conditionat. S-a dovedit a fi arsa o siguranta din cele ce sunt langa motor.
Am fost la un service, au ajuns la concluzia ca e de la sigurante ("au pus calculatorul pe ea") am schimbat sigurantele si gata. Pentru o perioada. Pe urma a inceput sa se aprinda iar. Am sunat la service si mi-au zis ca s-a ars din nou siguranta. Am desfacut "cutiutza aia mica neagra cu 8 sigurante" si neputand sa le scot si sa verific doar pe a 3-a si pe a 5-a le-am scos pe toate si le-am pus in ordine de sus in jos la capota.M-am uitat la ele, nu mi-a s-a parut nici una arsa si le-am pus la loc. La a 6-a si a 7-a insa, pentru ca aveam cate una intr-o mana nu mai sunt sigur ca le-am pus la locul lor.Ce e important e ca de atunci nu mi s-a mai aprins becul si fac drumul Bucuresti - Constanta - Bucuresti in fiecare weekend plus Bucuresti zi-de-zi fara ca becul sa se mai fi aprins. E posibil ca siguranta aia ( ori a 3-a ori a 5-a) sa nu fi fost pusa cum trebuie?
Si acum si o intrebare. De cand am umblat la sigurantele alea, volanul nu se mai invarte la fel de usor ca si inainte.E posibil sa fie din "posibila" inversare a sigurantelor?
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
cred ca ar conta daca este electro-hidraulica si ai pus siguranta in alta parte (vreun optional care nu exista) anuland motorasul
consulta manualul si vezi daca are siguranta la asa ceva, nu in ultimul rand respecta si valoarea lor consumatorii mai mari au sigurante de valori mai mari, nu de alta dar sa nu iei foc
consulta manualul si vezi daca are siguranta la asa ceva, nu in ultimul rand respecta si valoarea lor consumatorii mai mari au sigurante de valori mai mari, nu de alta dar sa nu iei foc
Calin
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Mures
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2004
- Mesaj Privat
ionut25 a scris: DAT-MI O MANA DE AJUTOR.....IMI FIERBE MOTORUL OAMENI BUNI.... !AM UN OPEL OMEGA B TD DE 2,5..CEL CU MOTOR DE BMW......SI DUPA VREO 10-15 KM. PRIN BUCURESTI....AJUNGE TEMP. PESTE 100 GRADE...CE E DE FACUT....?VA ROG ORICE...AJUTOR E BINEVENIT....MULTUMESC...DE MENTIONAT CA GARNITURA DE CHIULOASA E SCHIMBATA RECENT...!
Si eu am exact aceeasi masina si exact aceeasi problema. Cand era cald afara > 30 grade celsius si urcam vreun deal motorul fierbea in 10 min. Apa nu pierde. Nici ulei nu consuma.
Am schimbat termostatul. Acum nu mai trece de 45 grade de cat dupa ce-i dau "cox" pe deal in sus. Ce s-a intamplat ?Caci am intzeles ca nu e bine nici asa.
Ah, da. Era sa uit... Inainte crestea temperatura, in special dupa ce cuplam clima ? De ce ?
Multumesc,
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat