Dragi colegi, se da una bucata Opel Astra H Classic III, MY 2011, motor A16XER, 42000 km care a inceput sa piarda antigel in al 4-lea an, cam dupa 37000km. A pierdut cam 150ml intre 37000 si 41000km. Nu am indetificat inca cauza.
https://www.dropbox.com/s/c9...140522_092141.jpg
Daca era sa fie vaporizare, de ce nu s-a evaporat si in primii 3 ani ca doar am mers in acelasi fel si aceleasi distante/relief?
Adaug aici niste specificatii ce le-am cules de pe site-ul opel despre a16xer
https://www.dropbox.com/sh/9...tMC4BrdYRR4lr_Isa
Ieri am pus masina pe rampa, am dat scutul jos, m-am uitat atent, foarte atent, de sus in jos, de jos in sus, pe la toate furtunele si furtunasele care plimba lichid de racire antigel prin motor, in masura in care se vad cu ochiul si nu trebuie sa demontezi alte piese sa ajungi la ele si nu am observat nicio pierdere, dar motorul meu e pe trend, adica piarde putin putin in mers, de ce merg mai mult, de ce pierde mai mult.
Reamintesc ca vorbim de un Opel Astra H Classic III A16XER aproape 42000km 3 ani jumate.
Am cititi mai multe topicuri si posibilie cauze pe unde se poate pierde antigel si le-am analizat:
-vaporizare - nu stiu daca asta-i cauza, nu vad urme de vapori condensati.
-pompa de apa - nu gasesc scurgeri pe langa ea.
-caloriferul din habitaclu sau conductele pana la el (se uda mocheta la picioarele soferului sau pasagerului) - e uscat ca in desert.
-termostat - nu pierde pe acolo.
-conducte si mufe din plastic care duc de la motor spre vasul de expansiune - n-am gasit nicio scurgere.
Alte idei dragi opelisti?