tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salutare ! sunt nou, mi-am facut cont special pentru aceastra problema, de 2 luni citesc forumul si caut in speranta sa gasesc ceva asemanator, dar nu am gasit.
Incep:
Detin un Astra H GTC 2009 - 1.3 cdti Z13DTH - fara filtru de particule. Multumit de masina, indragostit de cum arata.
Problema:
Nu functioneaza turbina cum trebuie, din spusele mecanicilor, si asta cam simt si eu.
Simptome:
Masina are pierderi de putere, nu intra turbina in treapta 1 si uneori si treapta 2, daca intra in treapta 1, intra doar foarte foarte violent, si asta doar dupa fix 3000 rpm, uneori nu intra nici in treapta 2, daca intra, intra foarte violent doar dupa 2500 rpm, masina are pierderi de putere dupa 3500 rpm, pana acolo trage bine [ cand e cald motorul ] dupa turatia repsectiva, parca intra umpic in frana de motor, apoi iar trage, dar mai greu. Masina merge groaznic cand e rece, la plecarea de pe loc turez pana in 3000 rpm si cand las ambreajul " da sa moara ", am ramas cu ea la pornirea in rampa, nu am mai putut sa plec, turam si nu intra turbina, nu puteam urca [ treapta 1 rece motorul ], specific ca nu e ambreajul, e verificat si e mai mult decat ok. Odata ce se incalzeste putin motorul, intra turbina cum trebuie, si masina merge normal, [ exceptand pierderea de putere dupa 3500 rpm ] dar cand e rece, nu merge deloc, absolut deloc. Masina porneste bine, nu scoate fum, nici cand e rece, nici cand e cald, nici cand o calc si trag de ea. Am avut grija de masina, foarte mare, dar acum am probleme astea.
Nu mai stiu ce sa fac, unde sa merg, pe cine sa intreb.
Inainte de schimbarea senzorului de presiune, intra si in limp mode dupa 4000 rpm, cu un sunet ciudat, foarte ciudat si niste trepidatii, acum, e ok
Ce am incercat:
Curatat turbina, geometrie variabila, EGR, admisie, etc. Reglat tija actuator pe stand, la AutoNik Cluj-Napoca, schimbat electrovalva, schimbat furtune intercooler, schimbat senzor de presiune, schimbat debitmetru [ pus si in proba inainte de schimbare cu unul nou de pe o corsa 1.3 cdti 90 cp ], ciuperca de pe turbina verificata, daca nu are pierderi de aer, trasee vacum verificate, verificat manual cu pistol de vacum inchidere si deschidere geometrie variabila, verificat trasee vacum.
Doresc sa stiu daca ati mai patit asa ceva, daca ati auzit, sau pe cine sa intreb... egr-ul a fost doar curatat, nu si schimbat, se poate sa fie de acolo, pot sa-l anulez, daca da, la cine, unde ? Sunt din Bistrita.
As ramane recunoscator pentru orice sugestie, orice sfat, sau mai stiu eu...
Pana acum am cheltuit peste 1000E incercand sa rezolv problema, cei de la reprezentanta opel din Bistrita se uita la ea ca la felu' 14.
Specific, masina nu are niciun fel de eroare, nu apare niciun martor in bord, indiferent daca masina merge bine sau rau, pe tester nu apare nicio eroare, nimic.
Incep:
Detin un Astra H GTC 2009 - 1.3 cdti Z13DTH - fara filtru de particule. Multumit de masina, indragostit de cum arata.
Problema:
Nu functioneaza turbina cum trebuie, din spusele mecanicilor, si asta cam simt si eu.
Simptome:
Masina are pierderi de putere, nu intra turbina in treapta 1 si uneori si treapta 2, daca intra in treapta 1, intra doar foarte foarte violent, si asta doar dupa fix 3000 rpm, uneori nu intra nici in treapta 2, daca intra, intra foarte violent doar dupa 2500 rpm, masina are pierderi de putere dupa 3500 rpm, pana acolo trage bine [ cand e cald motorul ] dupa turatia repsectiva, parca intra umpic in frana de motor, apoi iar trage, dar mai greu. Masina merge groaznic cand e rece, la plecarea de pe loc turez pana in 3000 rpm si cand las ambreajul " da sa moara ", am ramas cu ea la pornirea in rampa, nu am mai putut sa plec, turam si nu intra turbina, nu puteam urca [ treapta 1 rece motorul ], specific ca nu e ambreajul, e verificat si e mai mult decat ok. Odata ce se incalzeste putin motorul, intra turbina cum trebuie, si masina merge normal, [ exceptand pierderea de putere dupa 3500 rpm ] dar cand e rece, nu merge deloc, absolut deloc. Masina porneste bine, nu scoate fum, nici cand e rece, nici cand e cald, nici cand o calc si trag de ea. Am avut grija de masina, foarte mare, dar acum am probleme astea.
Nu mai stiu ce sa fac, unde sa merg, pe cine sa intreb.
Inainte de schimbarea senzorului de presiune, intra si in limp mode dupa 4000 rpm, cu un sunet ciudat, foarte ciudat si niste trepidatii, acum, e ok
Ce am incercat:
Curatat turbina, geometrie variabila, EGR, admisie, etc. Reglat tija actuator pe stand, la AutoNik Cluj-Napoca, schimbat electrovalva, schimbat furtune intercooler, schimbat senzor de presiune, schimbat debitmetru [ pus si in proba inainte de schimbare cu unul nou de pe o corsa 1.3 cdti 90 cp ], ciuperca de pe turbina verificata, daca nu are pierderi de aer, trasee vacum verificate, verificat manual cu pistol de vacum inchidere si deschidere geometrie variabila, verificat trasee vacum.
Doresc sa stiu daca ati mai patit asa ceva, daca ati auzit, sau pe cine sa intreb... egr-ul a fost doar curatat, nu si schimbat, se poate sa fie de acolo, pot sa-l anulez, daca da, la cine, unde ? Sunt din Bistrita.
As ramane recunoscator pentru orice sugestie, orice sfat, sau mai stiu eu...
Pana acum am cheltuit peste 1000E incercand sa rezolv problema, cei de la reprezentanta opel din Bistrita se uita la ea ca la felu' 14.
Specific, masina nu are niciun fel de eroare, nu apare niciun martor in bord, indiferent daca masina merge bine sau rau, pe tester nu apare nicio eroare, nimic.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
https://www.dropbox.com/s/1t...201405251218.xlsx
Te descurci sigur cu el si fara studii...
aici e un diesel
https://www.dropbox.com/s/g0...14%20%282%29.xlsx
Te descurci sigur cu el si fara studii...
aici e un diesel
https://www.dropbox.com/s/g0...14%20%282%29.xlsx
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- C.Stefan
- **
- 150 mesaje
- din 25 Apr 2014
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
C.Stefan
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2014
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
La acest motor nu exista calculator pentru pompa. Are 2 pompe de carburant:
1. pompa lift in rezervor; aduce motorina prin filtru pana la pompa de inalta presiune;
2. pompa de inalta presiune in coada unei axe cu came, aceasta ridica presiunea pentru functionarea corecta a sistemului de injectie.
Regularizarea si mentinerea presiunii se face prin intermediul regulatorului de pe rampa comuna, asistat de senzorul de pe rampa comuna.
Presupun ca ECU este responsabil pentru functionarea defectuoasa.
Incearca in prima faza scoaterea mufei egr, asa cum propunea si colegul catastefan.
1. pompa lift in rezervor; aduce motorina prin filtru pana la pompa de inalta presiune;
2. pompa de inalta presiune in coada unei axe cu came, aceasta ridica presiunea pentru functionarea corecta a sistemului de injectie.
Regularizarea si mentinerea presiunii se face prin intermediul regulatorului de pe rampa comuna, asistat de senzorul de pe rampa comuna.
Presupun ca ECU este responsabil pentru functionarea defectuoasa.
Incearca in prima faza scoaterea mufei egr, asa cum propunea si colegul catastefan.
- C.Stefan
- **
- 150 mesaje
- din 25 Apr 2014
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
C.Stefan
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2014
- Mesaj Privat
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
Deja ma iau de cap, probleme de la ecu ? pfui....
Cum sa fac cu egr-ul, scot mufa ? Nu prea stiu unde e, adica... e undeva sub galeria de admisie, sper sa pot ajunge acolo. Clapeta de la egr acum e inchisa, sau deschisa? inainte sa pornesc motorul scot mufa ? sau pornesc la rece, si scot mufa atunci, cum zicea catastefan, cu motorul pornit ?
Cum sa fac cu egr-ul, scot mufa ? Nu prea stiu unde e, adica... e undeva sub galeria de admisie, sper sa pot ajunge acolo. Clapeta de la egr acum e inchisa, sau deschisa? inainte sa pornesc motorul scot mufa ? sau pornesc la rece, si scot mufa atunci, cum zicea catastefan, cu motorul pornit ?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
scoti mufa inainte sa pornesti motorul apoi dai o tura. pui la loc mufa si dai inca o tura. Vezi care din este mai ok ca si mers. daca prima este cel mai ok atunci problema este de la EGR daca nu atunci e posibil sa fie ceva din ECU mai ales ca spui ca problemele sunt mai ales cu motorul rece (ma duce gandul la lipituri reci). EGR-of poti sa iti faci para probleme la cei care fac chiptunning si nu mai ai probleme apoi.
fa ce am scris si apoi revino cu impresii dupa. EGR este in partea dreapta cum te uiti la motor dinspre fata spre spatele masinii. vezi ca gasesti tutorial de curatare EGR la aceste motoare si acolo ai si multe poze...
fa ce am scris si apoi revino cu impresii dupa. EGR este in partea dreapta cum te uiti la motor dinspre fata spre spatele masinii. vezi ca gasesti tutorial de curatare EGR la aceste motoare si acolo ai si multe poze...
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
EGR-ul este un ansamblu care recircula gazele de ardere pentru protejarea mediului. Cu motorul oprit aceasta valva se afla in pozitia inchis. Daca functioneaza corect se deschide la relanti si pe masura ce creste turatia se inchide. Problemele apar din cauza cenusii ce se depune pe tija valvei ( si pe celelalte componente) si gripeaza mecanismul.
Valva gripata se poate gasi in trei situatii:
a. gripata in pozitia inchis ( situatia nu e foarte daunatoare);
b. gripata in pozitie intermediara si asta inseamna necazuri;
c. gripata in pozitie maxim deschis si asta inseamna NECAZURI MARI.
In concluzie vei face urmatorii pasi:
1. Deschizi masina;
2. Deschizi/Ridici capota motor;
3. Scoti mufa egr-ului;
4. Pornesti motorul;
5. Circuli si verifici daca este vreo diferenta in functionarea motorului.
6. Vii cu detalii despre ce si cum!
Uite si tutorialul: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Valva gripata se poate gasi in trei situatii:
a. gripata in pozitia inchis ( situatia nu e foarte daunatoare);
b. gripata in pozitie intermediara si asta inseamna necazuri;
c. gripata in pozitie maxim deschis si asta inseamna NECAZURI MARI.
In concluzie vei face urmatorii pasi:
1. Deschizi masina;
2. Deschizi/Ridici capota motor;
3. Scoti mufa egr-ului;
4. Pornesti motorul;
5. Circuli si verifici daca este vreo diferenta in functionarea motorului.
6. Vii cu detalii despre ce si cum!
Uite si tutorialul: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
Bun, azi am tot umblat fara EGR, am gasit mufa, am scos-o, a aparut eroare in bord, bun. turbina tot asa, in treapta 1 intra doar la 3000 rpm, si foarte brusc, diferente mari nu am simtit, foarte foarte mici, parca nu mai trage asa linear, poate e doar o parere, nu stiu, acum seara am bagat mufa la loc, am mai umblat, eroare nu a disparut, martorul " check engine ".
Diferenta e una prea prea prea mica, mult prea mica, poate nici nu exista una, doar ce am spus mai sus, poate e doar o impresie, nici nu stiu exact.
Astazi, cand nu aveam mufa de la egr scoasa, si cu motorul cald, oprit doar pentru 2-3 minute, am plecat, si tot asa, nu mi-a intrat turbina grav de tot, treapta 1 si treapta 2, in treapta 2 nu mai urca de 3300 rpm, am pus frana, am pornit din nou de pe loc, fara sa opresc motorul, si si-a revenit. Asadar, niste simptome, de toata jena, dupa chestia asta, nici nu stiu daca doar la rece face, sau pot sa o patesc oricand, face cand are chef, cand pornesc doar sa faca oare, nu stiu.
Precizez, cand pornesc, las motorul un 30-40 secunde sa mearga, fara acelerare pe loc, doar sa mearga, si apoi pornesc de pe loc...
Nu stiu ce sa mai zic, ce sa mai fac, am fost aici in Bistrita la toate service-urile, deja nu mai vor sa auda de mine, toti ridica din umeri, chiar nu mai stiu ce sa fac, plus ca stau si in rahatelul asta de oras, si nu e nimeni sa ma ajute, la cluj, nu cunosc service-uri, eventual daca ma duc la reprezentanta... habar n-am ce sa fac, is tare mohorat de la chestia asta, non stop ma gandesc ce are.
P.S.
Am comandat azi un op-com, de pe un oarecare site, astept sa vina, sa vad, sa pun aici niste parametrii, poate va dati voi seama de ceva.. eu chiar nu mai stiu ce sa fac
Diferenta e una prea prea prea mica, mult prea mica, poate nici nu exista una, doar ce am spus mai sus, poate e doar o impresie, nici nu stiu exact.
Astazi, cand nu aveam mufa de la egr scoasa, si cu motorul cald, oprit doar pentru 2-3 minute, am plecat, si tot asa, nu mi-a intrat turbina grav de tot, treapta 1 si treapta 2, in treapta 2 nu mai urca de 3300 rpm, am pus frana, am pornit din nou de pe loc, fara sa opresc motorul, si si-a revenit. Asadar, niste simptome, de toata jena, dupa chestia asta, nici nu stiu daca doar la rece face, sau pot sa o patesc oricand, face cand are chef, cand pornesc doar sa faca oare, nu stiu.
Precizez, cand pornesc, las motorul un 30-40 secunde sa mearga, fara acelerare pe loc, doar sa mearga, si apoi pornesc de pe loc...
Nu stiu ce sa mai zic, ce sa mai fac, am fost aici in Bistrita la toate service-urile, deja nu mai vor sa auda de mine, toti ridica din umeri, chiar nu mai stiu ce sa fac, plus ca stau si in rahatelul asta de oras, si nu e nimeni sa ma ajute, la cluj, nu cunosc service-uri, eventual daca ma duc la reprezentanta... habar n-am ce sa fac, is tare mohorat de la chestia asta, non stop ma gandesc ce are.
P.S.
Am comandat azi un op-com, de pe un oarecare site, astept sa vina, sa vad, sa pun aici niste parametrii, poate va dati voi seama de ceva.. eu chiar nu mai stiu ce sa fac
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
Au fost verificate la autonik la cluj, si in bistrita la diverse service-uri, ce mi-au spus mecanicii, eu personal nu am testat.
Dupa 3000 rpm [ cand intra turbina ] merge bine masina... la pornire e foarte dificil, daca sunt in rampa, trebuie sa turez pana dupa 3000 rpm ca sa pot pleca, altfel moare motorul....ma rog, da in nas, se simte ca nu are turbo funcional. Din cate am inteles, la motorul asta de la 1700 rpm trebuie sa intre... Ceva trebuie sa fie, prea brusca e intrarea de la turbo, in orice treapra o simt, indiferent, dupa 3000rpm trage, si nu stiu de ce. Cum verific traseul vacum, un sfat, ar fi binevenit...
Dupa 3000 rpm [ cand intra turbina ] merge bine masina... la pornire e foarte dificil, daca sunt in rampa, trebuie sa turez pana dupa 3000 rpm ca sa pot pleca, altfel moare motorul....ma rog, da in nas, se simte ca nu are turbo funcional. Din cate am inteles, la motorul asta de la 1700 rpm trebuie sa intre... Ceva trebuie sa fie, prea brusca e intrarea de la turbo, in orice treapra o simt, indiferent, dupa 3000rpm trage, si nu stiu de ce. Cum verific traseul vacum, un sfat, ar fi binevenit...
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
tudor_cxc
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2014
- Mesaj Privat
Revin cu date. Am incercat sa verific traseul de la vacum, l-am gasit, am urmarit, totul e oki, nu pare sa fie vre-o problema, am mai descoperit ca, daca las masina inainte sa pornesc la drum, vre-o 2-3 minute, merge normal, e ok. Am mai aflat ca daca pornesc AC-ul, si plec de pe loc, trebuie sa turez enorm de mult, ca sa nu moara motorul...