- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Am o zafira din 99 motor x16xel care imi scoate fire albe. Pe scurt acum 2 ani am cuparat de la 'samsari' o zafira care arata impecabil dar cu o problema 'minora' la motor. Problema era lipsa de putere la relantii. Ca sa pornesc de pe loc trebuia turata cam pina pe la 2500rpm in caz contrar motorul se oprea. Indiferent daca motorul era rece sau cald trebuia turata la pronirea de pe loc.
Alt simptom este faptul ca la relantii cind apas pedala de acceleratie intii motorul scade in turatii si abia apoi incepe sa se tureze. Turatia de relantii scade si daca rotesc de volan (cind intra in functiune servodirectia).
Am fost la toti mecanicii din Baia Mare, toti stiu masina dar nimeni nu stie ce sa ii faca. In acesti 2 ani am schimbat tot mai putin ECU. Prin schimbat tot inteleg toti senzorii, egr, sonde, regulatoare, filtre, bobina, galerii, clapeta, motor complet, pompa de benzina . Temporar am folosit un alt ECU dar rezultatele au fost aceleasi. Dupa schimbul motorului mecanicul ca sa dereaga cit de cit situatia a crescut relantiul la 900rpm. Acum problema nu mai e asa de evidenta dar motorul tot nu merge asa cum trebuie. Turatia la relantii variaza intre 850-920rpm. Tot pe opcom-ul mesterului am vazut ca valorile sondei lambda variaza intre 0 si 700mv iar la amestec variaza des 'sarac' cu 'bogat'.
Nu am nici un cod de eroare stocat in ecu.
Am fost la verificat presiunea benzinei in rampa si fara vacuum am 3 bar iar cu vacuum am 2.5bar. Unii mecanici spun ca presiunea e ok altii spun ca e un pic mai mica decit trebuie. Regulatorul este original si pe el scrie 3 bar iar pompa este originala si e de 3.8 bari.
Rugamintea mea e daca e cineva aproape de Baia Mare care stie sa citeasca valorile opcom-ului pentru ca se pare ca pe plan local nu am gasit mesterul perfect. In cazul in care cumpar/imprumut interfata opcom si voi posta valorile credeti ca ma puteti ajuta sa gasesc problema? Cu opcom-ul se poate modifica turatia de relantii inapoi la 775rpm? opcomul are ceva optiuni prin care sa invete ECU noii senzri, ca un fel de calibrare?
Si ca sa fie totul perfect azi m-a mai si lovit unu in spate la un sens giratoriu. Noroc ca era un logan si am scapt relativ usor cu usa de la portbagaj un pic 'ondulata' in parte de jos.
Alt simptom este faptul ca la relantii cind apas pedala de acceleratie intii motorul scade in turatii si abia apoi incepe sa se tureze. Turatia de relantii scade si daca rotesc de volan (cind intra in functiune servodirectia).
Am fost la toti mecanicii din Baia Mare, toti stiu masina dar nimeni nu stie ce sa ii faca. In acesti 2 ani am schimbat tot mai putin ECU. Prin schimbat tot inteleg toti senzorii, egr, sonde, regulatoare, filtre, bobina, galerii, clapeta, motor complet, pompa de benzina . Temporar am folosit un alt ECU dar rezultatele au fost aceleasi. Dupa schimbul motorului mecanicul ca sa dereaga cit de cit situatia a crescut relantiul la 900rpm. Acum problema nu mai e asa de evidenta dar motorul tot nu merge asa cum trebuie. Turatia la relantii variaza intre 850-920rpm. Tot pe opcom-ul mesterului am vazut ca valorile sondei lambda variaza intre 0 si 700mv iar la amestec variaza des 'sarac' cu 'bogat'.
Nu am nici un cod de eroare stocat in ecu.
Am fost la verificat presiunea benzinei in rampa si fara vacuum am 3 bar iar cu vacuum am 2.5bar. Unii mecanici spun ca presiunea e ok altii spun ca e un pic mai mica decit trebuie. Regulatorul este original si pe el scrie 3 bar iar pompa este originala si e de 3.8 bari.
Rugamintea mea e daca e cineva aproape de Baia Mare care stie sa citeasca valorile opcom-ului pentru ca se pare ca pe plan local nu am gasit mesterul perfect. In cazul in care cumpar/imprumut interfata opcom si voi posta valorile credeti ca ma puteti ajuta sa gasesc problema? Cu opcom-ul se poate modifica turatia de relantii inapoi la 775rpm? opcomul are ceva optiuni prin care sa invete ECU noii senzri, ca un fel de calibrare?
Si ca sa fie totul perfect azi m-a mai si lovit unu in spate la un sens giratoriu. Noroc ca era un logan si am scapt relativ usor cu usa de la portbagaj un pic 'ondulata' in parte de jos.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Presiunea de benzina este OK si cu si fara vacuum.
Din tot ce am citit am tras concluzia ca ai schimbat chiar tot inclusiv motor si ECU (de proba).
Sa lasam partea de motor deocamdata si sa vorbim de ambreiaj si cutie viteza.
Ambreiajul e hidraulic sau pe cablu? Tine sus sau jos? Ceva detalii...
Schimbarea vitezeleor se face cum trebuie? Fara caraituri si alte zgomote? Maneta sta la locul ei cand bagi in viteza sau se misca cand pornesti?
Din tot ce am citit am tras concluzia ca ai schimbat chiar tot inclusiv motor si ECU (de proba).
Sa lasam partea de motor deocamdata si sa vorbim de ambreiaj si cutie viteza.
Ambreiajul e hidraulic sau pe cablu? Tine sus sau jos? Ceva detalii...
Schimbarea vitezeleor se face cum trebuie? Fara caraituri si alte zgomote? Maneta sta la locul ei cand bagi in viteza sau se misca cand pornesti?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
In momentul in care apas pedala abreiajul incepe sa deculeze dupa ce pedala parcurge cam 30% din cursa.
Cu pedala apasata ambreiajul incepe sa cupleze imediat ce pedala se ridica.
Practic pedala ambreiajului nu actioneaza in partea superioara pe o portiune de 30%.
Totusi nu inteleg de ce ar influenta ambreiajul mersul motorului, Dupa cum am spus masina sta pe loc la relati, relantiul oscileaza, iar in momentul in care apas pedala de acceleratie(fara cupla vreo viteza sau a apasa ambreiajul) turatiile scad ca abia apoi sa incepa sa urce. In mometul schimbari motorului s-a desfacut si abreiajul dar mecanicul nu a zis sa fi fost vreo problema.
Multumesc anticipat pentru orice sugestie.
Cu pedala apasata ambreiajul incepe sa cupleze imediat ce pedala se ridica.
Practic pedala ambreiajului nu actioneaza in partea superioara pe o portiune de 30%.
Totusi nu inteleg de ce ar influenta ambreiajul mersul motorului, Dupa cum am spus masina sta pe loc la relati, relantiul oscileaza, iar in momentul in care apas pedala de acceleratie(fara cupla vreo viteza sau a apasa ambreiajul) turatiile scad ca abia apoi sa incepa sa urce. In mometul schimbari motorului s-a desfacut si abreiajul dar mecanicul nu a zis sa fi fost vreo problema.
Multumesc anticipat pentru orice sugestie.
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=97422 citeste ...
Iti recomand sa verifici neaparat sistemul de evacuare a vaporilor de benzina din rezervor...EVAP se numeste. E posibil sa se fi spart sitele din canistra si granulele de carbune activ sa fi intrat pe furtune. Verifica furtunele.
Citeste link-ul si te lamuresti.
Canistra e sub aripa dreapta si cred ca se poate reconditiona.
Ultima modificare făcută de catastefan la Joi 22 Mai, 2014 7:00 pm
Iti recomand sa verifici neaparat sistemul de evacuare a vaporilor de benzina din rezervor...EVAP se numeste. E posibil sa se fi spart sitele din canistra si granulele de carbune activ sa fi intrat pe furtune. Verifica furtunele.
Citeste link-ul si te lamuresti.
Canistra e sub aripa dreapta si cred ca se poate reconditiona.
Ultima modificare făcută de catastefan la Joi 22 Mai, 2014 7:00 pm
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
@catastefan - stiu ca supapa de purjare a fost verificata, a fost buna si nu afost chimbata cu alta noua. Pe forumul respectiv se spune ca pe vacuum se gaseau graunte de carbune or la mine nu s-a vazut asa ceva. O sa rog mecanicul sa mai verifice acel filtru de carbune. Nu sunt sigur ca atunci cind a verificat supapa a verificat si filtrul de sub aripa. Multumesc pt. sfat.
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
corsicanu33 a scris:@catastefan - stiu ca supapa de purjare a fost verificata, a fost buna si nu a fost schimbata cu alta noua. Pe forumul respectiv se spune ca pe vacuum se gaseau graunte de carbune or la mine nu s-a vazut asa ceva. O sa rog mecanicul sa mai verifice acel filtru de carbune. Nu sunt sigur ca atunci cind a verificat supapa a verificat si filtrul de sub aripa. Multumesc pt. sfat.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- corsicanu33
- OP
- 9 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Zafira 1999
- Maramures
corsicanu33
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat