Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am si eu o problema cu un Opel Astra G 1.6 16V. De aproximativ 2 saptamani cand am viteza peste 70km/h si apas abreiajul sa o scot pe liber moare motorul. In oras nu am avut nici un fel de probleme. Nu trepideaza, nu fluctueaza relanti-ul, nu trage greu, Totul este OK.
In afara orasului de fiecare data cand se apropie un sens sau ceva si e nevoie sa incetinesc, cum apas ambreiajul cade acul cu viteza pana la 0 si imi moare motorul.
Am facut testul cu agrafa si nu am nici o eroare.

Aveti idee ce ar putea fi ?

Multumesc
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cumva nu mai face relantiul...
incearca sa cureti clapeta de acceleratie.. gasesti tutorial aici pe forum
si EGR-ul merita atentie...
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
EGR-ul l-am schimbat anul trecut . Este posibil ca dupa un an deja sa dea rateuri ?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
posibil.... daca s-a imbacsit ...sau daca o fo unul de proasta caliate
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am fost ieri la service si mi-o curatat clapeta de acceleratie. Era foarte imbacsita. Se simte o diferenta la accelerare, parca trage mai bine, dar tot am problema cu viteza a 4-a si a 5-a. I-am zis de EGR sa il curatam dar mi-a zis ca sigur nu e de la EGR .
Nu aveam nici o eroare pe bord.
M-au sfatuit sa schimb clapeta de acceleratie cu totul dar era 1700 RON asa ca nu am facut-o.

Ce sa fie totusi oare?
  • JohnBranch

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
daca ii place uleiul, poate fi egr-ul. porneste greu motorul dupa ce moare?
  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
alte simtome mai are masina?
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Alte simptome nu are. Porneste tot timpul al sfert de cheie. Trage bine, nu fluctueaza relantiul, nu trepideaza. Am facut in oras aproximativ 1000km de cand aparut problema si nu a murit niciodata. In viteza 1, 2 si 3 nu s-a intamplat niciodata. Ultima oara dupa ce a murit motorul a pornit abia din a 4-a incercare.
In schimb cand ies afara si merg cu a 4-a si 5-a la fiecare sens, sau cand trebuie sa opresc am emotii. Am observat ca daca o las in frana de motor pana pe la 1500 turatii si abia dupa aceea apas ambreajul moare mai rar motorul. Daca apas abreajul la 2000 -3000 de ture moare sigur.

Mentionez ca am ceva probleme cu toba finala , cred ca s-au spart sitele in ea ca la o anumita turatie 1000 - 1200 se aude urat. Daca o lovesc cu palma zici ca am pietricele in ea. Problema cu toba o am deja de vreo 8 luni, se poate sa aiba vreo legatura ?

Pe bord nu se aprinde nimic. Pe tester ultima oara cand am fost la service a aparut o eroare gen " EGR recicrulare gaze " dar a zis mecanicul ca nu e de la egr. Cica eroarea acea o da si daca e de la clapeta de acceleratie, etc . A tot insistat sa cumpar o clapeta noua dar ..... am mai cumparat anul trecut EGR nou si de fapt ala vechi nu avea nimic, asa ca m-am lecuit.

Am observat si ca relantiul sta cam jos parca . Undeva a 650 turatii . E normal ?
  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Toba nu are nicio legatura. Relantiul nu e normal sa stea asa jos nici chiar la un diesel. Incearca sa cureti clapeta de accelratie e posibil sa aibe multa mizerie si cand se deschide prea mult sa ramana deschisa.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pentru oprire la calcare ambreiaj verifica pompa de vacuum de la frana sa nu traga aer fals.
In legatura cu toba finala... verifica si pe cea intermediara si daca are si ea ceva prin ea sa nu fie catalizatorul spart. S-au mai vazut cazuri...
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Clapeta de acceleratie numai ce a fost curatata zilele trecute. A fost facuta luna.
Si inainte de curatare, si dupa curatare relantiul a fost la fel, in jur de 650, maxim 700.
Am mai citit ceva de genul ca dupa curatare clapetei trebuie luata borna de la baterie pt 10 min, dupa care lasat pe contact 1 min si dupa pornire lasata cateva min fara sa accelerezi, sa isi regleze relantiul. E valabil si pe Z16XE ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Se pune contact pe II se lasa 30 sec. apoi se pun pe 0
Iar contact pe II urmat de pornire.
Pentru reinvatare parametri se lasa la relanti pana se incalzeste motorul , mai precis pana porneste ventilatorul.
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cred ca s-a rezolvat problema. Am lasat la inmuiat in decarburol EGR-ul vechi, care mi l-au schimbat anul trecut ca nu ar fi bun, l-am curatat, am vazut ca reactioneaza la socuri si l-am montat pe masina. Am iesit in afara orasului si am facut aprox 20knm Am apasat abreajul in viteza a 4-a si a 5-a de aprox 15 ori si am scos-o pe liber. Nu a murit motorul deloc si s-a comportat foarte bine.
EGR-ul care l-am dat jos a fost cumparat anul trecut si pistonasul functioneza la socuri fara nicio problema. Care ar putea fi problema cu el ? El este inca in garantie.
Sper sa nu reapara problema.
Va multumesc pentru ajutor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EGR nu cred sa fie in garantie, conditiile :
facura de montare in service autorizat
foaie de constatare
ambalaj original
Chiar daca le ai sa spunem iti vor spune ca motorul tau papa ulei si de asta se gripeaza egr. Daca era mai de firma te tinea mai mult dar ai cumparat o ieftineala.
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
A fost montat in service la ei. Ei au comandat si piesa. La recomandarea lor l-am luat pe cel mai scump . A fost 600 si ceva RON.
Avand in vedere ca pistonasul lucreaza ce poate sa aiba ?
Sigur gasesc ei o scuza sa nu-l schimbe.
Adevarul e ca papa ceva ulei. Completez intre schimburi ( 8 - 10.000 km ) cam 700ml .
  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Du-te si schimba-l, macar incearca. Iar cu consumul uleiului.. se poate si mai bine Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR