Flavius11
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Colegu, chiuloasa data jos, se desface complet, se face planare ( sa fie perfect plana ) in functie de asta se determina ce grosime ai nevoie la garnitura chiuloasa, se refac scaunele la supape - pt o etansare perfecta, se schimba garniturile/semeringurile la supape (uzate papa ulei), se regleaza tachetii, si se poate face si un test sub preisune! Ca pret informativ undeva la un 350 lei!
adytimis1
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2010
- Mesaj Privat
Flavius11
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
As fi interesat sa stiu ca in momentul care rectifici chiuloasa o sa traga mai bine motoru? randamentul mai bun ca inainte? atuncea motorul e in stare perfecta nu?se recomanda si schimbarea segmentilor pe pistoane? si a garniturilor, si semeringurilor nu? Motorul e mai puternic si da randament maxim ori cand? porneste mai usor?nu mai consuma ulei?
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Flavius, rectificarea chiulasei e o operatie de reparatie, nu de tuning
Daca motorul e in mintile lui, atunci o faci degeaba, motorul nu va merge mai bine.
Punctual:
- daca motorul era varza, si scapa compresie, etc, da, dupa o reconditionare va trage mai bine
- ce intelegi tu prin randament?
- motorul nu se reduce la chiulasa. Mai ai si alte componente care pot prezenta uzuri, deci...
- segmentarea o faci daca motorul trebuie segmentat (segmenti uzati/ancransati). Nu are legatura cu chiulasa, sunt 2 treburi diferite
- garniturile si semeringurile se schimba daca sunt fie uzate (nu isi mai fac treaba) fie daca sunt de unic montaj si desfacutul motorului solicita demontarea lor (vezi garnitura si prezoanele de chiulasa, care nu se refolosesc)
- ce intelegi prin randament maxim? motorul Otto are un randament de ~20-30% din cate stiu eu. Vezi si partea introductiva
- teoretic nu. Acuma depinde...
Daca motorul e in mintile lui, atunci o faci degeaba, motorul nu va merge mai bine.
Punctual:
- daca motorul era varza, si scapa compresie, etc, da, dupa o reconditionare va trage mai bine
- ce intelegi tu prin randament?
- motorul nu se reduce la chiulasa. Mai ai si alte componente care pot prezenta uzuri, deci...
- segmentarea o faci daca motorul trebuie segmentat (segmenti uzati/ancransati). Nu are legatura cu chiulasa, sunt 2 treburi diferite
- garniturile si semeringurile se schimba daca sunt fie uzate (nu isi mai fac treaba) fie daca sunt de unic montaj si desfacutul motorului solicita demontarea lor (vezi garnitura si prezoanele de chiulasa, care nu se refolosesc)
- ce intelegi prin randament maxim? motorul Otto are un randament de ~20-30% din cate stiu eu. Vezi si partea introductiva
- teoretic nu. Acuma depinde...
Flavius11
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
Deci situatia sta in felul urmator, nu am schimbat bujiile la timp o parte din bujii a cazut de pe bujie in motor, a scazut sprintul nu mai am putere la motor ca inainte sa ars si aprinderea din ccauza aia , si sa aprins masinuta cu cheita dupa ce am schimbat aprindereaa nu sa mai aprins service, insa motorul nu merge bine , nu arre puterea ca inainte si trage fte greu, si consuma si umpik ulei , daca tot il desfac fac totul nu? mecanicul a zis ca trebuie curatat si sa schimbe semeringurile sa nu mai consume ulei si sa mearga ca inainte
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
adytimis1
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2010
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Colegu, in cazul asta, se merita si o rectificare, daca tot dai jos! Iaca si eu ziceam ca e in regula, si ca sa descopar ca la cilindrul 3, am o supapa care nu se inchide bine, iar pe tija ei se vede uleiul ars si depus, deci papa ulei, plus ca si in cap piston se vad depuneri de ulei ars! Daca tie ti=a cazut span din ala in cilindru, ala se poate depune aiurea, sau chiar bloca ceva, sa nu mai zic ca evacuarea lui e dezastruoasa pt turbina!
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
daca i-a picat varful in motor stai linistit ca este praf pistonul ala si e de lucru de nu se merita si mai bine un alt motor mai ales ca a mers asa dupa ce i-a picat varful ala...
si mie mi-a picat cand am scos o bujie rupta dar l-am scos... bunicu stie ca si el a trecut prin asta ca am povestit la telefon doar pe tema asta
si mie mi-a picat cand am scos o bujie rupta dar l-am scos... bunicu stie ca si el a trecut prin asta ca am povestit la telefon doar pe tema asta
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
......am scapat odata o piulita de 5 peste motor si fiind bujia scoasa , am nimerit faza de 1 la 100 milioane ca in cadere piulita sa se loveasca de 2 obiecte si in final sa intre fix in gaura din chiuloasa a bujiei. Am incercat sa o scot cu un magnet mic legat cu ata dar n-am reusit. In final m-am enervat , am montat totul la loc si am pornit motorul. A zurgalit , a rontzait, a sunat in toate felurile vreo 3 minute apoi s-a linistit. Dupa 2 ani cind am desfacut motorul , cilindrul in cauza era tot ciufulit , chiuloasa avea si ea o ,,ciufuleala,, si nici urma de piulitza. Nici la rectificare n-a iesit chiuloasa plana , a ramas cu gropitze dar pistoanele le-am schimbat desi erau functionale.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ciprikbv87
- *
- 10 mesaje
- din 27 Dec 2013
- Corsa 2006 z13dt
- Brasov
ciprikbv87
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2013
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Rectificarea plana a chiuloasei consta fix in faptul ca un nene iti ia chiuloasa , te trimite sa ti-o speli ,,bec,, ...tu te enervezi dar revii cu chiuloasa curata ..... apoi ala ti-o ia si ti-o fixeaza pe o freza ....... masoara diferentele de planitate ca sa stie cit sa ia din ea minim dupa care porneste masina si se plimba pe chiuloasa ta cu freza.
Rectificarea scaunului supapei din chiuloasa e alta poveste ( uneori acelasi nene face si treaba asta , alteori nu) si consta in faptul de a realiza din nou etanseitatea pierduta intre ,,palaria,, supapei si locul pe care aceasta inchide ( scaun).
Pentru pierderi minore de etanseitate doar se invarte supapa pe scaunul ei cu o pasta diamantata de rodaj sub palarie. Daca supapa e arsa , lovita , etc si necesita schimbata cu alta noua , evident, pentru supapa noua trebuie refacuta etanseitatea cu scaunul pe care a ,,calcat,, vechea supapa.
Povestea continua cu ghidajul supapei - locul prin care tot culiseaza coada supapei si care in timp se ,,largeste,,. Stiu ca de obicei sint schimbabili ... seamana cu niste mici cilindrii care se monteaza in chiuloasa. ....plus ca mai sint de verificat semeringuri ( unele motoare nu au) ...etc .... etc
Prin rectificarea chiuloasei se micsoreaza cu ceva volumul camerei de ardere si daca se va folosi o garnitura de chiuloasa standard , eventual ( la niste rectificari serioase) se va simti o diminuare de putere a motorului.
PS - cind eram mai tinerel am experimentat motorul dacia 1310 cu 2 garnituri chiuloasa suprapuse in ideea majorarii volumului camerei de ardere. Problema era ca nu prea tinea la fortari de maidan si se amestecau fluidele.
@ciprik .... 1000 de lei poate fi mult sau onorabil ...depinde ce faci la chiuloasa , cita manopera se mananca ( e munca de chinez batran sa tot invarti supapa cu pasta diamantata pana calca perfect pe scaunul ei ...si unele masini au 16 ! ) ...plus depinde de piesele ce trebuie schimbate si cine le cumpara.
Rectificarea scaunului supapei din chiuloasa e alta poveste ( uneori acelasi nene face si treaba asta , alteori nu) si consta in faptul de a realiza din nou etanseitatea pierduta intre ,,palaria,, supapei si locul pe care aceasta inchide ( scaun).
Pentru pierderi minore de etanseitate doar se invarte supapa pe scaunul ei cu o pasta diamantata de rodaj sub palarie. Daca supapa e arsa , lovita , etc si necesita schimbata cu alta noua , evident, pentru supapa noua trebuie refacuta etanseitatea cu scaunul pe care a ,,calcat,, vechea supapa.
Povestea continua cu ghidajul supapei - locul prin care tot culiseaza coada supapei si care in timp se ,,largeste,,. Stiu ca de obicei sint schimbabili ... seamana cu niste mici cilindrii care se monteaza in chiuloasa. ....plus ca mai sint de verificat semeringuri ( unele motoare nu au) ...etc .... etc
Prin rectificarea chiuloasei se micsoreaza cu ceva volumul camerei de ardere si daca se va folosi o garnitura de chiuloasa standard , eventual ( la niste rectificari serioase) se va simti o diminuare de putere a motorului.
PS - cind eram mai tinerel am experimentat motorul dacia 1310 cu 2 garnituri chiuloasa suprapuse in ideea majorarii volumului camerei de ardere. Problema era ca nu prea tinea la fortari de maidan si se amestecau fluidele.
@ciprik .... 1000 de lei poate fi mult sau onorabil ...depinde ce faci la chiuloasa , cita manopera se mananca ( e munca de chinez batran sa tot invarti supapa cu pasta diamantata pana calca perfect pe scaunul ei ...si unele masini au 16 ! ) ...plus depinde de piesele ce trebuie schimbate si cine le cumpara.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,467 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,467
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,467 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,467
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat