Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Flavius11

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Poti sa imi explici ce inseamna rectificare chiuloasa? supape si schimbare semeringuri?
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Reparatie capitala chiulasa.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Colegu, chiuloasa data jos, se desface complet, se face planare ( sa fie perfect plana ) in functie de asta se determina ce grosime ai nevoie la garnitura chiuloasa, se refac scaunele la supape - pt o etansare perfecta, se schimba garniturile/semeringurile la supape (uzate papa ulei), se regleaza tachetii, si se poate face si un test sub preisune! Ca pret informativ undeva la un 350 lei!
  • adytimis1

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2010

  • Mesaj Privat
cum spune si cuvantul rectificare se poate deduce ca rectifici scaunele, supapele planul chiloasei si altele ,termenul corect ar fi reconditionare chiulasa . cel mai des am intalnit cuvantul la plan . oricum ar fi e bine sa o faci complet cu tot ce implica la ea ca nu o dai jos in fiecare an.
  • Flavius11

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
As fi interesat sa stiu ca in momentul care rectifici chiuloasa o sa traga mai bine motoru? randamentul mai bun ca inainte? atuncea motorul e in stare perfecta nu?se recomanda si schimbarea segmentilor pe pistoane? si a garniturilor, si semeringurilor nu? Motorul e mai puternic si da randament maxim ori cand? porneste mai usor?nu mai consuma ulei?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Flavius, rectificarea chiulasei e o operatie de reparatie, nu de tuning
Daca motorul e in mintile lui, atunci o faci degeaba, motorul nu va merge mai bine.
Punctual:
- daca motorul era varza, si scapa compresie, etc, da, dupa o reconditionare va trage mai bine
- ce intelegi tu prin randament?
- motorul nu se reduce la chiulasa. Mai ai si alte componente care pot prezenta uzuri, deci...
- segmentarea o faci daca motorul trebuie segmentat (segmenti uzati/ancransati). Nu are legatura cu chiulasa, sunt 2 treburi diferite
- garniturile si semeringurile se schimba daca sunt fie uzate (nu isi mai fac treaba) fie daca sunt de unic montaj si desfacutul motorului solicita demontarea lor (vezi garnitura si prezoanele de chiulasa, care nu se refolosesc)
- ce intelegi prin randament maxim? motorul Otto are un randament de ~20-30% din cate stiu eu. Vezi si partea introductiva
- teoretic nu. Acuma depinde...
  • Flavius11

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Deci situatia sta in felul urmator, nu am schimbat bujiile la timp o parte din bujii a cazut de pe bujie in motor, a scazut sprintul nu mai am putere la motor ca inainte sa ars si aprinderea din ccauza aia , si sa aprins masinuta cu cheita dupa ce am schimbat aprindereaa nu sa mai aprins service, insa motorul nu merge bine , nu arre puterea ca inainte si trage fte greu, si consuma si umpik ulei , daca tot il desfac fac totul nu? mecanicul a zis ca trebuie curatat si sa schimbe semeringurile sa nu mai consume ulei si sa mearga ca inainte
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca ti-au picat prostii prin motor, aia nu e bine.
Mai multe detalii, cand o sa inveti sa te comporti pe forum (completat profil, furnizat date coerent si complete, etc etc etc)
  • adytimis1

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2010

  • Mesaj Privat
incearca sa iti imaginezi unde a ajuns bucata aia de bujie si o sa intelegi ce te asteapta .ca pret chiar alt motor. poate ai noroc si a iesit singura in galerie la evacuare.daca nu atentie mara la cilindri si la pistoane.
Bafta!
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Colegu, in cazul asta, se merita si o rectificare, daca tot dai jos! Iaca si eu ziceam ca e in regula, si ca sa descopar ca la cilindrul 3, am o supapa care nu se inchide bine, iar pe tija ei se vede uleiul ars si depus, deci papa ulei, plus ca si in cap piston se vad depuneri de ulei ars! Daca tie ti=a cazut span din ala in cilindru, ala se poate depune aiurea, sau chiar bloca ceva, sa nu mai zic ca evacuarea lui e dezastruoasa pt turbina!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca i-a picat varful in motor stai linistit ca este praf pistonul ala si e de lucru de nu se merita si mai bine un alt motor mai ales ca a mers asa dupa ce i-a picat varful ala...
si mie mi-a picat cand am scos o bujie rupta dar l-am scos... bunicu stie ca si el a trecut prin asta ca am povestit la telefon doar pe tema asta Smile
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
......am scapat odata o piulita de 5 peste motor si fiind bujia scoasa , am nimerit faza de 1 la 100 milioane ca in cadere piulita sa se loveasca de 2 obiecte si in final sa intre fix in gaura din chiuloasa a bujiei. Am incercat sa o scot cu un magnet mic legat cu ata dar n-am reusit. In final m-am enervat , am montat totul la loc si am pornit motorul. A zurgalit , a rontzait, a sunat in toate felurile vreo 3 minute apoi s-a linistit. Dupa 2 ani cind am desfacut motorul , cilindrul in cauza era tot ciufulit , chiuloasa avea si ea o ,,ciufuleala,, si nici urma de piulitza. Nici la rectificare n-a iesit chiuloasa plana , a ramas cu gropitze dar pistoanele le-am schimbat desi erau functionale.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
depinde daca sunt afectati peretii cilindrului(camerei de ardere)
ca daca asa sta treaba atunci trebuie schimbat tot motorul
daca nu atunci se poate rezolva problema
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Totusi, daca se intampla sa pice un corp metalic in cilindru, se poate da jos, bujia, injectorul, pt mai multe sanse de al scoate, sau in final se poate da jos chiulosa, te costa o garnitura, dar nu un motor!
  • ciprikbv87

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut, si eu cred ca trebuie sa rectific chiuloasa, dar sunt speriat de pret, am inteles ca ajunge cam la 1000 lei, aici la noi in Brasov sunt doua locuri la Ozun si la Ghimbav, am citit mai sus ca ar fi 350 lei.
Intrebarea e cum de asa ieftin?
Aveti astfel de experiente ?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Rectificarea plana a chiuloasei consta fix in faptul ca un nene iti ia chiuloasa , te trimite sa ti-o speli ,,bec,, ...tu te enervezi dar revii cu chiuloasa curata ..... apoi ala ti-o ia si ti-o fixeaza pe o freza ....... masoara diferentele de planitate ca sa stie cit sa ia din ea minim dupa care porneste masina si se plimba pe chiuloasa ta cu freza.

Rectificarea scaunului supapei din chiuloasa e alta poveste ( uneori acelasi nene face si treaba asta , alteori nu) si consta in faptul de a realiza din nou etanseitatea pierduta intre ,,palaria,, supapei si locul pe care aceasta inchide ( scaun).
Pentru pierderi minore de etanseitate doar se invarte supapa pe scaunul ei cu o pasta diamantata de rodaj sub palarie. Daca supapa e arsa , lovita , etc si necesita schimbata cu alta noua , evident, pentru supapa noua trebuie refacuta etanseitatea cu scaunul pe care a ,,calcat,, vechea supapa.

Povestea continua cu ghidajul supapei - locul prin care tot culiseaza coada supapei si care in timp se ,,largeste,,. Stiu ca de obicei sint schimbabili ... seamana cu niste mici cilindrii care se monteaza in chiuloasa. ....plus ca mai sint de verificat semeringuri ( unele motoare nu au) ...etc .... etc

Prin rectificarea chiuloasei se micsoreaza cu ceva volumul camerei de ardere si daca se va folosi o garnitura de chiuloasa standard , eventual ( la niste rectificari serioase) se va simti o diminuare de putere a motorului.

PS - cind eram mai tinerel am experimentat motorul dacia 1310 cu 2 garnituri chiuloasa suprapuse in ideea majorarii volumului camerei de ardere. Problema era ca nu prea tinea la fortari de maidan si se amestecau fluidele.

@ciprik .... 1000 de lei poate fi mult sau onorabil ...depinde ce faci la chiuloasa , cita manopera se mananca ( e munca de chinez batran sa tot invarti supapa cu pasta diamantata pana calca perfect pe scaunul ei ...si unele masini au 16 ! ) ...plus depinde de piesele ce trebuie schimbate si cine le cumpara.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@ciprikbv87, pentru ce motor? Eu am facut la ghimbav pentru Y17DT si a fost 350 sau 400 cu tot cu schimbat simeringuri supape si refacut ghiduri si plan.
  • tonypsg

  • Mesaje scrise: 1,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
la ghimbav recomand si eu.baietii stiu ce fac acolo si preturile sunt de bun simt!
ps:acu ma uitam si eu la pozele mele,si citind aici,cand am scos bujiile sa le schimb am constatat ca una nu mai avea aceea pastila in capat.oare e vreun motiv de ingrijorare?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Te referi la varful ei? Da, este motiv de ingrijorare. Cum ai reusit sa bagi alta in loc?
  • tonypsg

  • Mesaje scrise: 1,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
nu stiu @max.pur si simplu le-am schimbat si 2 dintre ele nu erau bune,iar una nu mai avea acel varf care se inroseste.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR