pbobitza
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am de un timp niste probleme cu motorul (Y17DT) si nu stiu cu ce sa incep diagnosticarea.
In primul rand ,dupa cateva saptamani de stat (vreo 7-😎 masina a inceput cateodata sa numai porneasca la prima cheie atunci cand sta mult oprita (mult inseamna 1 zi). Insa la a doua porneste foarte bine.In mers e ok ,merge f bine , trage , nu scoate fum.
Aseara cand intram in Bucuresti , pe autostrada , dupa vreo 45 minute de stat in coloana , din neatentie am vrut sa plec de pe loc in treapta a 3-a si bineinteles ca motorul s-a oprit.Am incercat imediat sa il pornesc si stiu ca dupa faze din astea porneste mai greu putin ,insa acum nu a mai pornit deloc la prima cheie. Am luat contactul ,l-am pus la loc si surpriza a fost faptul ca nu se mai stingea becul ENGINE FAULT din bord ,am dat sa pornesc cu el asa ,a invartit de 2 ori si apoi motorul a pornit intr-un fel foarte ciudat ,adica turometrul nu se ridica de la 0 ,iar motorul mergea parca in 2 pistoane, nici macar in 3.Imi e greu sa explic sunetul ala ,cert e ca se auzeau vreo 2-3 batai puternice.Nu l-am lasat sa mearga mai mult de cateva secunde si nici nu am incercat sa il turez.Am luat contactul si l-am pus iar moment in care s-au stins becurile de eroare din bord si cand am dat la cheie a pornit la sfert si am mai facut inca vreo 40 km prin oras fara nicio problema . M-a speriat rau mersul ala si sunt curios ce l-a provocat. Mentionez ca am mai avut acum 2 ani probleme cu calculatorul de injectie ,dar atunci dadea intreruperi in mers si l-am reparat.
Daca aveti vreo idee , e bine primita. Multumesc!
- cmarius53
- **
- 454 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Astra 2000 y20dth
- Ilfov
cmarius53
- Mesaje scrise: 454
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
pbobitza
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am avansat ideea unei probleme electrice referitoare la pornire pentru ca daca pun contactul de cateva ori fara sa pornesc efectiv porneste bine cand dau la demaror . Daca insa o opresc si o las cateva minute , face aceiasi figura ca pana acum.Astfel am eliminat ideea dezamorsarii pentru ca sunt fluctuatii prea mari in timp.
Acum vreau sa verific cele 3 relee de pe motor.Insa intrebarea mea ar fii : ce actioneaza releul verde K1.50 si cel negru K1.98. Unul din cele negre K1.1 am inteles ca e main. Nu stiu ce inseamna mai exact fuel preaheating si preasurea realief valve si daca functionarea defectuasa a unuia dintre eceste relee ar putea sa fie problema mea.
Multumesc!
pbobitza
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2012
- Mesaj Privat