Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara dragi colegi!
De ceva timp am observat ca e murdar motorul de ulei in zona distributiei, ieri fiind o zi frumoasa, ne-am apucat eu si cu tata sa dam distributia jos si sa vedem pe unde vine ulei. Am vazut ca da pe la semeringurile de la axa cu came, le-am cumparat si schimbat impreuna cu rolele si cureaua. Pornesc motorul, se auzea un zgomot urat in zona distributiei, demontam la loc capacele de la curea sa vedem de unde se aude, am schimbat rola intinzatoare(deoarece asta nu lucra bine) cu cea veche, la strangerea rolei, tata a zis ca i s-a parut ca nu s-a strans bine. O pornesc din nou, nu se mai auze niciun zgomot si dintr-o data s-a slabit surubul de la rola si a sarit de la punct, eu am oprit-o cat am putut de repede.
O punem la punct si dau sa o pornesc, pornea si se oprea. Am verificat compresia la fiecare piston si 2 si 4 sunt morti.
Acum vrem sa demontam chiuloasa si sa vedem ce s-a intamplat. As vrea sa ne dati niste sfaturi cei care ati mai facut aceasta operatiune si sunteti mai experimentati!
In mare avem o lista:
-supape in functie de cat sunt indoit,
-semeringuri supape,
-garnitura chiuloasa,
Multumesc frumos!
Skip ads

  • mihay_only

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
salut ai inceput bine,iti trebuiesc supapele indoite si simeringurile la toate supapele daca tot faci o treaba fao pana la capat,garnitura de chiuloasa si daca masina consuma ulei baga si niste segmenti ca aq ai ocazia sa consume mai mult ca inainte,de dat jos nu e asa greu.yo am dato la masina mea de 2 ori.dai distriubutia ,scoti pinioanele,rampa cu injectoare ca sa dai si admisia, o dai cu tot cu clapeta are niste surubele crete de t30 parca deasupra toate, k ai un furutun sub alternator si ajungi km greu la el,firele de la ecu scoti mufele una mare si una mica raman pe masina si un capat de instalatie il dai cu rampa de injectoare,axele le dai pe urma knd e chiuloasa jos,tachetii ii dezamorsezi pe toti inainte sa ii pui la loc ii bati de un lemn sa iasa mijlocul si scurgi uleiu apoi il pui la loc si sa mearga usor knd apasi pe el,ce sa mai zic spor la treaba si sa auzim de bine.daca ai vreo nelamurire aici ma gasesti
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai adauga :
prezoane chiulasa (set)
suruburi biela
segmenti
cuzineti
Chiulasa o duci la un specialist sa-ti schimbe supapele, rectificare supape si scaun, inlocuire simeringuri, verificare plan (nu se face planul).
Daca nu ai mai facut reparatii de asa avengura la motoare si nu ai experienta platesti un mecanic adevarat sa va verifice el, e cel mai bine asa din moment ce ati reusit sa indoiti supapele.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos!
Pentru segmenti e prea mare cheltuiala si nu am atatia bani( nu consuma ulei decat in limite). De facut reparatii, a mai reparat motoare, dar la Dacie! Trebuie neaparat schimbate si prezoanele de la chiloasa?
Prin ianuarie cand i-am schimbat garnitura la capacul de la tacheti, am observat ca teava care duce in baia de ulei era infundata cu ”mazga”, ieri cand am demontat in mare, am observat ca iar are mazga. Din ce cauza face mazga acolo?
Vreau sa o fac cu cheltuiala minima si sa nu mai platesc manopere enorme....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Suruburile de la chiulasa sunt de unica folosinta, sa spui mersi daca le poti scoate si nu face vreunul poc, daca ai asa 'bafta' pui mana pe bormasina si retezi ce a mai ramas din cap dupa care scoti chiulasa, restul de surub merge cu doua degete.
Daca nu ai bani de segmenti numai cureti canalele si mai ales cei de ungere si pui tot aia, grija care fata e in sus. La capace biela musai suruburi noi si pasta blocare, alea tot de unica folosinta sunt. Nu faci alba-neagra cu semicuzinetii arbore came (capace), cum gasesti asa pui, cureti si aici filete, merg suruburile vechi dar cu ceva pasta blocare.
Orice tachet batut in cap il inlocuiesti.
Chiulasa repet, la specialist ca nu va iesa voua in veci treaba buna, deja o banala distributie doi oameni si ati belit motorul.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Adaug la ce-a zis Dan ca inainte de a mai bibili la ea sa-ti scoti de pe net TIS / Opel TIS precum si EPC-ul si sa studiezi cum se repara motorul tau - pasi, piese schimbate, scule necesare.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Verdictul: 4 supape strambe, toate pe evacuare.
Tata zice ca ar mai fi fost umblat la ea deoarece a gasit garnitura de la chiuloasa lipita cu mastic.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce mastic ? Nu exista asa ceva, nici mama siliconului nu tine acolo si voi visati mastic.
Clar, apelati la un mecanic si voi salahori ca altfel nu mai iese nimic din el.
  • mihay_only

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
de ce sa nu existe,nu tot om e si ala care e mecanic?daca a desfacut cu mana lui si are kt de kt habar poate sa o faca,asa k spor la treaba prietene
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Cateva poze dupa operatiunea de desfacere a motorului:
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Tachetii aia daca au fost demontati de sub axa trebuiesc obligatoriu goliti.....altfel risti sa demontezi din nou....crede-ma pe cuvant asta fac de multi ani.Refa scaunele cu pasta la toate supapele,probleme la motoarelel astea sunt si depunerile de calamina.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ceva de genu, nu? https://www.youtube.com/watch?v=iOHPiEAhzpA
Trebuie sa le fac doar la cele noi pe care le pun sau la toate supapele ei?
Detaliaza putin cu golirea tachetilor, eu n-am fost acasa cand a demontat-o, m-am uitat la ei si sunt goi pe dinauntru....
Multumesc frumos!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Obligatoriu la cele noi...si din experienta sigur si la celelalte,daca nu se face operatiunea risti sa ai probleme cu celelalte dupa un timp,tachetii daca-i intorci cu partea care bate in coada supapei o sa vezi un pistonas se preseaza cu grija pana iese uleiul din el,apoi eu am cleste sau batut pe un lemn cade ,se goleste de tot si se monteaza la loc ai grija sa se apese sa simti cum lucreaza arcul din interior,daca dupa golire ramane strans ori vezi sa fie bine golit ori inlocuiesti....
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
La o analiza mai atenta cu motorul desfacut am observat ca e filetul stricat unde se infileteaza rola intinzatoare....Cum sa refac filetul acolo?
  • mihay_only

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
hmmm asta e problema,vezi aia e pompa de ulei la masina asta, rola sta pe pompa de ulei ,km nasol daca e stricat filetu
  • mihay_only

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
si daca te uitai un pik la primu mesaj care ti l-am lasat stiai si cum se golesc tachetii,dar daca nu ai citit inseamna k stii deja
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Da pompa de ulei este, am desfacut-o azi, o mizerie in baiaa de ulei... ne-am gandit sa facem un prezon care sa fie de 10 in pompa de ulei si sa infiletez cu o piulita de 8 rola intinzatoare...acu sa vedem daca merge, daca nu, caut la dezmembrari o pompa de ulei.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Poze cu modificarea facuta:





Si baia de ulei care era plina de ”mâl” si in sita de la pompa de ulei era mizerie, ma mir cum mai bãga ulei...
Acum mai e de schimbat semeringurile la supape si rectificat scaunele.
Referitor la dezamorsat tachetii, nu eram acasa cand i-a demontat tata , a zis ca i-a suflat si apasat pe pistonasul ala, dar acum daca vreau sa mai apas e tare... aveam cativa care țãcaneau.
  • deleted-80744

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ceva similar am patit si eu cu filetul , tot un prezon am facut dar vezi ca o sa iti loveasca fulia de la motor in piulita de strange rola intinzator .... Eu am luat la strung 5 mm din fulie .
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Da asa e si mie imi freca si am pus si o piulita cu teflon...Acuma trebuie sa improvizez o presa de presat arcurile la supape...
Ceva de genu o sa incercam maine sa facem: http://www.pureluckdesign.com/vw/vsc/
Pompa de ulei trebuia cumva amorsata?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR