Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deci am ajuns in situatia de a rupe spatarul scaunului sofer la Vectra B.


Pe scurt, voi incerca sa impartasesc cu voi detaliile schimbarii celor doua scaune intre ele cu pastrarea tapiseriei originale a masinii mele :
(1)Demontare scaun sofer Vectra B : cu o cheie torx T40 de calitate, un spray degripant bun (eu am folosit ceva de la Wurth) si multa rabdare am reusit sa scot cele 2 suruburi care fixeaza sinele pe care culiseaza scaunul sofer in partea din spate plus partea de jos a centurii fixata pe scaunul soferului. Cu atentie, se scoate mufa care intra in scaun dinspre dedesuptul acestuia care contine conectorul capsei pirotehinice, eventual incalzire in scaune (daca aveti), etc sunt 3 mufe de toate cel mult.



Cu scaunul demontat de pe masina, se incepe scoaterea huselor de pe scaun mai intai cu husa spatarului care in spatele scaunului are in partea de jos o intaritura din plastic care se fixeaza in alta piesa corespondenta care se regaseste tot pe spatar dar pe partea soferului (imbinarea lor se face in partea de jos a spatarului). Se trage (cu incredere) incepand de la colturi inspre in jos. Similar, pentru partile laterale ale spatarului se trage tot in partea din spate a acestuia incepand din colturile de jos, pentru partea din stanga inspre stanga, apoi pentru partea din dreapta inspre dreapta. Asa arata spatarul scaunului dupa scoaterea celor trei piese care au fost initial imbinate.



Apoi se scoate tetiera apasand pe suportul ei din scaun dinspre partea din fata a scaunului pentru eliberarea celor doua lamele ce tin tetiera fixa pe scaun. Se scot si suportii in care intra tetiera apasand moderat din lateral spre interior cu 2 surubelnite drepte si tragand in sus.



In continuare am trecut la demontarea husei de pe spatar, care este prinsa in 12 inele metalice care necesita utilizarea patentului 'papagal' rosu din imaginea cu sculele de mai sus. Eu am rotit spre dreapta toate inelele pentru a distanta cele doua capete si a putea sa le extrag de pe sarmele ce intra in componenta spatarului scaunului. Mai jos sunt cateva imagini sa va faceti o ideie despre cum arata acestea.



Partea cu sesuzutul scaunului se demonteaza mai usor, mai intai se demonteaza componentele din plastic ale sezutului, apoi incepand cu partea din spate a sezutului tragand in jos de husa jur-imprejur se scot buretele si tapiseria acestuia.



(2)La montarea tapiseriei originale pe scaunul cumparat de la dezmembrari eu am inceput cu montarea tapiseriei de pe spatarul scaunului. Initial am suprapus tapiseria cu gaura pentru scaunul cu supot lombar peste cea originala a masinii mele si cu un marker am desenat un cerc pe care ulterior l-am decupat folosind o foarfeca. De aici incolo trebuie sa va inarmati cu mult calm si cu un al doilea patent 'papagal' cu care sa montati inapoi pe sarmele scaunului inelele demontate anterior si apoi fiecare inel in parte trebuie indreptat si strans pentru ca spirele inelelor sa vina mai mult unul pe langa altul pentru a preveni in timp autodesfacerea tapiseriei de pe spatarul scaunului. Partea de jos a scaunului se monteaza inapoi pe scaun (burete cu tot cu tapiserie) fara a mai umbla la ea (daca aveti o crapatura pe lateralul buretelui puneti ceva banda scotch pentru a conserva cat de cat ruptura in stadiul in care este ea).



Se monteaza apoi componentele din plastic ale sezutului si tetiera scaunului, acesta fiind pregatit pentru remontare in habitaclu. Greutatea scaunului inainte de remontare : 20kg Very Happy .
Din pacate la mine am avut surpriza neplacuta sa constat ca surubul initial care fixa partea de jos a centurii pe scaun era ceva mai subtire decat cel al scaunului model 1998 (maxim un an diferenta, dar era mai gros) astfel ca va trebui intr-una din zilele urmatoare sa maresc gaura initiala pentru a putea monta centura cu surubul mai gros.

Conform AutoData 2004, suruburile care fixeaza sinele scaunului si cel care fixeaza centura in partea de jos a scaunului se strang cu cheia dinamometrica la 20Nm.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Multumim de tutorial. Din nou, mi-ai adus aminte ca neaparat trebuie sa renunt la suportul de pahare...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ca si completare merge si scaunul de pe masinile de anglia. cel, din stanga normal. reglajul pe inaltime se poate pune de la cel existent.
  • kallyo

  • Mesaje scrise: 1,366
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
O intrebare.... ai zis ca boltul de prindere de la scaun difera de la modelul de 2001 fata de 98-99?
Pot sa pun cuiu de la 2001 pe scaune de 98-99 sau trebe si cuiu de la 98-99 sa-l iau?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Difera placuta metalica de la centura care se prinde in lateralul scaunului, scaunul meu era model '97 si cel cu care am schimbat e model '98 si difera si diametrul surubului care fixeaza placuta respectiva. Daca poti schimba si centura cu tot cu scaunul de care tine ea.

Se poate folosi si centura veche daca :
(1) se subtiaza cu un polizor umarul care este orientat la 90 grade pe placuta de pridere a centurii (cuiul daca de asta zici tu)
(2) daca se mareste gaura din placuta de prindere a centurii pe scaun cu o masina de gaurit,
apoi se monteaza si se strange cu cheia dinamometrica.

Gaura din partea spate a fiecarei sine de scaun era aceiasi la ambele scaune in cazul meu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit sa cumpar 2 scaune sport de pe o Vectra B 1998 cu motorizare X25XE: cu reglaj lombar, cu airbag lateral, cu sezut rabatabil, cu incalzire in spatar, sezut si sezutul rabatabil, cu buzunar la spate si din material partial din plush. Scaunul pasagerului era in stare buna a fost 150lei dar cel al soferului l-am luat cu probleme (ca in pozele de mai jos) la 50lei.

Mai jos ceva poze din timpul demontarii tapiseriei spatarului :



Sculele folosite sunt aceleasi ca si in primul post, desfacerea tapiseriei se incepe la fel din partea din spate jos a scaunului, inelele metalice in care sta prinsa tapiseria de scaun sunt ceva mai multe: 14 inele pentru partea din fata a spatarului si 6 inele pentru partea din spate. In partea din spate mai este o bara de otel prinsa in 2 balamale din plastic si care tine tapiseria in partea de sus.

Diferenta de greutate intre scaunul clasic de Vectra B si cel din pozele de mai sus este ca cel sport cu incalzire e mai greu cu 5kg (fiecare scaun cantareste 25kg!).

Am mers cu tapiseria la un atelier de reparat tapiserii auto, care mi-a pus un petec de tapiserie de pe un sezut din plush. As fi vrut sa imi faca inlocuirea cu o bucata lunga de la ruptura si pana jos dar nu am avut cu cine... asa ca mi-au facut un petec dreptunghiular acolo unde materialul a fost rupt si rarit. Din fericire folosesc huse sport peste spatar si sezut asa ca cu sau fara acest petec e cam acelasi lucru.

Totusi la iarna probabil va trebui sa dau jos husele exterioare ca sa ma bucur de incalzirea din scaune.

Ca si o prima impresie, scaunele sunt foarte confortabile, te tin bine in viraje iar sezutul rabatabil este excelent la drum lung.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Mergi la dezmembrari si cauta o bancheta sau scaun mai uzat( sa scazi la pret) de pe care sa scoti o bucata de material de marimea bucatii ce este rupta la tine, cred ca iti ajunge din sezutul dublu al banchetei spate, desfaci tepiteria si mi-o trimiti impreuna cu bucata de material si ti-o inlocuiesc eu daca nu gasesti pe cineva in zona. Daca ai masina de cusut o poti face tu sau orice croitoreasa, nu neaparat la tapiteri auto.
In alta ordine de idei, la dezmembrari sunt multe masini de anglia, deci scaun sofer pe dreapta(cel cu ridicare coborare), ca sa facem scaunul din stanga cu ridicare (cel de anglia nu are) facem rost de sezutul metalic al scaunului stanga cu maneta de ridicare, desfacem scaunul de anglia de tapiteria sezutului, scoatem cele 4 suruburi ale spatarului, cate 2 pe fiecare parte, apoi inlocuim sezutul cu cel cu maneta ridicare. Sezuturile respective se potrivesc la toate modelele de scaune, normale sau sport, de vectra sau astra. Asa am facut eu si acum am ambele scaune fata cu reglaj pe inaltime.
LA PRINDEREA TAPITERIEI DE SARMELE SCAUNULUI SE POT FOLOSI CU SUCCES COLIERE (SORICEI) DE PLASTIC CU AUTOBLOCARE ( in locul inelelor de sarma ce se monteaza si se demonteaza greu, la desfacerea inelelor eu le-am taiat cu un cleste de sarma ) se monteaza foarte usor si sunt foarte rezistenti.


Ultima modificare făcută de Radovan_eu la Dum 23 Sep, 2012 8:47 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de oferta, voi tine cont de ea.

Din pacate in Sibiu nu sunt dezmembrari cu piese de Vectra B si nu am gasit, petecul este facut dintr-un sezut de scaun fata, dar si astea sunt de diferite nuante...

La singurul parc de dezmembrari din Sibiu unde se gasesc doar piese de Astra se arunca scaunele fata care care au chiar si cea mai mica problema cu tapiseria, am fost si am intrebat expres pentru asta.

Ideea cu scaunul de Anglia este cea mai buna optiune pentru ca scaunul respectiv in general nu este uzat. Am intrebat la toate dezmembrarile din judetul Mures insa nu aveau nicaieri scaune sport de Vectra B la vanzare.

Cat despre reglajul lombar, asa intentionez si eu sa am la ambele scaune din fata, ambele cu acest reglaj pentru ca am ceva probleme la spate si ma simt mult mai comfortabil cu sezutul mai ridicat.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 23 Sep, 2012 9:05 pm
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu ma refeream la sistemul de ridicare coborare a scaunului, nu la cel lombar. Partea proasta este ca acum cateva zile am aruncat o bancheta intreaga la gunoi, daca citeam mai devreme postul tau, iti pastram o bucata de material pentru reparatie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, am inteles din prima insa m-am exprimat eu gresit.

Pacat de bancheta ta, dar asta este... pacat... poate materialul era identic cu cel care-l am eu pe scaun.

Dar ca sa-i mai dau jos husa scaunului sofer inca o data trebuie sa fiu suficient de motivat... pentru ca e destul de mult de lucru si deranj (urca la etaj cu scaunul, scoate plasticele in care intra tetiera si aici riscul sa le rupi urechile este unul destul de mare, tine-l prin casa pana e gata husa, pune-l la loc, prinde toate inelele, torx si cheie cu clicket, mufele de sub scaun, etc).

L.E
Acum am citit despre aricii din plastic cu autoblocare, totusi prefer sa pun inelele originale de sarma in locul lor, chiar daca e mai mult de lucru.
  • scarllex

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 -
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu reusesc nicicum sa scot cele 2 suruburi care fixeaza sinele pe care culiseaza scaunul... am stricat vreo 2 chei torx, am dat si cu spray degripant si nimic...chiar asa greu se scot?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, se scot destul de greu...

Trebuie sa ai o cheie de buna calitate, ma refer la materialul din care este confectionata cheia torx sau capul de cheie torx. Da cu spray WD40 de mai multe ori si capul torx trebuie sa fie dur si montat intr-o cheie cu clichet si cu brat lung. Tragi de la usor... progresiv... spre puternic la fiecare surub. Dupa demontare, probabil vei ramane surprins ca capul torx al surubului s-a dus si trebuie schimbat (eu am cerut suruburile celor doua scaune care le-am schimbat cand le-am luat din dezmembrari, si bine mi-a prins la remontare).
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Suruburile d ecare vorbiti au pasta de blocare pe filet. Cheie buna si fortat putin.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, asa e... au pasta de blocare pe filet, de culoare albastra.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Iar pasta de blocare se inmoaie sub incidenta unei flacari de la o lampa cu gaz.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Si cum ar putea sa dea cu lampa in zona respectiva? e mocheta masinii, in imediata apropiere, buna ideea asta cu lampa Nu!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR