Pe scurt, voi incerca sa impartasesc cu voi detaliile schimbarii celor doua scaune intre ele cu pastrarea tapiseriei originale a masinii mele :
(1)Demontare scaun sofer Vectra B : cu o cheie torx T40 de calitate, un spray degripant bun (eu am folosit ceva de la Wurth) si multa rabdare am reusit sa scot cele 2 suruburi care fixeaza sinele pe care culiseaza scaunul sofer in partea din spate plus partea de jos a centurii fixata pe scaunul soferului. Cu atentie, se scoate mufa care intra in scaun dinspre dedesuptul acestuia care contine conectorul capsei pirotehinice, eventual incalzire in scaune (daca aveti), etc sunt 3 mufe de toate cel mult.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu scaunul demontat de pe masina, se incepe scoaterea huselor de pe scaun mai intai cu husa spatarului care in spatele scaunului are in partea de jos o intaritura din plastic care se fixeaza in alta piesa corespondenta care se regaseste tot pe spatar dar pe partea soferului (imbinarea lor se face in partea de jos a spatarului). Se trage (cu incredere) incepand de la colturi inspre in jos. Similar, pentru partile laterale ale spatarului se trage tot in partea din spate a acestuia incepand din colturile de jos, pentru partea din stanga inspre stanga, apoi pentru partea din dreapta inspre dreapta. Asa arata spatarul scaunului dupa scoaterea celor trei piese care au fost initial imbinate.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Apoi se scoate tetiera apasand pe suportul ei din scaun dinspre partea din fata a scaunului pentru eliberarea celor doua lamele ce tin tetiera fixa pe scaun. Se scot si suportii in care intra tetiera apasand moderat din lateral spre interior cu 2 surubelnite drepte si tragand in sus.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In continuare am trecut la demontarea husei de pe spatar, care este prinsa in 12 inele metalice care necesita utilizarea patentului 'papagal' rosu din imaginea cu sculele de mai sus. Eu am rotit spre dreapta toate inelele pentru a distanta cele doua capete si a putea sa le extrag de pe sarmele ce intra in componenta spatarului scaunului. Mai jos sunt cateva imagini sa va faceti o ideie despre cum arata acestea.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Partea cu sesuzutul scaunului se demonteaza mai usor, mai intai se demonteaza componentele din plastic ale sezutului, apoi incepand cu partea din spate a sezutului tragand in jos de husa jur-imprejur se scot buretele si tapiseria acestuia.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
(2)La montarea tapiseriei originale pe scaunul cumparat de la dezmembrari eu am inceput cu montarea tapiseriei de pe spatarul scaunului. Initial am suprapus tapiseria cu gaura pentru scaunul cu supot lombar peste cea originala a masinii mele si cu un marker am desenat un cerc pe care ulterior l-am decupat folosind o foarfeca. De aici incolo trebuie sa va inarmati cu mult calm si cu un al doilea patent 'papagal' cu care sa montati inapoi pe sarmele scaunului inelele demontate anterior si apoi fiecare inel in parte trebuie indreptat si strans pentru ca spirele inelelor sa vina mai mult unul pe langa altul pentru a preveni in timp autodesfacerea tapiseriei de pe spatarul scaunului. Partea de jos a scaunului se monteaza inapoi pe scaun (burete cu tot cu tapiserie) fara a mai umbla la ea (daca aveti o crapatura pe lateralul buretelui puneti ceva banda scotch pentru a conserva cat de cat ruptura in stadiul in care este ea).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza apoi componentele din plastic ale sezutului si tetiera scaunului, acesta fiind pregatit pentru remontare in habitaclu. Greutatea scaunului inainte de remontare : 20kg 😃 .
Din pacate la mine am avut surpriza neplacuta sa constat ca surubul initial care fixa partea de jos a centurii pe scaun era ceva mai subtire decat cel al scaunului model 1998 (maxim un an diferenta, dar era mai gros) astfel ca va trebui intr-una din zilele urmatoare sa maresc gaura initiala pentru a putea monta centura cu surubul mai gros.
Conform AutoData 2004, suruburile care fixeaza sinele scaunului si cel care fixeaza centura in partea de jos a scaunului se strang cu cheia dinamometrica la 20Nm.