Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Man2007

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!Sunt intr-o dilema,si mai exact distributia la un Opel Astra H 1.3 CDTI , 90CP , din 2007.Am tot rasfoit paginile pe forum sa aflu daca se face si cand se face distributia la un motor pe lant . Masina am luato anu trecut la 97000 km , acum am ajuns la 104000 km. Merge foarte bine masina nu am probleme cu ea,a fost bine intretinuta si vreau sa o pastrez in continuare asa. Sunt incepator in ale mecanicii , daca se poate un sfat legat de acest motor.

Multumesc!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Se verifica distributia la 200.000 si daca e cazul, se inlocuieste.
  • Man2007

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Ok. Multumesc iulian
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,235
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Cauta ca s-a mai discutat,in cartea tehnica scrie ca trebuie schimbata la 150.000,eu am schimbat-o la 230.000 si mai mergea!
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Care ar fi simptomele unei distributii pe duca la 1.3cdti si cum se poate verifica?Am luat masina la 220 000 km si nu stiu daca a fost schimbata vreodata.

Multumesc
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@mihaitaiosub uite aici info https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19820
  • sh3rkhan

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nu exista interval de schimb la motoarele cu distributie pe lant. Insa lantul se schimba daca face zgomot. Din ce cauze poate sa faca zgomot?! Ulei neschimbat la timp, filtru de ulei neschimbat, probleme cu pompa de ulei. Si daca schimbati uleiul la 30.000 de km sau chiar 50.000 de km cum cred unii, din cauza intervalului de service din bord care e setat asa la unele opel-uri, atunci e posibil sa schimbati lantul inainte de 150.000. Eu am schimbat motor la Zafira A la 800 si ceva de mii si lantul nu fusesese schimbat niciodata de proprietar. El cumparase masina la mana a doua din Germania cand avea 250.000. Sa presupunem ca l-a schimbat primul proprietar, insa tot a mers 600.000 de km. Smile Toate distributiile pe care le-am schimbat pana acum, pe lant, au fost din cauza ca lantul batea in capac.
  • mikyk

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Germania
  • Masina: Meriva 2011 Z17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
deci eu la 250.000 trebuie sa trag cu urechea la el!?
  • sh3rkhan

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cand e de schimbat lantul ai sa auzi nu-ti fa griji. Smile
  • Asgard

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2011

  • Mesaj Privat
In mod normal la 200.000km trebuie sa mergi in service pentru o verificare.
Insa daca mergi pe principiul "Cand e de schimbat lantul ai sa auzi nu-ti fa griji." s-ar putea sa iti cumperi si nou motor Smile asa ca mai bine fa-ti o programare ca sa scapi de batai de cap, pentru 100 lei afli tot ce trebuie despre masina Wink
  • sh3rkhan

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ai vazut tu garaje care-ti dau capacul jos la distributie ca sa-ti verifice lantul? Smile Arata-ne si noua un extras dintr-o documentatie tehnica din care reiese ca lantul se verifica la 200.000 de km. Cum gasim de altfel despre curelele de distributie. "In mod normal"-ul asta din ce carte e scos? Invata-ne ceva daca stii, nu pune oamenii pe drumuri si-i imbata de cap.
  • pefo

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Uite ca te invat eu ceva..am avut ceva probleme la bujiile cu incandescenta..mai precis jumatate dintr-o bucata a ramas acolo si atunci singura solutie a ramas sa dau jos chiuloasa cu tot ce implica operatiunea asta..drept e ca nu m-am gindit sa schimb distributia fiind pe lant, bla bla, bla..Surpriza mea a fost ca la 130 mii km lantul ala(care nu este mai gros decit unul de bicicleta) era mai lung cu cca 2 cm decit unul nou...te intreb acum: tu l-ai fi montat inapoi in starea aia cu gindul ca il vei schimba la 200 mii?....eu am pus kit nou de distributie...pentru cine nu stie daca vrei schimbi distributia la z13dth trebuie sa dai juma de motor jos inclusiv baia de ulei..plus riscul sa sara de la punct etc
  • sh3rkhan

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Bujia rupta in chiuloasa se scoate si fara sa dai chiuloasa jos. Cat despre lant e normal sa fie mai lung decat unul nou datorita uzurii. Insa nu uita ca lantul are intinzator. Acuma spune-mi tu mie , daca nu se rupea bujia nu vedeai ca lantul vechi e mai lung decat unul nou. Mi se pare normal ca l-ai schimbat, oricine ar face asta chiar daca nu ar observa ca lantul vechi e mai lung decat unul nou, pentru siguranta, in momentul cand desface motorul.
Lantul de distributie e considerat "lifetime part" si in conditii normale de utilizare are o durata de viata mai lunga decat a motorului. Insa pe parcurs intervin mai multi factori cum ar fi calitatea uleiului si intervalul de schimb. Si sunt multi detinatori de opel care fac schimbul de ulei la 30.000 pentru ca au pus 05W30. De aia se duc turbine , lanturi, pompe de ulei.
Daca ar schimba uleiul la maxim 20.000 (ideal 15000) sintetic si maxim 10000 semisintetic in combinatie cu Duralube sau Metabond o data la 50000 ar schimba multe. Insa depinde de mecanicii peste care dai. Mecanicii sunt de doua feluri: cu loc de munca si diploma obtinuta prin Centrul de somaj si recalificare (dupa 3 luni) si mecanici cu diploma obtinuta dupa 4-6 ani de studii si care studiaza in continuare pana ies la pensie.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Folclorul spune asa ( mai ales cand negociezi cumpararea unei masini):
- sefu' , are distributie pe lant , n-are moarte in veci ! - de parca lantul in cauza nu-i supus uzurii ca orice piesa aflata in miscare si tangenta cu altele.
M-am uitat putin in cartea masinii dar la o prima rasfoire n-am gasit vreo referire la o limita de km pt lant insa dupa capul meu tot n-as astepta sa aud bataile lantului care sa-mi ceara sa-l schimb.
Ce te faci daca lantul n-are chef sa bata in prealabil si se rupe dintr-odata ? Dai vina pe cei de la GM ca ti-au pus un lant fara ,,anuntare,, ?
Daca as avea o distributie pe lant , cu de la mine citire i-as face o inspectie la 200 mii km. Ca doar n-o costa o avere interventia in cauza !

pefo a scris:.....la 130 mii km lantul ala era mai lung cu cca 2 cm decit unul nou...te intreb acum: tu l-ai fi montat inapoi in starea aia cu gindul ca il vei schimba la 200 mii?....


- nu cred ca dintre 2 lanturi identice ( aceeasi lungime, marca, etc) , unul dintre ele dupa 130 mii km ( de fapt dupa oriciti km) se va lungi cu 2 cm ! ! Cu ceva mai lung va fi dar nu cu 2 cm , clar.

- in alta ordine de idei , daca au fost ceva problema cu acel lant, atunci ori masina ta nu are 130 mii k reali, ori ai tinut-o din forja-n forja cu schimburi facute la 30.000 !
  • pefo

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cum spuneam mai sus, eu nu as astepta 200 mii sa schimb kitul de distributie...personal am remarcat ca dupa schimbarea lantului si a supapelor motorul parca merge mai" rotund" si e mai silentios..ca sa nu mai spun ca nici ungerea nu era optima pentru ca una din patine se slabise...totusi sa stii ca nu este o operatiune pe care poti sa o faci la coltul blocului...practic motorul ramane suspendat si trebuie sustinut cu acel cric special dupa care se imobilizeaza manual la punct, se da jos baia de ulei, ca sa nu mai spun si pozitia foarte dificila de lucru..citeva ore de munca pe putin.. in ceea ce priveste schimburile de ulei incepind de la 90 mii cit arata cind am luat-o , uleiul si filtrele le-am schimat de doua ori pe an - primavara si toamna - indiferent de nr. de km..ca sa nu mai mentionez ca mi-am dotat masina cu incalzitor electric de motor Defa, ceea ce inseamna ca iarna cind o pornesc dimineata temperatura lichidului de racire e in jur de 20 de grade...nu forjez masina din principiu, am activat limitarea la 120 km/h si imi pare rau ca nu am facut o poza la lantul ala de bicicleta pentru alde toma necredinciosii de pe forum..
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Degeaba ne faceai poza cu lantul ,,intins,, 2 cm daca nu aveai si o poza cu starea lui initiala pentru comparatie.

Iar daca lantul era asa de ,,fortalit si intins,, dupa 130 mii k cu toate ca masina o intretii practic ca pe un boboc de floare , ce-o sa creada posesorii de 1.3 dth ? ...iti dai seama ca la dimineata va fi o cerere imensa de kit distributie!

Daca as avea preincalzire pentru motor, filtre schimbate de 2 ori, ulei bun si limitare la 120 , as avea curaj sa merg 130 mii cu CUREAUA de distributie ce o am acum ! Si cureaua nu e lant !

Tot ce pot crede e ca probabil masina ta n-a avut km reali la cumparare , acei 90 mii. Dar cine nimereste o masina cu km reali ?
  • pefo

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2008

  • Mesaj Privat
deseori ma gindesc si eu la asta...masina a fost fabricata la antwerp in octombrie 2005..eu am cumparat-o cu 90 si ceva de mii in octombrie 2008...conform carnetului de service, reviziile facute la timp din momentul achizitionarii...deci cit a mers neamtu'' si cit a dat inapoi romanu' ? dar astea sunt intrebari care vor ramine fara raspuns si off topic pe deasupra..
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am sentimentul ca masina mea are cel putin 100 mii in plus fata de ceas .......

PS - ..........wow ! ...tot rasfoind manualul aiurea , am gasit asta din pura intamplare !


..... ce sa inteleg de aici eu avand motor diesel de 1.7 ? ? Shocked Shocked
  • II3398

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Salut! Spunetim va rog cei care ati schimbat distributia pe lant de unde ati cumparato cat va costat si cat va costat manopera aprocimativ?Eu am un opel astra h don 2008 cu motor 1.3 diezel cu distributia pe lant si am ajuns la 224 mii km si nam avut nici o problema dar ac mi se aude un turuit cand intra in sarcina la relant.Va roh astept raspunsurile voastre!multumesc
  • Vvarlan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salutare ,îmi spui și mie cat te a costat distributia cu tot cu manopera?
Mulțumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR