- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
am avut o problema care imi da mare bataie de cap,si care se manifesta si acum,in ciuda faptului ca am schimbat partea electrica de la contact.
si anume:nu porneste dimineata ,adica nu invarte electromotorul,nu se aude nimic,luminile din bord scad un pic in intensitate si atat...
dupa cateva secunde,pana intr-un minut,totul revine la normal si nu mai face cateva zile bune,dupa care,aceeasi poveste....
cam ciudat dar asta e.nu mai stiu ce sa fac,am zis ca e de la contact,dar masurat e totul ok.
mai ramane releul,dar nu stiu unde e.sper sa ma lumineze si pe mine cineva, ca e singura chestie neverificata.masina e cea din semnatura.
si anume:nu porneste dimineata ,adica nu invarte electromotorul,nu se aude nimic,luminile din bord scad un pic in intensitate si atat...
dupa cateva secunde,pana intr-un minut,totul revine la normal si nu mai face cateva zile bune,dupa care,aceeasi poveste....
cam ciudat dar asta e.nu mai stiu ce sa fac,am zis ca e de la contact,dar masurat e totul ok.
mai ramane releul,dar nu stiu unde e.sper sa ma lumineze si pe mine cineva, ca e singura chestie neverificata.masina e cea din semnatura.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Salutare !
Verifica INCA o data toate cablurile, cuplele si mai ales contactul (cu cheia). Si eu am avut odata surpriza sa nu porneasca din cauza contactului.
Referitor la releul eletromotorului, eu stiam ca se numeste BENDIX si e ca un releu care cupleaza tensiunea bateriei la DEMAROR. Acesta ajuta la randul lui pornirea motorului si are o furca care se retrage.
Vezi schema atasata pentru mai multe detalii.
CristianTM.
Verifica INCA o data toate cablurile, cuplele si mai ales contactul (cu cheia). Si eu am avut odata surpriza sa nu porneasca din cauza contactului.
Referitor la releul eletromotorului, eu stiam ca se numeste BENDIX si e ca un releu care cupleaza tensiunea bateriei la DEMAROR. Acesta ajuta la randul lui pornirea motorului si are o furca care se retrage.
Vezi schema atasata pentru mai multe detalii.
CristianTM.
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
stiu ce este bendixul,eu intrebam daca exista cumva releu de protectie intre contact (cheie) si bobina electromotorului (selenoid),fiindca daca ii pun un fir pe direct,se invarte.deci este ceva pe traseul de la contact la electromotor.
o sa ma duc si la electrician cu schema poate rezolv ceva,si o sa ma uit si la contacte (cu toate ca le-am mai controlat odata)
multumesc pentru raspuns ,va tin la curent.
o sa ma duc si la electrician cu schema poate rezolv ceva,si o sa ma uit si la contacte (cu toate ca le-am mai controlat odata)
multumesc pentru raspuns ,va tin la curent.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu stiu cum e la benzina. la mine exista un astfel de releu (care taie alimentarea la toti ceilalti consumatori cind pornesc motorul, printre altele). e in compartimentul motorului, intr-o cutie neagra deasupra tamburului servofrinei.
cind o las in soare si se incinge puternic (e si neagra masina) se comporta exact cum spui tu. (luminile scad in bord cit timp tin cheia pe demaror). daca pui pe altcineva sa invirta cheia (sau e liniste) si asculti in compartimentul motorului se aude un click din releu.
cind o las in soare si se incinge puternic (e si neagra masina) se comporta exact cum spui tu. (luminile scad in bord cit timp tin cheia pe demaror). daca pui pe altcineva sa invirta cheia (sau e liniste) si asculti in compartimentul motorului se aude un click din releu.
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
in electromotor se afla "releul"l.
cand actionarea bendixul actioneaza si un contact format din lamele.(un fel de releu cum sar mai spune).
poate fi si un contact imperfect!
Sezran@ nu releul intrerupe curentul de la ceilalti consumatori legati pe contact ci contactul insasi,iar cati scade intensitatea lumini este cauzat de "foamea" demaroului,ca mananca curent ca naiba.
cand actionarea bendixul actioneaza si un contact format din lamele.(un fel de releu cum sar mai spune).
poate fi si un contact imperfect!
Sezran@ nu releul intrerupe curentul de la ceilalti consumatori legati pe contact ci contactul insasi,iar cati scade intensitatea lumini este cauzat de "foamea" demaroului,ca mananca curent ca naiba.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Sezran a scris:nu stiu cum e la benzina. la mine exista un astfel de releu (care taie alimentarea la toti ceilalti consumatori cind pornesc motorul, printre altele). e in compartimentul motorului, intr-o cutie neagra deasupra tamburului servofrinei.
cind o las in soare si se incinge puternic (e si neagra masina) se comporta exact cum spui tu. (luminile scad in bord cit timp tin cheia pe demaror). daca pui pe altcineva sa invirta cheia (sau e liniste) si asculti in compartimentul motorului se aude un click din releu.
cind o las in soare si se incinge puternic (e si neagra masina) se comporta exact cum spui tu. (luminile scad in bord cit timp tin cheia pe demaror). daca pui pe altcineva sa invirta cheia (sau e liniste) si asculti in compartimentul motorului se aude un click din releu.
mda ... dar eu nu am cutia respectiva...am doar sigurantele in interior.la mine se comporta din cand in cand si atunci dimineata...probabil din cauza ca e racoare noaptea,nu stiu...
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
AdamOpel a scris:in electromotor se afla "releul"l.
cand actionarea bendixul actioneaza si un contact format din lamele.(un fel de releu cum sar mai spune).
poate fi si un contact imperfect!
Sezran@ nu releul intrerupe curentul de la ceilalti consumatori legati pe contact ci contactul insasi,iar cati scade intensitatea lumini este cauzat de "foamea" demaroului,ca mananca curent ca naiba.
cand actionarea bendixul actioneaza si un contact format din lamele.(un fel de releu cum sar mai spune).
poate fi si un contact imperfect!
Sezran@ nu releul intrerupe curentul de la ceilalti consumatori legati pe contact ci contactul insasi,iar cati scade intensitatea lumini este cauzat de "foamea" demaroului,ca mananca curent ca naiba.
deci sa inteleg ca de la contact la electromotor nu exista releu,bobina are si rol de releu pe langa faptul ca impinge si bendixul...
electromotorul l-am desfacut acum vreo 3 luni si i-am schimbat periile,am curatat si lamelele respective,e totul ok...sa mai verific inca o data traseul de la contact la electromotor...
@ gabonne : ce ar putea fura curent doar pe pozitia demarorului?
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
pai firul de comanda de pe bobina vine direct din contact; undeva ai putea avea vreo punere la masa si rezulta curent mic catre bobina de anclasare;
daca spui ca ai schimbat periile atunci exista posibilitatea ca una din ele sa se mai blocheze cateodata si atunci sa apara si simptomele pe care le spui tu
daca spui ca ai schimbat periile atunci exista posibilitatea ca una din ele sa se mai blocheze cateodata si atunci sa apara si simptomele pe care le spui tu
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
ai masurat iesirea de pe contact la demarou!precis iti functioneaza?
daca ai schimbat periile ar fi trebuit sa las un pic sa mearga in gol.....sa se formeze periile...nu ai deformat lamelele?
masoara traseul ce duce la demarou.
@Sezran ceva nu inteleg: tu mai ti contactul pe demarou dupa ce a pornit motorul?
sunt uni consumatori ex casetofoanele,desi nu sunt legate pe contact, la actionarea demaroului se opresc si dupa pornire o iau de la inceput...asa sunt din costructie,cand scade tensiunea sub un anumit prag isi intrerup alimentarea si trec in standby pt a se proteja de oscilatii de tensiune.
daca ai schimbat periile ar fi trebuit sa las un pic sa mearga in gol.....sa se formeze periile...nu ai deformat lamelele?
masoara traseul ce duce la demarou.
@Sezran ceva nu inteleg: tu mai ti contactul pe demarou dupa ce a pornit motorul?
sunt uni consumatori ex casetofoanele,desi nu sunt legate pe contact, la actionarea demaroului se opresc si dupa pornire o iau de la inceput...asa sunt din costructie,cand scade tensiunea sub un anumit prag isi intrerup alimentarea si trec in standby pt a se proteja de oscilatii de tensiune.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
v-am spus ca face din cand in cand...astazi a facut iar...
am mai fost cu un prieten si l-am pus sa tina pe pozitia demarorului,si am masurat la bobina electromotorului.erau fix 9 volti,nici vorba sa porneasca , normal,apoi a revenit singur curentul odata cu pornirea,cam peste 20 secunde
deci e clar,trebuie sa iau la purificat toate instalatia,am observat ca firul care se duce de la bobina la contact intra intr-o mufa rotunda de undeva de la baza bateriei si de acolo in cabina pe undeva pe sub bord(banuiesc ca la contact).
am sa curat maine mufa respectiva cu un spray de contacte...sub bord cred ca e mai complicat de umblat...
am mai fost cu un prieten si l-am pus sa tina pe pozitia demarorului,si am masurat la bobina electromotorului.erau fix 9 volti,nici vorba sa porneasca , normal,apoi a revenit singur curentul odata cu pornirea,cam peste 20 secunde
deci e clar,trebuie sa iau la purificat toate instalatia,am observat ca firul care se duce de la bobina la contact intra intr-o mufa rotunda de undeva de la baza bateriei si de acolo in cabina pe undeva pe sub bord(banuiesc ca la contact).
am sa curat maine mufa respectiva cu un spray de contacte...sub bord cred ca e mai complicat de umblat...
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
cred ca am rezolvat problema,e vorba despre mufa aceea rotunda:
prin care am observat ca trece firul de la bobina electromotorului.firul respectiv se cunostea ca fusese incalzit (invelisul un pic topit).mufa nu era cuplata bine,nu era bagata nici macar jumatate ,abia faceau contact firele.am dat cu spray contacte,introdus mufa mai puternic,si gata,sper sa se fi rezolvat.
prin care am observat ca trece firul de la bobina electromotorului.firul respectiv se cunostea ca fusese incalzit (invelisul un pic topit).mufa nu era cuplata bine,nu era bagata nici macar jumatate ,abia faceau contact firele.am dat cu spray contacte,introdus mufa mai puternic,si gata,sper sa se fi rezolvat.
- vyo81_speed
- **
- 275 mesaje
- din 16 Feb 2007
- Vectra 1992 C20NE
- Vrancea
vyo81_speed
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat