Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am avut o problema care imi da mare bataie de cap,si care se manifesta si acum,in ciuda faptului ca am schimbat partea electrica de la contact.
si anume:nu porneste dimineata ,adica nu invarte electromotorul,nu se aude nimic,luminile din bord scad un pic in intensitate si atat...
dupa cateva secunde,pana intr-un minut,totul revine la normal Shocked si nu mai face cateva zile bune,dupa care,aceeasi poveste....
cam ciudat dar asta e.nu mai stiu ce sa fac,am zis ca e de la contact,dar masurat e totul ok.
mai ramane releul,dar nu stiu unde e.sper sa ma lumineze si pe mine cineva, ca e singura chestie neverificata.masina e cea din semnatura.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Salutare !

Verifica INCA o data toate cablurile, cuplele si mai ales contactul (cu cheia). Si eu am avut odata surpriza sa nu porneasca din cauza contactului.
Referitor la releul eletromotorului, eu stiam ca se numeste BENDIX si e ca un releu care cupleaza tensiunea bateriei la DEMAROR. Acesta ajuta la randul lui pornirea motorului si are o furca care se retrage.
Vezi schema atasata pentru mai multe detalii.


CristianTM.
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
stiu ce este bendixul,eu intrebam daca exista cumva releu de protectie intre contact (cheie) si bobina electromotorului (selenoid),fiindca daca ii pun un fir pe direct,se invarte.deci este ceva pe traseul de la contact la electromotor.
o sa ma duc si la electrician cu schema poate rezolv ceva,si o sa ma uit si la contacte (cu toate ca le-am mai controlat odata)
multumesc pentru raspuns ,va tin la curent.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu stiu cum e la benzina. la mine exista un astfel de releu (care taie alimentarea la toti ceilalti consumatori cind pornesc motorul, printre altele). e in compartimentul motorului, intr-o cutie neagra deasupra tamburului servofrinei.
cind o las in soare si se incinge puternic (e si neagra masina) se comporta exact cum spui tu. (luminile scad in bord cit timp tin cheia pe demaror). daca pui pe altcineva sa invirta cheia (sau e liniste) si asculti in compartimentul motorului se aude un click din releu.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
vezi ca pe undeva iti fura curent....; ceea ce ramane sa ajunga la bobina nu mai este indeajuns pentru a face anclasarea bendixului
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
in electromotor se afla "releul"l.
cand actionarea bendixul actioneaza si un contact format din lamele.(un fel de releu cum sar mai spune).
poate fi si un contact imperfect!
Sezran@ nu releul intrerupe curentul de la ceilalti consumatori legati pe contact ci contactul insasi,iar cati scade intensitatea lumini este cauzat de "foamea" demaroului,ca mananca curent ca naiba.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca nu releul ala intrerupe, atunci de ce curentul revina la consumatori (ventilator) imediat ce a pornit motorul, inainte sa dau drumul cheii?
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:nu stiu cum e la benzina. la mine exista un astfel de releu (care taie alimentarea la toti ceilalti consumatori cind pornesc motorul, printre altele). e in compartimentul motorului, intr-o cutie neagra deasupra tamburului servofrinei.
cind o las in soare si se incinge puternic (e si neagra masina) se comporta exact cum spui tu. (luminile scad in bord cit timp tin cheia pe demaror). daca pui pe altcineva sa invirta cheia (sau e liniste) si asculti in compartimentul motorului se aude un click din releu.



mda ...Sad dar eu nu am cutia respectiva...am doar sigurantele in interior.la mine se comporta din cand in cand si atunci dimineata...probabil din cauza ca e racoare noaptea,nu stiu...
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:in electromotor se afla "releul"l.
cand actionarea bendixul actioneaza si un contact format din lamele.(un fel de releu cum sar mai spune).
poate fi si un contact imperfect!
Sezran@ nu releul intrerupe curentul de la ceilalti consumatori legati pe contact ci contactul insasi,iar cati scade intensitatea lumini este cauzat de "foamea" demaroului,ca mananca curent ca naiba.


deci sa inteleg ca de la contact la electromotor nu exista releu,bobina are si rol de releu pe langa faptul ca impinge si bendixul...
electromotorul l-am desfacut acum vreo 3 luni si i-am schimbat periile,am curatat si lamelele respective,e totul ok...sa mai verific inca o data traseul de la contact la electromotor...

@ gabonne : ce ar putea fura curent doar pe pozitia demarorului?
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pai firul de comanda de pe bobina vine direct din contact; undeva ai putea avea vreo punere la masa si rezulta curent mic catre bobina de anclasare;
daca spui ca ai schimbat periile atunci exista posibilitatea ca una din ele sa se mai blocheze cateodata si atunci sa apara si simptomele pe care le spui tu
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ai masurat iesirea de pe contact la demarou!precis iti functioneaza?
daca ai schimbat periile ar fi trebuit sa las un pic sa mearga in gol.....sa se formeze periile...nu ai deformat lamelele?
masoara traseul ce duce la demarou.

@Sezran ceva nu inteleg: tu mai ti contactul pe demarou dupa ce a pornit motorul?
sunt uni consumatori ex casetofoanele,desi nu sunt legate pe contact, la actionarea demaroului se opresc si dupa pornire o iau de la inceput...asa sunt din costructie,cand scade tensiunea sub un anumit prag isi intrerup alimentarea si trec in standby pt a se proteja de oscilatii de tensiune.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
evident ca nu mai tin cheia, dar ventilatorul porneste cu o fractiune de secunda inainte sa dau eu drumul cheii. curentul e mai rapid decit reactiile mele. ma rog, nu conteaza. cica se cheama "unloader relay" ala care face intreruperea asta.

sau poate ma insel. nu stiu, pe caldura asta ...
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
v-am spus ca face din cand in cand...astazi a facut iar... Rolling Eyes
am mai fost cu un prieten si l-am pus sa tina pe pozitia demarorului,si am masurat la bobina electromotorului.erau fix 9 volti,nici vorba sa porneasca , normal,apoi a revenit singur curentul odata cu pornirea,cam peste 20 secunde Shocked
deci e clar,trebuie sa iau la purificat toate instalatia,am observat ca firul care se duce de la bobina la contact intra intr-o mufa rotunda de undeva de la baza bateriei si de acolo in cabina pe undeva pe sub bord(banuiesc ca la contact).
am sa curat maine mufa respectiva cu un spray de contacte...sub bord cred ca e mai complicat de umblat...
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cred ca am rezolvat problema,e vorba despre mufa aceea rotunda:

prin care am observat ca trece firul de la bobina electromotorului.firul respectiv se cunostea ca fusese incalzit (invelisul un pic topit).mufa nu era cuplata bine,nu era bagata nici macar jumatate ,abia faceau contact firele.am dat cu spray contacte,introdus mufa mai puternic,si gata,sper sa se fi rezolvat.
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
ai mai avut probleme de atunci?
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu! Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR