- george_slz
- OP
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dupa cum stiti duze incalzite de Insignia nu prea exista(am vrut sa cumpar, dar cica nu-s), desi ele par a fi prevazute cu incintele pt elementele de incalzire, asemanatoare celor de la duzele de Vectra sau Astra H.
Am achizitionat un set de duze incalzite de Vectra C, despre care stiti ca au cate doua jeturi precum cele originale de Astra H. Din curiozitate, am vrut sa vad cu ce tip de rezistenta PTC- termistor se face incalzirea duzei. Asa ca am desfacut una dintre duze, si am descoperit ca PTC-ul respectiv este un C980 de la Epcos, cu tensiune maxima de alimentare de 63V. La 12-14v se incalzeste suficient de tare.
Rezistenta PTC era prinsa intr-un soi de cauciuc poros, pe care l-am indepartat destul de usor. Inainte de asta a trebuit sa dezlipesc terminalele termistorului de mufa din capatul duzei. Am observat totusi o diferenta importanta intre o duza fara incalzire de vectra sau astra si una cu incalzire de vectra. In incinta , in capatul ei dinspre stropitoare exista o scobitura mica, probabil pt o distribuire mai mare a caldurii catre lichidul de parbriz. De asemenea tot ca pe o observatie personala, punctez utilizarea cauciucului poros pt izolarea termica a rezistentei, pt ca ea sa nu lucreze in permenenta la capacitate maxima, rezistenta ei scazand odata cu temperatura, odata cu ea crescand si consumul de curent. Nu vreau sa scandalizez expertii in electronica, asa ca ii trimit sa studieze singuri caracteristicile R/T, I/T.
Am bagat rezistentele in duzele de Insignia. Initial le-am bagat in silicon rosu rezistent la temperatura, pt ca semana oarecum cu cauciucul poros din montajul initial. Rezultatul nu a fost pe plac, dat fiind ca siliconul era unul "umed",cu uscare lenta, 3mm/zi iar caldura care era cedata duzei mi se parea insuficienta. In varianta a doua a bagat vaselina siliconica pt un transfer termic catre peretii duzei, mai ridicat. Am sigilat cu silicon sanitar chior, care s-a inchegat extrem de repede si apoi am prins terminalele rezistentei si firele de conectare in silicon topit(aplicat cu pistolul) pe corpul duzei. Am testat la 12v si nu s-a topit siliconul, sa vedem la 14,4 daca se va topi!
Inainte de a ma apuca sa "stric" duzele de vectra am verificat gradul de incalzire la temperatura camerei si curentul absorbit la temperatura de lucru. In final am verificat aceleasi lucruri la duzele de insignia si a descoperit ca in prima instanta la una dintre duze se incalzeste intai fata(cu gaurile pt jet), la cealalta intai spatele. In cele din urma dupa un timp amandoua ajung pe la 50 grade. Curentul absorbit la conectare este de 250 mA (25 celsius), si scade treptat la 99mA (la temperatura plafon). Inmultiti cu 2 si duzele vor avea un consum de 200-300 mA in functie de cat de rece este afara.
Inca nu am terminat treaba, sa fac un test real. De abea maine am ceva timp sa le conectez la curent si sa vad cum se comporta.
Sper ca informatiile va vor fi de folos, cu toate ca sunt cam zgarcit cu pozele si si alea sunt cam proaste, pt ca sunt facute cu telefonul intr-o lumina slaba.
P.S. Pt cei care vor o alta solutie, exista pe astraclub.ru o solutie "ruseasca" destul de buna, dar care implica mai multa munca si resurse!
Titlu si asezare fraza,edit by StefanTolos
04-Jan-13 5:21:14 PM
Am achizitionat un set de duze incalzite de Vectra C, despre care stiti ca au cate doua jeturi precum cele originale de Astra H. Din curiozitate, am vrut sa vad cu ce tip de rezistenta PTC- termistor se face incalzirea duzei. Asa ca am desfacut una dintre duze, si am descoperit ca PTC-ul respectiv este un C980 de la Epcos, cu tensiune maxima de alimentare de 63V. La 12-14v se incalzeste suficient de tare.
Rezistenta PTC era prinsa intr-un soi de cauciuc poros, pe care l-am indepartat destul de usor. Inainte de asta a trebuit sa dezlipesc terminalele termistorului de mufa din capatul duzei. Am observat totusi o diferenta importanta intre o duza fara incalzire de vectra sau astra si una cu incalzire de vectra. In incinta , in capatul ei dinspre stropitoare exista o scobitura mica, probabil pt o distribuire mai mare a caldurii catre lichidul de parbriz. De asemenea tot ca pe o observatie personala, punctez utilizarea cauciucului poros pt izolarea termica a rezistentei, pt ca ea sa nu lucreze in permenenta la capacitate maxima, rezistenta ei scazand odata cu temperatura, odata cu ea crescand si consumul de curent. Nu vreau sa scandalizez expertii in electronica, asa ca ii trimit sa studieze singuri caracteristicile R/T, I/T.
Am bagat rezistentele in duzele de Insignia. Initial le-am bagat in silicon rosu rezistent la temperatura, pt ca semana oarecum cu cauciucul poros din montajul initial. Rezultatul nu a fost pe plac, dat fiind ca siliconul era unul "umed",cu uscare lenta, 3mm/zi iar caldura care era cedata duzei mi se parea insuficienta. In varianta a doua a bagat vaselina siliconica pt un transfer termic catre peretii duzei, mai ridicat. Am sigilat cu silicon sanitar chior, care s-a inchegat extrem de repede si apoi am prins terminalele rezistentei si firele de conectare in silicon topit(aplicat cu pistolul) pe corpul duzei. Am testat la 12v si nu s-a topit siliconul, sa vedem la 14,4 daca se va topi!
Inainte de a ma apuca sa "stric" duzele de vectra am verificat gradul de incalzire la temperatura camerei si curentul absorbit la temperatura de lucru. In final am verificat aceleasi lucruri la duzele de insignia si a descoperit ca in prima instanta la una dintre duze se incalzeste intai fata(cu gaurile pt jet), la cealalta intai spatele. In cele din urma dupa un timp amandoua ajung pe la 50 grade. Curentul absorbit la conectare este de 250 mA (25 celsius), si scade treptat la 99mA (la temperatura plafon). Inmultiti cu 2 si duzele vor avea un consum de 200-300 mA in functie de cat de rece este afara.
Inca nu am terminat treaba, sa fac un test real. De abea maine am ceva timp sa le conectez la curent si sa vad cum se comporta.
Sper ca informatiile va vor fi de folos, cu toate ca sunt cam zgarcit cu pozele si si alea sunt cam proaste, pt ca sunt facute cu telefonul intr-o lumina slaba.
P.S. Pt cei care vor o alta solutie, exista pe astraclub.ru o solutie "ruseasca" destul de buna, dar care implica mai multa munca si resurse!
Titlu si asezare fraza,edit by StefanTolos
04-Jan-13 5:21:14 PM
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- george_slz
- OP
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
era bine daca faceai mai multe poze inclusiv cum aratau duzele originale, apoi unde ai montat pe cele de insignia rezistenta si asa mai departe. e ok si asa decat nimic. felicitari pentru initiativa. Se poate cumpara doar PTC-ul respectiv de la Epcos? l-ai montat pe buton separat sau cum? ai pus releu de activare sau pe direct?
- george_slz
- OP
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Pozele nu sunt clare dar sunt suficiente. In prima poza vezi o duza de vectra c intreaga si una descompusa. Conexiunea am facut-o direct pe o siguranta de + pe contact(neutilizata) pe care am identificat-o in cutia de sigurante de la motor. Ptc-ul il cauti in magazinele de piese(eu nu am gasit la adelaida, conex sau tme...dar sunt si alte magazine, multi nu stiu sa isi faca stocurile disponibile online) si il instalezi. Sau cumperi duze de vectra C si le desfaci sau le folosesti asa! Pe mine m-au costat 50 ron/set.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- george_slz
- OP
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ia o duza de Insignia si ai sa vezi ca are o scobitura paralelipipedica in interiorul ei. La fel are si una de Vectra c sau de Astra h.
Practic rezistenta PTC, care e un disc cu terminale, se ia si se baga pana in capatul scobiturii (asa cum era montata in duza incalzita OEM) si se toarna silicon sanitar(sau altul care nu se topeste la 70 grade) sau alt adeziv care iti e la indemana pana se umple scobitura din duza. Lasi sa se usuce siliconul/adezivul, depinde ce ai folosit, cu grija ca rezistenta sa ramana fixata in centru scobiturii.
Lipesti terminalele rezistentelor la firele de conectare si le legi la 12v pe contact .
Daca era mai mare filozofia, merita mai multa documentatie.
Practic rezistenta PTC, care e un disc cu terminale, se ia si se baga pana in capatul scobiturii (asa cum era montata in duza incalzita OEM) si se toarna silicon sanitar(sau altul care nu se topeste la 70 grade) sau alt adeziv care iti e la indemana pana se umple scobitura din duza. Lasi sa se usuce siliconul/adezivul, depinde ce ai folosit, cu grija ca rezistenta sa ramana fixata in centru scobiturii.
Lipesti terminalele rezistentelor la firele de conectare si le legi la 12v pe contact .
Daca era mai mare filozofia, merita mai multa documentatie.
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
pai si fiind legata la 12 v pe contact inseamn ca ca este calda permanent,asta nu influenteaza cu nimic acea rezistenta PTC,
cat de repede incalzeste apa care trece prin stropitoare astfel incat sa fie utila 100%,
Pun aceste intrebari ca sa stiu daca merita sa ma apuc si eu de treaba ,sa montez aceste rezistente in duzele de insignia pe care le am deja montate pe masina.
cat de repede incalzeste apa care trece prin stropitoare astfel incat sa fie utila 100%,
Pun aceste intrebari ca sa stiu daca merita sa ma apuc si eu de treaba ,sa montez aceste rezistente in duzele de insignia pe care le am deja montate pe masina.
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
claudiu scopul acestei incalziri este sa dezgete diuzele si in jurul lor, nu va arunca cu apa calda pe parbriz. Am si eu asa ceva in plan am trecut prin stadiul cu diuzele de Vectra C dar eu am vrut sa le folosesc cu tot cu mufa de conectare si nu prea a fost posibil.
Am facut comanda de diuze de Omega si si le astept sa vina. Alimentarea va fi de la alternator (deci numai cand va fi masina pornita) si va trece printr-un termocontact care cupleaza la temperatura <=3 grade. Acest termocontact provine de pe BMW si se ocupa cu alimentarea incalzirii la diuze.
Am facut comanda de diuze de Omega si si le astept sa vina. Alimentarea va fi de la alternator (deci numai cand va fi masina pornita) si va trece printr-un termocontact care cupleaza la temperatura <=3 grade. Acest termocontact provine de pe BMW si se ocupa cu alimentarea incalzirii la diuze.
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
gata le-am montat si pe masina
Sincer sunt dezamagit ma asteptam la mai mult, pare ca sunt calculate sa incalzeasca doar traseul de apa la iesirea din diuze.
Dupa ce am scos rezistentele din diuze le-am alimentat si se incingeau foarte bine, dar se pare ca nu se face transferul de caldura si catre corpul acestora. Eu as fi dorit sa se incalzeasca toata diuza si sa topeasca zapada stransa in jurul ei.
Sincer sunt dezamagit ma asteptam la mai mult, pare ca sunt calculate sa incalzeasca doar traseul de apa la iesirea din diuze.
Dupa ce am scos rezistentele din diuze le-am alimentat si se incingeau foarte bine, dar se pare ca nu se face transferul de caldura si catre corpul acestora. Eu as fi dorit sa se incalzeasca toata diuza si sa topeasca zapada stransa in jurul ei.
- tonypsg
- ****
- 1,466 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,466
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- george_slz
- OP
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Efectul e doar cel de dezghetare a duzei si poate usoara incalzire a unei cantitati limitate de lichid de parbriz.
La mine iarna a venit cu cadoul temperaturilor negative, cand aveam in rezervor lichid de parbriz de iarna expirat. Asa ca voi trece cand am timp si vreme buna la izolarea termica a vasului si imbracarea lui in conductor ramas de la canibalizarea unei huse incalzite, ca pe viitor sa nu mai patesc protia asta(mi s-a intamplat de 2-3 ori pana acum).
La mine iarna a venit cu cadoul temperaturilor negative, cand aveam in rezervor lichid de parbriz de iarna expirat. Asa ca voi trece cand am timp si vreme buna la izolarea termica a vasului si imbracarea lui in conductor ramas de la canibalizarea unei huse incalzite, ca pe viitor sa nu mai patesc protia asta(mi s-a intamplat de 2-3 ori pana acum).
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
nu stiu cat de mult spatiu ai acolo ca sa izolezi /infasori vasul in acea husa,cred ca mai bine pui lichid bun sau putin spirt sau alcool tehnic in vasul de spalat parbriz.
Pana la urma ai ramas cu acei termistori izolati cu silicon sanitar.Crezi ca ar merge izolati cu putin mastic negru ca cel de parbrize.
legarea lor ai facut-o pe +contact si merg in permanenta cat motorul este pornit sau prin buton separat cu + dupa contact,astfel il poti opri dupa ce si-au facut treaba.
As fi interesat sa fac si eu acest proiect.
Pana la urma ai ramas cu acei termistori izolati cu silicon sanitar.Crezi ca ar merge izolati cu putin mastic negru ca cel de parbrize.
legarea lor ai facut-o pe +contact si merg in permanenta cat motorul este pornit sau prin buton separat cu + dupa contact,astfel il poti opri dupa ce si-au facut treaba.
As fi interesat sa fac si eu acest proiect.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
PTC nu este o rezistenta, ci un termistor cu coeficient pozitiv de temperatura. Poate imi explicati si mie cum folositi un termistor pe post de rezistenta de incalzire! Dar inainte de asta cititi ce face un termistor!
http://datasheet.octopart.c...asheet-529873.pdf
http://datasheet.octopart.c...asheet-529873.pdf