Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cum stiti duze incalzite de Insignia nu prea exista(am vrut sa cumpar, dar cica nu-s), desi ele par a fi prevazute cu incintele pt elementele de incalzire, asemanatoare celor de la duzele de Vectra sau Astra H.

Am achizitionat un set de duze incalzite de Vectra C, despre care stiti ca au cate doua jeturi precum cele originale de Astra H. Din curiozitate, am vrut sa vad cu ce tip de rezistenta PTC- termistor se face incalzirea duzei. Asa ca am desfacut una dintre duze, si am descoperit ca PTC-ul respectiv este un C980 de la Epcos, cu tensiune maxima de alimentare de 63V. La 12-14v se incalzeste suficient de tare.

Rezistenta PTC era prinsa intr-un soi de cauciuc poros, pe care l-am indepartat destul de usor. Inainte de asta a trebuit sa dezlipesc terminalele termistorului de mufa din capatul duzei. Am observat totusi o diferenta importanta intre o duza fara incalzire de vectra sau astra si una cu incalzire de vectra. In incinta , in capatul ei dinspre stropitoare exista o scobitura mica, probabil pt o distribuire mai mare a caldurii catre lichidul de parbriz. De asemenea tot ca pe o observatie personala, punctez utilizarea cauciucului poros pt izolarea termica a rezistentei, pt ca ea sa nu lucreze in permenenta la capacitate maxima, rezistenta ei scazand odata cu temperatura, odata cu ea crescand si consumul de curent. Nu vreau sa scandalizez expertii in electronica, asa ca ii trimit sa studieze singuri caracteristicile R/T, I/T.
Am bagat rezistentele in duzele de Insignia. Initial le-am bagat in silicon rosu rezistent la temperatura, pt ca semana oarecum cu cauciucul poros din montajul initial. Rezultatul nu a fost pe plac, dat fiind ca siliconul era unul "umed",cu uscare lenta, 3mm/zi iar caldura care era cedata duzei mi se parea insuficienta. In varianta a doua a bagat vaselina siliconica pt un transfer termic catre peretii duzei, mai ridicat. Am sigilat cu silicon sanitar chior, care s-a inchegat extrem de repede si apoi am prins terminalele rezistentei si firele de conectare in silicon topit(aplicat cu pistolul) pe corpul duzei. Am testat la 12v si nu s-a topit siliconul, sa vedem la 14,4 daca se va topi!

Inainte de a ma apuca sa "stric" duzele de vectra am verificat gradul de incalzire la temperatura camerei si curentul absorbit la temperatura de lucru. In final am verificat aceleasi lucruri la duzele de insignia si a descoperit ca in prima instanta la una dintre duze se incalzeste intai fata(cu gaurile pt jet), la cealalta intai spatele. In cele din urma dupa un timp amandoua ajung pe la 50 grade. Curentul absorbit la conectare este de 250 mA (25 celsius), si scade treptat la 99mA (la temperatura plafon). Inmultiti cu 2 si duzele vor avea un consum de 200-300 mA in functie de cat de rece este afara.

Inca nu am terminat treaba, sa fac un test real. De abea maine am ceva timp sa le conectez la curent si sa vad cum se comporta.
Sper ca informatiile va vor fi de folos, cu toate ca sunt cam zgarcit cu pozele si si alea sunt cam proaste, pt ca sunt facute cu telefonul intr-o lumina slaba.

P.S. Pt cei care vor o alta solutie, exista pe astraclub.ru o solutie "ruseasca" destul de buna, dar care implica mai multa munca si resurse!





Titlu si asezare fraza,edit by StefanTolos
04-Jan-13 5:21:14 PM
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Romanu' e inventiv Wink Ma mir ca au facut volan incalzit si nu au facut diuze incalzite. Smile

CristianTM.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,235
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru munca depusa,sper sa-ti iasa asa cum vrei tu la final!
Ai avut mult de bibilit!
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ploaia inghetata de dimineata(din Bucuresti) pot sa spun ca s-au descurcat! Am racait un picut parbrizul cat sa plec de pe loc si in 5 minute s-a curatat. Oricum mai si ploua si nu a fost freezeing rain-ul de acum un an cand nu puteam dezlipi usile.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
era bine daca faceai mai multe poze inclusiv cum aratau duzele originale, apoi unde ai montat pe cele de insignia rezistenta si asa mai departe. e ok si asa decat nimic. felicitari pentru initiativa. Se poate cumpara doar PTC-ul respectiv de la Epcos? l-ai montat pe buton separat sau cum? ai pus releu de activare sau pe direct?
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pozele nu sunt clare dar sunt suficiente. In prima poza vezi o duza de vectra c intreaga si una descompusa. Conexiunea am facut-o direct pe o siguranta de + pe contact(neutilizata) pe care am identificat-o in cutia de sigurante de la motor. Ptc-ul il cauti in magazinele de piese(eu nu am gasit la adelaida, conex sau tme...dar sunt si alte magazine, multi nu stiu sa isi faca stocurile disponibile online) si il instalezi. Sau cumperi duze de vectra C si le desfaci sau le folosesti asa! Pe mine m-au costat 50 ron/set.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mersi pentru informatii. intradevar sunt ceva poze dar nu se intelege exact cum sta acel PTC in ea si mai mult unde ai montat in noua duza de insignia ca se vede in duza de insignia doar zona care ai acoperit-o cu silicon si atata...
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ia o duza de Insignia si ai sa vezi ca are o scobitura paralelipipedica in interiorul ei. La fel are si una de Vectra c sau de Astra h.
Practic rezistenta PTC, care e un disc cu terminale, se ia si se baga pana in capatul scobiturii (asa cum era montata in duza incalzita OEM) si se toarna silicon sanitar(sau altul care nu se topeste la 70 grade) sau alt adeziv care iti e la indemana pana se umple scobitura din duza. Lasi sa se usuce siliconul/adezivul, depinde ce ai folosit, cu grija ca rezistenta sa ramana fixata in centru scobiturii.
Lipesti terminalele rezistentelor la firele de conectare si le legi la 12v pe contact .
Daca era mai mare filozofia, merita mai multa documentatie.

  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pai si fiind legata la 12 v pe contact inseamn ca ca este calda permanent,asta nu influenteaza cu nimic acea rezistenta PTC,
cat de repede incalzeste apa care trece prin stropitoare astfel incat sa fie utila 100%,
Pun aceste intrebari ca sa stiu daca merita sa ma apuc si eu de treaba ,sa montez aceste rezistente in duzele de insignia pe care le am deja montate pe masina.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
claudiu scopul acestei incalziri este sa dezgete diuzele si in jurul lor, nu va arunca cu apa calda pe parbriz. Am si eu asa ceva in plan am trecut prin stadiul cu diuzele de Vectra C dar eu am vrut sa le folosesc cu tot cu mufa de conectare si nu prea a fost posibil.
Am facut comanda de diuze de Omega si si le astept sa vina. Alimentarea va fi de la alternator (deci numai cand va fi masina pornita) si va trece printr-un termocontact care cupleaza la temperatura <=3 grade. Acest termocontact provine de pe BMW si se ocupa cu alimentarea incalzirii la diuze.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Gata au venit si am scos rezistentele din ele; cam asa arata.


Cand o sa am timp o sa ma apuc sa le montez pe diuzele de pe masina. De alimentare scap ca o am deja acolo cu tot cu acel termocontact.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
gata le-am montat si pe masina

Sincer sunt dezamagit ma asteptam la mai mult, pare ca sunt calculate sa incalzeasca doar traseul de apa la iesirea din diuze.
Dupa ce am scos rezistentele din diuze le-am alimentat si se incingeau foarte bine, dar se pare ca nu se face transferul de caldura si catre corpul acestora. Eu as fi dorit sa se incalzeasca toata diuza si sa topeasca zapada stransa in jurul ei.
  • tonypsg

  • Mesaje scrise: 1,466
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
si totusi ceva rezistenta bagata direct in bidon era solutia cea mai buna,ceva de genu ca si montarea senzorului de nivel,si asa ai direct lichidul cald!
zic si eu...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
degeaba ai lichid cald in bidon daca e inghetat la duza si nu poate trece de dopul de gheata... Smile
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ce se mai aude despre acest subiect,s-a finalizat,are efectul scontat?
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Efectul e doar cel de dezghetare a duzei si poate usoara incalzire a unei cantitati limitate de lichid de parbriz.
La mine iarna a venit cu cadoul temperaturilor negative, cand aveam in rezervor lichid de parbriz de iarna expirat. Asa ca voi trece cand am timp si vreme buna la izolarea termica a vasului si imbracarea lui in conductor ramas de la canibalizarea unei huse incalzite, ca pe viitor sa nu mai patesc protia asta(mi s-a intamplat de 2-3 ori pana acum).
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu cat de mult spatiu ai acolo ca sa izolezi /infasori vasul in acea husa,cred ca mai bine pui lichid bun sau putin spirt sau alcool tehnic in vasul de spalat parbriz.
Pana la urma ai ramas cu acei termistori izolati cu silicon sanitar.Crezi ca ar merge izolati cu putin mastic negru ca cel de parbrize.
legarea lor ai facut-o pe +contact si merg in permanenta cat motorul este pornit sau prin buton separat cu + dupa contact,astfel il poti opri dupa ce si-au facut treaba.
As fi interesat sa fac si eu acest proiect.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
PTC nu este o rezistenta, ci un termistor cu coeficient pozitiv de temperatura. Poate imi explicati si mie cum folositi un termistor pe post de rezistenta de incalzire! Dar inainte de asta cititi ce face un termistor!
http://datasheet.octopart.c...asheet-529873.pdf
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR