Am achizitionat un set de duze incalzite de Vectra C, despre care stiti ca au cate doua jeturi precum cele originale de Astra H. Din curiozitate, am vrut sa vad cu ce tip de rezistenta PTC- termistor se face incalzirea duzei. Asa ca am desfacut una dintre duze, si am descoperit ca PTC-ul respectiv este un C980 de la Epcos, cu tensiune maxima de alimentare de 63V. La 12-14v se incalzeste suficient de tare.
Rezistenta PTC era prinsa intr-un soi de cauciuc poros, pe care l-am indepartat destul de usor. Inainte de asta a trebuit sa dezlipesc terminalele termistorului de mufa din capatul duzei. Am observat totusi o diferenta importanta intre o duza fara incalzire de vectra sau astra si una cu incalzire de vectra. In incinta , in capatul ei dinspre stropitoare exista o scobitura mica, probabil pt o distribuire mai mare a caldurii catre lichidul de parbriz. De asemenea tot ca pe o observatie personala, punctez utilizarea cauciucului poros pt izolarea termica a rezistentei, pt ca ea sa nu lucreze in permenenta la capacitate maxima, rezistenta ei scazand odata cu temperatura, odata cu ea crescand si consumul de curent. Nu vreau sa scandalizez expertii in electronica, asa ca ii trimit sa studieze singuri caracteristicile R/T, I/T.
Am bagat rezistentele in duzele de Insignia. Initial le-am bagat in silicon rosu rezistent la temperatura, pt ca semana oarecum cu cauciucul poros din montajul initial. Rezultatul nu a fost pe plac, dat fiind ca siliconul era unul "umed",cu uscare lenta, 3mm/zi iar caldura care era cedata duzei mi se parea insuficienta. In varianta a doua a bagat vaselina siliconica pt un transfer termic catre peretii duzei, mai ridicat. Am sigilat cu silicon sanitar chior, care s-a inchegat extrem de repede si apoi am prins terminalele rezistentei si firele de conectare in silicon topit(aplicat cu pistolul) pe corpul duzei. Am testat la 12v si nu s-a topit siliconul, sa vedem la 14,4 daca se va topi!
Inainte de a ma apuca sa "stric" duzele de vectra am verificat gradul de incalzire la temperatura camerei si curentul absorbit la temperatura de lucru. In final am verificat aceleasi lucruri la duzele de insignia si a descoperit ca in prima instanta la una dintre duze se incalzeste intai fata(cu gaurile pt jet), la cealalta intai spatele. In cele din urma dupa un timp amandoua ajung pe la 50 grade. Curentul absorbit la conectare este de 250 mA (25 celsius), si scade treptat la 99mA (la temperatura plafon). Inmultiti cu 2 si duzele vor avea un consum de 200-300 mA in functie de cat de rece este afara.
Inca nu am terminat treaba, sa fac un test real. De abea maine am ceva timp sa le conectez la curent si sa vad cum se comporta.
Sper ca informatiile va vor fi de folos, cu toate ca sunt cam zgarcit cu pozele si si alea sunt cam proaste, pt ca sunt facute cu telefonul intr-o lumina slaba.
P.S. Pt cei care vor o alta solutie, exista pe astraclub.ru o solutie "ruseasca" destul de buna, dar care implica mai multa munca si resurse!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Titlu si asezare fraza,edit by StefanTolos
04-Jan-13 5:21:14 PM