- mihay_only
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihay_only
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2011
- Mesaj Privat
salut am reusit sa pornesc masina dupa operatia schimbului de simeringuri supape,tin sa va zic ca masina incepea sa scoata fum albastrui doar cand statea mai mult in relanti,in turatie deloc.a tacanit un pic pana si-a luat tacheti ulei,in schimb cand am pornito prima data a scos un gat fum albastrui cu abur asa nu stiu ce sa zic,si am observat ca si in mers mai scoate asa acu nu stiu ce sa zic ca e fum sau abur sau poate pana se mai curata?am mers km 25 de km cu ea in oras.imi e cam teama sa nu scoata mai rau ca inainte,am pus toate simeringurile(reinz) cu mana mea curatat supape cele de admisie erau ca noi, in schimb cele de evacuare nu mai inchideau bine.curatat chiuloasa,admisie,tot bloc si kpu pistoanelor,nu avea margine deloc la cilindri,stau in dubii,nivelul l-am faqt azi nu stiu cat era inainte sa o pornesc si sa isi ia ulei insa mi-a aparut check de la prima pornire,deci ii mai trebuia,din 4 kg a mai ramas vreo 200g.tin sa zic ca inainte mergeam cu gm 10w40 consuma mai mult in oras ulei decat la drum lung aveam 8000 cu ulei si creca am completat vreo 4 kg.si acu i-am pus aral 10w40,am zis ca e mai bun din ce am mai auzit,ca il consuma mai greu acu nu stiu.de pornit o ia sfert si merge bine.exisita varianta sa consume cu simeringuri noi ma rau k inainte? pareri?am deschis alta discutie k la consum ulei nu rasp nimeni.va multumesc
- mihay_only
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihay_only
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Teoretic ar trebuii sa nu mai consume sau sa consume mai putin,asta DACA montajul s-a facut corect.Cum aratau simeringurile vechi?
Nu stiu de ce toti posesorii de z16xe puneti in motor 10w40 cand peste tot este specificat clar ca in acest motor este recomandat ulei full sintetic,ori ulei full sintetic 10wXX am vazut un singur sortiment de la Motul care costa ~75 lei/litru.
Cei de la Opel respectiv GM nu au recomandat ei de prosti uleiul GM 5w30. Si eu am facut greseala ca la primul schimb facut de mine la acest motor, dupa ce am fost informat eronat de catre multi "meseriasi" sa pun Castrol 10w40 care mi-a facut motorul tractor si consuma de nu ma tineam dupa el. Dupa ce i-am pus GM 5w30 dexos 2 motorul meu s-a retransformat intr-un benzinar si consumul de ulei a devenit nesemnificativ.
Cine spune sa pui 10w40 ca o sa consume mai putin spune numai aberatii.Tot sistemul de ungere este proiectat pentru 5w30, cu 10w40 nu isi face treaba la capacitate.
Nu stiu de ce toti posesorii de z16xe puneti in motor 10w40 cand peste tot este specificat clar ca in acest motor este recomandat ulei full sintetic,ori ulei full sintetic 10wXX am vazut un singur sortiment de la Motul care costa ~75 lei/litru.
Cei de la Opel respectiv GM nu au recomandat ei de prosti uleiul GM 5w30. Si eu am facut greseala ca la primul schimb facut de mine la acest motor, dupa ce am fost informat eronat de catre multi "meseriasi" sa pun Castrol 10w40 care mi-a facut motorul tractor si consuma de nu ma tineam dupa el. Dupa ce i-am pus GM 5w30 dexos 2 motorul meu s-a retransformat intr-un benzinar si consumul de ulei a devenit nesemnificativ.
Cine spune sa pui 10w40 ca o sa consume mai putin spune numai aberatii.Tot sistemul de ungere este proiectat pentru 5w30, cu 10w40 nu isi face treaba la capacitate.
- mihay_only
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihay_only
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2011
- Mesaj Privat
erau tari knd apasai pe ele dar totusi tinea supapa,ori k era de la uleiu scurs pe ele,in kapul pistonelor erau urme de ulei ars calamina de aia neagra.nush,supapele de evacuare erau negre,aveau o funigine pe ele,nu mai inchideau bine,eu zic k le-am montat corect am curatat supapele scaunu,insa masina mea dupa operatia asta scoate fum alb de nu te vezi in spate.toba neagra,e mai rau ca inainte,la rece o pornesc nu scoate mai deloc insa knd se inklzeste parca scoate mai mult.sa fie probabil si segmentii,sau simeringurile noi mai rele ca cele vechi?ii schimb si pe aia nu e bai,da makr sa mearga,adica ce altceva ar mai putea fi cauza?am schimbat garnitura chiuloasa simeringurile supape si axe si garnitura admisie,toate pe victor reinz,insa din intamplare am vaz k pe simeringuri aveau un cod si scria skf?am dat comanda reinz,am un prieten cu magazin.eram langa el knd a dat comanda.nu stiu ce sa mai cred,m-am prostit de nu am scos pistoanele m-am luat dupa unu dupa altu.sa nu faceti asa .daca tot umblati scoateti tot macar sa vedeti k e totul ok
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Daca iti scoate fum alb,cel mai probabil garnitura de chiulasa nu a fost corect montata sau e vreo chinezarie de 2 bani si a inceput sa o arda.Urmareste lichidul din vasul de expansiune si nivelul si culoarea uleiului.este posibil sa se fii amestecat.
Cel mai indicat e sa mergi cu ea la un mecanic priceput care sa iti demonteze chiulasa sa vada ce se intampla.Daca supapele nu mai inchideau bine,e foarte probabil ca scaunele sa fie afectate si cu toata curatarea ta sa nu inchida cum trebuie.
Sfatul meu e sa mergi cu ea la un mecanic bun,si dupa caz du chiulasa sa ti-o faca cum trebuie(scaune noi,eventual supape afectate,planeitatea).
Cel mai indicat e sa mergi cu ea la un mecanic priceput care sa iti demonteze chiulasa sa vada ce se intampla.Daca supapele nu mai inchideau bine,e foarte probabil ca scaunele sa fie afectate si cu toata curatarea ta sa nu inchida cum trebuie.
Sfatul meu e sa mergi cu ea la un mecanic bun,si dupa caz du chiulasa sa ti-o faca cum trebuie(scaune noi,eventual supape afectate,planeitatea).
- mihay_only
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihay_only
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2011
- Mesaj Privat
daca ai vaz vreodata garnitura de chiuloasa de z16xe aduti aminte k nu ai cum sa o pui decat intr-un fel,deci e pusa bine si victor reinz cum am mai zis si cu supapele necuratate nu scoatea fum asa si sigur nu inkideau mai bine k aq,si o supapa oricat de rau ar inkide,mai ales k la mn erau murdare pe evacuare,pe admisie aratau k noi,nu vad dc ar comsuma ulei cum ajunge uleiu in capu pistonului?daca simeringu e bun si nu curge ulei pe langa el si supapa nu are cum sa ajunga ulei in camera de ardere.deci problema e alta,antigelu nu scade si uleiu are culoarea lui,singura varianta a mai ramas segmentii daca e sa o luam asa.ms oricum
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Ce spui tu este perfect plauzibil. Dar daca era din cauza segmentilor trebuia sa scoata fum si inainte de aceasta operatie,iar in al doilea rand din cauza segmentilor scoate fum albastru,nu alb. Fumul alb se datoreaza arderii garniturii de chiulasa sau patrunderii apei in cilindru(implicit tot vina garniturii).Ca sa te convingi de starea segmentilor,mai ieftin si mai comod este un test de compresie.Treaba e ca exista posibilitatea ca unul sau mai multi segmenti de ungere sa fie coxat(i) pe piston,iar atunci testul de compresie nu te lamureste.
Parerea mea e sa mergi cu ea la un mecanic bun si in prima faza sa demontezi chiulasa sa vezi in ce stare e garnitura,dupa care verifica simeringurile si fa-i un test de compresie.
Multa bafta!
Parerea mea e sa mergi cu ea la un mecanic bun si in prima faza sa demontezi chiulasa sa vezi in ce stare e garnitura,dupa care verifica simeringurile si fa-i un test de compresie.
Multa bafta!
- mihay_only
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihay_only
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2011
- Mesaj Privat
yo am patit ceva de genu .https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=101778&highlight= poate daca vedeam de la inceput discutia scoteam si pistoanele de prima data si schimbam segmentii.da asta e,nu ai de unde sa stii pana nu o patesti,aq sa fie de la asta.maine vad despre ce e vb.maine seara iti zic ce am mai gasit sper.noroc
- JohnBranch
- **
- 293 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
Silviu1393 a scris:Teoretic ar trebuii sa nu mai consume sau sa consume mai putin,asta DACA montajul s-a facut corect.Cum aratau simeringurile vechi?
Nu stiu de ce toti posesorii de z16xe puneti in motor 10w40 cand peste tot este specificat clar ca in acest motor este recomandat ulei full sintetic,ori ulei full sintetic 10wXX am vazut un singur sortiment de la Motul care costa ~75 lei/litru.
Cei de la Opel respectiv GM nu au recomandat ei de prosti uleiul GM 5w30. Si eu am facut greseala ca la primul schimb facut de mine la acest motor, dupa ce am fost informat eronat de catre multi "meseriasi" sa pun Castrol 10w40 care mi-a facut motorul tractor si consuma de nu ma tineam dupa el. Dupa ce i-am pus GM 5w30 dexos 2 motorul meu s-a retransformat intr-un benzinar si consumul de ulei a devenit nesemnificativ.
Cine spune sa pui 10w40 ca o sa consume mai putin spune numai aberatii.Tot sistemul de ungere este proiectat pentru 5w30, cu 10w40 nu isi face treaba la capacitate.
Nu stiu de ce toti posesorii de z16xe puneti in motor 10w40 cand peste tot este specificat clar ca in acest motor este recomandat ulei full sintetic,ori ulei full sintetic 10wXX am vazut un singur sortiment de la Motul care costa ~75 lei/litru.
Cei de la Opel respectiv GM nu au recomandat ei de prosti uleiul GM 5w30. Si eu am facut greseala ca la primul schimb facut de mine la acest motor, dupa ce am fost informat eronat de catre multi "meseriasi" sa pun Castrol 10w40 care mi-a facut motorul tractor si consuma de nu ma tineam dupa el. Dupa ce i-am pus GM 5w30 dexos 2 motorul meu s-a retransformat intr-un benzinar si consumul de ulei a devenit nesemnificativ.
Cine spune sa pui 10w40 ca o sa consume mai putin spune numai aberatii.Tot sistemul de ungere este proiectat pentru 5w30, cu 10w40 nu isi face treaba la capacitate.
nu e cam subtire 5w30 pentru motorul asta?nu tacane la cald? vroiam si eu sa trec pe gm 5w30 ca e mai ieftin si mai bun iarna. La mine consumul e foarte mare, undeva la 3-4 litri la schimb, ma gandesc vara sa nu fie probleme...acum am 5w40 castrol.
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Opel respectiv GM recomanda pentru motorul z16xe uleiul GM 5w30. Oare de ce? Ma gandesc ca stiu ei ce stiu de il recomanda.
Si tot ei mai spun si ca in acest motor se baga ulei FULL SINTETIC. Cum am mai spus si mai sus singurul 10wXX full sintetic pe care l-am cunoscut eu este ceva de la Motul la ~75 lei litrul. Nici GM nici Castrol nici Aral si nici alti producatori nu au 10w full.Numai 5w si 0w e full sintetic
Si iti spun eu ca nu tacane deloc nici la rece nici la cald cu GM 5w30,cel putin motorul meu nu. Poate alte motoare ceva mai uzate vor intampina probleme.
Iar ca o mica paranteza,un coleg de munca cu aceeasi masina ca a mea(Astra z16xe) a bagat Castrol Magnatec 10w40 si dupa 1500km mai avea fix 250ml de ulei. NU glumesc. I-a bagat GM 10W40 si ii papa 1,5l/1000km si acum cauta un motor second hand(va dati seama de ce). Oricum cred ca suntem cam off-topic aici si propun sa incheiem discutia despre uleiuri.
Si tot ei mai spun si ca in acest motor se baga ulei FULL SINTETIC. Cum am mai spus si mai sus singurul 10wXX full sintetic pe care l-am cunoscut eu este ceva de la Motul la ~75 lei litrul. Nici GM nici Castrol nici Aral si nici alti producatori nu au 10w full.Numai 5w si 0w e full sintetic
Si iti spun eu ca nu tacane deloc nici la rece nici la cald cu GM 5w30,cel putin motorul meu nu. Poate alte motoare ceva mai uzate vor intampina probleme.
Iar ca o mica paranteza,un coleg de munca cu aceeasi masina ca a mea(Astra z16xe) a bagat Castrol Magnatec 10w40 si dupa 1500km mai avea fix 250ml de ulei. NU glumesc. I-a bagat GM 10W40 si ii papa 1,5l/1000km si acum cauta un motor second hand(va dati seama de ce). Oricum cred ca suntem cam off-topic aici si propun sa incheiem discutia despre uleiuri.
- mihay_only
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihay_only
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2011
- Mesaj Privat
ce mai mare prostie e sa desfaceti motoru si sa nu schimbati segmentii,eu am patito pe pielea mea,va zic din experienta,am schimbat simeringurile si masina consuma ulei si scotea fum ca un trabant,cauza segmentii de ungere blocati si ceiilati aproape in linie,asa k daca faceti o treaba faceti-o odata si bine
bog2005
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2014
- Mesaj Privat
silviu ,ti as da like daca s ar putea . eu cand aud mecanicii mioritici ma crucesc ; motorul e vechi e uzat , puneti ulei mai gros ! ca parca daca e mai gros iese mai greu pe unde are loc !am 220k pe masina mea si i am pus de cand o am tot ulei 5w40 sau 5w30 si a consumat mereu la fel .daca motorul a fost conceput pt ulei cu anumite caracteristici de ce sfatul unui semimecanic ar fi mai avizat decat specialistii gm ! in fine ! is nou pe acest forum si o intrebare de ce sunt asa multi suspendati ? vad multi oameni priceputi pe acest forum suspendati , oameni care ar putea ajuta comunitatea asta , nu inteleg
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
bog2005
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2014
- Mesaj Privat
idealismul nu si are locul aici vrei sa spui ?)))eu totusi cred in bunatatea romanilor .mai sunt si resturi comuniste obisnuite cu cenzura si controlul maselor dar vor disparea !ar trebui totusi sa se faca o selectie a moderatorilor caci doar ei suspenda pe cineva si n ar trebui sa faca asta conform intereselor, am vazut multe mesaje de genul ; n ai inteles ce ti am zis ? nu te descurci ?mai mult ... imi pierd painea!AI PM !
scuze offtopic!
scuze offtopic!
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- bogdan.grigorescu05
- *
- 27 mesaje
- din 09 Sep 2015
- Astra 2003
- Bucuresti
bogdan.grigorescu05
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salutare. Vad ca unii tot recoanda uleiul GM ptr. otorulz16 se ca asa recomanda producatorul. Imi puteti spune unde scrie ca in acest motor trebuie pus uleiGM? ca eu nu gasesc. Scrie ca trebuie folosit ulei ACEA A3, API SF... si aceste specificatii le au si alte marcii de uleiuri. Poate nu inteleg eu si poate ma lamureste cineva. Multumesc!
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bogdan, spune-mi tu mie une scrie ca NU TREBUIE pus ulei GM.
Uleiul GM e OK, eu folosesc cu succes la motorul meu, si am peste 250.000 km. Bineinteles, nu te obliga nimeni, poti pune orice alt ulei.
Daca vrei mai multe detalii, e o discutie despre uleiuri pe aici, pe undeva... caut-o, si citeste....
Uleiul GM e OK, eu folosesc cu succes la motorul meu, si am peste 250.000 km. Bineinteles, nu te obliga nimeni, poti pune orice alt ulei.
Daca vrei mai multe detalii, e o discutie despre uleiuri pe aici, pe undeva... caut-o, si citeste....
- bogdan.grigorescu05
- *
- 27 mesaje
- din 09 Sep 2015
- Astra 2003
- Bucuresti
bogdan.grigorescu05
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2015
- Mesaj Privat
nu am zis ca nu trebuie GM. Dar tocmai ca in discutia de care amintesti parerile sunt impartite. Eu ma refer la cei care spun ca se recomanda ulei cu specificatia GM LL A025 la motorul pe benzina. Eu am cartea si nu scrie aceasta specificatie. Scrie Acea A3, API SF... dar nu marca GM sau specificatia GM LL A025.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
specificatia acea GM LL A025 este pentru motoarele pe benzina si este specifica GM. Daca vrei sa pui ulei GM la benzina atunci folosesti cu acea specficatie iar daca nu poti pune orice alta marca care respecta conditiile impuse in cartea masinii adica ACEA A3 API SF. Cei de mai sus recomanda folosirea uleiului GM pentru ca este mai ok decat alte uleiuri pe acest motor. Exact la fel se intampla si la cutiile GM. Se foloseste ulei rosu GM si nu alt ulei. Daca ai testat acest lucru ( eu am testat pe masina mea) ai realiza ca orice alt ulei desi are aceleasi specificatii (eu am incercat cu Mobil1 pentru cutii si Castrol) nu functioneaza cutia la fel...
Deci in concluzie fiecare pune ce ulei doreste atata timp cat respecta speficatiile cerute de producatorul masinii.
legat de schimbarea semeringurilor de la supape, este posibil ca atata timp cat a stat masina cu motorul desfacut sa se fi lipit segmentii (cautati pe forum ca s-a scris despre asta) si acum a dat-o din stanga in dreapta dintr-o problema in alta...
Deci in concluzie fiecare pune ce ulei doreste atata timp cat respecta speficatiile cerute de producatorul masinii.
legat de schimbarea semeringurilor de la supape, este posibil ca atata timp cat a stat masina cu motorul desfacut sa se fi lipit segmentii (cautati pe forum ca s-a scris despre asta) si acum a dat-o din stanga in dreapta dintr-o problema in alta...
SMirica
- Mesaje scrise: 33
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2017
- Mesaj Privat
Pe 7-05-2018 sant programat sa schimb semeringurile de supape,consuma mult ulei masina mea un opel astra G brek 2003 1,6 16 V 76kv 103 cp la 1600 km mers si putin in fortza adica pe autostrada Valcea-Bucuresti cu 120-150km mi-a consumat aproape 1L800g mecanicu a zis ca e mult, a zis ca sa schimbam semeringurile la supape,el crede ca segmenti ar fi buni,precizez ca masina nu scoate gram de fum...ma costa manopera 200 ron ca pentru mine ca ma cunoaste si plus sa cumpar io semeringurile am gasit la piese auto la 170 ron (victor reinz) au spus ca sant cele mai bune "nemtesti",precizez ca am in motor ulei aral 10W40 ,asta iarna am avut 5W30 GM mergea motoru frumos nici nu se auzea dar consuma mai mult...astept pareri sa-mi ziceti daca e bine sa schimb semeringurile sau trebuie si segmentata...