- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am cautat o discutie asemanatoare, nu am gasit. Daca totusi gasiti voi, va rog sa ma atentionati si voi lipi subiectele.
In acest topic voi descrie manifestarea problemei, investigatiile, cauzele, remediul.
Problema se manifesta astfel:
- apas inchidere din cheie, nimic
- incui la sofer din broasca, se incuie doar la sofer
- incui de doua ori la sofer din broasca, se face deadlock la toate: adica desi tzamburusurile alea sunt ridicate, usile sunt incuiate
- descui de la sofer din broasca, se descuie doar la sofer (chiar daca intre timp am apasat tzamburusurile si la celelalte usi)
- scot deadlock de la sofer din broasca, se scoate deadlock de la toate (in timp ce e incuiat, se roteste cheia dreapta-stanga)
Iata schema inchiderii centralizate:
Legenda:
CDL Central door locking
K37 Control unit - Central locking
S41 Switch - Central locking, driver door
M18 Motor - Central locking, driver door
M32 Motor - Central locking, front passenger door
M19 Motor - Central locking, door, rear, left
M20 Motor - Central locking, door, rear, right
M37 Motor - Central locking, lid trunk/tailgate
M41 Motor - Central locking, flap fuel filler
Conectori:
X61 Body rear & Control unit - Anti-theft warning system & Central locking
X62 Body rear & Control unit - Anti-theft warning system & Central locking
X15 Body rear & Driver door
X16 Body rear & Front passenger door
X17 Body rear & Rear door, left
X18 Body rear & Rear door, right
X22 Body rear & Lid trunk
GND Ground, masa
Investigatii:
Eroare: 20 Central Door Locking System Motor Open Circuit
Am parcurs cativa pasi din TIS:
- verificat conectivitate intre pin X62-7 si M18-10 - OK
- verificat tensiune intre M18-10 si GND - la apasare inchidere din cheie tre sa arate peste 11V - OK
- verificat conectivitate intre pin X62-8 si M18-8 - OK
- verificat tensiune intre M18-8 si GND - la apasare deschidere din cheie tre sa arate peste 11V - NOT OK
- gasit rezistenta foarte mica (-> 0) intre X62-7 si X62-8 (mufa scoasa din K37). Tinand cont ca totusi sunt 6 motorase in paralel, oare nu e normal?
Aici m-am oprit deocamdata. Orice sugestie e binevenita.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Jul, 2007 2:33 pm, modificat de 2 ori în total
In acest topic voi descrie manifestarea problemei, investigatiile, cauzele, remediul.
Problema se manifesta astfel:
- apas inchidere din cheie, nimic
- incui la sofer din broasca, se incuie doar la sofer
- incui de doua ori la sofer din broasca, se face deadlock la toate: adica desi tzamburusurile alea sunt ridicate, usile sunt incuiate
- descui de la sofer din broasca, se descuie doar la sofer (chiar daca intre timp am apasat tzamburusurile si la celelalte usi)
- scot deadlock de la sofer din broasca, se scoate deadlock de la toate (in timp ce e incuiat, se roteste cheia dreapta-stanga)
Iata schema inchiderii centralizate:
Legenda:
CDL Central door locking
K37 Control unit - Central locking
S41 Switch - Central locking, driver door
M18 Motor - Central locking, driver door
M32 Motor - Central locking, front passenger door
M19 Motor - Central locking, door, rear, left
M20 Motor - Central locking, door, rear, right
M37 Motor - Central locking, lid trunk/tailgate
M41 Motor - Central locking, flap fuel filler
Conectori:
X61 Body rear & Control unit - Anti-theft warning system & Central locking
X62 Body rear & Control unit - Anti-theft warning system & Central locking
X15 Body rear & Driver door
X16 Body rear & Front passenger door
X17 Body rear & Rear door, left
X18 Body rear & Rear door, right
X22 Body rear & Lid trunk
GND Ground, masa
Investigatii:
Eroare: 20 Central Door Locking System Motor Open Circuit
Am parcurs cativa pasi din TIS:
- verificat conectivitate intre pin X62-7 si M18-10 - OK
- verificat tensiune intre M18-10 si GND - la apasare inchidere din cheie tre sa arate peste 11V - OK
- verificat conectivitate intre pin X62-8 si M18-8 - OK
- verificat tensiune intre M18-8 si GND - la apasare deschidere din cheie tre sa arate peste 11V - NOT OK
- gasit rezistenta foarte mica (-> 0) intre X62-7 si X62-8 (mufa scoasa din K37). Tinand cont ca totusi sunt 6 motorase in paralel, oare nu e normal?
Aici m-am oprit deocamdata. Orice sugestie e binevenita.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Jul, 2007 2:33 pm, modificat de 2 ori în total
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:....
- gasit rezistenta foarte mica (-> 0) intre X62-7 si X62-8 (mufa scoasa din K37). Tinand cont ca totusi sunt 6 motorase in paralel, oare nu e normal?
...
- gasit rezistenta foarte mica (-> 0) intre X62-7 si X62-8 (mufa scoasa din K37). Tinand cont ca totusi sunt 6 motorase in paralel, oare nu e normal?
...
Daca mai stiu eu sa numar pana la 2 sunt doar 2 (doua) motorase in paralel M37 si M41.
DA! este foarte normal... la restul ma mai gandesc
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
@ botosu - da, probabil sunt doar 2 tot timpul iar restul functie de contactul ala
@ dj34kla - am testat asa:
- ridicat tzamburusul (voi prescurta TZ resp. TZs la plural) la toate, descuiate (din afara, din broasca);
- pus contactul, apasat tzamburusul la sofer. Efect: se incuie toate usile, desi nu se coboara TZs;
- ridicat TZ sofer, celelalte usi raman incuiate;
- descuiat din afara din broasca, usa pasager fata ramasa blocata
Conform schemei, cele 3 usi in afara de sofer sunt de tipul "toti pt 1 si 1 pt toti", deci buba acolo tre sa fie la usa pasager fata, trebuie sa caut in zona ei.
Acum sa vad cum reusesc sa o deschid...
@ dj34kla - am testat asa:
- ridicat tzamburusul (voi prescurta TZ resp. TZs la plural) la toate, descuiate (din afara, din broasca);
- pus contactul, apasat tzamburusul la sofer. Efect: se incuie toate usile, desi nu se coboara TZs;
- ridicat TZ sofer, celelalte usi raman incuiate;
- descuiat din afara din broasca, usa pasager fata ramasa blocata
Conform schemei, cele 3 usi in afara de sofer sunt de tipul "toti pt 1 si 1 pt toti", deci buba acolo tre sa fie la usa pasager fata, trebuie sa caut in zona ei.
Acum sa vad cum reusesc sa o deschid...
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
am avut o problema asemanatoare la astra ...
stiu ca la usile fata, lipite pe interior in dreptul manerului sunt niste microcontacte din care se inchid /deschid toate usile
am avut o problema cu cel de pa usa soferului(se oxidase)am rezolvat cu putin spray de contacte...
tampenia aia de contact era cel care comanda inchiderea centralizata
bafta!
stiu ca la usile fata, lipite pe interior in dreptul manerului sunt niste microcontacte din care se inchid /deschid toate usile
am avut o problema cu cel de pa usa soferului(se oxidase)am rezolvat cu putin spray de contacte...
tampenia aia de contact era cel care comanda inchiderea centralizata
bafta!
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
News:
- usa pasager fata ramane blocata doar daca in mom descuierii are TZ ridicat. Daca are TZ coborat, descui cu cheia in broasca sofer apoi ridic TZ, se deschide.
- cand descui cu cheia in broasca sofer, daca dau normal - doar o rotatie stg - se descuie doar usa sofer
- ca sa le deschid pe celelalte, trebuie sa fac asa: activez deadlock (de doua ori dreapta), apoi rotesc stg-dr-stg (si se aude cum se descuie)
Taaaare ciudat.
- usa pasager fata ramane blocata doar daca in mom descuierii are TZ ridicat. Daca are TZ coborat, descui cu cheia in broasca sofer apoi ridic TZ, se deschide.
- cand descui cu cheia in broasca sofer, daca dau normal - doar o rotatie stg - se descuie doar usa sofer
- ca sa le deschid pe celelalte, trebuie sa fac asa: activez deadlock (de doua ori dreapta), apoi rotesc stg-dr-stg (si se aude cum se descuie)
Taaaare ciudat.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nope, e jegoasa rau pisica.
Incep sa cred ca e switch-u ala care spune lui K37 ca am apasat TZ sofer. Cred ca e cel de pe pinii 2-4 de la S41, care da in X62-6 si X62-2.
Ma duc acum sa verific...
LE: verificat, e OK: pinii 2 si 6 trec la masa functie de pozitia TZ sofer.
Next: X61-1 si X61-2 de verificat.
Incep sa cred ca e switch-u ala care spune lui K37 ca am apasat TZ sofer. Cred ca e cel de pe pinii 2-4 de la S41, care da in X62-6 si X62-2.
Ma duc acum sa verific...
LE: verificat, e OK: pinii 2 si 6 trec la masa functie de pozitia TZ sofer.
Next: X61-1 si X61-2 de verificat.
- pony_burn
- **
- 273 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
pony_burn
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Testat si X61-1 si X62-2. Comportamentul normal ar trebui sa fie: cand nu e actionata cheia, pe ambele ar trebui sa se vada o rezistenta. Cand rotesti stg sau dr, tre sa vedem rezistenta 0 pe unul sau celalalt.
Verificat rezistentele - OK. Rezistente de 1770 ohm.
Verificat deschidere (rotire stg) - OK. Rezistenta 0 pe pinul X61-2.
Verificat inchidere (rotire dr) - BUBA. Rezistenta 1770 ohm pe X61-1, trebuia sa fie 0.
Asadar switch busit, fir intrerupt nu e pt ca vad rezistenta.
Deci un prim rezultat. Sa fie asta explicatia pentru tot comportamentul asta ciudat?
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Jul, 2007 11:35 pm
Verificat rezistentele - OK. Rezistente de 1770 ohm.
Verificat deschidere (rotire stg) - OK. Rezistenta 0 pe pinul X61-2.
Verificat inchidere (rotire dr) - BUBA. Rezistenta 1770 ohm pe X61-1, trebuia sa fie 0.
Asadar switch busit, fir intrerupt nu e pt ca vad rezistenta.
Deci un prim rezultat. Sa fie asta explicatia pentru tot comportamentul asta ciudat?
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Jul, 2007 11:35 pm
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- pony_burn
- **
- 273 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
pony_burn
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
nu te-ai prins.
e vorba de caldura acumulata de frecarea usii cu aerul in momentul inchiderii.
in zona aia aerul este foarte dens. solutia ar fi sa bagi azot in usi, nu e mult 5-10 ron de usa la orice vulcanizare si nici n-o sa mai ai probleme cu usile cand o sa treci peste denivelari, gropi, canale, cadavre, busteni, elani, ursi polari ETC.
ontopic: maiandrei daca nu se repara pana plecam, stam de paza planton in fata ei toata noaptea
e vorba de caldura acumulata de frecarea usii cu aerul in momentul inchiderii.
in zona aia aerul este foarte dens. solutia ar fi sa bagi azot in usi, nu e mult 5-10 ron de usa la orice vulcanizare si nici n-o sa mai ai probleme cu usile cand o sa treci peste denivelari, gropi, canale, cadavre, busteni, elani, ursi polari ETC.
ontopic: maiandrei daca nu se repara pana plecam, stam de paza planton in fata ei toata noaptea
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Dragii mei offtopicari, masina se poate incuia, mai greu e cu deblocarea usilor. In plus, are si alarma
Offtopic: si eu cred ca e de la chiptuning. Il dau jos si trec pe pastile
LE: Si-a revenit ca din senin, dupa 2 zile de chinuiala. Contactul de mai sus pare sa functioneze acum.
Oricum nu tre sa o las asa, pot oricand sa am iar surprize (e deja a doua oara).
Offtopic: si eu cred ca e de la chiptuning. Il dau jos si trec pe pastile
LE: Si-a revenit ca din senin, dupa 2 zile de chinuiala. Contactul de mai sus pare sa functioneze acum.
Oricum nu tre sa o las asa, pot oricand sa am iar surprize (e deja a doua oara).
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
supapa
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
io cred ca e de la jentile alea noi............. te ajut in privinta asta daca vrei sa le schimbi......
vis-a-vis de broasca ultima oara cand am dat-o jos a fost acum 2-3 ani pentru ca statea pe marginea barcii...........
iar cu mana "de ajutor" ......... nu pot trebuie sa o faci singur
in concluzie cea mai simpla solutie ar fi sa schimbi usile cu totul (poate chiar masina in caz ca nu se rezolva cu schimbatul usilor)
vis-a-vis de broasca ultima oara cand am dat-o jos a fost acum 2-3 ani pentru ca statea pe marginea barcii...........
iar cu mana "de ajutor" ......... nu pot trebuie sa o faci singur
in concluzie cea mai simpla solutie ar fi sa schimbi usile cu totul (poate chiar masina in caz ca nu se rezolva cu schimbatul usilor)
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Revin cu noutati:
- in uichend am masurat in fel si chip, toate switch-urile sunt OK. Pentru ca uitasem multimetrul acasa, mi-a imprumutat RobertBy2000 unul;
- aseara am testat calculatorul lui Pony de inchidere centralizata la mine - functioneaza totul perfect;
- calculatorul meu la Pony - fix aceleasi simptome - se incuie dar nu se mai descuie.
Concluzie: calculatorul e de vina. Totusi, in el se aud releele atat la inchidere cat si la (tentativa de) deschidere.
Am gasit cu ajutorul lui MariusT un calculator la dezmembrari - 50 EUR.
Am discutat si cu Mihai (1.7dtiedition), se va uita si el la calc asta al meu.
Multumesc frumos celor amintiti mai sus.
Atasez poze. Lipituri reci nu par a fi, am masurat si eu pe ici-colo, fara nici o concluzie.
Later edit: a venit Mihai (1.7dtiedition), a curatat contactele si a strans clemele din mufe, am incercat din nou si totul merge brici.
De tinut minte: "niciodata sa nu mai excluzi cele mai simple cauze"
Pana la urmatoarele fitze, tinem aproape!
- in uichend am masurat in fel si chip, toate switch-urile sunt OK. Pentru ca uitasem multimetrul acasa, mi-a imprumutat RobertBy2000 unul;
- aseara am testat calculatorul lui Pony de inchidere centralizata la mine - functioneaza totul perfect;
- calculatorul meu la Pony - fix aceleasi simptome - se incuie dar nu se mai descuie.
Concluzie: calculatorul e de vina. Totusi, in el se aud releele atat la inchidere cat si la (tentativa de) deschidere.
Am gasit cu ajutorul lui MariusT un calculator la dezmembrari - 50 EUR.
Am discutat si cu Mihai (1.7dtiedition), se va uita si el la calc asta al meu.
Multumesc frumos celor amintiti mai sus.
Atasez poze. Lipituri reci nu par a fi, am masurat si eu pe ici-colo, fara nici o concluzie.
Later edit: a venit Mihai (1.7dtiedition), a curatat contactele si a strans clemele din mufe, am incercat din nou si totul merge brici.
De tinut minte: "niciodata sa nu mai excluzi cele mai simple cauze"
Pana la urmatoarele fitze, tinem aproape!
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat