delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
buna ziua si bine v-am gasit,
am si eu o problema cu masina mea. Este vorba de un opel astra G, 2004 cu motor 1.7 CDTI
In ce consta problema: acul ce indica trmperatura lichidului de racire nu urca deloc, adica ramane la 70 grade. Am parcus peste 50 km si acul a ramas la aceeasi temperatura (ramane in aceeasi pozitie in care ramane cand cheia este scoasa din contact).
Am incercat sa schimb termostatul. Am fost la un mecanic si a desfacut, insa termostatul este functional, intr-o stare perfecta de functionare.
De altfel de incalzit se incalzeste foarte greu in masina (dupa mai bine de 10 minute de la pornirea motorului incepe sa se incalzeasca)
Ma poate ajuta cineva sa rezolva aceasta problema?
Va multumesc mult.
am si eu o problema cu masina mea. Este vorba de un opel astra G, 2004 cu motor 1.7 CDTI
In ce consta problema: acul ce indica trmperatura lichidului de racire nu urca deloc, adica ramane la 70 grade. Am parcus peste 50 km si acul a ramas la aceeasi temperatura (ramane in aceeasi pozitie in care ramane cand cheia este scoasa din contact).
Am incercat sa schimb termostatul. Am fost la un mecanic si a desfacut, insa termostatul este functional, intr-o stare perfecta de functionare.
De altfel de incalzit se incalzeste foarte greu in masina (dupa mai bine de 10 minute de la pornirea motorului incepe sa se incalzeasca)
Ma poate ajuta cineva sa rezolva aceasta problema?
Va multumesc mult.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
delpi, scuza-ma, dar nu inteleg ce vrei. Sa vina cineva la tine acasa sa iti repare masina?
Trecem peste faptul ca habar nu ai cu ce se manaca o masina, dar tu ai o problema! care trebuie rezolvata acum! si timpul tau e prea valoros! si nu poate fi pierdut cautand, si citind, nu-i asa? Noi trebuie sa iti facem un rezumat, da' asa, sintetic, si folosind cuvinte simple, ca sa nu fie o provocare intelectuala prea mare pentru tine....
Si ne intoarcem la problema ta. Ai verificat daca termostatul functioneaza corect? treaba asta o faci dupa ce rulezi nitel cu masina, suficient sa se incalzeasca antigelul asa, pana la un 50-60 grade. Pui mana pe furtunul ala gros de la radiator, daca e cald, ai o problema cu termostatul. Un alt semnal ca ai o problema cu termostatul (da' e indirect, si se poate referi si la altceva) e capacitatea masinii de a incalzi habitaclul. Daca e scazuta, e posibil sa ai termostat blocat pe deschis. Sau radiator de incalzire habitaclu partial sau complet infundat.
Si daca termostatul nu se dovedeste a fi problema, atunci mai ramane pompa de apa. Sau senzorul de temperatura. Incepe cu ceva simplu, verifica senzorul de temperatura. Cum? Nu voi folosi cuvinte complexe, gen multimetru si alte balarii, mai bine te duci la un electrician auto..
Trecem peste faptul ca habar nu ai cu ce se manaca o masina, dar tu ai o problema! care trebuie rezolvata acum! si timpul tau e prea valoros! si nu poate fi pierdut cautand, si citind, nu-i asa? Noi trebuie sa iti facem un rezumat, da' asa, sintetic, si folosind cuvinte simple, ca sa nu fie o provocare intelectuala prea mare pentru tine....
Si ne intoarcem la problema ta. Ai verificat daca termostatul functioneaza corect? treaba asta o faci dupa ce rulezi nitel cu masina, suficient sa se incalzeasca antigelul asa, pana la un 50-60 grade. Pui mana pe furtunul ala gros de la radiator, daca e cald, ai o problema cu termostatul. Un alt semnal ca ai o problema cu termostatul (da' e indirect, si se poate referi si la altceva) e capacitatea masinii de a incalzi habitaclul. Daca e scazuta, e posibil sa ai termostat blocat pe deschis. Sau radiator de incalzire habitaclu partial sau complet infundat.
Si daca termostatul nu se dovedeste a fi problema, atunci mai ramane pompa de apa. Sau senzorul de temperatura. Incepe cu ceva simplu, verifica senzorul de temperatura. Cum? Nu voi folosi cuvinte complexe, gen multimetru si alte balarii, mai bine te duci la un electrician auto..
delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
jE nu e nevoie sa vina nimeni la mine acasa sa mi-o repare.
Am cerut doar un sfat, o parere de la cineva care se pricepe. Daca stiam eu, nu mai postam nimic aici pe forum..... ce sa-i faci, nu-s toti mecanici auto, din pacate.
In alta ordine de idei... am precizat si in primul post: am verificat termostatul (nu eu, un mecanic) si nu aia e problema. Nu e cald furtunul de la termostat... l-a desfacut si nu e blocat termostatul. Si inainte de a-l verifica (si desface) am rulat aproximativ 25-30 km.
Nu cred ca e problema cu capacitatea masini de a incalzi habitaclu, deoarece anul trecut (iarna trecuta) se incalzea mult mai repede si acul urca intre 80 si 90 grade.
Voi merge maine la un electrician sa verifice daca e senzorul de vina.
Merci de raspuns.
Am cerut doar un sfat, o parere de la cineva care se pricepe. Daca stiam eu, nu mai postam nimic aici pe forum..... ce sa-i faci, nu-s toti mecanici auto, din pacate.
In alta ordine de idei... am precizat si in primul post: am verificat termostatul (nu eu, un mecanic) si nu aia e problema. Nu e cald furtunul de la termostat... l-a desfacut si nu e blocat termostatul. Si inainte de a-l verifica (si desface) am rulat aproximativ 25-30 km.
Nu cred ca e problema cu capacitatea masini de a incalzi habitaclu, deoarece anul trecut (iarna trecuta) se incalzea mult mai repede si acul urca intre 80 si 90 grade.
Voi merge maine la un electrician sa verifice daca e senzorul de vina.
Merci de raspuns.
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Ai nevoie de un termostat nou, neaparat original. Motorul tau nu functioneaza bine decat cu termostat original asa cum este dat de EPC adica catalogul original OPEL. Asta din cauza ca desteptii de la Isuzu au cam sfeclit-o cu circuitul de racire la acest minunat motor iar apoi au trebuit sa inventeze un termostat care sa rezolve problema. Exista si un patent Opel legat de acest termostat. Orice alt termostat vei pune in afara de cel original se va deschide inainte de temperatura care este scrisa pe el din cauza presiunii. Am si eu 1,7 cdti si bineinteles ca sunt patit.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
catamkb
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2013
- Mesaj Privat
catamkb
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2013
- Mesaj Privat
Si treaba cu cartonul este foarte buna dar trebuie sa mergi mai mult cu masina in oras cam 3-4 km,iti spun din experienta.Problema este din punctul meu de vedere ca masina este veche ,arcul de la termostat s-a slabit si atunci ori deschide prea repede ori ramane blocat pe deschis.Senzorul de temperatura iti indica numai la bord,daca habitaclul nu este incalzit atunci clar ca termostatul.Daca indica la bord si habitaclul nu se incalzeste atunci sigur este radiatorul de incalzire posibil infundat.
delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
multumesc tuturor pentru raspunsuri.
jE, e ok, nu-i nici o suparare.
Deci problema apare cand masina sta ceva vreme (peste noapte de exemplu) in frig si se raceste cu totul motorul. DImineata cand o pornesc dureaza vreo 15 minute pana incepe sa dea caldura acceptabila in habitaclu.
Ieri dupa ce am verificat termostatul am tot circulat cu masina si caldura emanata in interior era una buna. Dar ideea e ca nu a apucat sa se raceasca complet motorul. Caldura vad ca a inceput sa bage ceva mai repede si cu o temperatura ceva mai ridicata in habitaclu dupa ce am desfacut si curatat termostatul. Mai mult, ieri am schimbat si filtrul de polen (desi nu cred ca ar avea legatura una cu alta), insa dimineata dupa ce ningea si dadeam drumul la aeratie imi baga particule mici de zapada in interiorul masinii.
Acum problema e ca nu-mi urca deloc acul in bord (nici nu se clinteste), insa caldura vad ca a inceput sa bage ceva mai bine.
Voi merge azi sau maine la un electrician sa verifice senzorul. E complicata aceasta verificare? Sau mai exact dureaza mult? Sa stiu cam cat timp sa-mi aloc acestei verificari cand merg la electrician.
jE, e ok, nu-i nici o suparare.
Deci problema apare cand masina sta ceva vreme (peste noapte de exemplu) in frig si se raceste cu totul motorul. DImineata cand o pornesc dureaza vreo 15 minute pana incepe sa dea caldura acceptabila in habitaclu.
Ieri dupa ce am verificat termostatul am tot circulat cu masina si caldura emanata in interior era una buna. Dar ideea e ca nu a apucat sa se raceasca complet motorul. Caldura vad ca a inceput sa bage ceva mai repede si cu o temperatura ceva mai ridicata in habitaclu dupa ce am desfacut si curatat termostatul. Mai mult, ieri am schimbat si filtrul de polen (desi nu cred ca ar avea legatura una cu alta), insa dimineata dupa ce ningea si dadeam drumul la aeratie imi baga particule mici de zapada in interiorul masinii.
Acum problema e ca nu-mi urca deloc acul in bord (nici nu se clinteste), insa caldura vad ca a inceput sa bage ceva mai bine.
Voi merge azi sau maine la un electrician sa verifice senzorul. E complicata aceasta verificare? Sau mai exact dureaza mult? Sa stiu cam cat timp sa-mi aloc acestei verificari cand merg la electrician.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Daca zici ca iti intra fulgi de zapada, posibil ca nu ai pus filtrul ala exact pe pozitie, are tendinta de a se agata si se strange la un colt!
Senzorul ala nu e greu de probat, si nici scump de schimbat, daca e cazul!
Daca aveai posibilitatea de facut un test, puteai sa vezi exact daca instrumentarul de bord merge, si-sau daca senzorul inregistreaza ceva! Opinia mea e sa pui un test pe ea si elimeni mai multe cauze posibile!
Din momentul in care se stabileste ca senzorul e ok, instrumentele de bord ok, iti mai ramane termostatul!
Senzorul ala nu e greu de probat, si nici scump de schimbat, daca e cazul!
Daca aveai posibilitatea de facut un test, puteai sa vezi exact daca instrumentarul de bord merge, si-sau daca senzorul inregistreaza ceva! Opinia mea e sa pui un test pe ea si elimeni mai multe cauze posibile!
Din momentul in care se stabileste ca senzorul e ok, instrumentele de bord ok, iti mai ramane termostatul!
delpi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
- mariun nmo
- *
- 49 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Astra 2004 y17dt
- Hunedoara
mariun nmo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2004 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
DELPI la tine sigur este termostatul.un termostat nu se verifica vizual ci se verifica intr-un vas cu apa pe aragaz si cu ajutorul unui termometru verifici la ce temperatura iti deschide.Vizual nu ai ce sa verifici ,el chiar daca arata perfect poate sa deschida prea repede.Nu investi in mers pe la electricieni ca iti iau banii degeaba,senzorul de temperatura este bun.Daca nu se ridica acul si nu ai nici caldura sigur termostatul este defect.eu iti spun din propria experienta tu faci cum vrei.ai incercat sa verifici daca inainte de a urca acul cat de putin, sa verifici furtunul ce pleaca de pe el.Daca acul sta jos si furtunul este cald SIGUR ESTE DEFECT.