- eu
- OP
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Este vorba de masina din semnatura si problema este urmatoarea:
Cand este rece motorul (dimineata) nu sta la relanti. Porneste din prima cheie, merge 10 sec. si apoi se opreste. Tot asa o tine pana se incalzeste mototrul.
Aaaa.... si inca o chestie. Se aude la esapament ca si cum ar da mici rateuri. Nu stiu ce sa fac ca nu s-a stocat nici un cod de eroare.
Daca aveti vreun sfat.... multumesc.
Cand este rece motorul (dimineata) nu sta la relanti. Porneste din prima cheie, merge 10 sec. si apoi se opreste. Tot asa o tine pana se incalzeste mototrul.
Aaaa.... si inca o chestie. Se aude la esapament ca si cum ar da mici rateuri. Nu stiu ce sa fac ca nu s-a stocat nici un cod de eroare.
Daca aveti vreun sfat.... multumesc.
Atx2005
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2005
- Mesaj Privat
eu la a mea (vectra a 1,6i din 92) aveam soc electronic si dupa ce porneam la cateva secunde intra socul in functie o tura si pe cum se incalzea motorul scadea turatia. eu cred ca la tine cam asta e problema, socul electronic. s-ar putea sa nu mai functioneze . incearca sa o turezi tu apasand acceleratia si tinand-o undeva pe la 1000 de ture
- eu
- OP
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Atx2005
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ce tip de injectie are, Motronic M1.5 sau ML 4.1 ? Oricum e f. probabil sa ai probleme cu IAC-ul (idle air control) sau cu EVAP-ul (evaporative emission canister purge valve). La IAC dc. sunt probleme ar trebui sa se simta si in mers, sa se opreasca la o franare mai lunga cand e scoasa din viteza. Dc. nu se intampla asta, e putin probabil sa fie IAC-ul. EVAP-ul e o chestie rotunda, plasata sub furtunul pe care e IAC-ul si contine o electrovalva a.i. cand pui 12 V pe terminalele ei tb. sa se deschida, in rest stand inchisa.
- iuliansfilie
- *
- 35 mesaje
- din 03 Nov 2005
- Vectra 1992 C16NZ
- suceava
iuliansfilie
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: suceava
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
ºi eu pãþesc la fel la Vectra A din 92, 1.6 i. bãnuiam cã e din cauza mizeriei care s-ar fi desprins de pe pereþii rezervorului, pt cã mi s-a întâmplat dupã ce am pus o sticluþã de injector cleaner în rezervor, pânã atunci neavând probleme de acest gen.... ºi nu ºtiu ce sã-i fac.
aaa, ºi am schimbat ºi filtrul de benzinã, dar e aceeaºi treabã...
aaa, ºi am schimbat ºi filtrul de benzinã, dar e aceeaºi treabã...
- eu
- OP
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri. Deocamdata am tractat+o pana la service azi dimineata si dupa ce i-am schimbat filtrul de benzina a pornit din prima.
Acum testul final il vor reprezenta urmatoarele zile cand o voi tine sub observatie.
@iuliansfilie: cand e rece si o pornesti, la cat iti sta turometrul?
Acum testul final il vor reprezenta urmatoarele zile cand o voi tine sub observatie.
@iuliansfilie: cand e rece si o pornesti, la cat iti sta turometrul?
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
ZeD
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
eu a scris:Multumesc pentru raspunsuri. Deocamdata am tractat+o pana la service azi dimineata si dupa ce i-am schimbat filtrul de benzina a pornit din prima.
Dar la ce service ai fost, ca poate avem si noi nevoie, mai stii poate se gasesc unii care decat curata/aerisesc filtrele de benzina pline cu apa in loc sa le inlocuiasca...
- eu
- OP
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Se pare ca nu am scapat. Ba mai mult... azi era sa o iau la picioare...
Deci... de pornit dimineata a pornit perfect. Relantiul statea cam jos, dar am zis ca merge... nu statea tat de jos cat sa tremure masina. Plec la serviciu, merge perfect 2+3 km, urmeaza un stop. Stau la stop si cand sa plec bag in viteza 1 (logic, nu?). Ei bine dupa ce s-au invartit rotile cam o tura (2 sec) cand sa dau a 2-a calc mai intai ambreiajul, nu? Ei bine cand am calcat ambreiajul turatia a scazut la 500 ture, s-au aprins pentru o sedcunda toate becurile de la bord, masina s-a infranat brusc si apoi a mers bine. La urmatorul stop la fel, la urmatorul la fel..........
V-as ruga daca puteti sa-mi spuneti care e valva aia care controleaza relantiul sau ce trebuie sa schimb. As vrea sa rezolv pana de sarbatori. Multumesc mult.
Deci... de pornit dimineata a pornit perfect. Relantiul statea cam jos, dar am zis ca merge... nu statea tat de jos cat sa tremure masina. Plec la serviciu, merge perfect 2+3 km, urmeaza un stop. Stau la stop si cand sa plec bag in viteza 1 (logic, nu?). Ei bine dupa ce s-au invartit rotile cam o tura (2 sec) cand sa dau a 2-a calc mai intai ambreiajul, nu? Ei bine cand am calcat ambreiajul turatia a scazut la 500 ture, s-au aprins pentru o sedcunda toate becurile de la bord, masina s-a infranat brusc si apoi a mers bine. La urmatorul stop la fel, la urmatorul la fel..........
V-as ruga daca puteti sa-mi spuneti care e valva aia care controleaza relantiul sau ce trebuie sa schimb. As vrea sa rezolv pana de sarbatori. Multumesc mult.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Daca nu se opreste cand pui o frana mai lunga si ea fiind scoasa din viteza, e putin probabil sa fie IAC (iddle air control). Poate fi de vina de ex. senzorul VAF. Daca nu ai rabdare sa le verifici tu, du-te la un service si zi-le sa verifice senzorii:
- IAC
- VAF/MAF
- IAT
- ECT
- MAP
- HO2S (sonda lambda)
Aproape oricare din astia poate fi responsabil.
- IAC
- VAF/MAF
- IAT
- ECT
- MAP
- HO2S (sonda lambda)
Aproape oricare din astia poate fi responsabil.
- eu
- OP
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
alinutz
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2005
- Mesaj Privat
- eu
- OP
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- claudiu220405
- *
- 13 mesaje
- din 13 Aug 2010
- Vectra 1998 X16XEL
- Gorj
claudiu220405
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salutari tuturor,
In primul rand va urez tuturor La Multi Ani!
In al 2-lea rand...probleme..
1. De cateva luni bune merg cu consum de minim 10% exterior, mers lejer.
2. La rece se opreste motorul; mai jos simptomele:
- daca pornesc motorul, sta la relanti frumos, daca temperatura motorului nu este intre 80grade si cele 3 liniute albastre, si depasesc mai mult de 2500rpm, incepe sa nu mai traga, iar daca apas ambreiajul sa schimb viteza sau daca las pe liber(in mers) se opreste motorul, pornirea fiind destul de greoaie.
- am observat acum cateva zile ca daca nu trec de 2000rpm, nu se mai opreste motorul, insa de tras nu trage pana nu se incalzeste.
- dupa ce ajunge temperatura motorului la 80grade, merge brici(din cand in cand mai apare martorul luminos cu eroarea), insa aici alta poveste.
Mentionez:
- am curatat TB, EGR, verificat mufe, verificat vacuum, verificat senzor de termperatura motor(pentru posibile depuneri), tot la acest senzor am verificat continuitatea firelor pentru posibile intreruperi..nimic.
3.Am tester personal cu OP-COM si am urmatoarele erori:
P0170 - (2) Lean Exhaust - Not present(verificat vacuum totul in regula)
P0325 - (0) Knock Signal Circuit - Not present(verificat mufa si cablaj senzor detonatie, totul in regula)
P0130 - (4) O2 Sensor Open Circuit - Not present(eroare noua, care a aparut acum cateva zile)
Conform erorilor de mai sus sunt nevoit sa:
Mai verific odata instalatia vacuum.
Sa schimb senorul de detonatie si de temeperatura motor.
Sa repar vasul cu granule(fasaie gura de alimentare cang desfac busonul)
Sa verific senzorul de la sonda lambda, eventual schimbat(aici mentionez ca sigur am catalizatorul cam dus)
Sa desfac evacuarea si sa curat(am citit ca este un canal care face ceva legatura cu altceva si acesta se umple de mazga, nemaifiind functional corespunzator)
Astept din partea voastra si alte pareri in legatura cu problemele actuale, cel mai mult ma deranjeaza oprirea motorului la rece, iar apoi consumul exagerat.
Pot sa fac si alte verificari?Sunt necesare toate cele mentionate mai sus?
Nu de alta, dar este destula munca totusi si nu a vrea sa muncesc in zadar.
De asemenea mai am si fisierul text cu valorile inregistrate cu OP-COM, insa nu gasesc cum se poate atasa.
Model: Opel Vectra B 1998, 74kW, 1.6 16V X16XEL.
Astept raspuns cat mai curand posibil
Va multumesc.
In primul rand va urez tuturor La Multi Ani!
In al 2-lea rand...probleme..
1. De cateva luni bune merg cu consum de minim 10% exterior, mers lejer.
2. La rece se opreste motorul; mai jos simptomele:
- daca pornesc motorul, sta la relanti frumos, daca temperatura motorului nu este intre 80grade si cele 3 liniute albastre, si depasesc mai mult de 2500rpm, incepe sa nu mai traga, iar daca apas ambreiajul sa schimb viteza sau daca las pe liber(in mers) se opreste motorul, pornirea fiind destul de greoaie.
- am observat acum cateva zile ca daca nu trec de 2000rpm, nu se mai opreste motorul, insa de tras nu trage pana nu se incalzeste.
- dupa ce ajunge temperatura motorului la 80grade, merge brici(din cand in cand mai apare martorul luminos cu eroarea), insa aici alta poveste.
Mentionez:
- am curatat TB, EGR, verificat mufe, verificat vacuum, verificat senzor de termperatura motor(pentru posibile depuneri), tot la acest senzor am verificat continuitatea firelor pentru posibile intreruperi..nimic.
3.Am tester personal cu OP-COM si am urmatoarele erori:
P0170 - (2) Lean Exhaust - Not present(verificat vacuum totul in regula)
P0325 - (0) Knock Signal Circuit - Not present(verificat mufa si cablaj senzor detonatie, totul in regula)
P0130 - (4) O2 Sensor Open Circuit - Not present(eroare noua, care a aparut acum cateva zile)
Conform erorilor de mai sus sunt nevoit sa:
Mai verific odata instalatia vacuum.
Sa schimb senorul de detonatie si de temeperatura motor.
Sa repar vasul cu granule(fasaie gura de alimentare cang desfac busonul)
Sa verific senzorul de la sonda lambda, eventual schimbat(aici mentionez ca sigur am catalizatorul cam dus)
Sa desfac evacuarea si sa curat(am citit ca este un canal care face ceva legatura cu altceva si acesta se umple de mazga, nemaifiind functional corespunzator)
Astept din partea voastra si alte pareri in legatura cu problemele actuale, cel mai mult ma deranjeaza oprirea motorului la rece, iar apoi consumul exagerat.
Pot sa fac si alte verificari?Sunt necesare toate cele mentionate mai sus?
Nu de alta, dar este destula munca totusi si nu a vrea sa muncesc in zadar.
De asemenea mai am si fisierul text cu valorile inregistrate cu OP-COM, insa nu gasesc cum se poate atasa.
Model: Opel Vectra B 1998, 74kW, 1.6 16V X16XEL.
Astept raspuns cat mai curand posibil
Va multumesc.
ciprianoo
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2014
- Mesaj Privat
Buna seara.Si eu am avut cam aceeasi problema ca si tine.Mie la tester mi-a dat sonda lambda.Am inlocuito si mi-a disparut martorul de pe bord.Dar problema nu a disparut asa ca am inlocuit motorasul pas-cu-pas si clapeta de acceleratie.Daca te ajuta cu ceva.As zice sa apelezi la vreun prieten sau cunostinta care are acelasi motor si sa incerci schimbarea asta.
Masina e Vectra B '97 1.8 16v 85kw.
Masina e Vectra B '97 1.8 16v 85kw.
- claudiu220405
- *
- 13 mesaje
- din 13 Aug 2010
- Vectra 1998 X16XEL
- Gorj
claudiu220405
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2010
- Mesaj Privat
ciprianoo
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2014
- Mesaj Privat
Poate ai noroc sa gasesti o clapeta la dezmembrari.Piesele noi sunt cam scumpe si pana nu sti cu exactitate care e problema nu are rost sa arunci cu banii .Sonda lambda pentru masina mea era 600 ron cea mai ieftina si am ales sa merg pe varianta dezmembrarilor si am gasito la un pret chiar foarte bun(40 ron).
Totusi iti urez bafta:).
Totusi iti urez bafta:).