Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut
Zilele trecute aetoterma a incetat sa mai functioneze pe nici o treapta , dupa ce am citit mai multe posturi
am inceput sa caut problema. am inceput prin a desface torpedoul si am scos acea rezistenta pt trepte,
am verificato apoi am verificat si siguranta termica ... totul ok. Apoi am verificat motorasul aerotermei ..
totul ok. am uitat sa spun ca in primul rand am verificat sigurantele si nimic ars.
Am trecut la treaba dinou si am scos consola din bord unde se afla butonul de comanda al aerotermei
(am uitat sa precizez ca masina are AC nu clima). Am verificat si butonul si acesta lucreaza bine da comanda
la aeroterma. Am verificat si mufa care vine in consola si totul ok ..aveam si 12 v. Apoi am pus un bec pe mufa de 12 v
si cu uimire am constatat ca nu se aprinde asa am ajuns la concluzia ca cei 12 v sunt falsi.
Mufa are 5 fire iar acestea cred ca sunt 12v, apoi cele 3 fire pentru fiecare treapta si ultimul pentru treapta 4 care
nu trece prin rezistenta.
Singura explicatie ar fii ca exista un scurt sau contact imperfect pe firul de 12 v , a intampinat cineva problema asta
si cum naiba sa gasesc unde este problema..
Ma gandesc sa desfac cutia de sigurante si relee de la motor poate cumva contactul imperfect este pe acolo.
Ma ajuta cineva cu o schema cum sa scot cutia aia de sigurante..
Mc
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cum adica fir de 12 V fals ? Pai ori ai 12 V pe el ori nu. In mufa trebuie sa ai si fir de masa,, (minus). Din 5 fire cum sa ai 5 ,,plusuri,, ?


Ultima modificare făcută de 13nicu la Lun 30 Dec, 2013 10:34 am
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
adica pe aparatu de masura ai 12 v dar cand pui un consumator cei 12 v dispar ca prin minune.
asa cum am precizat ma gandesc ca ar putea fi un contact imperfectpoti sa ma ajuti te rog cu o schema
cum sa scot cutia cu sigurante ma gandesc ca acel contact imperfect ar putea fi in spatele acelei cutii
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Cum adica fir de 12 V fals ? Pai ori ai 12 V pe el ori nu. In mufa trebuie sa ai si fir de masa,, (minus). Din 5 fire cum sa ai 5 ,,plusuri,, ?


Ma citez singur.
Cu un bec de control verifica fiecare fir terminal al mufei avand becul conectat la un punct metalic al caroseriei ( masa) dar care sa fi convins ca ,,face masa,,. N-ai cum sa ai toate firele ,,plusuri,, intr-o mufa.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu am schema respectiva ...n-am nici H .... dar arunca o privire pe aici ...

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92916

La un contact imperfect becul ori nu ti-ar lumina ori ar lumina anemic.


Ultima modificare făcută de 13nicu la Lun 30 Dec, 2013 10:48 am
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
nu cred ca am precizat faptul ca exista 12 v pe toate cele 5 fire de la mufa
exista doar unu singur, celelalte sunt cele care fac comutarea pe viteza la aeroterma
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Mufa are 5 fire iar acestea cred ca sunt 12v, apoi cele 3 fire pentru fiecare treapta si ultimul pentru treapta 4 care
nu trece prin rezistenta.

..admitem ca a fost o neintelegere.
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
mc mult pt link dar as avea nevoie de o schita cum sa il scot de acolo tabloul de sigurante pt a vefifica daca exista vreun fir intrerupt
pt ca asa cum am precizat in postul initial am verificat absolut tot si asta ar fi singura posibila problema ramasa
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Mufa are 5 fire iar acestea cred ca sunt 12v, apoi cele 3 fire pentru fiecare treapta si ultimul pentru treapta 4 care
nu trece prin rezistenta.

..admitem ca a fost o neintelegere.



da asa este Very Happy
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
si un alt lucru extrem de enervant in cartea masini unde sunt tablourile de sigurante gasesti doar legenda cu cu sigurante dar nu si pe cea cu relee cum naiba sa aflu care este releul aferent aerotermei..
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu am gasit un link la repezeala .......cred ca vei gasi ceva mai mult la o ,,cautare,, mai atenta atat pe CO cit si pe Google.
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
am gasit o schema dar cum identific releul K1.35 din schema data in tabloul de sigurante Very Happy
https://www.clubopel.com:808...192_hy9xta66n.jpg
https://www.clubopel.com:808...192_i7rpimzqr.jpg
https://www.clubopel.com:808...192_oqveqvll7.jpg
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ce e asa mare problema sa scoti tis2000 de pe un torent, sunt garla, apoi iti da ala mura in gura ce relee sunt, unde se gasesc, etc etc.

Vorba aia, ai gasit Bosch Esi Tronic, nu gasesti tu un tis ...

K15 la motor, XE2 e mufa


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ovibaro a scris:am gasit o schema dar cum identific releul K1.35 din schema data in tabloul de sigurante
E recomandat sa cauti documentatii(scheme),exact pentru masina ta,conform echiparii.Releul K1.35,face parte din echiparea celor ce au incalzire auxiliara(independenta).
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
verifica siguranta asta este comuna pentru cele 2 sisteme de incalzire,delphi/behr,daca este buna mai ai o masa pe stalpu din dreapta

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Competeaza-ti in profil ce fel de Astra ai,G sau H? Diferentele sunt mari...!
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
mc tuturor pentru promptitudinea cu care au venit cu scheme....
problema este din releul K7 se pare ,am incercat si am miscat de toate releele din cutia de sigurante
si aeroterma a pornit. Dar atunci cand dau pe treapta 4 releul moare (cred ca datorita consumului mai mare
acesta moare)
Am fost sa cumpar acel releu si mi sa spus ca vine decat pe original 160 ron , comanda 3 zile.. cam greu de crezut
dar am primit raspunsul de la 2 magazine.
Dar acum am observat ca aeroterma ramane pe circulare iar butonul de circulare nu este aprins.
Si pentru final un an nou cu mai putine probleme tuturor Very Happy
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Releul moare",expresie hazlie,dar neadecvata situatiei,sa-i spunem, tehnice.Inlocuirea releului,nu rezolva cauza ce a generat distrugerea releului vechi.Nu se stie daca problema este pe comanda releului sau pe circuitul de forta.Citeva masuratori,in cunostinta de cauza,inclusiv masurarea consumului motorasului pe treapta maxima,vor scuti viitoare inlocuiri de relee,deoarece cauza nerezolvata se va agrava...!
  • ovibaro

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Very Happy
pot spune ca inca nu este mort dar este in coma , din care se mai trezeste uneori.
daca il "lovesc" acesta revine la viata dar binenteles ca nu pot face asta la nesfarsit asa ca
sunt nevoit sa il schimb.
in ceea ce priveste cauza nu stiu ce sa zic (singura concluzie la care am ajuns dupa ceva masuratori
este faptul ca pe plusul de ma mufa care intra in tatabloul de comanda pe aparat imi arata 12 v
dar la o proba cu un bec acesta nu se aprinde).
daca ai o idee despre ce ar putea fii ..
Mc
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca pe instrumentul de masura ai 12V si cind conectezi un consumator(bec),nu se aprinde,inseamna ca pe circuit exista un contact imperfect,ce genereaza o mare cadere de tensiune(spre zero).Cu o masa sigura,verifici din aproape in aproape,pas cu pas,circuitul pe plus,Corect e sa urmaresti punctele de masura,pe o documentatie,e mult mai usor.Nici acum nu stiu ce fel de Astra ai...?!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR