ionuttan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 1,9cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2010
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
@ahappyuser...vezi ca si la diesel motorul se poate opri din senin...nu doar la benzinare...daca ai fluctuatii prea mari de presiune in rampa de injectie sau overboost condition...ECU taie macaroana ca sa nu distruga motorul...ma rog..te poate distruge pe tine...dar masina e mai valoroasa...sau senzor arbore cotit..la fel si diesel si benzina...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La diesel poate la cele EURO4 sau mai noi sa se opreasca in mers. LA VW sigur se intampla, nu stiu daca si la Opel.
Oricum, nu e voie sa ti se opreasca motorul, pentru ca poate esti chiar intr-o depasire. Ar trebui sa intre intr-un mod de limitare care sa nu te lase sa mai accelerezi peste turatia la care esti, iar apoi cand revine la relanti sa nu o mai poti accelera deloc peste turatia de avarie (sa zicem 1.000rpm). Pe urma poti sa opresti motorul si sa chemi platforma.
La un moment dat am citit un manual despre motorul TDi de la VW, era prima versiune de motor TDi si imi amintesc ca motorul avea un mod de functionare la nivel de avarie cam pentru fiecare senzor defect, ECU iti punea motorul in modul avarie si mergeai cu consum marit, sau cu turatie redusa, sau ce mai era limitat la nivelul de avarie dar puteai ajunge la un service cu ea pe roti. Daca nivelul de ulei era sub o anumita valoare (cu martor ulei aprins in bord pe culoarea rosie) scria in manual ca ECU va comanda inclusiv oprirea motorului, daca-mi amintesc eu corect.
Oricum, nu e voie sa ti se opreasca motorul, pentru ca poate esti chiar intr-o depasire. Ar trebui sa intre intr-un mod de limitare care sa nu te lase sa mai accelerezi peste turatia la care esti, iar apoi cand revine la relanti sa nu o mai poti accelera deloc peste turatia de avarie (sa zicem 1.000rpm). Pe urma poti sa opresti motorul si sa chemi platforma.
La un moment dat am citit un manual despre motorul TDi de la VW, era prima versiune de motor TDi si imi amintesc ca motorul avea un mod de functionare la nivel de avarie cam pentru fiecare senzor defect, ECU iti punea motorul in modul avarie si mergeai cu consum marit, sau cu turatie redusa, sau ce mai era limitat la nivelul de avarie dar puteai ajunge la un service cu ea pe roti. Daca nivelul de ulei era sub o anumita valoare (cu martor ulei aprins in bord pe culoarea rosie) scria in manual ca ECU va comanda inclusiv oprirea motorului, daca-mi amintesc eu corect.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
Exista desigur modul de avarie in care ECU 'creeaza' un semnal fictiv pentru un senzor lipsa sau eratic pe baza informatiilor de la toti ceilalti...dar sunt cateva calcaie ale lui Ahile...senzor turatie arbore cotit, pozitie axa cu came (doar la anumite variante soft, la unele poate functiona in mers si fara este nevoie doar la pornire ca sa stie cand nr. 1 este la compresie), presiune rampa (peste 50 bar variatie kaput..poate si si un injector care da mult pe retur...si face variatiile nu neaparat senzorul in sine), overboost daca e turbina cu geometrie variabila...si cam atat..in rest se descurca cumva....dar fara astea NU.
PS. Mai nou daca se strica sonda litrometrica si ECU crede ca e rezervorul gol iti taie macaroana ca sa nu aranjezi pompa...he, he, he unul avea rezervorul plin si canci...
PS. Mai nou daca se strica sonda litrometrica si ECU crede ca e rezervorul gol iti taie macaroana ca sa nu aranjezi pompa...he, he, he unul avea rezervorul plin si canci...
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu ii raspunde nimeni lui ionuttan in ceea ce priveste fiabilitatea motoarelor VW fabricate in anul 2010?Raspunsul ar interesa si pe altii.
Este doar o presupunere dar cred ca la autoturismele Opel oferite spre vanzare la reprezentante, foarte multe dintre ele chiar daca sunt din cele modernizate recent, in ceea ce priveste caroseria, au motoare fabricate pana la inceputul acestui an.Orice fabricant auto isi epuizeaza in primul rand stocul de motoare fabricat anticipat, daca acestea sunt fiabile, si abia apoi trece la motoarele de generatie noua.
Este doar o presupunere dar cred ca la autoturismele Opel oferite spre vanzare la reprezentante, foarte multe dintre ele chiar daca sunt din cele modernizate recent, in ceea ce priveste caroseria, au motoare fabricate pana la inceputul acestui an.Orice fabricant auto isi epuizeaza in primul rand stocul de motoare fabricat anticipat, daca acestea sunt fiabile, si abia apoi trece la motoarele de generatie noua.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Szabados Antonela
- **
- 444 mesaje
- din 03 Apr 2009
- Alta tara
Szabados Antonela
- Mesaje scrise: 444
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2009
- Mesaj Privat
bezart , injectoarele piezo sunt folosite de vw de cand au aparut motoarele de 2.0 ( ala de 170 cp) . Au ceva vechime .
Motoarele sunt destul de fiabile la Vw ( am vazut Passat CC la 400.000 km care era perfect din toate punctele de vedere) , dar banuiesc ca si motoarele de pe Insignia si Mondeo sunt la fel de bune .
Designul e o chestie subiectiva / gusturile nu se dicuta . Finisajul si materialele folosite mi se par mai ok la Passat dar si asta poate fi o chestie subiectiva.
Intretinerea e cam la fel ...acum depinde si cum ai grija de masina si depinde putin si de noroc .
Parerea mea.
Motoarele sunt destul de fiabile la Vw ( am vazut Passat CC la 400.000 km care era perfect din toate punctele de vedere) , dar banuiesc ca si motoarele de pe Insignia si Mondeo sunt la fel de bune .
Designul e o chestie subiectiva / gusturile nu se dicuta . Finisajul si materialele folosite mi se par mai ok la Passat dar si asta poate fi o chestie subiectiva.
Intretinerea e cam la fel ...acum depinde si cum ai grija de masina si depinde putin si de noroc .
Parerea mea.