Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ovidiu91

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!am si eu o problema cu masina mea,opel astra g,cod motor y20dht,am citit pe forum dar nu am gasit ceva asemanator ca la mine.problema este ca,in masina mea de o saptamana nu mai am caldura, merg cu ea si 20 km si baga numai rece,pana acum o saptamana imi baga caldura de nu puteam sa mai stau in ea si dintr-o data ma lasat in frig:)),acul de la turometru de apa se ridica greu dar imediat dupa ce se ridica putin scade dupa ce merg cu o viteza constanta.nu stiu ce sa fac sau la ce sa ma uit.Vreau sa mai spun ca mie imi mai da si cu apa pe la borcan cand trec de 90km/h si am mers asa cu ea cam 30000 iar motorul merge foarte bine.din tot ce am citit eu pe forum nimeni nu a patit ca mine.cineva mi-a zis ca ar fi garnitura dusa dar nu stiu ce sa fac.voi ce parere aveti?
va multumesc si o seara buna.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Adica ce intelegi prin faptul ca ,,iti mai da cu apa pe la borcan,, cind treci de 90 ? ....... ca fierbe ?
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Chiuloasa..
  • ovidiu91

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2011

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Adica ce intelegi prin faptul ca ,,iti mai da cu apa pe la borcan,, cind treci de 90 ? ....... ca fierbe ?


dupa ce trec de 90 km/h imi da cu antigelul,il arunca afara pe la buson.daca merg sub 90 nu pierde niciun gram.
Daca ar fi chiuloasa masina nu ar trebui sa mearga mai prost?sau cel putin sa se cunoasca ceva la ea?
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
E vorba de garnitura de chiulasa si primul simptom este cel descris de tine dupa care urmeaza fum colorat, lipsa putere, zgomote accentuate la motor, etc....
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
....si cum .... in 30 mii km de cand face asa , n-a avut timp garnitura sa-si faca de cap pana la capat ?
Cand e garnitura de chiuloasa , daca n-ai apa in ulei sau ulei in apa , mai ramane a 3-a posibilitate adica un piston ( sau mai multe) sa absoarba apa pe sub garnitura in momentul coborarii , si evident, sa sufle prin acelasi loc gaze la explozie. Cam singurul simptom vizibil ar fi ca arunci pe esapament un nor de abur si evident , motorul nu merge chiar perfect rotund. Plus, evident, fierberea apei sau cel putin infiltrarea in instalatie a gazelor din cilindru care , clar, duce la intreruperi pe circuitul de apa de unde si lipsa caldurii in habitaclu.
Nu stiu, in primul rand as verifica etanseitatile ( furtune, coliere, etc) , apoi as spala instalatia (poate are depuneri serioase), de verificat termostatul ...si in ultima faza m-as apuca de garnitura chiuloasa + verificat planitatea chiuloasei.
  • ovidiu91

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2011

  • Mesaj Privat
nu am apa nici in ulei si nici ulei in borcan,chiar si mecanicul care mi-a zis ca,ar putea fi garnitura a zis ca e ceva suspect ca nu am ulei in borcan.iar cu termostatul am inteles ca,daca furtunul care vine de la termostat si intra in radiator nu ar trebui sa arda la mine de abia poti tine mana pe el,cineva mi-a zis ca ar fi termostatul ramas pe deschis si de asta nu am caldura ca isi face racirea in continu.posibil sa fie orice mai ales ca masina e din 2000 dar ma gandesc ca,daca era garnitura sau chiuloasa nu mai reuseam sa merg cu ea 2 ani si sa porneasca la -9 grade la prima cheie.fum alb am observat ca,da dimineata la prima pornire cam 2 minute iar dupa nu mai da pe loc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
termostatul as verifica prima data (daca dupa ce pleci si incepi sa urce acul de la temperatura si te opresti si pe furtunul de dupa termostat ce duce la radiatoru este foarte cald si partea de sus a radiatorului de asemenea) si il schimbi cu unul nou...
  • ovidiu91

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2011

  • Mesaj Privat
chiar am facut asta cu termostatul dupa ce am citit pe forum si asa este,este foarte cald si furtunul si partea de sus a radiatorul dar faza e ca imi urca greu acul si scade imediat,fara termostat nu as putea sa merg sa imi dau seama daca de la el imi da cu apa?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ba da. Scoti termostatul si scoti masina la alergat. In mod normal prin oras s-ar putea sa se ridice putin acul de la apa- oricum, ceva anemic iar la drumuri in afara orasului clar, acul ar trebui sa ramana intepenit jos ca nu prea va putea trece de 40 grade mai ales pe racoarea asta.
O zi, doua poti merge fara termostat dar mai mult n-ar fi indicat pentru ca motorul va lucra sub temperatura lui de lucru si-l predispui la uzuri si consum aiurea.
Daca si fara termostat iti va fierbe apa , atunci e clar.
(ar trebui sa rulezi minim vreo 20 km pentru ca si la un diesel cu racirea in regula este necesar aproape 10 km pentru a se incalzii cum trebuie, mai ales acum ca e rece si evident incearca si alearga masina si dincolo de 90 km/h)


Ultima modificare făcută de 13nicu la Mie 18 Dec, 2013 9:41 pm
  • ovidiu91

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2011

  • Mesaj Privat
am inteles ca,termostatul cand il dai jos are o garnitura,trebuie schimbata garnitura daca il desfac?as putea sa il scot daca as da jos doar furtunul care vine de la radiator?fara sa mai desfac tot corpul.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
N-am schimbat la Astra mea termostat ca n-a fost necesar dar banuiala mea e ca nu poti scoate termostatul fara sa desfaci acel corp. ( nu-i ca la dacie , cu termostatul bagat pe furtun si fixat cu un colier)
Garnitura daca e in regula ( dupa demontare nu prezinta ciupituri, crapaturi, deformari, etc) poti sa o refolosesti.

Candva verificam termostatul legandu-l cu o sarma si tinindu-l in suspensie intr-o oala cu apa pe aragaz iar in cealalta mana tineam un termometru sa vad exact temp la care deschide. Problema era daca insistam chiar si dupa ce apa fierbea, ca incepea sa iasa parafina din rezervorul ei si termostatul devenea inutilizabil blocandu-se ori pe pozitia deschis maxim , ori se inchidea la racire si nu se mai deschidea in veci.
  • HENDRICH

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Aceasi problema am patit-o cu vectra c y20dth, concluiza, garnitura de chiulasa ciupita, scapa compresia in sistemul de racire, apa antigelul disparea pe la vasul de expansiune, lipsa caldura, etc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca intai sa mergi fara termostat si vezi ce se intampla daca este la fel atunci e clar garnitura de chiuloasa...
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca era termostatul nu treceai vara fara sa fierbi motorul. Raman la concluzia ca in momentul in care arunca apa din borcan este ciupita garnitura de chiulasa (nu are legatura cu uleiul desi s-ar putea ca si uleiul sa bolboroseasca in baie dar nu-l vezi). Cand ai probleme la termostat fie creste temperatura la apa foarte repede fie nu creste temperatura la apa (eventual vara, daca stai la semafor).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR