ionut25- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina: Omega 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2006
- Mesaj Privat
DAT-MI O MANA DE AJUTOR.....IMI FIERBE MOTORUL OAMENI BUNI.... !AM UN OPEL OMEGA B TD DE 2,5..CEL CU MOTOR DE BMW......SI DUPA VREO 10-15 KM. PRIN BUCURESTI....AJUNGE TEMP. PESTE 100 GRADE...CE E DE FACUT....?VA ROG ORICE...AJUTOR E BINEVENIT....MULTUMESC...DE MENTIONAT CA GARNITURA DE CHIULOASA E SCHIMBATA RECENT...!
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
ionut25- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina: Omega 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2006
- Mesaj Privat
...LA ULTIMA REPARATIE...AM SCHIMBAT POMPA DE APA.....SI GARNITURA DE CHIULOASA...!...CATE VENTILATOARE..AR TREBUI SA FIE...UNUL..CARE SE INVARTE..ANGRENAT DE MOTOR...SI MAI AM 2 IN FATA RADIATORULUI..(DIN CE AM VAZUT EU)...CARE PORNESC..,CAND DAU DRUMUL LA AER....SI AM MAI VAZUT CA STA PORNIT..3-4 MIN...CAND OPRESC MOTORUL..,DAR IERI..AVEAM..PESTE 100 GRADE..AM OPRI MOTORUL SI ALEA NU SE MAI INVARTEAU....
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- costy_dumi
- **
- 50 mesaje
- din 18 Jun 2007
- Vectra 1995 TC4EEI
- Gorj
costy_dumi
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1995 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- costy_dumi
- **
- 50 mesaje
- din 18 Jun 2007
- Vectra 1995 TC4EEI
- Gorj
costy_dumi
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1995 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
in mod normal untermostat bun trebuie sa deschida la 95 grade pina cind deschide termostatul apa din radiator este rece dupa ce deschide apa se omogenizeaza si daca radiatorul nu face fata adica nu poate racii atunci la 98 de grade deschid termocuplele atunci apa trebuie sa se raceasca daca nu vrea sa se racaesca atunci verifici radiatorul sa nu fie plin de fluturi muste etc....
si daca nici asa nu merge il dai jos si il speli
daca e blocat termostatul firbe de sparge tot pacolo intelegi?
Bafta
si daca nici asa nu merge il dai jos si il speli
daca e blocat termostatul firbe de sparge tot pacolo intelegi?
Bafta
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
sunt multe cauze posibile:
- termostatul blocat pe pozitia inchis; cu putina atentie se poate observa diferenta de temperatura intre radiator si chiulasa
- radiatorul infundat; nu neaparat cu "fluturi si muste" , folosirea excesiva de aditivi de etansare a porilor de la radiatoare, resturi de silicon de etansare a garniturilor si furtunelor aferente instalatiei de racire( posibil in conditiile in care spui ca ai schimbat pompa de apa)
- garnitura de chiulasa " ciupita sau incorect montata" prin scaparile de compresie in lichidul de racire reduce factorul de transfer a temperaturii; situatia este diagnosticata astfel:cu motorul in functiune si accelerat se urmareste lichidul in vasul de expansiune-daca acesta " bolboroseste" de aici este "bucuria" deseori situatia este insotita si de scapari de lichid in baia de ulei; spuma pe joja etc.
- pompa de apa incorect montata etc.
- termostatul blocat pe pozitia inchis; cu putina atentie se poate observa diferenta de temperatura intre radiator si chiulasa
- radiatorul infundat; nu neaparat cu "fluturi si muste" , folosirea excesiva de aditivi de etansare a porilor de la radiatoare, resturi de silicon de etansare a garniturilor si furtunelor aferente instalatiei de racire( posibil in conditiile in care spui ca ai schimbat pompa de apa)
- garnitura de chiulasa " ciupita sau incorect montata" prin scaparile de compresie in lichidul de racire reduce factorul de transfer a temperaturii; situatia este diagnosticata astfel:cu motorul in functiune si accelerat se urmareste lichidul in vasul de expansiune-daca acesta " bolboroseste" de aici este "bucuria" deseori situatia este insotita si de scapari de lichid in baia de ulei; spuma pe joja etc.
- pompa de apa incorect montata etc.
ionut25- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina: Omega 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2006
- Mesaj Privat
va multumesc mult...pt. pareri....!Azi am dus masina in service....!Ventilatoarele pleaca ..am vazut....cred ca pe la 98....deci functioneaza....!ma tot gandesc..la termostatul ala....sa vedem..!..Maine o sa aflu mai multe...Da apa..in vas bolboroseste.....sa fie garnitura...pai abia am schimbat-o...
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
auzi...e normal sa bolboroseasca, dar imediat ce deschizi capacul. apoi trebuie neaparat sa se linisteasca. ia uite-te mai bine, ca atuncui cand deschizi e normal, pina se egalizeaza presiunile, apoi musai sa se linisteasca. deci mai vezi o data. ..si multa bafta...nu te lasa prostit de cei de la service, sa-ti schimbe pe banii lor acum garnitura.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Colegilor, si eu aveam aceleasi probleme: imi iesea fum din motor deoarece m-i se scurgea lichid de racire, de unde credeti - din termostat prin niste orificii speciale. Solutia provizorie improvizata de mine a fost lasarea termostatului pe deshis prin scoaterea furtunasului de vacuum de deasupra acestuia. Daca ionut25 rezolva problema descrisa, care dealtfel este si la mine, atunci il voi inlocui si eu. Salutari!
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
salut ionut, componenta care cedeaza la supraincalzirea motorului este garnitura de chiulasa.
Schimbarea garniturii fara depistarea si inlaturarea cauzei care a dus la " arderea" ei nu rezolva problema; din ceea ce ai scris, pt mine este clar - garnitura este ciupita; nu este normal ca lichidul de racira sa bolboroseasca.
De regula la umplerea instalatiei de racire apare o bolboroseala scurta dupa prima deschidere a termostatului, dar sunt convins ca nu este cazul la tine.Succes ...
Schimbarea garniturii fara depistarea si inlaturarea cauzei care a dus la " arderea" ei nu rezolva problema; din ceea ce ai scris, pt mine este clar - garnitura este ciupita; nu este normal ca lichidul de racira sa bolboroseasca.
De regula la umplerea instalatiei de racire apare o bolboroseala scurta dupa prima deschidere a termostatului, dar sunt convins ca nu este cazul la tine.Succes ...
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 17 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2006
- Mesaj Privat
Daca e arsa garnitura de chiulasa fierbe motorul..Asta e cert. La un astra am intalnit si eu problema asta. Am scos termostatul, am pus ventilatoare pe radiator...degeaba.Nu baga ulei in vasul de expansiune si nici apa in baia de ulei. Dupa multe batai de cap am schimbat garnitura de chiulasa si problema s-a rezolvat..
Deci desfa motorul si schimba garnitura care daca nu ai ars-o a fost defecta sau ciupita la montaj!
Deci desfa motorul si schimba garnitura care daca nu ai ars-o a fost defecta sau ciupita la montaj!
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Apropos de aceasta discutie, intervin si eu deoarece curand am schimbat pompa de apa.Dupa aceasta operatiune imi ajunge ff repede in oras temperatura la 98 de grade si porneste ventilatorul.Oare e normal?Daca merg 3-4 km deja apa e la 98 de grade si porneste ventilatorul.Sa fie blocat pe inchis si termostatul?Sau asa o fi normal?Mentionez ca inainte apa statea in jur de 90 de grade si mergeam si 1-15 km prin oras fara sa porneasca ventilatorul.Nu stiu ce sa mai cred....voi ce spuneti?
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
poi...poate nu asigura debitul necesar de apa circulata pompa...si in zona unde e senzorul de temperatura nu e un flux bun de agent de racire. din moment ce nu iit fierbe motrul...eu cred ca e f bine ca ajunge repede la temperatura de lucru...scutesti din uzura. deci daca nu fierbe mootrul....fii absolut linistit. 95 nu e mult...mai ales ca instalatla e sub presiune. la ce presiune e in instalatie, apa fierbe pe la 110-115 grade (apa sub presiune fierbe la o temperatura mai inalta)