- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Din TIS citire:
6. Install con-rod bearing cap
Important: Bulge (arrow) on the con-rod bearing cap points towards the transmission side.
• Lay Plastigage over the width of the con-rod journal
• Tighten 2x bolt 10 Nm + 60° + 15° (M6)
– From engine number 19P13554 13 Nm + 60° + 15° (M6.5)
Note: Bolts do not need to be renewed for measuring the con-rod bearing clearance. Do not turn crankshaft.
Deci, functie de motor avem suruburi M6 si M6.5, cu strangeri corespunzatoare:
- cuplu 10Nm + 60grd +15 grd.
- cuplu 13 Nm + 60grd + 15 grd.
6. Install con-rod bearing cap
Important: Bulge (arrow) on the con-rod bearing cap points towards the transmission side.
• Lay Plastigage over the width of the con-rod journal
• Tighten 2x bolt 10 Nm + 60° + 15° (M6)
– From engine number 19P13554 13 Nm + 60° + 15° (M6.5)
Note: Bolts do not need to be renewed for measuring the con-rod bearing clearance. Do not turn crankshaft.
Deci, functie de motor avem suruburi M6 si M6.5, cu strangeri corespunzatoare:
- cuplu 10Nm + 60grd +15 grd.
- cuplu 13 Nm + 60grd + 15 grd.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Multumesc! O sa va tin minte!
Am vazut pe youtube o filmare cu un motor cu bataie la cuzineti. Eu n-am batai la motor pe care sa le pot localiza sau atribui vreunei componente dar apelez la urechea mecanicului. Imi dau seama ca daca nu e "citit" mecanicul poate dauna grav sanatatii motorului. Si sa mergi cu defectiuni la motor, la fel!
Am vazut pe youtube o filmare cu un motor cu bataie la cuzineti. Eu n-am batai la motor pe care sa le pot localiza sau atribui vreunei componente dar apelez la urechea mecanicului. Imi dau seama ca daca nu e "citit" mecanicul poate dauna grav sanatatii motorului. Si sa mergi cu defectiuni la motor, la fel!
- geeeorge23
- **
- 220 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
geeeorge23
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
In ideea in care de la 10w40(ulei cu care a venit masina de la nemti) am trecut la 5w40 Castrol si nu am avut probleme cu ''papa'' de ulei(am completat in 8000 km 450 ml), am zis ca trebuie sa ma risc sa trec pe 0w40 mai ales ca vine frigul....asa ca am cumparat mobil 1 0w40 european car formula. Sper sa nu imi para rau de investitie.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Masinile voastre fac spuma la capacul culbutorilor? A venit frigul si iarasi aceeasi problema, desi am Castrol Magnatec 5W40 sintetic, e la fel ca si cu Genuine 10W40, asta iarna, chiar mai rau. E adevarat ca merg aproape zilnic cate 2 km la servici si iar la intoarcere 2 km, drumuri lungi nu fac frecvent. E condens, inteleg, dar parca pe voi nu v-am vazut sa va vaitati. O fi si ca am schimbat uleiul, de la semi, la sintetic!
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
eu dintotdeauna am avut spuma maronie pe acest capac , indiferent ca a fost gm 5w30 de la reprezentanta sau mobil 1 0w40 made in usa, indiferent daca fac drumuri lungi sau scurte. apare cand scade temperatura sub 0 grade si dispare primavara cand se incalzeste.
pana acum nu au fost probleme deosebite dar daca maioneza este in exces, cred ca poate ajunge in unitatea de clapeta prin acel furtun care iese din capacul culbutorilor si intra in unitatea de clapeta.
pana acum nu au fost probleme deosebite dar daca maioneza este in exces, cred ca poate ajunge in unitatea de clapeta prin acel furtun care iese din capacul culbutorilor si intra in unitatea de clapeta.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
La o simpla cautare pe net o sa constatati ca daca ai in posesie un A6 ori un ML ori un Z4, Agila sau eu mai stiu ce masina, aveti un lucru in comun. Spuma care apare indiferent de nr de km, tipul de ulei sau uzura masinii. Toti fabricantii asigura cumparatorii ca este un lucru normal. Eu unul nu imi fac griji.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am uitat sa precizez: conditia unei stari de liniste este numai atunci cand lichidul de racire este la nivel. Daca nu este la nivel, incercati prima oara sa cititi topicul cu pompa de apa, distributie, garnitura chiulasa...mai sunt ceva probleme si pe acolo si se remediaza destul de ieftin si usor. Exista o bresa pe langa distributie prin care apa poate patrunde in ulei. Nu acuzati garnitura de chiulasa deoarece cade foarte greu la motoarele acestea.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- dorojan viorel maria
- *
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salut, am achizitionat de curand o Agila z10xe din 2001 cu 176000 km la bord.Vreau sa-i schimb uleiul si filtrul.Pe cartea service neamtul a folosit numai 10w40 (Castrol si GM) pana in 2006 cand a cumparat-o fostul prop.Teava de esapament e curata,fara negreala.Fostul prop. a fost o doamna care nu se prea pricepe!Asa ca nu am inteles ce ulei folosea,motorul pare cam murdar in interior si uleiul e destul de negru.Asi dorii un raspuns exact,ca dupa ce am citit pana acum sunt opinii diferite.Am si un Opel Astra 2007 z16xep cu 127000km la care folosesc GM 5w30 .Asi putea folosi si la Agila acelasi ulei?
AASTEPT URGENT RASPUNSURILE VOASTRE.MERCI.
AASTEPT URGENT RASPUNSURILE VOASTRE.MERCI.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Nu poate nimeni sa-ti dea un raspuns exact in privinta tipului de ulei cel mai adecvat motorului tau insa la modul cum pui intrebarea, raspunsul este bineinteles: Da, ai putea folosi acel GM 5W30, tot conceptul de marketing al producatorilor si distribuitorilor au drept tinta posesorii de masini Opel. Precum singur ai observat, nu prea il recomanda multi pe forum. La kilometrajul masinii tale (Agila) ar fi o mare minune sa mearga frumos motorul cu acest ulei subtirel. Totusi il poti incerca, doar daca-l ai deja cumparat.
Masina mea a primit inca de la primul schimb in Germania 10W40, am cochetat cu 5W40 de la Castrol si nu a mers bine (bec presiune aprins la ralanti). Dar nu e si cazul altora, care se mandresc cu motoare foarte bine puse la punct si merg cu 0W40. Ultima cifra e potrivita pentru iarna, la motoare etanse. Majoritatrea mecanicilor mi-au recomandat 10W40 la 137.000km. Tu ai mai multi...Decizia iti apartine!
Masina mea a primit inca de la primul schimb in Germania 10W40, am cochetat cu 5W40 de la Castrol si nu a mers bine (bec presiune aprins la ralanti). Dar nu e si cazul altora, care se mandresc cu motoare foarte bine puse la punct si merg cu 0W40. Ultima cifra e potrivita pentru iarna, la motoare etanse. Majoritatrea mecanicilor mi-au recomandat 10W40 la 137.000km. Tu ai mai multi...Decizia iti apartine!
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
Norma porsche A40 inseamna testare suplimentara fata de normele normale ce se incadreaza pt opel -vw (vw50501=dexos2) cele mai bune norme ulei benzina la masini de cetatean ...
Cum un Porsche NOU costa cat un apartament ULEIUL este testat suplimentar dupa cum urmeaza...
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
norma gm-ll-a si gm-ll-b
sant depasite (TEHNOLOGIC)
Acum la OPEL toata gama se utilizeaza in europa NORMA ---DEXOS 2 cu exceptia motoarelor diesel DURAMAX unde GM recomanda ulei de flota oricare norma..SM/CJ4 evident mult mai bun....
http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands
Cum un Porsche NOU costa cat un apartament ULEIUL este testat suplimentar dupa cum urmeaza...
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
norma gm-ll-a si gm-ll-b
sant depasite (TEHNOLOGIC)
Acum la OPEL toata gama se utilizeaza in europa NORMA ---DEXOS 2 cu exceptia motoarelor diesel DURAMAX unde GM recomanda ulei de flota oricare norma..SM/CJ4 evident mult mai bun....
http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Eu inteleg ce spui tu dar tu spui din teorie. Daca ai in masina un ulei care l-ai bagat doar pe considerentul ca are norma porsche A40 , eu ti-as recomanda sa verifici cu atentie si celalalte specificatii de pe flacon.
.....aici vad ca Opelul l-a recomandat doar pt diesel. De ce mai era cazul daca tot are norma A40 ?
...no-offence - eu doar intreb !
.....aici vad ca Opelul l-a recomandat doar pt diesel. De ce mai era cazul daca tot are norma A40 ?
...no-offence - eu doar intreb !
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
Aralul este uleiul care umple motoarele de sludge cel mai mult DE EX in Germania au inchis gura multor service-uri cu discounturi mari la reclamatiile serviciilor tehnice.
mergi pe cai batatorite
VALVOLINE,MOBIL1, ENEOS,MOTOREX,COMMA, FUCHS, MOTUL, RAVENOL,
N-am auzit in ultimele doua decenii vre-un motor distrus sub 400000km uns cu VALVOLINE sau MOBIL1 autentice. cu norma motorului,schimbat la maxim 10000km
Cat despre RAVENOL
RAVENOL LSG 5W-30 indeplineste si chiar depaseste urmatoarele norme si standarde:
ACEA A3/B4, ACEA A5/B5
API (*gelistet) SM/CF*
OPELOpel GM-LL-A-025 (B-040-2095)/-B-025 (B-040-2098), dexos2 (License No. GB2C0602081)
SAE 5W-30
mergi pe cai batatorite
VALVOLINE,MOBIL1, ENEOS,MOTOREX,COMMA, FUCHS, MOTUL, RAVENOL,
N-am auzit in ultimele doua decenii vre-un motor distrus sub 400000km uns cu VALVOLINE sau MOBIL1 autentice. cu norma motorului,schimbat la maxim 10000km
Cat despre RAVENOL
RAVENOL LSG 5W-30 indeplineste si chiar depaseste urmatoarele norme si standarde:
ACEA A3/B4, ACEA A5/B5
API (*gelistet) SM/CF*
OPELOpel GM-LL-A-025 (B-040-2095)/-B-025 (B-040-2098), dexos2 (License No. GB2C0602081)
SAE 5W-30
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Eu inteleg ce spui tu dar tu spui din teorie. Daca ai in masina un ulei care l-ai bagat doar pe considerentul ca are norma porsche A40 , eu ti-as recomanda sa verifici cu atentie si celalalte specificatii de pe flacon.
.....aici vad ca Opelul l-a recomandat doar pt diesel. De ce mai era cazul daca tot are norma A40 ?
...no-offence - eu doar intreb !
.....aici vad ca Opelul l-a recomandat doar pt diesel. De ce mai era cazul daca tot are norma A40 ?
...no-offence - eu doar intreb !
NORMA DEXOS 2 e recomandata de GM pt EUROPA
Iata gigantul EXXON iti spune
dexos2™
Mobil™ was the first major oil supplier in the UK to be officially dexos2 licensed
Mobil was the first major oil supplier in the UK to have developed a range of engine oils designed to meet all the specific requirements of gasoline and diesel engines used in GM vehicles across Europe.