
- cuibusel
- **
- 378 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
6. Install con-rod bearing cap
Important: Bulge (arrow) on the con-rod bearing cap points towards the transmission side.
• Lay Plastigage over the width of the con-rod journal
• Tighten 2x bolt 10 Nm + 60° + 15° (M6)
– From engine number 19P13554 13 Nm + 60° + 15° (M6.5)
Note: Bolts do not need to be renewed for measuring the con-rod bearing clearance. Do not turn crankshaft.
Deci, functie de motor avem suruburi M6 si M6.5, cu strangeri corespunzatoare:
- cuplu 10Nm + 60grd +15 grd.
- cuplu 13 Nm + 60grd + 15 grd.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am vazut pe youtube o filmare cu un motor cu bataie la cuzineti. Eu n-am batai la motor pe care sa le pot localiza sau atribui vreunei componente dar apelez la urechea mecanicului. Imi dau seama ca daca nu e "citit" mecanicul poate dauna grav sanatatii motorului. 👽 Si sa mergi cu defectiuni la motor, la fel!
- geeeorge23
- **
- 220 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
geeeorge23
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat

- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 378 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
pana acum nu au fost probleme deosebite dar daca maioneza este in exces, cred ca poate ajunge in unitatea de clapeta prin acel furtun care iese din capacul culbutorilor si intra in unitatea de clapeta.
- 2kappa
- ***
- 980 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 980
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 980 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 980
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 378 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- dorojan viorel maria
- *
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
AASTEPT URGENT RASPUNSURILE VOASTRE.MERCI.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Masina mea a primit inca de la primul schimb in Germania 10W40, am cochetat cu 5W40 de la Castrol si nu a mers bine (bec presiune aprins la ralanti). Dar nu e si cazul altora, care se mandresc cu motoare foarte bine puse la punct si merg cu 0W40. Ultima cifra e potrivita pentru iarna, la motoare etanse. Majoritatrea mecanicilor mi-au recomandat 10W40 la 137.000km. Tu ai mai multi...Decizia iti apartine!
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
Cum un Porsche NOU costa cat un apartament ULEIUL este testat suplimentar dupa cum urmeaza...
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
norma gm-ll-a si gm-ll-b
sant depasite (TEHNOLOGIC)
Acum la OPEL toata gama se utilizeaza in europa NORMA ---DEXOS 2 cu exceptia motoarelor diesel DURAMAX unde GM recomanda ulei de flota oricare norma..SM/CJ4 evident mult mai bun....
http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat

.....aici vad ca Opelul l-a recomandat doar pt diesel. De ce mai era cazul daca tot are norma A40 ?
...no-offence - eu doar intreb !
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
mergi pe cai batatorite
VALVOLINE,MOBIL1, ENEOS,MOTOREX,COMMA, FUCHS, MOTUL, RAVENOL,
N-am auzit in ultimele doua decenii vre-un motor distrus sub 400000km uns cu VALVOLINE sau MOBIL1 autentice. cu norma motorului,schimbat la maxim 10000km
Cat despre RAVENOL
RAVENOL LSG 5W-30 indeplineste si chiar depaseste urmatoarele norme si standarde:
ACEA A3/B4, ACEA A5/B5
API (*gelistet) SM/CF*
OPELOpel GM-LL-A-025 (B-040-2095)/-B-025 (B-040-2098), dexos2 (License No. GB2C0602081)
SAE 5W-30
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat

.....aici vad ca Opelul l-a recomandat doar pt diesel. De ce mai era cazul daca tot are norma A40 ?
...no-offence - eu doar intreb !
NORMA DEXOS 2 e recomandata de GM pt EUROPA
Iata gigantul EXXON iti spune
dexos2™
Mobil™ was the first major oil supplier in the UK to be officially dexos2 licensed
Mobil was the first major oil supplier in the UK to have developed a range of engine oils designed to meet all the specific requirements of gasoline and diesel engines used in GM vehicles across Europe.