IULIAN1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2013
- Mesaj Privat
am un 1.6 d din 1987 care cum a venit frigul porneste f. greu. adica trebuie sa tin f. mult la automat,motorul da impresia ca porneste,scoate fum,si porneste dupa aprox. 6 sec. are cineva vreo idee? bujiile sunt verificate acum vreo 2 luni.poate sau ars?bateria e micuta dar invarte. sa fie din compresie? odata motorul pornit porneste ok. si dupa 5 ore de pauza.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Verifica urmatoarele :
- daca bateria e buna (vezi sa fie de minim 66Ah pentru 1.6D). Demarorul invarte voiniceste, sau da impresia ca se cam chinuie ?
- pune masina cu botul in jos si vezi a doua zi daca porneste mai bine (ca sa eliminam dezamorsarea). Schimba si furtunasele de retur dintre injectoare, cumperi 1m furtun imbracat in tesatura si tai 3 bucati egale ceva mai lungi ca odata la 1-2ani vor trebui scurtate la capete si remontate, altfel vor prinde aer in timp. Mai verifica si sa nu ai scurgeri de motorina pe la pompa de injectie (la saibele de cupru, la clapeta de acceleratie, la capacul pompei de injectie, la capul hidraulic, la pistonasul care scoate pompa de injectie din avans automat la rece) la saibele din cupru de la filtrul de motorina, la cele 4 iesiri de inalta din pompa de injectie, la holender-ele care strang tevile de motorina in capul injectoarelor, la corpul injectoarelor acolo unde au filet, la furtunasul de retur care preia motorina de pe returul injectoarelor si o duce inapoi in rezervor)
- cand dai la automat roaga pe cineva sa iti zica daca iti iese fum pe esapament si ce culoare are (ar trebui sa iasa ceva puf-uri maro inchis sau negru)
- mai fa si urmatoarea chestie : nu apasa acceleratia, doar ambreiajul si da la automat, vezi daca dupa pornire merge rotund (indiferent daca va tremura tare, asa vezi si daca iti intrerupe vre-o 5-10sec imediat dupa pornire si atunci da cu fum alb si la esapament se aude un pufait ceva de genul Pu Pu Pu Pu... atunci ai o supapa de admisie partial deschisa cand motorul este rece)
- fa-ti rost de un set de lere, apoi verifica cu motorul rece ce am scris eu in discutia de aici : https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1121799
- mai trebuie verificate si injectoarele, daca deschid la presiunea corecta (127bar-138bar) si daca au conicitatea corecta, astea se demonteaza din chiuloasa si te duci cu ele la bancul de proba cu manometru (la remontare trebuie saibe de foc noi si cineva care stie cat sa le stranga ca sa nu crape chiuloasa din aluminiu, eu sunt patit)
- daca ai verificat cam tot ce se putea verifica si toate sunt ok, mai ramane sa-i faci un test de compresie, daca compresia iese sub 23 pe vreun piston atunci deja ai o problema majora cu pronirea pe timp de iarna
- mai rar se intampla sa fie de vina chiar pompa de injectie... daca nu-ti baga un minim de 500bari la turatia demarorului ar fi si asta o cauza pentru pornirea greoaie iarna.
- daca bateria e buna (vezi sa fie de minim 66Ah pentru 1.6D). Demarorul invarte voiniceste, sau da impresia ca se cam chinuie ?
- pune masina cu botul in jos si vezi a doua zi daca porneste mai bine (ca sa eliminam dezamorsarea). Schimba si furtunasele de retur dintre injectoare, cumperi 1m furtun imbracat in tesatura si tai 3 bucati egale ceva mai lungi ca odata la 1-2ani vor trebui scurtate la capete si remontate, altfel vor prinde aer in timp. Mai verifica si sa nu ai scurgeri de motorina pe la pompa de injectie (la saibele de cupru, la clapeta de acceleratie, la capacul pompei de injectie, la capul hidraulic, la pistonasul care scoate pompa de injectie din avans automat la rece) la saibele din cupru de la filtrul de motorina, la cele 4 iesiri de inalta din pompa de injectie, la holender-ele care strang tevile de motorina in capul injectoarelor, la corpul injectoarelor acolo unde au filet, la furtunasul de retur care preia motorina de pe returul injectoarelor si o duce inapoi in rezervor)
- cand dai la automat roaga pe cineva sa iti zica daca iti iese fum pe esapament si ce culoare are (ar trebui sa iasa ceva puf-uri maro inchis sau negru)
- mai fa si urmatoarea chestie : nu apasa acceleratia, doar ambreiajul si da la automat, vezi daca dupa pornire merge rotund (indiferent daca va tremura tare, asa vezi si daca iti intrerupe vre-o 5-10sec imediat dupa pornire si atunci da cu fum alb si la esapament se aude un pufait ceva de genul Pu Pu Pu Pu... atunci ai o supapa de admisie partial deschisa cand motorul este rece)
- fa-ti rost de un set de lere, apoi verifica cu motorul rece ce am scris eu in discutia de aici : https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1121799
- mai trebuie verificate si injectoarele, daca deschid la presiunea corecta (127bar-138bar) si daca au conicitatea corecta, astea se demonteaza din chiuloasa si te duci cu ele la bancul de proba cu manometru (la remontare trebuie saibe de foc noi si cineva care stie cat sa le stranga ca sa nu crape chiuloasa din aluminiu, eu sunt patit)
- daca ai verificat cam tot ce se putea verifica si toate sunt ok, mai ramane sa-i faci un test de compresie, daca compresia iese sub 23 pe vreun piston atunci deja ai o problema majora cu pronirea pe timp de iarna
- mai rar se intampla sa fie de vina chiar pompa de injectie... daca nu-ti baga un minim de 500bari la turatia demarorului ar fi si asta o cauza pentru pornirea greoaie iarna.
IULIAN1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2013
- Mesaj Privat
IULIAN1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2013
- Mesaj Privat
am verificat daca exista scurgeri de motorina si nu sunt. pompa nu se desamorseaza. am desfacut decat doua injectoare[calelalte doua sunt asa de stranse ancat mecanicul a spus ca riscam sa iasa cu tot cu filetul di chiulasa si le-am lasat]. asa ca cele doua injectoare deschid la 135-140bar. compresia pe cele doua pistoane este de 29-29,3. bujiile incandestente demontate se inrosesc la aprox.10 sec. masina porneste greu. mai vreau sa verific daca releul de la bujii inchide mai devreme de astea 10 sec. si bujiile nu ajung sa se inroseasca , si sa-i dau o pornire si cu o bat. mai mare ca si amperaj. o zi buna!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Deci nu ai pierderi de motorina (totusi asta nu inseamna ca nu ai dezamorsare, pentru ca intr-o prima faza intra aerul, apoi cand poate iesi motorina iese si motorina). Pune-o cu botul in jos undeva pe o panata si inceaeca sa pornesti asa macar odata.
Presiunea la care deschid cele 2 injectoare e buna (jetul are conicitatea corecta, pisa la inceput sau spreieaza fara jet pe margine si din prima?), iar compresia pe cele doua pistoane e buna-buna pentru anii ei. Acum : de ce nu ai luat compresia pe celelalte 2 pistoane, daca tot ai dat afara bujiile? Compresmetrul se monteaza in locul bujiei, apoi se da la automat (toate bujiile scoase sa nu omori bateria).
E bun timpul de 10sec pentru inrosirea bujiilor, banuiesc ca le-ai legat toate 4 impreuna si asa ai testat?
Schimba si furtunasele de retur dintre injectoare asa cum ti-am scris mai sus, ca nu costa mult si de obicei asta e cauza dezamorsarii. Nu cumpara furtun de felul cel mai ieftin, ia ceva mai bun pentru ca diferenta de pret e mica daca iei furtun la metru. Sufla si filtrul de aer, si hai cu ceva info despre ce fum scoate cand se tot chinuie sa porneasca.
Presiunea la care deschid cele 2 injectoare e buna (jetul are conicitatea corecta, pisa la inceput sau spreieaza fara jet pe margine si din prima?), iar compresia pe cele doua pistoane e buna-buna pentru anii ei. Acum : de ce nu ai luat compresia pe celelalte 2 pistoane, daca tot ai dat afara bujiile? Compresmetrul se monteaza in locul bujiei, apoi se da la automat (toate bujiile scoase sa nu omori bateria).
E bun timpul de 10sec pentru inrosirea bujiilor, banuiesc ca le-ai legat toate 4 impreuna si asa ai testat?
Schimba si furtunasele de retur dintre injectoare asa cum ti-am scris mai sus, ca nu costa mult si de obicei asta e cauza dezamorsarii. Nu cumpara furtun de felul cel mai ieftin, ia ceva mai bun pentru ca diferenta de pret e mica daca iei furtun la metru. Sufla si filtrul de aer, si hai cu ceva info despre ce fum scoate cand se tot chinuie sa porneasca.
IULIAN1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2013
- Mesaj Privat
injectoarele spreiaza sub forma unui con. compresmetrul pe care l-am folosit se monteaza in locul injectorului nu a bujiei. bujiile le-am probat pe rand,nu pe toate odata. am schimbat furtunele dintre injectoare. am pus o baterie mai puternica. am pus bujiile pe direct. motorul porneste lafel ca inainte. nici o diferenta. mecanicul spune ca sa dam pompa jos si sa o duc la verificat,ca s-ar putea sa nu bage presiune cat trebuie. mie sa nu dau banii de pomana. incerc sa o las cu botul la vale si sa o pornesc asa. multumesc pt. sfaturi! o seara buna! vb.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mai verifica cu motorul rece si ce am scris eu in discutia de aici : https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1121799 , e important sa nu ai vre-o supapa deschisa dimineata la rece ca asa se poate pierde compresia din cilindrii motorului.
IULIAN1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Aha, deci ai tacheti hidraulici... atunci chestia cu tachetii iese din discutie.
Sa revii cu ceva info, daca ai rezolvat. Capul hidraulic ar fi bine sa bage 550bari sau mai mult sa poti porni usor pe iarna la frig mai mare de -14 grade C. Pompa mea BOSCH de pe 1.6Diesel care am cumparat-o SH am testat-o la cumparare si baga pe atunci 630bari la turatia de banc, pompagiul mi-a zis ca am cumparat o pompa foarte buna (si care cel mai probabil venea de pe un motor de 100k-150k km la bord). Pompa asta de injectie a mers foarte bine 8-9ani si ultima data dupa ce am alimentat cu motorina de la GazProm i-au cedat garniturile (cea de la capacul de sus si cea de la capul hidraulic) asa ca a luna asta a trebuit sa o dau jos de pe masina. E BOSCH VE cu ax si pana pe con si filet in capatul axului.
Sa revii cu ceva info, daca ai rezolvat. Capul hidraulic ar fi bine sa bage 550bari sau mai mult sa poti porni usor pe iarna la frig mai mare de -14 grade C. Pompa mea BOSCH de pe 1.6Diesel care am cumparat-o SH am testat-o la cumparare si baga pe atunci 630bari la turatia de banc, pompagiul mi-a zis ca am cumparat o pompa foarte buna (si care cel mai probabil venea de pe un motor de 100k-150k km la bord). Pompa asta de injectie a mers foarte bine 8-9ani si ultima data dupa ce am alimentat cu motorina de la GazProm i-au cedat garniturile (cea de la capacul de sus si cea de la capul hidraulic) asa ca a luna asta a trebuit sa o dau jos de pe masina. E BOSCH VE cu ax si pana pe con si filet in capatul axului.