Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • alin_v

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut , am si eu o problema cu palcutele frana spate la un astra g din 2003 si anume faptul k raman lipite de disc, cum a venit timpul mai rece dimineta cand plec de pe loc se aude o pocnitura la rotiile din spate asta numai daca trag frana de mana si cum spuneam mai sus doar cand este rece afara, pe perioada verii nu am probleme si doar daca sta masina o noapte se intampla asta pe parcursul zilei este ok
Multumesc
Skip ads

  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu o mai lasa peste noapte cu frana de mana trasa cand e frig,problema in general tind sa cred ca este de la cablul franei de mana,poate si putina rugina sau mizerie pe pistonasul de la etrier si nu revin la loc cand lasi frana de mana jos
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Nu iti face griji la fel patesc si eu dupa ce spal masina ,indiferent de anotimp de la umezeala discurile ruginesc imediat asa este fonta, de aceea raman lipite .Insa iarna sa nu tragi frana de mana doar in trafic cand ai nevuie de ea.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ar cam fi cazul sa schimbi cablurile de la frana de mana, inainte sa ti se blocheze urat, cand ti-o fi lumea mai graba si te vei grabi sa ajungi undeva... nu e o avere si o sa stai mai bine dupa ce rezolvi treaba.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si eu tind sa cred ca este de la cablurile de frana de mana. Apropo cand le schimbi vezi sa bagi pe noile cabluri vaselina siliconica sau silicon si nu vei mai avea probleme
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
In general,in sezonul rece mai ales,nu se lasa frana de mana trasa peste noapte decat daca este foarte necesar. Stiu cand am facut scoala de soferi ca la sectiunea de mecanica daca nu ma insel sau la Conducerea Preventiva scria acolo ca in sezonul rece nu se trage frana de mana la o stationare indelungata,deoarece ferodoul se lipeste de disc(sau ingheata).
Nu iti fa probleme ca nu ai nimic la partea mecanica a franei,este un fenomen normal care se produce si vara daca masina sta timp indelungat cu frana de mana trasa.
Eu nu trag frana de mana decat in panta mare unde nu am incredere ca sta masina,in rest o las in viteza cu frana de mana jos indiferent de temperatura de afara.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Si eu o patesc mereu cand spal masina si sta cateva ore cu frana de mana trasa,cand plec de pe loc pocnesc usor.Iarna deja m-am invatat sa nu mai trag frana de mana,desi e cablul bun/nou(2-3ani) tot se mai blocau rotile,asa ca nu o msi trag peste noapte,doar in trafic cand este necesat.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu trag frana de mana intotdeauna dupa ce parchez masina, si o trag cu un dinte mai sus decat de obicei atunci cand parchez in panta. Sfaturi ce l-am auzit de la soferii mai batrani si pe care le-am testat pe propriile masini : cablul franei de mana rugineste in interiorul acelei conducte daca nu e folosit des. Iarna ingheata daca este belit invelisul cablului, iar dupa ce spalati masina iarna, umblati cu ea putin sa se zvante din apa ajunsa pe la etrier. Nu mi s-a intamplat decat intr-o singura iarna sa raman cu frana de mana blocata, dar si atunci am remediat rapid cu cabluri noi.
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu prea are ce sa rugineasca la cablul de la frana de mana,pentru ca din cate imi aduc aminte este imbracat intru invelis de cauciu si dupa este bagat in protectia de metal.in 90% la suta din cazuri la masinile cu discuri pe spate este din cauza pistonasului,la masinile cu butuci se distruge la intrarea in butuc si acolo rugineste dar nu este cazul lui...
  • dixanu1986

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2011

  • Mesaj Privat
nu mai speriati omu,cablu de frana sau etrieri nu raman blocate ci placutele de frana sau sabotii dupa caz raman lipite de aceea se aude acea trosnitura,indicat ar fi sa nu mai tragi frana de mina pe timpul rece
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nu mai bagati omul in sperieti cu cablu de frana ruginit sau inghetat sau nu mai stiu ce probleme tehnice.Masina lui nu are nimic,este un fenomen normal care se intampla la toate masinile.Am explicat mai sus de ce.
Incearca sa lasi masina pe un loc cat mai drept in treapta 1 de viteza fara sa tragi frana de mana.Vei vedea ca dimineata frana de mana functioneaza normal,ca doar daca ar ingheta cablul ingheata si cu frana de mana lasata si atunci nu ai putea sa o mai tragi.
Fii fara grija ca nu ai nicio preblema la masina,e ceva normal.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Stimati colegi! Nu mi se pare deloc deplasata idee cablului franei de mana! Si eu am zis la fel, ca nu are cum ca nu e de la el, dar realitatea mi-a dovedit contrariul! Daca cablul are o anumita vechime, sufa aia nu mai culizeaza bine, si se blocheaza, mai are prostul obicei si mai crapa invelisul ala si se depune mizerie! Pt verificare se poate da jos si vazut cat de usor se misca sufa!
Pt cei care vor sa vada cum arata un cablu ruginit si cum a crapat protectia lui, pot sa va pun poze, il am si acum agatat pe undeva! ( vb de cablul orginal al masini ).
Da e normal sa faca asa, dupa ce frana a fost trasa, se lipesc placutele de disc, dar nu e nimic grav, daca ramane blocat, sau rotile se incalzesc puternic atunci sunt probleme!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vallyku a scris:nu prea are ce sa rugineasca la cablul de la frana de mana,pentru ca din cate imi aduc aminte este imbracat intru invelis de cauciu si dupa este bagat in protectia de metal.in 90% la suta din cazuri la masinile cu discuri pe spate este din cauza pistonasului,la masinile cu butuci se distruge la intrarea in butuc si acolo rugineste dar nu este cazul lui...


te contrazic pentru ca:
- in spate unde iasa cablul din camasa are un manson de cauciuc care cedeaza in timp si pe acolo intra apa mizeri si asta frecat des ajunge sa erodeze stratul de plastic care protejeaz cablul de sarma si atunci acesta incepe sa rugineasca. Asta se mai intampla si cand se spala masina cu presiune si ajunge sa intre pe langa acel manson apa pe cablu daca atunci cand a fost instalat nu a fost bagat pe el silicon sau vaselina siliconica asa cum scrie pe orice punga de cabluri cumparat de nou.
-pistonul daca ar ramane blocat atunci ar ramane si la o franare simpla nu doar cand folosesti frana de mana
Schimbati si denumirea topicului ca e scrie gresit cuvantul "Placuta" si nu "Palcuta"
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu este obligatoriu sa se blocheze,este suficient sa culiseze greuo verificare vizuala nu cred ca dureaza mai mult de 10 minute la fiecare roata
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR