Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Stiu ca suna nebunesc titlul meu insa explic imediat.
Am un Astra G din 2000 cu motor 1.6 benzina 8 valve (X16SZR) si 235000 km pe bord. Atunci cand incerc sa merg cu o viteza constanta incepe sa dea in nas, sa mearga intrerupt sau cum vreti sa ii spuneti. Am fost pe la mai multi mecanici cu ea, dintre care unul s-a jurat ca e din cauza compresiei slabe si mi-a schimbat segmenti, supape, etc, m-a uscat de bani si masina merge la fel. Inainte, unul mi-a schimbat sonda lambda care intr-adevar era defecta insa fara vreun efect. Altul vroia sa imi schimbe aprinderea dar nu l-am mai lasat ... etc... Pana la urma am aflat eu o parte a cauzei de pe forumuri si cand le-am aratat-o toti mecanicii au dat din umeri.
Cand scot mufa din EGR masina nu mai face probleme. Insa EGR-ul nu pare defect. A fost curatat si el si galeriile si toate celelalte chestii care ar fi trebuit curatate, functioneaza bine, deschide, inchide, nu da erori, totul e ok. Doar ca atunci cand il pun in functiune masina incepe din nou sa smuceasca.
Mentionez ca alte erori nu mai am pe calculator.
Skip ads

  • malin1

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1976 12s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa ai o obturare a evacuarii care readuce gaze mai muklt decat trebuie, prin EGR in admisie. Dar, la peste 3000 rpm egr-ul se inchide si deci daca si acolo ai probleme atunci poate fi senzorul de presiune din admisie care are valori prea mici ( sub 280mbar absolut si atunci se reduce prea muklt cantitatea injectata , care la fel poate provoca infundarea catalizatorului cu nitriti sulfurati, o piatra rosiatica. asta s-ar vedea pe un semnal de sonda lambda 1 sarac( medie sub 0,350 V). e complicat ai chiar nevoie de unul care pricepe combustie si semnale.
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
O sa testez, dar parca peste 3000 nu face probleme. Exista vreun test care il pot face sa aflu daca si unde exact e infundata evacuarea? Mentionez ca am schimbat anul acesta toba finala si racordul flexibil.
  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salut. poti sa anulezi egr prin resoftare nu ai alta bataie de cap sa umbli sa desfunzi sau alte cele , si mie imi face probleme . multi mecanici multe pareri unu singur a rezolvato prin anularea egr . merge ca si noua. bafta
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
se poate anula egr la z16xe prin resoftare?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
da
  • ionutcms

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2011

  • Mesaj Privat
dar la x14xe se poate anula din soft?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
la x.. ajunge o obturare mecanica...
  • malin1

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1976 12s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
aparitia EGR in sistem este data de impiedicarea formarii de NOx. Scoaterea din soft a functionarii sale sau simpla obturare cu o garnitura oarba duce la formarea rapida de sulfuri nitrice care obtureaza in timp catalizatorul.
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Am suflat pe evacuare si nu face presiune, nici optic nu pare a fi ceva infundat. Mai are cineva alte idei? Precizez ca la motorul meu, x16szr nu am decat o sonda de oxigen inainte de catalizator.
PS: imi smuceste si peste 3000 de ture.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
schimba egr-ul chiar daca este curatat poate fi ars sau contactele cursorului din el pot fi intrerupte
sau probleme pot fi in senzoru de pozitie clapeta acceleratie,la fel contactele cursorului intrerupte
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa gasesc un egr de imprumut ca nu imi vine sa dau banii iar degeaba. Egr-ul meu lucreaza, l-am vazut. Pe calculator valoarea raportata este mereu egala cu valoarea ceruta de ecu. Asadar nu prea pare ca ar fi defect insa o sa incerc cu altul.
Clapeta de acceleratie ar putea sa faca probleme care sa dispara cand deconectez egr-ul?
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
OK ... am mai aflat cate ceva:
1. Am pus pe masina un EGR nou si nu s-a vazut nicio schimbare, merge la fel de prost.
2. Am facut un drum cu OP-COM conectat si am observat ca smuciturile mi le face doar atunci cand EGR-ul este deschis (cand merg constant), insa el este deschis si peste 3000 de ture daca merg constant si masina tot smuceste. (mai sus spunea cineva ca dupa 3000 de ture se inchide EGR, la mine nu se inchide)
O sa incerc sa pun si un catalizator de imprumut insa nu cred sa fie infundat fiindca arata foarte bine si am suflat pe el fara sa para a fi infundat.
In conditiile astea mai are cineva vreo idee? Repet, daca deconectez EGR nu mai face probleme, cand valva este inchisa masina merge bine, insa nu as vrea sa merg cu ea asa, vreau sa depistez problema.

PS: dupa ce am schimbat EGR-ul cu cel nou, in mers mi-a aparut o eroare la bobina de aprindere: tensiune prea mica, cilindri 1 si 4. dupa ce am sters-o nu mi-a mai aparut. mentionez ca acum un an am schimbat bobina cu una aftermarket.
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Intrucat EGR-ul este ok si masina nu smuceste decat atunci cand acesta este deschis nu imi ramane decat sa presupun ca este vorba de un esapament partial infundat care imi aduce prea multe gaze in admisie. As vrea sa verific asta montand un manometru in locul sondei lambda (am una singura pe galeria de evacuare), problema este ca nu stiu ce valori ar trebui sa aiba aceasta presiune pentru un esapament functional. Stie cineva aceasta valoarea sau un soft din care as putea sa o aflu?
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
AM REZOLVAT PROBLEMA!
si as vrea sa povestesc cum am facut ... poate mai au si altii problema mea. la una din interventiile la EGR, cand tot incercam sa-l fac sa "mearga" mi-a aparut in calculator eroare la modulul de aprindere (bobina): tensiune scazuta pe cilindri 1 si 4 (ceva de genul, nu imi mai aduc bine aminte). mi-am adus aminte ca inca mai aveam bobina, fisele (din fabrica) si bujiile care le-am schimbat acum un an desi functionau bine (alt service destept). le-am montat pe toate pe masina si surpriza: masina merge perfect. nu stiu in ce fel ocult e modulul de aprindere legat de EGR insa problema s-a rezolvat.
PS: acum cativa ani am reparat o solenza care nu recunostea cheia si la care toti electricienii vroiau sa ii schimba calculatorul de chei schimbandu-i releul de temporizare pentru stergatoare (l-am gasit umed) ... asadar in electrica masinilor apar si legaturi bizare, intre piese care nu au a face una cu alta.
multa bafta si multumesc de asistenta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR