- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
Stiu ca suna nebunesc titlul meu insa explic imediat.
Am un Astra G din 2000 cu motor 1.6 benzina 8 valve (X16SZR) si 235000 km pe bord. Atunci cand incerc sa merg cu o viteza constanta incepe sa dea in nas, sa mearga intrerupt sau cum vreti sa ii spuneti. Am fost pe la mai multi mecanici cu ea, dintre care unul s-a jurat ca e din cauza compresiei slabe si mi-a schimbat segmenti, supape, etc, m-a uscat de bani si masina merge la fel. Inainte, unul mi-a schimbat sonda lambda care intr-adevar era defecta insa fara vreun efect. Altul vroia sa imi schimbe aprinderea dar nu l-am mai lasat ... etc... Pana la urma am aflat eu o parte a cauzei de pe forumuri si cand le-am aratat-o toti mecanicii au dat din umeri.
Cand scot mufa din EGR masina nu mai face probleme. Insa EGR-ul nu pare defect. A fost curatat si el si galeriile si toate celelalte chestii care ar fi trebuit curatate, functioneaza bine, deschide, inchide, nu da erori, totul e ok. Doar ca atunci cand il pun in functiune masina incepe din nou sa smuceasca.
Mentionez ca alte erori nu mai am pe calculator.
Am un Astra G din 2000 cu motor 1.6 benzina 8 valve (X16SZR) si 235000 km pe bord. Atunci cand incerc sa merg cu o viteza constanta incepe sa dea in nas, sa mearga intrerupt sau cum vreti sa ii spuneti. Am fost pe la mai multi mecanici cu ea, dintre care unul s-a jurat ca e din cauza compresiei slabe si mi-a schimbat segmenti, supape, etc, m-a uscat de bani si masina merge la fel. Inainte, unul mi-a schimbat sonda lambda care intr-adevar era defecta insa fara vreun efect. Altul vroia sa imi schimbe aprinderea dar nu l-am mai lasat ... etc... Pana la urma am aflat eu o parte a cauzei de pe forumuri si cand le-am aratat-o toti mecanicii au dat din umeri.
Cand scot mufa din EGR masina nu mai face probleme. Insa EGR-ul nu pare defect. A fost curatat si el si galeriile si toate celelalte chestii care ar fi trebuit curatate, functioneaza bine, deschide, inchide, nu da erori, totul e ok. Doar ca atunci cand il pun in functiune masina incepe din nou sa smuceasca.
Mentionez ca alte erori nu mai am pe calculator.
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
S-ar putea sa ai o obturare a evacuarii care readuce gaze mai muklt decat trebuie, prin EGR in admisie. Dar, la peste 3000 rpm egr-ul se inchide si deci daca si acolo ai probleme atunci poate fi senzorul de presiune din admisie care are valori prea mici ( sub 280mbar absolut si atunci se reduce prea muklt cantitatea injectata , care la fel poate provoca infundarea catalizatorului cu nitriti sulfurati, o piatra rosiatica. asta s-ar vedea pe un semnal de sonda lambda 1 sarac( medie sub 0,350 V). e complicat ai chiar nevoie de unul care pricepe combustie si semnale.
- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
- ionel dobre
- **
- 291 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Astra 2001 z16se
- Timis
ionel dobre
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Geo30
- **
- 117 mesaje
- din 02 Mar 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Suceava
Geo30
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ionutcms
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
O sa incerc sa gasesc un egr de imprumut ca nu imi vine sa dau banii iar degeaba. Egr-ul meu lucreaza, l-am vazut. Pe calculator valoarea raportata este mereu egala cu valoarea ceruta de ecu. Asadar nu prea pare ca ar fi defect insa o sa incerc cu altul.
Clapeta de acceleratie ar putea sa faca probleme care sa dispara cand deconectez egr-ul?
Clapeta de acceleratie ar putea sa faca probleme care sa dispara cand deconectez egr-ul?
- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
OK ... am mai aflat cate ceva:
1. Am pus pe masina un EGR nou si nu s-a vazut nicio schimbare, merge la fel de prost.
2. Am facut un drum cu OP-COM conectat si am observat ca smuciturile mi le face doar atunci cand EGR-ul este deschis (cand merg constant), insa el este deschis si peste 3000 de ture daca merg constant si masina tot smuceste. (mai sus spunea cineva ca dupa 3000 de ture se inchide EGR, la mine nu se inchide)
O sa incerc sa pun si un catalizator de imprumut insa nu cred sa fie infundat fiindca arata foarte bine si am suflat pe el fara sa para a fi infundat.
In conditiile astea mai are cineva vreo idee? Repet, daca deconectez EGR nu mai face probleme, cand valva este inchisa masina merge bine, insa nu as vrea sa merg cu ea asa, vreau sa depistez problema.
PS: dupa ce am schimbat EGR-ul cu cel nou, in mers mi-a aparut o eroare la bobina de aprindere: tensiune prea mica, cilindri 1 si 4. dupa ce am sters-o nu mi-a mai aparut. mentionez ca acum un an am schimbat bobina cu una aftermarket.
1. Am pus pe masina un EGR nou si nu s-a vazut nicio schimbare, merge la fel de prost.
2. Am facut un drum cu OP-COM conectat si am observat ca smuciturile mi le face doar atunci cand EGR-ul este deschis (cand merg constant), insa el este deschis si peste 3000 de ture daca merg constant si masina tot smuceste. (mai sus spunea cineva ca dupa 3000 de ture se inchide EGR, la mine nu se inchide)
O sa incerc sa pun si un catalizator de imprumut insa nu cred sa fie infundat fiindca arata foarte bine si am suflat pe el fara sa para a fi infundat.
In conditiile astea mai are cineva vreo idee? Repet, daca deconectez EGR nu mai face probleme, cand valva este inchisa masina merge bine, insa nu as vrea sa merg cu ea asa, vreau sa depistez problema.
PS: dupa ce am schimbat EGR-ul cu cel nou, in mers mi-a aparut o eroare la bobina de aprindere: tensiune prea mica, cilindri 1 si 4. dupa ce am sters-o nu mi-a mai aparut. mentionez ca acum un an am schimbat bobina cu una aftermarket.
- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
Intrucat EGR-ul este ok si masina nu smuceste decat atunci cand acesta este deschis nu imi ramane decat sa presupun ca este vorba de un esapament partial infundat care imi aduce prea multe gaze in admisie. As vrea sa verific asta montand un manometru in locul sondei lambda (am una singura pe galeria de evacuare), problema este ca nu stiu ce valori ar trebui sa aiba aceasta presiune pentru un esapament functional. Stie cineva aceasta valoarea sau un soft din care as putea sa o aflu?
- codreanumihai
- OP
- 16 mesaje
- din 19 Jul 2010
- Astra 2000 X16SZR
- Gorj
codreanumihai
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2010
- Mesaj Privat
AM REZOLVAT PROBLEMA!
si as vrea sa povestesc cum am facut ... poate mai au si altii problema mea. la una din interventiile la EGR, cand tot incercam sa-l fac sa "mearga" mi-a aparut in calculator eroare la modulul de aprindere (bobina): tensiune scazuta pe cilindri 1 si 4 (ceva de genul, nu imi mai aduc bine aminte). mi-am adus aminte ca inca mai aveam bobina, fisele (din fabrica) si bujiile care le-am schimbat acum un an desi functionau bine (alt service destept). le-am montat pe toate pe masina si surpriza: masina merge perfect. nu stiu in ce fel ocult e modulul de aprindere legat de EGR insa problema s-a rezolvat.
PS: acum cativa ani am reparat o solenza care nu recunostea cheia si la care toti electricienii vroiau sa ii schimba calculatorul de chei schimbandu-i releul de temporizare pentru stergatoare (l-am gasit umed) ... asadar in electrica masinilor apar si legaturi bizare, intre piese care nu au a face una cu alta.
multa bafta si multumesc de asistenta!
si as vrea sa povestesc cum am facut ... poate mai au si altii problema mea. la una din interventiile la EGR, cand tot incercam sa-l fac sa "mearga" mi-a aparut in calculator eroare la modulul de aprindere (bobina): tensiune scazuta pe cilindri 1 si 4 (ceva de genul, nu imi mai aduc bine aminte). mi-am adus aminte ca inca mai aveam bobina, fisele (din fabrica) si bujiile care le-am schimbat acum un an desi functionau bine (alt service destept). le-am montat pe toate pe masina si surpriza: masina merge perfect. nu stiu in ce fel ocult e modulul de aprindere legat de EGR insa problema s-a rezolvat.
PS: acum cativa ani am reparat o solenza care nu recunostea cheia si la care toti electricienii vroiau sa ii schimba calculatorul de chei schimbandu-i releul de temporizare pentru stergatoare (l-am gasit umed) ... asadar in electrica masinilor apar si legaturi bizare, intre piese care nu au a face una cu alta.
multa bafta si multumesc de asistenta!