tycus15us
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1998 Ecotec 18. 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Christian Irmscher
- **
- 423 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
Christian Irmscher
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
Emisiile CO2 sunt trecute in C.I.V (Carte Identitate Vehicul) in partea stanga jos (Modificari) .
In ce situatii s-a mentionat CO2 in C.I.V :
1) din 2008 la toate masinile noi si sh ce au facut C.I.V , avand MINIM EURO3
2) din 2008 la masinile sh inmatriculate pt. prima oara in Romania in 2007 cu TAXA DE PRIMA INMATRICULARE a lui Tariceanu ; in 2008 a scazut valoarea acestei taxei , multi proprietari au mers la R.A.R si au dorit trecerea CO2-ului pt. a merge la A.N.A.F sa recupereze (Fara proces !) diferenta de taxa de prima inmatriculare (2007-2008) : de ex. la 1.7CDTI 2004 era o diferenta de 600E
Aceasta operatiune se taxa la vremea respectiva cu vreo 30-40 Lei
Acum , la R.A.R pt. Minim Euro3 la care nu e trecut CO2 si se doreste mentionarea costa 50 Lei , iar de la Euro2 in jos se aude ca ar costa 3000 Lei .
Valorile CO2 la masinile noi vin trecute in C.O.C (Certificate Of Conformity - Certificat de conformitate) , iar la majoritatea celor sh din import in carte identitate/talon ; pentru vehiculele sh importate ce nu au CO2 mentionat cred ca se mentioneaza dintr-o baza de date a R.A.R -ului (alcatuita din valorile masinilor ce au trecut pe la ei si aveau mentionata emisia) .
Stiu din proprie experienta ca la cele provenite din Germania valoarea este in talon si R.A.R-ul doar "o copiaza" , uneori identica , alteori mai micacu 1-2 unitati ; valoare mai mare ca aceea din talon inca nu mi s-a trecut .
P.S. : Nu vad rostul mentionarii CO2 la Euro2 , Euro1 si Non-Euro deoarece aceasta valoarea nu intra in formula de calcul a timbrului de mediu .
In ce situatii s-a mentionat CO2 in C.I.V :
1) din 2008 la toate masinile noi si sh ce au facut C.I.V , avand MINIM EURO3
2) din 2008 la masinile sh inmatriculate pt. prima oara in Romania in 2007 cu TAXA DE PRIMA INMATRICULARE a lui Tariceanu ; in 2008 a scazut valoarea acestei taxei , multi proprietari au mers la R.A.R si au dorit trecerea CO2-ului pt. a merge la A.N.A.F sa recupereze (Fara proces !) diferenta de taxa de prima inmatriculare (2007-2008) : de ex. la 1.7CDTI 2004 era o diferenta de 600E
Aceasta operatiune se taxa la vremea respectiva cu vreo 30-40 Lei
Acum , la R.A.R pt. Minim Euro3 la care nu e trecut CO2 si se doreste mentionarea costa 50 Lei , iar de la Euro2 in jos se aude ca ar costa 3000 Lei .
Valorile CO2 la masinile noi vin trecute in C.O.C (Certificate Of Conformity - Certificat de conformitate) , iar la majoritatea celor sh din import in carte identitate/talon ; pentru vehiculele sh importate ce nu au CO2 mentionat cred ca se mentioneaza dintr-o baza de date a R.A.R -ului (alcatuita din valorile masinilor ce au trecut pe la ei si aveau mentionata emisia) .
Stiu din proprie experienta ca la cele provenite din Germania valoarea este in talon si R.A.R-ul doar "o copiaza" , uneori identica , alteori mai micacu 1-2 unitati ; valoare mai mare ca aceea din talon inca nu mi s-a trecut .
P.S. : Nu vad rostul mentionarii CO2 la Euro2 , Euro1 si Non-Euro deoarece aceasta valoarea nu intra in formula de calcul a timbrului de mediu .
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Christian Irmscher
- **
- 423 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
Christian Irmscher
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
Timbrul de mediu: TOATE secretele pe care le aduce noua Taxa Auto in 2013
Masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 pot plati 3000 de lei pentru o expertiza l
Vreau sa citez urmatoarele:
"In cazul masinilor euro 3, 4, 5 si 6, daca nu ai trecuta emisia de CO2 in cartea masinii e posibil sa fie necesara o vizita la RAR (+3000 lei expertiza de emisii co2 si coada posibil de cateva luni). Aceasta expertiza este menita sa stabileaza noxele emise de motor. Si, in functie de noxe, va fi stabilita valoarea timbrului de mediu."
"Ca sa se calculeze noxele unei masini in vederea trecerii in carte, dar si a omologarii, masina trebuie sa stea la RAR 24 de ore intr-un laborator special. Aceasta trebuie sa se aclimatizeze inainte de a-i fi masurate noxele. Testul in sine dureaza 22 de minute, timp in care masina este turata puternic, iar noxele intra in niste filtre speciale ce masoara cantitatea de CO2 emisa de masina pe distanta de un kilometru.
Conform celor de la RAR, numai 4 masini pe zi pot fi testate in prezent. Daca legea va intra in vigoare, va fi nevoie de o capacitate mai mare care sa faca fata masinilor ce nu au scrisa in carte norma exacta de poluare. Asta nu ar fi o problema, ci problema reala este ca acest test costa "numai" 3000 de lei..."
O sa cada, nu poate fi pusa in practica.
Am 2 propuneri:
1. Taxa de poluare sa fie introdusa in cosul benzinei. Cu toate ca nici asta nu are cum sa treaca si ar avea influente asupra preturilor tutror produselor din cauza transportului, totusi ar reflecta "cotizatia" fiecaruia in functie de consumul masinii.
2. Taxa de poluare sa fie inclusa in verificarile tehnice ale RAR. Adica sa zicem ca ar trebui taxata verificarea tehnica in functie de km parcursi. Ai parcurs 100.000 de km intr-un an, platesti 1.000 RON pentru verificare. Au parcurs 10.000 de km, platesti 100 de RON. Dar si aici ar aparea probleme cu datul kilometrilor parcursi inapoi, ori ca de ce sa platesc mai mult ca si asa scade valoare masinii ca are multi kilometrii la bord.
Citez dintr-o alta discutie:
Asa ajung sa o dau pe un pret de cateva sute de euro. Asa ca timbrul ma obliga sa poluez mult si bine pentru ca nu vreau s-o vand la un pret mic si sa-mi achizitionez alta masina tot ieftina din cauza timbrului.
Masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 pot plati 3000 de lei pentru o expertiza l
Vreau sa citez urmatoarele:
"In cazul masinilor euro 3, 4, 5 si 6, daca nu ai trecuta emisia de CO2 in cartea masinii e posibil sa fie necesara o vizita la RAR (+3000 lei expertiza de emisii co2 si coada posibil de cateva luni). Aceasta expertiza este menita sa stabileaza noxele emise de motor. Si, in functie de noxe, va fi stabilita valoarea timbrului de mediu."
"Ca sa se calculeze noxele unei masini in vederea trecerii in carte, dar si a omologarii, masina trebuie sa stea la RAR 24 de ore intr-un laborator special. Aceasta trebuie sa se aclimatizeze inainte de a-i fi masurate noxele. Testul in sine dureaza 22 de minute, timp in care masina este turata puternic, iar noxele intra in niste filtre speciale ce masoara cantitatea de CO2 emisa de masina pe distanta de un kilometru.
Conform celor de la RAR, numai 4 masini pe zi pot fi testate in prezent. Daca legea va intra in vigoare, va fi nevoie de o capacitate mai mare care sa faca fata masinilor ce nu au scrisa in carte norma exacta de poluare. Asta nu ar fi o problema, ci problema reala este ca acest test costa "numai" 3000 de lei..."
O sa cada, nu poate fi pusa in practica.
Am 2 propuneri:
1. Taxa de poluare sa fie introdusa in cosul benzinei. Cu toate ca nici asta nu are cum sa treaca si ar avea influente asupra preturilor tutror produselor din cauza transportului, totusi ar reflecta "cotizatia" fiecaruia in functie de consumul masinii.
2. Taxa de poluare sa fie inclusa in verificarile tehnice ale RAR. Adica sa zicem ca ar trebui taxata verificarea tehnica in functie de km parcursi. Ai parcurs 100.000 de km intr-un an, platesti 1.000 RON pentru verificare. Au parcurs 10.000 de km, platesti 100 de RON. Dar si aici ar aparea probleme cu datul kilometrilor parcursi inapoi, ori ca de ce sa platesc mai mult ca si asa scade valoare masinii ca are multi kilometrii la bord.
Citez dintr-o alta discutie:
Daci a scris:Mie imi iese asa:
[178g x 39.44 x (100 - 79)] / 100 = (178 x 39.44 x 21) / 100 = 1474.27 Euro pentru Vectra B 2001 Z16XE Euro3 (este Euro3, stiu ca majoritatea sunt Euro4, dar exista discutii pe tema asta pe forum, asa ca nu mai continuam si aici).
Numarul de omologare din CIV: ACPE1A191DI0CE3 / 2001
VIN: WOL0JBF1911077014
Calculul l-am luat de aici: Timbrul de mediu – cum se calculeazã noua taxã auto
E mult pentru o masina care acum se invarte in jurul valorii de 3.000 Euro, adica timbrul e jumatate din valoarea ei. Cine mi-o mai cumpara in cazul asta? Tre' s-o vand cu 1.500 de Euro daca doresc totusi "s-o marit". Nasol!
Cantitatea de CO2 nu o am trecuta in CIV, ci am luat-o de pe net.
[178g x 39.44 x (100 - 79)] / 100 = (178 x 39.44 x 21) / 100 = 1474.27 Euro pentru Vectra B 2001 Z16XE Euro3 (este Euro3, stiu ca majoritatea sunt Euro4, dar exista discutii pe tema asta pe forum, asa ca nu mai continuam si aici).
Numarul de omologare din CIV: ACPE1A191DI0CE3 / 2001
VIN: WOL0JBF1911077014
Calculul l-am luat de aici: Timbrul de mediu – cum se calculeazã noua taxã auto
E mult pentru o masina care acum se invarte in jurul valorii de 3.000 Euro, adica timbrul e jumatate din valoarea ei. Cine mi-o mai cumpara in cazul asta? Tre' s-o vand cu 1.500 de Euro daca doresc totusi "s-o marit". Nasol!
Cantitatea de CO2 nu o am trecuta in CIV, ci am luat-o de pe net.
Asa ajung sa o dau pe un pret de cateva sute de euro. Asa ca timbrul ma obliga sa poluez mult si bine pentru ca nu vreau s-o vand la un pret mic si sa-mi achizitionez alta masina tot ieftina din cauza timbrului.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
agentu19
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2013
- Mesaj Privat
- flavius1990
- *
- 12 mesaje
- din 23 Nov 2013
- Vectra 2002 Z18XE
- Arad
flavius1990
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2013
- Mesaj Privat
Marti sunt programat la R.A.R. din Arad pentru efectuarea inspectiei, omologarii, etc, etc, in vederea inmatricularii. Ideea este urmatoarea: In actele orginale ale masinii, pe care vanzatorul a adus-o din Olanda, nu este trecut nicaieri valoarea CO2. Ma sperie aceasta idee, sa nu cumva "mecanicii" de acolo sa puna o valoarea asa la intamplare, numai pentru a intra niste bani in plus la vistiera statului. Ce ma sfatuiti sa fac?
Ps: Masina este Opel Vectra-C din 2002, motor de 1.8, 16 v, Z18XE, WOLOZCF6921043872
Ps: Masina este Opel Vectra-C din 2002, motor de 1.8, 16 v, Z18XE, WOLOZCF6921043872
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- flavius1990
- *
- 12 mesaje
- din 23 Nov 2013
- Vectra 2002 Z18XE
- Arad
flavius1990
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
mihai MAS
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat