Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Mașina Nouă
  • zergutzu

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pana in iarna am intentia de a achizitiona un Opel SH, fie el Vectra B sau Astra.
Stie cineva, sau are o lista cu normele de poluare pt motoarele de pe Vectra B(99-2004) sau Asta(99-2004), mai exact din ce an si pana in ce an au fost euro3 si tot asa pt. euro4. Ma intereseaza doar la motoarele pe benzina.

Multumesc anticipat!
Skip ads

  • Mihay

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Vectra B s-a fabricat pana in 2002.
Eu am Astra G fabricata in 2002 si este catalogata ca fiind Euro 3, deci ce este sub 2002 nu cred ca poate fi Euro 4.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Fals!
Exista Astre cu EURO 4 chiar din 2000.
Cauta pe site-ul RAR ca au ei liste cu modele/motorizari/clasificari
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
In cazul Vectra B2 pot fi euro4 motoarele Z16XE, Z18XE si Z22SE. Important este insa ceea ce scrie in brief, pt. ca desi motoarele sunt euro4 nu toate modelele erau omologate la ora aia ca euro4. In cazul ASTRA G mai adauga la motoarele de mai sus Z14XE si Z16SE-sub aceiasi rezerva.
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Z16SE are emisii diferite in functie de versiunile esapamentului. Pe acelasi motor au fost montate atat catalizatoare de euro 4 (cel cu corp comun cu galeria de evacuare si cu 2 sonde Lambda, una inainte, alta dupa catalizator) si cel de euro 3 (galerie de evacuare simpla si un catalizatior normal, montat sub podea). De aici toate neintelegerile. Ambele versiuni in Germania sunt considerate D4 (euro 4), ceea ce nu e valabil si la noi, insa nu e adevarat ca RAR le incadreaza dupa ureche sau dupa pile.

Am vandut un motor z16se cuiva, eu aveam euro 4, iar el euro 3 si ne cam ciondaneam, pana cand am observat ca el avea cu totul alte esapamente si alte emisii in acte, desi aveam amandoi acelasi motor, acelasi an, aceeasi masina.

Apropo: catalizatorul de euro 4 e ff. scump nou ( zeci de milioane lei), iar cel de euro 3 e 4 milioane nou, asa ca sunt avantaje si dezavantaje.
  • axxelboy

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
conteaza codul motorului f mult nu noxele
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La z16se (deci la unul si acelasi cod de motor) exista doua versiuni de norma ecologica, una cu euro 3 si alta cu euro 4, pe care R.A.R. le diferentiaza dupa seria sasiului sau seria motorului. Noi le putem diferentia babeste dupa tipul de esapament, unul cu catalizator in galeria de evacuare (euro 4) si altul cu catalizator sub podea (euro 3).

Doar in general conteaza codul de motor, la z16se e o exceptie.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Mașina Nouă

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR