Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ieri am masurat din nou tensiunea pe firul care vine de la ECU spre sonda Lambda si este 0V. Am indeplinit conditiile pentru codul 13 si s-a aprins check engine codul 13 deci firul de la ECU nu este itrerupt. Am masurat tensiunea pe sonda Lambda si este cam 0,6V (cu un aparat analogic MAVO 35) care cred ca integreaza bine impulsurile de la sonda si tensiunea este cam constanta. Totul pare in regula referitor la circuitul sondei. Totusi consumul este mare (12-14l) cu drumuri scurte de 5 Km in fiecare zi, motorul cred ca nici nu intra in bucla inchisa. Credeti ca este normal? Motorul functioneaza bine, in schimb o bujie este mai afumata decat celelalte. Bujiile abia le-am schimbat si la cele vechi tot asta era mai afumata, am schimbat si filele de la bujii intre ele si tot aceasta ramane mai afumata. Credeti ca ar putea fi de vina distribuitorul sau bobina de inductie sa dea o tensiune prea mica, sau ar putea fi o problema cu vreo supapa de pe acel cilindru? Filtrul de benzina abia l-am schimbat, filtrul de aer nu este prea murdar.
-Am mai masurat rezistenta senzorului de temperatura si este cam 200ohm pe la 85Grade si a crescut cam pe la 2k cam la 50grade
-Am mai masurat dezistenta potentiometrului de la acceleratie si pare in regula variaza cu acceleratia de pe la 2,5k la maxim(10k)
- Senzorul de presiune este alimentat si are pe iesire cam 4,9V cu contactul pus
Mentionez ca se simte bine mirosul gazelor de esapament deci amestecul nu este in regula(si toba finala este neagra). Puteti sa-mi dati vreun sfat, aveti vreo sugestie? Mentionez ca nu am un stil de condus agresiv si merg cu motorul in plaja 2000 - 3000 ture.
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am masurat tensiunea pe sonda Lambda si este cam 0,6V (cu un aparat analogic MAVO 35)

impedanta de intrare a lui mavo35 (2-20Kohmi/volt)este mult mai mica fata de intrarea unui aparat de masura digital(2-10-20Mohmi). Cu alte cuvinte eu cred ca ai masurat ceva total eronat.

fii mai explicit:
Ieri am masurat din nou tensiunea pe firul care vine de la ECU spre sonda Lambda si este 0V. Am indeplinit conditiile pentru codul 13 si s-a aprins check engine codul 13 deci firul de la ECU nu este itrerupt. Am masurat tensiunea pe sonda Lambda si este cam 0,6V
.in ce conditii ai masurat 0v ?(contact pus ,mufa sondei desfacuta etc).

ce am observat eu ca sonda intra in bulcla inchisa (cind temp motorului este >~40 gr c.Dupa intrarea in bucla inchisa (temp de 40 gr nu o vezi pe indicatorul de temp ca ala arata numai de la 65-70 gr in sus) relantiul incepa sa scada de la 1200-1300 la 950-1000.in 5 Km nu ajungi la temp asta(daca masina a stat suficient sa se raceasca).
Incearca sa faci un consum in conditiile in care sa pleci cu masina de pe loc dupa ce turometrul arata sub 1000rot/min.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am mai masurat rezistenta senzorului de temperatura si este cam 200ohm pe la 85Grade si a crescut cam pe la 2k cam la 50grade

de unde ai stiut ca are 50gr?
Mentionez ca se simte bine mirosul gazelor de esapament deci amestecul nu este in regula(si toba finala este neagra).
.dupa culoare se mai poate spune una alta,dar dupa miros?! daca ai suspiciuni cel mai indicat ar fi sa te duci la un tester cu ea.

pentru bujii negre:daca ai schimbat fisele incerca sa cureti si contactele de la capacul de distributie.s-ar putea sa fie oxidate contactele .
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Pentru Go:

Temperatura de 50gr am aproximat-o cand am pus mana pe blocul motor, ideea mea a fost nu sa masor o valoare exacta a rezistentei senzorului ci sa vad cu aproximatie daca el variaza cu temperatura (pt ca oricum nu am cu ce sa masor temperatura exacta a lichidului de racire).

Tensiune de 0V am masurat-o cu mufa de la senzorul de oxigen desfacuta, pe firul care vine de la ECU, fata de masa, atat cu contactul pus cat si cu motorul pornit si am obtinut 0V in ambele cazuri.

Intradevar tensiunea pe sonda nu pot sa fiu sigur pe ce am masurat dar eu zic ca pe firul de la ECU curentul nu este atat de mic incat sa influenteze drastic masuratoarea de 0V. O sa fac tot posibilul sa-mi fac o interfata sa conectez un laptop sa vad parametrii de la senzori (stau cam prost cu timpul).

Referitor la gazul de esapament se simte acel miros de gaz de esapament care il simti spre exemplu cand stai in spatele unui camion care scoate fum negru, iar acest miros il simt de exemplu daca deschid portiera in timp ce motorul functioneaza, plus funinginea care este pe teava de esapament, mai mult ca sigur arderea nu este completa (si prin iarna am avut si de cateva ori codul 45).

Contactele de la distribuitor sunt in regula am verificat.

Referitor la momentul cand motorul incepe sa functioneze in bucla inchisa de unde stii ca asta se intampla de 45gr din practica sau ai citit undeva? ECU are o valoare prestabilita pentru temperatura cand se considera ca sonda de oxigen ajunge la 300grade (temperatura de lucru a sondei)?
  • King of the road

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
O discutie despre consumul de carburant :

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=877
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
tensiunea de 0V pe sonda nu mi se pare normala.
poate fi defect ECU


Referitor la momentul cand motorul incepe sa functioneze in bucla inchisa de unde stii ca asta se intampla de 45gr din practica sau ai citit undeva? ECU are o valoare prestabilita pentru temperatura cand se considera ca sonda de oxigen ajunge la 300grade (temperatura de lucru a sondei)?




am indicator digital ptr temp motorului si air fuel ratio meter pe sonda.
Asa stiu cam cind intra in bucla inchisa.
  • sss
  • *
  • 40 mesaje
  • din 14 Nov 2008
  • Astra 2002 y17dt
  • Bucuresti
  • sss

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
rog pe cineva sa-mi spuna si mie la ce foloseste aparatul asta de masura si cum se foloseste http://www.tes.com.tw/3010.htm l-am gasit prin casa socrilor
  • comialarm

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sss a scris:rog pe cineva sa-mi spuna si mie la ce foloseste aparatul asta de masura si cum se foloseste http://www.tes.com.tw/3010.htm l-am gasit prin casa socrilor


Se foloseste pentru masurarea curentilor printr-un conductor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR