frog88- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2013
- Mesaj Privat
salutare, problema la masina este in felul urmator: cand virez de volan , de obicei pe loc si motorul este pornit se schimba relantiul, gen se balbie, doar cand misc stanga- dreapta de volan?
de ceva vreme incerc sa gasesc o solutie dar nu am rezolvat nimic
daca are cineva vreo idee rog sa posteze aici
va multumesc anticipat!
opel calibra c 20 ne
de ceva vreme incerc sa gasesc o solutie dar nu am rezolvat nimic
daca are cineva vreo idee rog sa posteze aici
va multumesc anticipat!
opel calibra c 20 ne
- providra18
- **
- 327 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Suceava
providra18
- Mesaje scrise: 327
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
frog88- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2013
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@frog88, eu unul nu am inteles nimic din raspunsul pe care l-ai primit. Sigur ai ramas in ceata, ca si mine. Nu vad care e legatura intre cele doua motive de variatie a turatiei:
1. scaderea turatiei la virare pe loc (forta actionarii volanului mai mare) si
2. cresterea turatiei in mers, cu schimbatorul pe liber (nu cred ca se intampla sa scada fata de relanti-ul de stationare, dar normal ar fi sa fie acelasi).
Nu cunosc ce fel de servo-directie ai. Daca e electrica (cred ca se aplica si la servo electro-hidraulica), raspunsul, vis-a-vis de problema ta e undeva in partea electrica, de ex. putere electrica insuficienta furnizata de alternator, fapt care afecteaza injectia, aprinderea, implicit turatia motorului in momentul virarii (a se citi: intrarii in functiune a motorului electric al servo-directiei, motor care consuma si el, nu?).
E de discutat si subiectul cu diferenta intre turatia in mers si cea in stationare dar nu cred ca e cazul la tine, as include aceasta chestiune la problemele legate de ambreaj. @providra18 poate sa intuiasca bine rezolvarea misterului, nici nu-l contest dar mie, cel putin, mi-a dat un alt subiect de gandire, paralel cu problema ta.
1. scaderea turatiei la virare pe loc (forta actionarii volanului mai mare) si
2. cresterea turatiei in mers, cu schimbatorul pe liber (nu cred ca se intampla sa scada fata de relanti-ul de stationare, dar normal ar fi sa fie acelasi).
Nu cunosc ce fel de servo-directie ai. Daca e electrica (cred ca se aplica si la servo electro-hidraulica), raspunsul, vis-a-vis de problema ta e undeva in partea electrica, de ex. putere electrica insuficienta furnizata de alternator, fapt care afecteaza injectia, aprinderea, implicit turatia motorului in momentul virarii (a se citi: intrarii in functiune a motorului electric al servo-directiei, motor care consuma si el, nu?).
E de discutat si subiectul cu diferenta intre turatia in mers si cea in stationare dar nu cred ca e cazul la tine, as include aceasta chestiune la problemele legate de ambreaj. @providra18 poate sa intuiasca bine rezolvarea misterului, nici nu-l contest dar mie, cel putin, mi-a dat un alt subiect de gandire, paralel cu problema ta.
- providra18
- **
- 327 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Suceava
providra18
- Mesaje scrise: 327
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
@Lyonel, dupa mine este normal sa scada turatia in momentul in care virezi stanga dreapta de volan stationand.
In timp ce esti in mers, de exemplu la 80 km/h scoti masina pe liber, turatia masinii va fi mai mare in acel timp (nu mai mica), fata de relantiul care il ai atunci cand stationezi.
Acelasi lucru se intampla si la fosta calibra (c20ne) si la actuala (x20xev) si totul este ok la masina. La fel se intampla si la cealalta masina, un hyundai elantra, chiar daca nu se vede in bord scaderea relantiului, se aude si se simte o trepidatie mai mare a motorului.
Acuma, sa fiu mai explicit: pe loc, turatia motorului e undeva la 900 rpm. Daca invarti constant volanul iti va scadea si turatia undeva la 700-800 rpm, dar ramane constanta in momentul invartirii volanului chiar daca a scazut (sper sa intelegi ce vreau sa zic). In momentul in care invarti in socuri de volan, vei avea fluctuatii la relanti..
Acuma, poate nu am inteles eu sau poate nu s-a exprimat bine colegul cu "se balbaie"..
In timp ce esti in mers, de exemplu la 80 km/h scoti masina pe liber, turatia masinii va fi mai mare in acel timp (nu mai mica), fata de relantiul care il ai atunci cand stationezi.
Acelasi lucru se intampla si la fosta calibra (c20ne) si la actuala (x20xev) si totul este ok la masina. La fel se intampla si la cealalta masina, un hyundai elantra, chiar daca nu se vede in bord scaderea relantiului, se aude si se simte o trepidatie mai mare a motorului.
Acuma, sa fiu mai explicit: pe loc, turatia motorului e undeva la 900 rpm. Daca invarti constant volanul iti va scadea si turatia undeva la 700-800 rpm, dar ramane constanta in momentul invartirii volanului chiar daca a scazut (sper sa intelegi ce vreau sa zic). In momentul in care invarti in socuri de volan, vei avea fluctuatii la relanti..
Acuma, poate nu am inteles eu sau poate nu s-a exprimat bine colegul cu "se balbaie"..
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat