adept2ska
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
Taabla de aluminiu care ofera protectie termica, s-a corodat in jurul piulitelor cu care a fost prinsa si a cazut pe toba finala. M-am gandit sa pun alte piulite, cu saibe mai mari. Dupa un lung prooces de degripare, am reusit sa desfac doar unul din cele 3 suruburi, celalalte doua rupandu-se la baza sasiului (piulita si surubul au ruginit pana s-au sudat intre ele). Acum tabla sta prinsa intr-un singur surub, cel situat sub "oala" rotii de rezerva. As dori sa stiu daca exista vreo zona de acces la celalate suruburi pentru a le putea inlocui.
Cautand eventuale posibilitati de a inlocui suruburile, am bagat telefonul in zona de acces a stopului, si am fotografiat "podeaua".Pare a fi o garnitura care protejeaza ceva. Acea garnitura se regasste si sub roata de rezerva. Sa fie suruburi sub ea?
Multumesc
Taabla de aluminiu care ofera protectie termica, s-a corodat in jurul piulitelor cu care a fost prinsa si a cazut pe toba finala. M-am gandit sa pun alte piulite, cu saibe mai mari. Dupa un lung prooces de degripare, am reusit sa desfac doar unul din cele 3 suruburi, celalalte doua rupandu-se la baza sasiului (piulita si surubul au ruginit pana s-au sudat intre ele). Acum tabla sta prinsa intr-un singur surub, cel situat sub "oala" rotii de rezerva. As dori sa stiu daca exista vreo zona de acces la celalate suruburi pentru a le putea inlocui.
Cautand eventuale posibilitati de a inlocui suruburile, am bagat telefonul in zona de acces a stopului, si am fotografiat "podeaua".Pare a fi o garnitura care protejeaza ceva. Acea garnitura se regasste si sub roata de rezerva. Sa fie suruburi sub ea?
Multumesc
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- alinutzu18
- **
- 62 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Astra 2004 z1.6xep
- Prahova
alinutzu18
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z1.6xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
adept2ska
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Prima idee a fost sa lipesc tabla cu adeziv bison (rezistent la 300 grade), a doua idee a fost sa incerc sa scot suruburile rupte cu un tarod (asta daca as sti daca suruburile ar fi cu dublufilet), a treia idee a fost cea cu suruburi autofiletante/autoforante si saiba mare. M-am gandit si la varianta renuntarii la tabla de protectie si a izolarii tobei cu folie de protectie termica dar costurile sunt mari.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Suruburile "originale" sunt sudate pe caroserie.
Se da jos toba finala, se ridica mocheta din portbagaj si se scoate roata de rezerva. Se executa 3 gauri, pe unde erau vechile prinderi, si se rezolva problema cu niste suruburi mai lungi (eventual cu cap ingropat) saibe de ambele parti si, daca sunteti speriati ca o sa rugineasca, ceva silicon sau adeziv termorezistent (ca sa etansati gaura
Se da jos toba finala, se ridica mocheta din portbagaj si se scoate roata de rezerva. Se executa 3 gauri, pe unde erau vechile prinderi, si se rezolva problema cu niste suruburi mai lungi (eventual cu cap ingropat) saibe de ambele parti si, daca sunteti speriati ca o sa rugineasca, ceva silicon sau adeziv termorezistent (ca sa etansati gaura
adept2ska
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am dat gauri la cativa cm distanta de cele originale, iar suruburile au iesit in diverse locuri prin portbagaj. Nu ma asteptam ca tabla sa fie atat de subtire. In portbagaj am pus saiba si am acoperit capatul surubului cu un petec rotund de pasla cu adeziv (5 lei setul in baumax), iar la tabla de aluminiu cu saiba cu garnitura (saibele le aveam de la vechile suruburi, cele autofiletante/forante) si piulita cu garnitura antidesfiletare.
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
andrei86g
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2011
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
klaus74
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2014
- Mesaj Privat
Prima problema de cand am masina si implicit prima postare in cautare de raspunsuri pe acest forum.
Nu stiu sigur daca vorbesc de aceeasi problema, dar cel putin relationat tot e: ducand masina la spalatorie si urmarind-o din spate am observat ca "atarna" ceva. Uitandu-ma sub masina, am constatat ca e o tabla care probabil protejeaza de propagarea caldurii de la toba, nu-mi dau seama. Practic s-a corodat in jurul suruburilor si atarna.liber. Nu cade pentru ca o tin toba si rezervorul, altfel as fi pierdut-o probabil pe drum.
Acum, ca la carte ar insemna sa o schimb cu una noua. Din ce se scrie pe aici e cam degeaba. O alta alternativa ar fi sa desfac piulitele si sa o prind cu niste saibe mai late decat zona corodata.
Nu prea inteleg ideea cu gauri noi, cel putin in cazul meu, poate nu e totusi aceeasi problema.
Pareri?
Merci
Nu stiu sigur daca vorbesc de aceeasi problema, dar cel putin relationat tot e: ducand masina la spalatorie si urmarind-o din spate am observat ca "atarna" ceva. Uitandu-ma sub masina, am constatat ca e o tabla care probabil protejeaza de propagarea caldurii de la toba, nu-mi dau seama. Practic s-a corodat in jurul suruburilor si atarna.liber. Nu cade pentru ca o tin toba si rezervorul, altfel as fi pierdut-o probabil pe drum.
Acum, ca la carte ar insemna sa o schimb cu una noua. Din ce se scrie pe aici e cam degeaba. O alta alternativa ar fi sa desfac piulitele si sa o prind cu niste saibe mai late decat zona corodata.
Nu prea inteleg ideea cu gauri noi, cel putin in cazul meu, poate nu e totusi aceeasi problema.
Pareri?
Merci
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Ti-ai raspuns singur.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 14 Dec, 2014 6:34 pm, modificat de 6 ori în total
O alta alternativa ar fi sa desfac piulitele si sa o prind cu niste saibe mai late decat zona corodata.
sau
Si daca nu se mai poate face nimic il tai.
Tai capul la niste suruburi cu piulita (si le sudezi in service cu Argon)
Cu stingatorul langa tine in caz ca... (indepartata mocheta din masina sa nu se aprinda.)
Plus saibe mai mari poate mai groase sau pui doua sa ajunga la filet...
Si GATA.
Tai capul la niste suruburi cu piulita (si le sudezi in service cu Argon)
Cu stingatorul langa tine in caz ca... (indepartata mocheta din masina sa nu se aprinda.)
Plus saibe mai mari poate mai groase sau pui doua sa ajunga la filet...
Si GATA.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 14 Dec, 2014 6:34 pm, modificat de 6 ori în total
klaus74
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2014
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
klaus74
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2014
- Mesaj Privat
Saptamana care a trecut am reusit sa ajung la un garaj si sa rezolv problema.
La surubul de pe "oala" rotii de rezerva s-a desfacut piulita, celelalte doua nici o sansa, s-au rupt imediat.
3 saibe late, pus piulita la loc la cel care nu s-a rupt si 2 autofiletante pentru celelalte in lipsa de alta solutie.
Nu mai atarna, nu mai zdrangane
Multumesc pentru suportul oferit si Sarbatori Fericite!
La surubul de pe "oala" rotii de rezerva s-a desfacut piulita, celelalte doua nici o sansa, s-au rupt imediat.
3 saibe late, pus piulita la loc la cel care nu s-a rupt si 2 autofiletante pentru celelalte in lipsa de alta solutie.
Nu mai atarna, nu mai zdrangane
Multumesc pentru suportul oferit si Sarbatori Fericite!
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ador13
- **
- 292 mesaje
- din 28 Jun 2009
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
ador13
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2009
- Mesaj Privat