- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Azi am plecat cu masina sa pun GPL intr-o butelie. La plecare de acassa, am pornit notorul iar contactul a ramas blocat in pozitia "demaror cuplat". Nu am stiut asta si cand am ajuns la statia GPL am vrut sa oprescx motorul. Ok. Dar cum? Contactul fiind blocat, nu mi-a venit in minte decat sa o opresc in viteza . Usor de zis. Eu opream motorul in viteza iar el pornea singur din nou (am spus, contactul era blocat in cea mai din dreapta pozitie. Dupa ceteva incercari de deblocare a contactului (nereusite) a inceput sa iasa fum de sub capota. Am deschis repede si ce credeti, electromotorul ardea cu flacara. Am zis ca cel mai bine si repede este sa desfac borna de la baterie. Bun. Cum sa fac asta fara nicio scula? Desi cablurile scoteau fum si plasticul fierbea pe ele, am pus mana vartos si am tras in speranta ca pot sa trag borna. In cele din urma (iesea fum si din mainile mele, la propriu!) am tras atat de tare cu riscul de a smulge borna din interiorul bateriei. Am reusit in cele din urma, sa rup borna "-" din bateria de 3 saptamani-Bosch, apoi a venit cineva cu un bidon de 20 l apa si am stins focul. eu am ajuns la spital cu ambele maini arse (gradul IV-V conform celor scrise de medic pe foaia de ingrijire de urgenta).MAsina a ajuns acasa tractata de un prieten, eu am ajuns acasa cu 6 degete cat de cat functionale (dovada ca inca mai tastez).
PAguba:
-baterie
-Electromotor
-contact.
-Mainile mele care la inceput de iarna numai de asta nu aveau nevoie.
-Nu mai zic ca daca la statia GPL era o mica scurgere de gaz aveam o problema mare.
Intrebare: timp de 2-3 minute cat am avut scutrul asta pe masina, e posibil sa mai fie ceva afectat? Ma refer la calculator/alternator,etc...
Am mare nevoie de masina , am facut o proba, cu mainile pansate cred ca pot sa conduc. Doar frana de mana nu pot sa o trag dar nu-i bai, o actioneaza sotia.
PAguba:
-baterie
-Electromotor
-contact.
-Mainile mele care la inceput de iarna numai de asta nu aveau nevoie.
-Nu mai zic ca daca la statia GPL era o mica scurgere de gaz aveam o problema mare.
Intrebare: timp de 2-3 minute cat am avut scutrul asta pe masina, e posibil sa mai fie ceva afectat? Ma refer la calculator/alternator,etc...
Am mare nevoie de masina , am facut o proba, cu mainile pansate cred ca pot sa conduc. Doar frana de mana nu pot sa o trag dar nu-i bai, o actioneaza sotia.
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- ygrec
- **
- 115 mesaje
- din 26 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
ygrec
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2008
- Mesaj Privat
- cmarius53
- **
- 454 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Astra 2000 y20dth
- Ilfov
cmarius53
- Mesaje scrise: 454
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Acum ma gandesc cum functioneaza corpul uman in situatii limita, cum a fost posibil ca eu sa apuc cu mainile goale de un cablu gros incins aproape de rosu si sa nu simt niciun fel de temperatura. Vedeam documentare la Discovery si credeam ca e fictiune. Creierul este programat sa blocheze anumite simturi pentru a iesi din situatii grave. In momentele alea nu am simtit ca trag de un cablu fierbinte. Era ca si cand as fi tras de ceva la temperatura mediului.Abia dupa ce am terminat si m-am uitat la maini mi-am dat seama ce am patit.
- insignia
- ***
- 693 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 693
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
salut bunicu....am citit patania ta....imipare rau sa aud insa nu esti singurul care a patit asta....intrebarea este nu ai avut acces la sigurantele mari si relee? ca aveai sansa sa intrerupi tensiunea spre electromotor si pompa de benzina...
cat despre pagube......roagate sa fie numai electromotorul si instalatia electrica.....sa fi scapat alternatorul si calculatorul motor si celelalte creiere electronice...
orice sfat iti stam la dispozitie
cat despre pagube......roagate sa fie numai electromotorul si instalatia electrica.....sa fi scapat alternatorul si calculatorul motor si celelalte creiere electronice...
orice sfat iti stam la dispozitie
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
masina mea e pe motorina, y20dth.
ma tem pentru alternator, poate si inca ceva pe acolo, o sa vedem. Ideea e ca am incercat sa pun alta baterie si sa incerc o pornire dar cum dau de contact incepe sa iasa fum, sigur electromotorul este scrum. Cand vine electromotorul comandat o sa vad despre ce e vorba.
Cat despre sigurante/ relee.......crezi ca m-am mai gandit eu la asta? Eu nu am fost in stare sa dezbrac ceva de pe mine si sa apuc cu carpa de cablu, am apucat cu mainile goale.
ma tem pentru alternator, poate si inca ceva pe acolo, o sa vedem. Ideea e ca am incercat sa pun alta baterie si sa incerc o pornire dar cum dau de contact incepe sa iasa fum, sigur electromotorul este scrum. Cand vine electromotorul comandat o sa vad despre ce e vorba.
Cat despre sigurante/ relee.......crezi ca m-am mai gandit eu la asta? Eu nu am fost in stare sa dezbrac ceva de pe mine si sa apuc cu carpa de cablu, am apucat cu mainile goale.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bunicu imi pare rau pentru cele intamplate. Eu am patit ceva asemanator cu un Opel Omega, dar am avut noroc. Electromotorul a ramas blocat pe cuplat si am mers asa 15 km, pana acasa mai exact. Am avut noroc ca nu a luat foc doar s-au topit cablurile din apropierea electromotorului, iar electromotorul in sine era partial topit. E posibil sa scapi doar cu contact, cabluri, electromotor si baterie. Sanatate
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
MErci Gabi. problema mea nu a venit de la electromotor si de la contact. Am rasucit cheia sa pornesc, am pornit dar nu am mai putut sa aduc cheia in pozitia normala, a ramas la capat cu alimentare pe electromotor si a bagat current in el pana a luat foc. Idee e ca eu opream masina si ea pornea singura. Acum marea mea problema e cu arsurile de la maini, nu masina.
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Bunicule imi pare rau ce am citit . Sa stii ca eu port intotdeauna la mine o trusa cu scule- absolut ce am nevoie chiar sa dau jos motorul. Atunci cand contactul mi-a ramas blocat, primul lucru pe care l-am facut a fost sa demontez repede borna de la plus cu o cheie de 10, precentiv. Dar de ce imi este mie frica, dupa ce am citit, este ca uneori porneam un motor dissel cu o baterie si apoi dadeam jos bateria , cu motorul mergand care nu se oprea si puneam o baterie mai slab incarcata. Deci nu stiu ce sa mai zic , bine ca s-a oprit cand ai dat jos borna
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 621 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 621
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
bunicule multam ca mi-ai facut noaptea mai usoara, mai linistit rau de tot, azi am reusit sa montez un nou electromotor, spre bucuria mea contactul era bun, a fost doar bobina arsa si ramasa pe cuplat.
desigur faptul ca am incercat sa o pornesc impinsa am avut-o plina de erori, masina si cheia a disparut in secunda 2 dupa pornire, dar check engine a ramas aprins vreo 20km, dupaia sa stins.
Insa am mers la un prieten cu un tester si am citit erorile, credca era toata lista aia,pana ca s-a si becul din portbagaj nu era aprins, ca usa care nu se inchide ssmd. totul este brici acum. mersi inca odata pentru vorbele bune spuse la un timp si o ora buna!
Ultima modificare făcută de rhydin la Mie 15 Jan, 2014 10:09 pm, modificat de 2 ori în total
desigur faptul ca am incercat sa o pornesc impinsa am avut-o plina de erori, masina si cheia a disparut in secunda 2 dupa pornire, dar check engine a ramas aprins vreo 20km, dupaia sa stins.
Insa am mers la un prieten cu un tester si am citit erorile, credca era toata lista aia,pana ca s-a si becul din portbagaj nu era aprins, ca usa care nu se inchide ssmd. totul este brici acum. mersi inca odata pentru vorbele bune spuse la un timp si o ora buna!
Ultima modificare făcută de rhydin la Mie 15 Jan, 2014 10:09 pm, modificat de 2 ori în total
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
nelutzul40- Suspendat
- 1,014 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,014
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
Cat de curand o sa-mi repar si eu contactul deoarece trebuie sa-l dau inapoi ,,manual,, dupa ce porneste motorul, stiu ca exista un tutorial despre asa ceva, l-am citit si am tot amanat numai ca nu mai stiu pe unde este, un link mi-ar fi de mare ajutor!
PS: La Dacie am avut ceva asemanator, diferenta era ca la mine s-a facut un scurt in contact pe ,,mers normal,, , a inceput sa iasa fum in interior, bineinteles ca prima reactie a fost sa scot borna (desi am scos cheia din contact), am scos-o, dar a ramas alimentata de alternator, a trecut ceva timp pana mi-am dat seama ca trebuie sa scot fisa centrala....................am schimbat contactul si gata, s-a rezolvat, La Opel costurile sunt mai mari, Doamne fereste!
Sa fii sanatos si sa nu mai ai parte de evenimente!
PS: La Dacie am avut ceva asemanator, diferenta era ca la mine s-a facut un scurt in contact pe ,,mers normal,, , a inceput sa iasa fum in interior, bineinteles ca prima reactie a fost sa scot borna (desi am scos cheia din contact), am scos-o, dar a ramas alimentata de alternator, a trecut ceva timp pana mi-am dat seama ca trebuie sa scot fisa centrala....................am schimbat contactul si gata, s-a rezolvat, La Opel costurile sunt mai mari, Doamne fereste!
Sa fii sanatos si sa nu mai ai parte de evenimente!