- marian2oo7
- OP
- 7 mesaje
- din 12 Sep 2013
- Astra 1994 C14NZ
- Botosani
marian2oo7
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salut, am un opel astra f, c14nz, iar de cand am schimbat delcoul variaza relantiul.
Cand e motorul rece variaza intre 800 si 1200 iar cand se incalzeste in mers la relanti scade pana la 500 de turatii, faza e ca atunci cand scot mufa de la IAC relantiul sta normal pe la 1000 si merge rotund.
Va rog sa imi spuneti daca problema e 100% de la IAC ca nu as vrea sa cumpar piese care nu imi trebuie.
Mentionez ca IAC-ul l-am curatat de 2 ori dar degeaba.
Cand e motorul rece variaza intre 800 si 1200 iar cand se incalzeste in mers la relanti scade pana la 500 de turatii, faza e ca atunci cand scot mufa de la IAC relantiul sta normal pe la 1000 si merge rotund.
Va rog sa imi spuneti daca problema e 100% de la IAC ca nu as vrea sa cumpar piese care nu imi trebuie.
Mentionez ca IAC-ul l-am curatat de 2 ori dar degeaba.
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
Cand ai schimbat delcoul, ai curatat si iac-ul cumva ?
Este posibil sa il fi gripat/stricat definitiv prin curatare
Presupun ca ai bagat la greu spray de curatare in el, nu ? Iac-ul are inauntru mai multe componente, printre care o bobina care sta pe un ax de plastic fixat intr-un rulment micut. Rulmentul acela are o vaselina mai densa pe el, iar in momentul in care tu ai bagat spray si in iac, ''pentru o curatare mai buna'', mai mult ca sigur ai inlaturat toata vaselina din el --- iac blocat iremediabil, de obicei.
Pt a verifica iac-ul fa in felul urmator, dar respecta pasii :
1. cu motorul oprit, da jos iac-ul, dar vezi sa il conectezi din nou la mufa
2. pune pe cineva sa iti tina iac-ul sau daca te descurci singur, fixeaza-l pe acolo astfel incat sa stea intr-o pozitie cat mai sigura, sa nu iti cada pe la motor
3. suie-te in masina si pune contactul pana in pozitia in care se aprind becurile. Sa nu pornesti masina !
Daca acel cui al iac-ului culiseaza in interior, ar insemna ca ia-ul functioneaza. Dar asta nu asigura si faptul ca iac-ul functioneaza corect.
4. Lasa contactul pus, in aceeasi pozitie (becuri aprinse in bord).
Daca vei lua contactul masinii cu iac-ul scos, exista riscul ca acel cui sa culiseze in afara mai mult decat ar trebui, existand riscul sa pierzi cuiul sau arculetul, precum si sa il dereglezi.
5.monteaza iac-ul la loc (atentie sa nu pierzi acel oring / garnitura de cauciuc)
Ideal ar fi sa incerci sa il montezi cu mufa conectata la el.
6.ia contactul masinii
7. pune din nou contactul masinii si lasa-l vreo 5-10 sec, dupa care ia-l. repeta chestia asta de vreo 2-3 ori, dupa care porneste-o si vezi cum se comporta.
In orice caz, daca ai curatat iac-ul asa cum am scris mai sus, mai mult ca sigur din el este, dar nu 100% .
Incearca eventual sa gasesti un iac de imprumut.
bafta
Cand ai schimbat delcoul, ai curatat si iac-ul cumva ?
Este posibil sa il fi gripat/stricat definitiv prin curatare
Presupun ca ai bagat la greu spray de curatare in el, nu ? Iac-ul are inauntru mai multe componente, printre care o bobina care sta pe un ax de plastic fixat intr-un rulment micut. Rulmentul acela are o vaselina mai densa pe el, iar in momentul in care tu ai bagat spray si in iac, ''pentru o curatare mai buna'', mai mult ca sigur ai inlaturat toata vaselina din el --- iac blocat iremediabil, de obicei.
Pt a verifica iac-ul fa in felul urmator, dar respecta pasii :
1. cu motorul oprit, da jos iac-ul, dar vezi sa il conectezi din nou la mufa
2. pune pe cineva sa iti tina iac-ul sau daca te descurci singur, fixeaza-l pe acolo astfel incat sa stea intr-o pozitie cat mai sigura, sa nu iti cada pe la motor
3. suie-te in masina si pune contactul pana in pozitia in care se aprind becurile. Sa nu pornesti masina !
Daca acel cui al iac-ului culiseaza in interior, ar insemna ca ia-ul functioneaza. Dar asta nu asigura si faptul ca iac-ul functioneaza corect.
4. Lasa contactul pus, in aceeasi pozitie (becuri aprinse in bord).
Daca vei lua contactul masinii cu iac-ul scos, exista riscul ca acel cui sa culiseze in afara mai mult decat ar trebui, existand riscul sa pierzi cuiul sau arculetul, precum si sa il dereglezi.
5.monteaza iac-ul la loc (atentie sa nu pierzi acel oring / garnitura de cauciuc)
Ideal ar fi sa incerci sa il montezi cu mufa conectata la el.
6.ia contactul masinii
7. pune din nou contactul masinii si lasa-l vreo 5-10 sec, dupa care ia-l. repeta chestia asta de vreo 2-3 ori, dupa care porneste-o si vezi cum se comporta.
In orice caz, daca ai curatat iac-ul asa cum am scris mai sus, mai mult ca sigur din el este, dar nu 100% .
Incearca eventual sa gasesti un iac de imprumut.
bafta
- marian2oo7
- OP
- 7 mesaje
- din 12 Sep 2013
- Astra 1994 C14NZ
- Botosani
marian2oo7
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2013
- Mesaj Privat
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
cred ca daca se potriveste la forma, la prinderi si la mufa, ar trebui sa mearga, nu vad de ce nu. au acelasi principiu de functionare
eventual poti sa iei cuiul de la cel vechi si sa il pui la celalalt (prin desurubare).
dar l-ai gasit mai ieftin pe cel de cielo decat pe cel de astra ? (la dezmembrari desigur)
eventual poti sa iei cuiul de la cel vechi si sa il pui la celalalt (prin desurubare).
dar l-ai gasit mai ieftin pe cel de cielo decat pe cel de astra ? (la dezmembrari desigur)
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 285 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 285 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- marian2oo7
- OP
- 7 mesaje
- din 12 Sep 2013
- Astra 1994 C14NZ
- Botosani
marian2oo7
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2013
- Mesaj Privat
Am facut pasii spusi de marius_f si am vazut ca iac-ul culiseaza spre interior aproximativ 0.5 cm.
Am riscat si am facut treaba asta si cu iac-ul scos afara si nu stiu daca e normal dar se misca doar un pic si are si o miscare lenta. Cand am scos iac-ul am curatat si locul unde intra el si ieri in drum spre dezmembrari sa imi cumpar alt iac parea ca si-a revenit, insa cand sa racit motorul iar avea relantiul instabil.
Mai am o intrebare, e normal ca atunci cand relantiul in mers imi scade pana la aproximativ 500 sa imi aprinda si lumina martor de la ulei?
Am riscat si am facut treaba asta si cu iac-ul scos afara si nu stiu daca e normal dar se misca doar un pic si are si o miscare lenta. Cand am scos iac-ul am curatat si locul unde intra el si ieri in drum spre dezmembrari sa imi cumpar alt iac parea ca si-a revenit, insa cand sa racit motorul iar avea relantiul instabil.
Mai am o intrebare, e normal ca atunci cand relantiul in mers imi scade pana la aproximativ 500 sa imi aprinda si lumina martor de la ulei?
- Cipicao
- **
- 285 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Y-GreK
- ****
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
- marian2oo7
- OP
- 7 mesaje
- din 12 Sep 2013
- Astra 1994 C14NZ
- Botosani
marian2oo7
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2013
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat