- SB46MRS
- OP
- 166 mesaje
- din 12 Feb 2012
- Astra 2006 z16xep
- Sibiu
SB46MRS
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am facut acest tutorial dupa ce am cautat ceva concret pe clubopel despre montare subwoofer si nu am gasit, am zis sa realizez eu un tutorial.
Deci .. sa incepem asa. Cand vorbim de masina si instalatia electrica vorbim de un acumulator capabil de 12V ... pana la 14.5V cu motorul pornit, si un curent destul de mare .. nominal pana la 90Ah sau chiar mai mult. Ce inseamna asta .... inseamna ca dintr-o neatentie, se poate da foc la masina, fara gluma.
Asa ca inainte de toate atentie maxima in lucru. Daca nu se poate apela oricand la un electronist sa va monteze contra-cost desigur..
Cand se fac modificari la instalatie, intotdeauna se folosesc sigurante care sa protejeze atat consumatorul cat si instalatia electrica. Sigurantele in functie de curentul cerut de consumator.
Mai intai .. putem opta pentru un SUBWOOFER ACTIV,activ in cazul de fata ( Incinta, difuzor si statie incorporata ). Asa am eu si nu sunt multumit de calitate, statiile incorporate nefiind de calitate sau un SUBWOOFER PASIV ( INCINTA CU BOXA si STATIE SEPARAT legatura dintre ele cu un cablu de 0.75 1mm). De preferat a doua varianta, calitate mai buna.
Totul merge pe ideea de cabluri cat mai groase, cu o izolatie de silicon ( rezistenta la temperatura ). Gasim in comert kituri complete de cabluri.
Intr-un kit se gaseste in general:
- cablu rosu (pentru 12 ( + ) amplificator) aprox. 5 metri (sectiunea in functie de consumul amplificatorului).
- cablu negru (pentru MASA ( - ) amplificator) 1 metru (sectiunea in functie de consumul amplificatorului).
- siguranta 40 ... 100 A + soclu cu montare pe cablu (amperaj in functie de consumul amplificatorului)
- cablu 2 fire pentru conectare amplify ( 1 metru maxim ). la incinta (sectiunea in funtie de puterea difuzorului si a amplificatorului).
- cablu stereo cu mufe RCA vreo 5 metri, pentru conectare iesirea de mica putere din playerul de pe masina, la amplificatorul pentru subwoofer.
- cablu remote vro 5 metri un singur fir, ce se leaga la firul de remote al cd-playerului si la borna remote a amplificator (face ca ampliful sa porneasca la pornirea playerului)
- papuci, izolatii, cleme soricei.
Grosimea cablului se alege in functie de puterea amplificatorului dupa tabelul urmator. Un cablu din comert avand o sectiune de 10mm2 (firul de cupru) are defapt un diametru 3,6 mm. (firul plus izolatie)
Pentru 5 metrii am folosit cablu de 20 mm 6 GA cu o siguranta de 40 AH. Cablul poate duce pana la 400 W linistit.
Bun. Sa incepem montajul. Se scoate plasticul de la prag si bucata de plastic de deasupra pedalelor.
Plasticul de la prag eu am tras de el, vreo 2 3 cleme am rupt dar e ok, nu am gasit alta metoda mai buna.
Alimentarea permanenta cu plus se face direct de la baterie cu un cablu cat mai gros ( vezi tabelul de sus ). Se monteaza o siguranta in funtie de consummator la 20 de cm de baterie. Cablul se trage de la baterie, prin butonul de cauciuc din perete ignofug ( se gaureste dopul si se trece cablul prin el, mai sigur decat sa stea firul cu plus pe tabla ) se trage prin prag pe langa celelalte cabluri pana in portbagaj.
Minusul se ia de la surubul de pe caroserie din spate cu un papuc. Cablul de minus un trebuie sa nu depaseasca lungimea de 1 m si sa aiba aceasi grosime ca cel de plus.
Daca avem un player aftermarket, semnalul se ia din spatele playerului cu mufe RCA pana la statie.De precizat este ca RCA`ul se trage pe PARTEA OPUSA a caroseriei prin celelalt prag pentru a evita interferentele.
Daca se instaleaza pe playerul original, este nevoie de un adaptor HIGH LOW sau e nevoie ca statia sa detina intrare HIGH. (Statie normal are intrare low de pe cablurile de rca pe care playerele de la opel nu le au ). Din acest adaptor iasa doua cabluri rca. Practic acesta taie inaltele de pe semnal si lasa doar partea de joase din sunet.
Daca cumparati un adaptor, nu va zgarciti la unul de 30-40 de lei, ci luati unul mai scump, mai de calitate pentru ca el da calitatea bassului.
Semnalul se ia de la boxele din spate, respective din firele care intra din prag in usa pentru boxa. Se leaga in paralel respectandu-se polaritatile. Astfel avem in stanga alb/verde alb dreapta alb/alb maro.
Bun. A ramas cablul de remote care are rolul de a opri statia la scoaterea cheii din contact pentru a nu ramane consumatorul deschis cand nu “canta muzica”.
In cazul meu l-am luat de pe becul de la bricheta care se aprinde doar pe ultima pozitie de contact. Se scoate scrumiera si bricheta ( se trage puternic in ambele parti pana iasa din cleme, se taie si se leaga in paralelel cu cablul de la BEC. Atentie! A nu se confunda cu cablul de la bricheta care este 12+ permanent.
Se trage pe prin prag pe langa cablul de PLUS de la baterie. Cel maro mai subtire din poza de mai sus este cel de remote.
Toate acestea intra in statie ( PLUS MINUS si REMOTE ). Cele de semnal audio intra in adaptor sau intrarea HIGH din statie. Se pun papuci la fiecare cablu si se leaga de statie.
Poza intrare high level din Statie/ subwoofer ACTIV
Se observa dezastrul de la cabluri care e la mine, subwooferul nefiind al meu am schimbat mufa originala cu una de computer de alimentare, lipite si folosita multa banda. ASA NU. ! Am luat cabluri asa groase deoarece urmeaza ceva mai puternic .. nu 100w, nici aia reali.
Cum ar trebui sa arate o statie normala, nu a mea:
Setari din player. Se lasa in spate volumul mai mic ( fader negativ ), inaltele crecute si basul in functie de preferinte. Astfel se elibereaza canalul de basul maxim din stock, cresteti inaltele si sunet mult mai frumos.
Ca final.. e de preferat ca firele sa fie lipite, eu am folosit conectori plus banda ( multa banda ), setup`ul acesta fiind doar provizoriu.
Tin sa precizez ca toate acestea le-am facut sub indrumarea la un tip ce participa la concursuri de sound, ce se pricepe la instalatii audio. Inca nu am luat foc sau altele, deci este ok. Orice alte intrebari sau pareri -- > butonul Raspunde.
Deci .. sa incepem asa. Cand vorbim de masina si instalatia electrica vorbim de un acumulator capabil de 12V ... pana la 14.5V cu motorul pornit, si un curent destul de mare .. nominal pana la 90Ah sau chiar mai mult. Ce inseamna asta .... inseamna ca dintr-o neatentie, se poate da foc la masina, fara gluma.
Asa ca inainte de toate atentie maxima in lucru. Daca nu se poate apela oricand la un electronist sa va monteze contra-cost desigur..
Cand se fac modificari la instalatie, intotdeauna se folosesc sigurante care sa protejeze atat consumatorul cat si instalatia electrica. Sigurantele in functie de curentul cerut de consumator.
Mai intai .. putem opta pentru un SUBWOOFER ACTIV,activ in cazul de fata ( Incinta, difuzor si statie incorporata ). Asa am eu si nu sunt multumit de calitate, statiile incorporate nefiind de calitate sau un SUBWOOFER PASIV ( INCINTA CU BOXA si STATIE SEPARAT legatura dintre ele cu un cablu de 0.75 1mm). De preferat a doua varianta, calitate mai buna.
Totul merge pe ideea de cabluri cat mai groase, cu o izolatie de silicon ( rezistenta la temperatura ). Gasim in comert kituri complete de cabluri.
Intr-un kit se gaseste in general:
- cablu rosu (pentru 12 ( + ) amplificator) aprox. 5 metri (sectiunea in functie de consumul amplificatorului).
- cablu negru (pentru MASA ( - ) amplificator) 1 metru (sectiunea in functie de consumul amplificatorului).
- siguranta 40 ... 100 A + soclu cu montare pe cablu (amperaj in functie de consumul amplificatorului)
- cablu 2 fire pentru conectare amplify ( 1 metru maxim ). la incinta (sectiunea in funtie de puterea difuzorului si a amplificatorului).
- cablu stereo cu mufe RCA vreo 5 metri, pentru conectare iesirea de mica putere din playerul de pe masina, la amplificatorul pentru subwoofer.
- cablu remote vro 5 metri un singur fir, ce se leaga la firul de remote al cd-playerului si la borna remote a amplificator (face ca ampliful sa porneasca la pornirea playerului)
- papuci, izolatii, cleme soricei.
Grosimea cablului se alege in functie de puterea amplificatorului dupa tabelul urmator. Un cablu din comert avand o sectiune de 10mm2 (firul de cupru) are defapt un diametru 3,6 mm. (firul plus izolatie)
Pentru 5 metrii am folosit cablu de 20 mm 6 GA cu o siguranta de 40 AH. Cablul poate duce pana la 400 W linistit.
Bun. Sa incepem montajul. Se scoate plasticul de la prag si bucata de plastic de deasupra pedalelor.
Plasticul de la prag eu am tras de el, vreo 2 3 cleme am rupt dar e ok, nu am gasit alta metoda mai buna.
Alimentarea permanenta cu plus se face direct de la baterie cu un cablu cat mai gros ( vezi tabelul de sus ). Se monteaza o siguranta in funtie de consummator la 20 de cm de baterie. Cablul se trage de la baterie, prin butonul de cauciuc din perete ignofug ( se gaureste dopul si se trece cablul prin el, mai sigur decat sa stea firul cu plus pe tabla ) se trage prin prag pe langa celelalte cabluri pana in portbagaj.
Minusul se ia de la surubul de pe caroserie din spate cu un papuc. Cablul de minus un trebuie sa nu depaseasca lungimea de 1 m si sa aiba aceasi grosime ca cel de plus.
Daca avem un player aftermarket, semnalul se ia din spatele playerului cu mufe RCA pana la statie.De precizat este ca RCA`ul se trage pe PARTEA OPUSA a caroseriei prin celelalt prag pentru a evita interferentele.
Daca se instaleaza pe playerul original, este nevoie de un adaptor HIGH LOW sau e nevoie ca statia sa detina intrare HIGH. (Statie normal are intrare low de pe cablurile de rca pe care playerele de la opel nu le au ). Din acest adaptor iasa doua cabluri rca. Practic acesta taie inaltele de pe semnal si lasa doar partea de joase din sunet.
Daca cumparati un adaptor, nu va zgarciti la unul de 30-40 de lei, ci luati unul mai scump, mai de calitate pentru ca el da calitatea bassului.
Semnalul se ia de la boxele din spate, respective din firele care intra din prag in usa pentru boxa. Se leaga in paralel respectandu-se polaritatile. Astfel avem in stanga alb/verde alb dreapta alb/alb maro.
Bun. A ramas cablul de remote care are rolul de a opri statia la scoaterea cheii din contact pentru a nu ramane consumatorul deschis cand nu “canta muzica”.
In cazul meu l-am luat de pe becul de la bricheta care se aprinde doar pe ultima pozitie de contact. Se scoate scrumiera si bricheta ( se trage puternic in ambele parti pana iasa din cleme, se taie si se leaga in paralelel cu cablul de la BEC. Atentie! A nu se confunda cu cablul de la bricheta care este 12+ permanent.
Se trage pe prin prag pe langa cablul de PLUS de la baterie. Cel maro mai subtire din poza de mai sus este cel de remote.
Toate acestea intra in statie ( PLUS MINUS si REMOTE ). Cele de semnal audio intra in adaptor sau intrarea HIGH din statie. Se pun papuci la fiecare cablu si se leaga de statie.
Poza intrare high level din Statie/ subwoofer ACTIV
Se observa dezastrul de la cabluri care e la mine, subwooferul nefiind al meu am schimbat mufa originala cu una de computer de alimentare, lipite si folosita multa banda. ASA NU. ! Am luat cabluri asa groase deoarece urmeaza ceva mai puternic .. nu 100w, nici aia reali.
Cum ar trebui sa arate o statie normala, nu a mea:
Setari din player. Se lasa in spate volumul mai mic ( fader negativ ), inaltele crecute si basul in functie de preferinte. Astfel se elibereaza canalul de basul maxim din stock, cresteti inaltele si sunet mult mai frumos.
Ca final.. e de preferat ca firele sa fie lipite, eu am folosit conectori plus banda ( multa banda ), setup`ul acesta fiind doar provizoriu.
Tin sa precizez ca toate acestea le-am facut sub indrumarea la un tip ce participa la concursuri de sound, ce se pricepe la instalatii audio. Inca nu am luat foc sau altele, deci este ok. Orice alte intrebari sau pareri -- > butonul Raspunde.
- nanutza
- **
- 341 mesaje
- din 01 Jul 2012
- Astra 2005 z17dth
- Prahova
nanutza
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
Tu aici ai montat o statie cu subwoofer , statie ce suporta semnal mare pe intrare. .adica ii poti da semnal si de 10-20 w pe intrare direct din mp3,cd..
Daca se monteaza staie cu subwoofer iar statia necesita semnal pe intrare mic va fi nevoie de adaptor de impedanta care va fi pus inainte de intrarea in statie .
http://www.be-loud.ro/produ...e_nivel_High-Low/
Daca se monteaza staie cu subwoofer iar statia necesita semnal pe intrare mic va fi nevoie de adaptor de impedanta care va fi pus inainte de intrarea in statie .
http://www.be-loud.ro/produ...e_nivel_High-Low/
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- SB46MRS
- OP
- 166 mesaje
- din 12 Feb 2012
- Astra 2006 z16xep
- Sibiu
SB46MRS
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2012
- Mesaj Privat
salut. de preferat sa il iei de la baterie..pentru ca poate un fi un consumator mai mare decat a fost gandit cablul de la sigurante. de prins cu coarda elastica.
@ da, am uitat sa preciezez, cum a spus si colegul, daca ai pe statie intrare de High Input poti pune acolo, daca nu ai nevoie de un adaptor de aprox 50 lei. Transforma semnalul de la boxe in semnal de voltaj mic cu iesire rca.
@ da, am uitat sa preciezez, cum a spus si colegul, daca ai pe statie intrare de High Input poti pune acolo, daca nu ai nevoie de un adaptor de aprox 50 lei. Transforma semnalul de la boxe in semnal de voltaj mic cu iesire rca.
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema duminica.pe langa intrarile rca are si acelea cu care te poti lega de la difuzoare.pana la urma am legat subwoofer-ul tot din portbagaj,deoarece are doar 50w (asta ar insemna o siguranta de maxim 20A)si nu cred ca va consuma atat de mult,iar toate cablurile le-am cositorit+papuci.de prins,l-am prins in partea din stanga cu o coarda elastica
- filipcarmin
- *
- 21 mesaje
- din 05 Mar 2014
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
filipcarmin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2014
- Mesaj Privat
- deleted-88280
- **
- 193 mesaje
- din 21 Sep 2013
deleted-88280
- Mesaje scrise: 193
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2013
- Mesaj Privat
- SB46MRS
- OP
- 166 mesaje
- din 12 Feb 2012
- Astra 2006 z16xep
- Sibiu
SB46MRS
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2012
- Mesaj Privat
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
- SB46MRS
- OP
- 166 mesaje
- din 12 Feb 2012
- Astra 2006 z16xep
- Sibiu
SB46MRS
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2012
- Mesaj Privat
nu am observat sudura pana acum sa vina caldura si ma uit.
De completat: ma refeream la cositorit cablu care il legi la boxe pt a lua semnal, nu prea ai cum sa folosesti papuci in cazul asta.
Pe plus, masa si remote evident papuci capsati.
De curand am schimbat sursa de semnal de la statie, am luat semnal de pe boxele de fata. Pe cele de spate basul este atenuat, acum cu semnal de pe cele de fata, basul e mai fidel, mai clar.
De completat: ma refeream la cositorit cablu care il legi la boxe pt a lua semnal, nu prea ai cum sa folosesti papuci in cazul asta.
Pe plus, masa si remote evident papuci capsati.
De curand am schimbat sursa de semnal de la statie, am luat semnal de pe boxele de fata. Pe cele de spate basul este atenuat, acum cu semnal de pe cele de fata, basul e mai fidel, mai clar.
- bobinatorul
- *
- 7 mesaje
- din 06 Jul 2009
- Vectra 1996 x 16 xel
- Bucuresti
bobinatorul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x 16 xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2009
- Mesaj Privat
Vin si eu cu o completare sau alternativa la acest tutorial.
O chestiune foarte importanta pe care multi nu o iau in considerare sau nu au habar chiar si "montatori" cu experienta colosala,INTERCALAREA UNUI RELEU pe ramura pozitiva de alimentare permanenta e sfanta.Vezi restul de consumatori mari chiar si mici cum sunt alimentati pe langa siguranta fuzibila printr-un contact al unui releu.
Comanda remote ar trebui sa comande bobina releului ale carui contacte va alimenta amplificatorul in cauza.Majoritatea amplificatoarelor au deja protectie cu sigurante fuzibile pe alimentare.
Se poate folosi cu success folosirea unui slot liber din tabloul de sigurante in care se pot clipsa papucii pentru inserarea sigurantei si atunci totul e ca "de fabrica".
No offence initiatorului eu asa vad o protectie completa si corecta din privinta alimentarii.
O chestiune foarte importanta pe care multi nu o iau in considerare sau nu au habar chiar si "montatori" cu experienta colosala,INTERCALAREA UNUI RELEU pe ramura pozitiva de alimentare permanenta e sfanta.Vezi restul de consumatori mari chiar si mici cum sunt alimentati pe langa siguranta fuzibila printr-un contact al unui releu.
Comanda remote ar trebui sa comande bobina releului ale carui contacte va alimenta amplificatorul in cauza.Majoritatea amplificatoarelor au deja protectie cu sigurante fuzibile pe alimentare.
Se poate folosi cu success folosirea unui slot liber din tabloul de sigurante in care se pot clipsa papucii pentru inserarea sigurantei si atunci totul e ca "de fabrica".
No offence initiatorului eu asa vad o protectie completa si corecta din privinta alimentarii.
flooryn87
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
- games_bond
- **
- 105 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Astra 2002 Z18XE
- Giurgiu
games_bond
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ratoiu2000
- **
- 97 mesaje
- din 01 Feb 2010
- Corsa 1998 X12XE
- Sibiu
ratoiu2000
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1998 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2010
- Mesaj Privat
- games_bond
- **
- 105 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Astra 2002 Z18XE
- Giurgiu
games_bond
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
- SB46MRS
- OP
- 166 mesaje
- din 12 Feb 2012
- Astra 2006 z16xep
- Sibiu
SB46MRS
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2012
- Mesaj Privat
Nu mai stiu exact, am schimbat acum sursa de semnal, am luat direct din spatele playerului din mufa. Aranjarea pinilor parca era scrisa pe player, ceva gen cum e in poza.
In legatura cu releul, nu vad rolul de a pune unul.
1 - Statia are comanda de on/off pe contact, adica practic un alt releu integrat in el. Am scos contactul, nu mai consuma curent. Verificat cu un clampmetru pe cablu fix langa baterie.
2 - Sa zicem ca te conectezi la releu papucii destui de micuti. Partea cu releu ar fi cea mai slab conductoare ( legatura cu releu ) dintr-un traseu de 35mm2 cum am acum.
3 - Ca si safety, scurt si alte cele. Siguranta langa baterie pe cablu e sfanta.
- bobinatorul
- *
- 7 mesaje
- din 06 Jul 2009
- Vectra 1996 x 16 xel
- Bucuresti
bobinatorul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x 16 xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2009
- Mesaj Privat
Ai idee ce inseamna 3000W?Vreo 250 de amperi si varfuri ce pot trece usor de 400.
Zi-mi tu mie ca asta e un tutorial pentru profesionisti,unde vorbesti de alt alternator, baterii de acumulatori si altele.
Eu nu am zis sa se elimine siguranta.
Ce te faci daca "releul" care de fapt nu e releu nu mai lucreaza si ai alimentarea de forta permanneta in aplificator?
Acel releu este de fapt comanda de stby a sursei in comutatie.
Fiecare face cum doreste.
Ideea e sa fie intra-adevar SEFETY.
Cu privire la releul de care vorbeam ce te face sa crezi ca e un punct slab?Contactele pot fi de exemplu argint-wolfram in vid si nu au moarte.
Siguranta langa baterie e sfanta dar nu si suficienta.
Daca defectul suge 30A cu ce te ajuta siguranta de 100A?
Zi-mi tu mie ca asta e un tutorial pentru profesionisti,unde vorbesti de alt alternator, baterii de acumulatori si altele.
Eu nu am zis sa se elimine siguranta.
Ce te faci daca "releul" care de fapt nu e releu nu mai lucreaza si ai alimentarea de forta permanneta in aplificator?
Acel releu este de fapt comanda de stby a sursei in comutatie.
Fiecare face cum doreste.
Ideea e sa fie intra-adevar SEFETY.
Cu privire la releul de care vorbeam ce te face sa crezi ca e un punct slab?Contactele pot fi de exemplu argint-wolfram in vid si nu au moarte.
Siguranta langa baterie e sfanta dar nu si suficienta.
Daca defectul suge 30A cu ce te ajuta siguranta de 100A?
- SB46MRS
- OP
- 166 mesaje
- din 12 Feb 2012
- Astra 2006 z16xep
- Sibiu
SB46MRS
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2012
- Mesaj Privat
- bobinatorul
- *
- 7 mesaje
- din 06 Jul 2009
- Vectra 1996 x 16 xel
- Bucuresti
bobinatorul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x 16 xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2009
- Mesaj Privat
Pai da ca acolo se fac demonstratii de cateva minute,nu ca in cazul pustanilor unde amplificatorul merge zi/noapte.
Tocmai ca nu e profi am vorbit si de acel releu ca masura suplimentara,pentru ca toata lumea stie nu stie se joaca cu zecile de amperi.
Exemplul cu prezonul nu se potriveste pentru ca asa e de fabrica(doar daca vrei sa modifici ceva pe la roti mai bagi unul in caz ca se desface altul).
Imi cer scuze fata de tine daca simti ca am denaturant tutorialul, sper ca macar sa se inteleaga treaba cu releul chiar daca nu se accepta in scris.
Nu cred ca trebuie sa ai atitudinea asta de MERGE SI ASA nu intr-un tutorial pentru ca trebuie luat ca exemplu.
Eu doar am vrut sa vin cu o completare,nu am tinut neaparat sa te corectez chiar daca era loc pe ici colo.
Presupunand ca vreau sa urmez tutorialul tau vin si eu cu o intrebare daca nu e cu deranj si am terminat:
DE CE CABLUL DE MASA(minus)NU TREBUIE SA DEPASEASCA 1m?
Probabil s-or intreba si altii?
Tocmai ca nu e profi am vorbit si de acel releu ca masura suplimentara,pentru ca toata lumea stie nu stie se joaca cu zecile de amperi.
Exemplul cu prezonul nu se potriveste pentru ca asa e de fabrica(doar daca vrei sa modifici ceva pe la roti mai bagi unul in caz ca se desface altul).
Imi cer scuze fata de tine daca simti ca am denaturant tutorialul, sper ca macar sa se inteleaga treaba cu releul chiar daca nu se accepta in scris.
Nu cred ca trebuie sa ai atitudinea asta de MERGE SI ASA nu intr-un tutorial pentru ca trebuie luat ca exemplu.
Eu doar am vrut sa vin cu o completare,nu am tinut neaparat sa te corectez chiar daca era loc pe ici colo.
Presupunand ca vreau sa urmez tutorialul tau vin si eu cu o intrebare daca nu e cu deranj si am terminat:
DE CE CABLUL DE MASA(minus)NU TREBUIE SA DEPASEASCA 1m?
Probabil s-or intreba si altii?