- deleted-75931
- OP
- 44 mesaje
- din 26 Jun 2012
deleted-75931
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salutare,
Dupa ce am testat in showroom Insignia cu frana de mana normala si cea cu sitem electric, am optat pentru sistemul electric pentru ca iti ofera o cotiera "normala". Teoretic, sistemul este bine gandit, are dezactivare automata si e suficient pentru ceea ce trebuie sa faca. Practic, dezactivarea automata cam "scartaie".
Cum ar trebui sa functioneze sistemul:
Cuplare: masina oprita, se trage 1 secunda de butonul franei de parcare ( la impulsuri scurte nu funtioneaza). Se aude bazaitul motorasului (made in Romania!) de sub puntea spate.
Decuplare:
1. Manual: cu pedala de frana apasata se apasa butonul 1 secunda.
2. Automat: se apasa ambreiajul SI acceleratia. Cand lasi ambreiajul si turezi frana se dezactiveaza.
Problema este ca sistemul nu tine cont de pozitia schimbatoruluide viteze! Deci se dezactiveaza chiar daca levierul este la punct mort!
Mai mult, la masina pe care o conduc, cateodata decupleaza DOAR la accelerare! Inca nu am reusit sa-mi dau seama exact CE anume il aduce in starea sa decupleze doar din acceleratie.
Scenariu: astepti in masina parcat in rampa cu motorul pornit. Daca te "joci" cu acceleratia te trezesti plecat in primul obstacol!
As vrea sa discutam aici acest comportament inainte sa ma adresez celor de la Opel.
Informatii noi si expeiente personale sunt binevenite.
Multumesc,
Enjoy the ride!
Dupa ce am testat in showroom Insignia cu frana de mana normala si cea cu sitem electric, am optat pentru sistemul electric pentru ca iti ofera o cotiera "normala". Teoretic, sistemul este bine gandit, are dezactivare automata si e suficient pentru ceea ce trebuie sa faca. Practic, dezactivarea automata cam "scartaie".
Cum ar trebui sa functioneze sistemul:
Cuplare: masina oprita, se trage 1 secunda de butonul franei de parcare ( la impulsuri scurte nu funtioneaza). Se aude bazaitul motorasului (made in Romania!) de sub puntea spate.
Decuplare:
1. Manual: cu pedala de frana apasata se apasa butonul 1 secunda.
2. Automat: se apasa ambreiajul SI acceleratia. Cand lasi ambreiajul si turezi frana se dezactiveaza.
Problema este ca sistemul nu tine cont de pozitia schimbatoruluide viteze! Deci se dezactiveaza chiar daca levierul este la punct mort!
Mai mult, la masina pe care o conduc, cateodata decupleaza DOAR la accelerare! Inca nu am reusit sa-mi dau seama exact CE anume il aduce in starea sa decupleze doar din acceleratie.
Scenariu: astepti in masina parcat in rampa cu motorul pornit. Daca te "joci" cu acceleratia te trezesti plecat in primul obstacol!
As vrea sa discutam aici acest comportament inainte sa ma adresez celor de la Opel.
Informatii noi si expeiente personale sunt binevenite.
Multumesc,
Enjoy the ride!
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
eu nu am intalnit nici o situatie in care sa ma deranjeze frana electrica(am insignia de aproape 4 ani). la mine cand apas ambreajul se aude cum decupleaza partial(un bazait scurt) apoi pe masura ce eliberez ambreajul +accelerez se aude si restul bazaitului. nu imi amintesc ca frana sa decupleze cand apas doar acceleratia, o sa verific si eu.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Si eu am frana de mana electrcia. Pana acum sunt destul de multumit de ea. Si la mine se aude bazaitul acela la ridicarea/apasarea butonului. In schimb apar diferente la comportamentul acesteia:
1) manual - cu piciorul apasat pe pedala de frana, apas butonul si se decupleaza
2) automat - numai atunci cand levierul este intr-o treapta de viteza(fie de mers in fata fie in spate) si anumai atunci cand masina incepe sa se puna in miscare(la plecare de pe loc)
P.S.: nu a facut faze sa se decupleze singura daca ma joc cu acceleratia si nici atunci cand maisna este pe liber iar eu incerc sa o pacalesc printr-o simulare a plecarii de pe loc
1) manual - cu piciorul apasat pe pedala de frana, apas butonul si se decupleaza
2) automat - numai atunci cand levierul este intr-o treapta de viteza(fie de mers in fata fie in spate) si anumai atunci cand masina incepe sa se puna in miscare(la plecare de pe loc)
P.S.: nu a facut faze sa se decupleze singura daca ma joc cu acceleratia si nici atunci cand maisna este pe liber iar eu incerc sa o pacalesc printr-o simulare a plecarii de pe loc
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
.....dap. Ai dreptate, daca eliberiezi ambreiajul si accelerezi in acelasi timp, frana de mana se dezactiveaza, chiar daca masina este pe liber. Din cate am inteles asa este facuta de cei de la GM si defapt combinatia ambreiaj-acceleratia este un "cod" pentru BCM care da comada la frana de mana sa se elibereze. Ei au gandit ca daca ai apasat ambreiajul si ai accelerat, masina se va pune in miscare iar frana ar trebui eliberata.
P.S.: Ma gandesc ca daca tot au facut treaba asta, puteau sa mai monteze un senzor suplimentar si pe cutia de viteza, ca sa stie cand este bagata in viteza si cand nu pentru decuplarea franei.
Cand am incercat cu simularea plecarii de pe loc, in prima faza, nu o acceleram, o tineam doar din ambreiaj si eliberam cate putin.
P.S.: Ma gandesc ca daca tot au facut treaba asta, puteau sa mai monteze un senzor suplimentar si pe cutia de viteza, ca sa stie cand este bagata in viteza si cand nu pentru decuplarea franei.
Cand am incercat cu simularea plecarii de pe loc, in prima faza, nu o acceleram, o tineam doar din ambreiaj si eliberam cate putin.
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
- cont-sters-77167
- **
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
Ce am observat eu este daca mergi pe procedura "automata", frina se decupleaza cind sunt îndeplinite doua condiții: debreiere si turatia > aproximativ 1100 rpm. Eu nu cred ca are de-a face cu miscarea rotii. Cel puțin nu la a mea (2009). Mi s-a intimplat sa plec "mai din ambreiaj" si nu m-a lãsat pina nu am accelerat puțin. Mi-ar fi plãcut mult o setare in meniu prin care sa pot sa cer actionarea automata a franei cind scot cheia din contact de exemplu. Renault Espace 2011 are așa ceva.
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
- keepwalking
- **
- 107 mesaje
- din 08 Sep 2007
keepwalking
- Mesaje scrise: 107
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2007
- Mesaj Privat
Kissdragos a scris:pe uscat tine dar pe gheata/zapada si cand plec fara acceleratie nu tine...mi-e frica in panta ca nu tine ...
Tine bine in panta, cel putin eu nu am avut probleme pe o panta foarte inclinata, pentru ca ea nu se ridica ca se misca rotile, ea se ridica pentru ca ai apasat ambreajul si acceleratia.
Nu stiu daca imi imaginez, la mine decupleaza putin numai dupa ce imi pun centura. Adica daca am ambreajul apasat si imi pun centura atunci se aude cum decupleaza putin.
La mine a mers cuplata si in mers, s-a jucat cineva cu butonul si l-a apasat din greseala, m-a zgaltait putin dar s-a decuplat rapid inapoi.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ce am aflat azi dintr-o postare a celor de la Opel GM...:
".....Pentru activarea frânei electrice de parcare, ºoferul trebuie sã tragã pur ºi simplu un comutator situat lângã maneta schimbãtorului de viteze, în loc sã acþioneze maneta frânei de mânã tradiþionale. Astfel, un impuls electric este transmis cãtre elementele de acþionare care prind etrierele de frânã spate. Frâna electricã de parcare poate asigura autovehiculul pe pante abrupte, cu înclinare de pânã la 30%. Frâna este dezactivatã automat la pornirea autovehiculului....."
Interesanta este ultima parte si anume dezactivarea franei de parcare.
P.S.: Am mai auzit pe unii- pa altii ca la ei frana de mana se activeaza automat cand opresti motorul sau ca se dezactiveaza tot automat cand il pornesti. La mine nu merge cu "automatul"..., la voi?
".....Pentru activarea frânei electrice de parcare, ºoferul trebuie sã tragã pur ºi simplu un comutator situat lângã maneta schimbãtorului de viteze, în loc sã acþioneze maneta frânei de mânã tradiþionale. Astfel, un impuls electric este transmis cãtre elementele de acþionare care prind etrierele de frânã spate. Frâna electricã de parcare poate asigura autovehiculul pe pante abrupte, cu înclinare de pânã la 30%. Frâna este dezactivatã automat la pornirea autovehiculului....."
Interesanta este ultima parte si anume dezactivarea franei de parcare.
P.S.: Am mai auzit pe unii- pa altii ca la ei frana de mana se activeaza automat cand opresti motorul sau ca se dezactiveaza tot automat cand il pornesti. La mine nu merge cu "automatul"..., la voi?
- deleted-79463
- **
- 326 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79463
- Mesaje scrise: 326
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
pufu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- deleted-79463
- **
- 326 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79463
- Mesaje scrise: 326
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
pufu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- deleted-79463
- **
- 326 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79463
- Mesaje scrise: 326
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat