Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
salut,
nu poate fi din cauza ca sa golit circuitul de rãcire ca dupã aia mi-a apãrut martorul
Skip ads

  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
,,,,,,,,, Am un Opel corsa b, benzina 1.4, c14nz și luni m-am dus la tara unde se urca aproximativ 3-4 km, când am ajuns la destinație și am parcat am vãzut ca iese aburi de sub capota, m-am dat sa ridic capota și la momentul aceia mi-a pleznit radiatorul și mi-a curs tot antigelul, spre surprinderea mea ventilatorul merea. Am tractat mașina pana la Deva și a doua zi am dat jos radiatorul, am pus contact sa închid geamurile și am observat ca sa aprins acest martor indica oare lipsa antigel?Oare din ce cauza o fii pleznit radiatorul? O fii defect pompa de apa? Oare mi sar fii ars si garnitura de chiulasa?
Am demontat termocupla și am vrut sa-l verific cum nu am gãsit un aparat de masura am pus apa sa fiarbã și cu un redresor am legat un bec dar nu mi sa aprins becul când fierbea apa.
Oare este defecta termocupla și pornește târziu ventilatorul?
Va rog ajutatima cu niște pãreri.""""""


Salut,
Nu are nimeni o pãrere? Oare? Oare? Oare?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am eu o parere,caci am aceeasi masina si cunosc sistemul de racire:
Cred ca ti s-a blocat termostatul pe inchis (sau prea putin deschis).Mai degraba a 2-a varianta,pentru ca a pornit totusi ventilatorul.Termocupla cupleaza la peste 100 de grade (~105),de asta nu cupleaza in apa fiarta (la 100 grade).In apa fiarta se probeaza termostatul,care trebuie sa se deschida la 92 de grade.
Ai fi putut evita spargerea radiatorului daca te uitai din cand in cand la termometrul din bord...presupunand ca acesta functioneaza corect.Din pacate,temperatura a crescut,probabil peste 110 grade.Ar trebui sa verifici si supapa de la capacul vasului de expansiune,care ar trebui sa se deschida la presiune prea mare,dar e posibil sa nu fi facut fata.
Ca sa schimbi termostatul,trebuie sa demontezi distributia (o treaba prost proiectata de nemti!).E foarte posibil sa se fi ars si garnitura de chiulasa,asta insemnand costuri suplimentare.
Martorul aprins in bord indica o defectiune la motor,dar nu spune ce.Trebuie sa faci testul "cu agrafa",sau cu pedalele si cheia,ca sa vezi ce eroare(erori) afiseaza.Gasesit pe forum instructiuni in acest sens.

Am patit si eu sa mi se blocheze termostatul pe inchis,dar am observat la timp cresterea temperaturii si am ajuns acasa fara probleme,pornind incalzirea din habitaclu (cu geamurile deschise si mers cuminte).
  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rãspuns,
oare termostatul numai dacã demontez pot afla dacã este defecta?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu,se poate verifica termostatul in timpul functionarii motorului.A fost descris procedeul pe forum de nenumarate ori.Exista insa riscul ca termostatul sa aiba perioade cand functioneaza,dar sa se blocheze uneori (din cand in cand).
Oricum,mergand normal cu masina,trebuie urmarita permanent temperatura motorului (pe bord).Daca apar variatii anormale,e clar ca nu e in regula termostatul.
  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
ok , mersi frumos
sa vad sa montez radiatorul,termocupla și bușonul de la vas (noua ambele) și sa vad cum se comporta mașina și dacã trebuie îl bag în servis
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce repui in functiune masina,va trebui sa urmaresti cu mare atentie temperatura,caci e posibil sa creasca din nou si sa ai grije sa nu mai patesti inca odata necazul.
Termostatul se poate bloca in 2 feluri:pe inchis sau pe deschis.Pe deschis nu e grav,nu se strica nimic la masina,in schimb, blocat pe inchis,nu se mai raceste motorul,se supraincalzeste daca nu esti atent la bord (la termometru).
  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
O sa urmãresc ceasul din bord și furtunul de la radiator sa vad dacã deschide și dacã este defect am sa-l încerc sa schimb termostatul singur. Sper sa reușesc singur fãrã sa dereglez distribuția.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Succes si sa ne tii la curent cu evolutia.Nu uita:daca creste temperatura si nu s-a deschis termostatul,adica nu mai trece apa prin radiator,singurl mod de a raci motorul este prin caloriferul din habitaclu! Pui butonul pe incalzire (la maxim) si pornesti ventilatorul...chiar daca afara e cald si curg apele de pe tine.Deschizi geamurile la maxim si orientezi gurile de ventilatie sa bata in afara.
Sunt tare curios cum ai putea sa schimbi termostatul fara sa dereglezi distributia.Termostatul se afla in spatele carcasei distributiei,in dreptul (in spatele) fuliei de la axul cu came.Daca nu dai jos fulia (mai intai cureaua) si apoi carcasa,nu ajungi la suruburile termostatului.
Mai degraba vezi daca nu cumva ar fi aproape timpul sa schimbi si distributia (la 60 de mii de km).Eu asa am facut,desi avea doar 50 de mii km.Am schimbat totul singur,in spatele blocului,acum 2 ani (termostat,curea,galet intinzator si pompa de apa-care e tot pe cureaua de distributie).De atunci,am facut 16 mii de km fara probleme.Trebuie sa ai abilitati tehnice (mecanice),sa stii exact cum se pune la punct distributia si cum se regleaza intinderea curelei...si sa ai si ceva scule (nu speciale -la acest tip de motor).
  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Am sa va țin la curent cu cele întâmplate,
oricum iți mulțumesc din suflet ca mai ajutat (danpet Respect! ) cu niște sfaturi utile.
  • fzoli

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1996 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut,
am schimbat radiatorul cu unul din dezmembrare, termocupla și bușonul de la vas cu antigel . Am fãcut același drum pe care mi sa spart radiatorul dar nu mai urca acum apa asa cum urca. Constatarea mea a fost ca funcționeazã normal acum mașina. Nu am mai umblat la termostat ca trebuia dat jos distribuția, și nu vreau sa dereglezi ceva, oricum am suflat în furtunul ala gros când era rece motorul și era închis, pe la 96 grade cred ca o deschis termostatul, ventilatorul pe la 99 grade o pornit (nu prea ma pot orienta dupã ceasul din bord corect).
Va mulțumesc pentru ajutor.
Respect! Respect! Respect!
  • cocio

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am de o zi un Opel corsa B si mi se pare ciudat ce temperatura imi indica la motor! Adica in trafic intens azi in Buc. imi arata chiar 3 liniute peste 90 grade.Indicatorul mi se pare cam de ne inteles :adica dupa gradatia de 90grade mai am 4 liniute si a cincea este semnul de 100 grade.Mentionez ca nu scoate fum doar ca mi se pare ca motorul mi se incalzeste mult prea mult.Ceva sfaturi ?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cat timp nu ajunge la 100 de grade,n-ai de ce sa-ti faci probleme.
Indicatorul e foarte de inteles:imparte plaja de 10 grade dontre 90 si 100 la numarul de liniute (spatii) si vei afla cat inseamna fiecare liniuta.
E foarte normal ca pe caldura asta,in trafic in oras,sa creasca mult temperatura.Normal,trebuie ca peste o anumita temperatura sa porneasca ventilatorul de la radiator (la motor) si sa scada temperatura.Verifica daca se intampla asa.
  • cocio

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Da ventilatorul porneste. Oare ar fi bine sa-i fac si o schimbare de antigel? si totodata sa-i aerisesc instalatia daca zic bine>?
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dupa un timp unele indicatoare din bord arata eronat temperatura reala a motorului si numai pe un tester vezi temperatura reala. Totusi ca prima operatie pentru a sta linistit verifica ca radiatorul sa nu fie murdar pe exterior cu frunze, insecte, praf sau altele si curata
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR