fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
Am demontat termocupla și am vrut sa-l verific cum nu am gãsit un aparat de masura am pus apa sa fiarbã și cu un redresor am legat un bec dar nu mi sa aprins becul când fierbea apa.
Oare este defecta termocupla și pornește târziu ventilatorul?
Va rog ajutatima cu niște pãreri.""""""
Salut,
Nu are nimeni o pãrere?
![Oare?](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Oare?](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Oare?](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Cred ca ti s-a blocat termostatul pe inchis (sau prea putin deschis).Mai degraba a 2-a varianta,pentru ca a pornit totusi ventilatorul.Termocupla cupleaza la peste 100 de grade (~105),de asta nu cupleaza in apa fiarta (la 100 grade).In apa fiarta se probeaza termostatul,care trebuie sa se deschida la 92 de grade.
Ai fi putut evita spargerea radiatorului daca te uitai din cand in cand la termometrul din bord...presupunand ca acesta functioneaza corect.Din pacate,temperatura a crescut,probabil peste 110 grade.Ar trebui sa verifici si supapa de la capacul vasului de expansiune,care ar trebui sa se deschida la presiune prea mare,dar e posibil sa nu fi facut fata.
Ca sa schimbi termostatul,trebuie sa demontezi distributia (o treaba prost proiectata de nemti!).E foarte posibil sa se fi ars si garnitura de chiulasa,asta insemnand costuri suplimentare.
Martorul aprins in bord indica o defectiune la motor,dar nu spune ce.Trebuie sa faci testul "cu agrafa",sau cu pedalele si cheia,ca sa vezi ce eroare(erori) afiseaza.Gasesit pe forum instructiuni in acest sens.
Am patit si eu sa mi se blocheze termostatul pe inchis,dar am observat la timp cresterea temperaturii si am ajuns acasa fara probleme,pornind incalzirea din habitaclu (cu geamurile deschise si mers cuminte).
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Oricum,mergand normal cu masina,trebuie urmarita permanent temperatura motorului (pe bord).Daca apar variatii anormale,e clar ca nu e in regula termostatul.
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Termostatul se poate bloca in 2 feluri:pe inchis sau pe deschis.Pe deschis nu e grav,nu se strica nimic la masina,in schimb, blocat pe inchis,nu se mai raceste motorul,se supraincalzeste daca nu esti atent la bord (la termometru).
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Sunt tare curios cum ai putea sa schimbi termostatul fara sa dereglezi distributia.Termostatul se afla in spatele carcasei distributiei,in dreptul (in spatele) fuliei de la axul cu came.Daca nu dai jos fulia (mai intai cureaua) si apoi carcasa,nu ajungi la suruburile termostatului.
Mai degraba vezi daca nu cumva ar fi aproape timpul sa schimbi si distributia (la 60 de mii de km).Eu asa am facut,desi avea doar 50 de mii km.Am schimbat totul singur,in spatele blocului,acum 2 ani (termostat,curea,galet intinzator si pompa de apa-care e tot pe cureaua de distributie).De atunci,am facut 16 mii de km fara probleme.Trebuie sa ai abilitati tehnice (mecanice),sa stii exact cum se pune la punct distributia si cum se regleaza intinderea curelei...si sa ai si ceva scule (nu speciale -la acest tip de motor).
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
am schimbat radiatorul cu unul din dezmembrare, termocupla și bușonul de la vas cu antigel . Am fãcut același drum pe care mi sa spart radiatorul dar nu mai urca acum apa asa cum urca. Constatarea mea a fost ca funcționeazã normal acum mașina. Nu am mai umblat la termostat ca trebuia dat jos distribuția, și nu vreau sa dereglezi ceva, oricum am suflat în furtunul ala gros când era rece motorul și era închis, pe la 96 grade cred ca o deschis termostatul, ventilatorul pe la 99 grade o pornit (nu prea ma pot orienta dupã ceasul din bord corect).
Va mulțumesc pentru ajutor.
![Respect!](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Respect!](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Respect!](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
cocio
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
Am de o zi un Opel corsa B si mi se pare ciudat ce temperatura imi indica la motor! Adica in trafic intens azi in Buc. imi arata chiar 3 liniute peste 90 grade.Indicatorul mi se pare cam de ne inteles :adica dupa gradatia de 90grade mai am 4 liniute si a cincea este semnul de 100 grade.Mentionez ca nu scoate fum doar ca mi se pare ca motorul mi se incalzeste mult prea mult.Ceva sfaturi ?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Indicatorul e foarte de inteles:imparte plaja de 10 grade dontre 90 si 100 la numarul de liniute (spatii) si vei afla cat inseamna fiecare liniuta.
E foarte normal ca pe caldura asta,in trafic in oras,sa creasca mult temperatura.Normal,trebuie ca peste o anumita temperatura sa porneasca ventilatorul de la radiator (la motor) si sa scada temperatura.Verifica daca se intampla asa.
cocio
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat