Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
buna experti!
ma ocup de electronica si calculatoare asa ca ma mananca sa-mi modific sistemul de aer conditionat pornind de la urmatoarele observatii:
1. cand pornesti aerul conditionat e stresant sa-l opresti/pornesti in timpul mersului
2. aerul in masina se raceste progresiv astfel incat daca mergi mai mult timp diferenta de temperatura fata de cea exterioara devine suficient de mare fara sa-ti dai seama (ai toate sansele sa te alegi cu vreo raceala)
3. cand functioneaza pentru mai mult timp cred ca se formeaza gheata pe condensatorul din interior si eficienta se micsoreaza. am observat ca in primele aprox. 10 min baga aer mai rece decat ulterior.

in urma acestor observatii ma gandesc sa-mi comand aerul conditionat prin intermediul unui termostat. in acest punct cred ca o idee ar fi utilizarea senzorului climatic (am inteles ca exista intre parbriz si becul pentru interior)

inrebari colaterale:
la opel vectra c cu motor z18xe este vreo diferenta in afara de cantitatea de aer racit daca tin ventilatorul pe 1,2,3 sau 4 (adica se modifica cu ceva consumul sistemului de aer conditionat sau se modifica doar cantitatea de aer racit)? prin ce se deosebeste modul de functionare "economic" (cu ventilatorul pe 0) fata de functionarea normala (pe 1,2,3,4)?
ce probleme ar putea aparea daca montez in habitaclu un termostat electronic prin care sa comand functionarea aerului conditionat ... ?

astept cu interes parerile voastre
Skip ads

  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Este o idee excelenta, m-am gindit si eu la asta insa eu nu vroiam sa controlez ventilatorul ci sa cuplez sau sa decuplez compresorul de clima. In acest fel as realiza si un pic de economie la carburant. Daca ventilatorul are mai multe trepte si ar fi mai complicat de controlat, pentru cuplarea compresorului de clima este doar un simplu buton pe bord (la mine). as lega in serie cu el un releu comandat de un termostat. Pentru termostat as lua unul cit se poate de mic si simplu care comanda pornirea-oprirea centralei de apt.
Succes!
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
calfianu a scris:eu nu vroiam sa controlez ventilatorul ci sa cuplez sau sa decuplez compresorul de clima. In acest fel as realiza si un pic de economie la carburant.
Succes!

s-a inteles gresit Confused
si eu vreau sa cuplez/decuplez compresorul

calfianu a scris:pentru cuplarea compresorului de clima este doar un simplu buton pe bord (la mine). as lega in serie cu el un releu comandat de un termostat. Pentru termostat as lua unul cit se poate de mic si simplu care comanda pornirea-oprirea centralei de apt.
Succes!

m-am gandit si eu. nu merge asa. nu cred ca este un intrerupator in bord. butonul de pe bord trimite un impuls. un impuls cupleaza (se aprinde martorul luminos) alt impuls decupleaza (se stinge martorul luminos). daca inseriezi un releu singurul efect este ca atunci cand este cuplat releul poti actiona butonul si cand este decuplat circuitul este intrerupt si nu-l mai poti actiona. trebuie gasit un alt punct de conectare astfel incat sa stie si computerul de bord ca este intrerupt aerul. daca se pune termostatul pe alimentarea ambreiajului compresorului teoretic ar merge dar habar n-am daca nu apare vreo eroare in bord legata de nefunctionarea aerului conditionat deoarece comanda de pornire ramane in continuare data din bord, martorul aprins dar compresorul oprit de catre termostat. sper ca s-a inteles ceva ...
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Am inteles. butonul din bord trimite doar un impuls, un semnal logic cu o anumita durata si de o anumita tensiune pentru cuplare, si apoi un alt semnal pentru decuplare.
Eu as merge tot acolo, insa termostatul trebuie adaptat pentru a face acelasi lucru. Sunt sigur ca fiind electronist gasesti o metoda sa faci un trigger ceva care sa poata trimite acel impuls pentru scurt nimp daca la intrare ai o variatie de tensiune de la 0 la tz V si apoi variatia inversa de la Tz V la 0. Poate exista porti logice integrate care fac exact acest lucru. Practic controlerul care primeste acel semna de la buton sa poata sa il primeasca si de altundeva.
  • Vidi_O

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
salut!
m-am gandit si eu la asta de cateva zile.
abia mi-am reparat bobina compresorului de ac prin straparea sigurantei termice. ma gandeam sa protejez si eu cumva bobina de supraincalzire prin intreruperea functionarii ei fara sa mai apas pe butonul de ac. ar trebui sa facem un circuit de regulator de temperatura astfel incat sa setezi temperatura la o anumita valoarea si la depasirea ei sa-ti intrerupa functionarea compresorului pana temperatura scade sub valoarea setata minus inca o valoarea(histerezisul termc). am gasit ceva pe net la adresa http://www.adelaida.ro/prod...;products_id=498. ce parere aveti? e cam scump ... dar..
  • criss_slc

  • Mesaje scrise: 316
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Totusi acela este un controller cu aplicatii industriale. Nu cred ca vrea cineva sa isi faca in masina -50oC sau +999oC. Trebuie sa fie si ceva mai ieftin.

Very Happy Sa vezi ce o sa mai zburde "climele" autohtone pe soselele patriei Very Happy
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
calfianu a scris:un trigger ceva care sa poata trimite acel impuls pentru scurt nimp daca la intrare ai o variatie de tensiune de la 0 la tz V si apoi variatia inversa de la Tz V la 0. Poate exista porti logice integrate care fac exact acest lucru. Practic controlerul care primeste acel semna de la buton sa poata sa il primeasca si de altundeva.

nu merge nici asa. pe langa trimiterea impulsului imi trebuie si comfirmarea primirii lui (cum e martorul luminos de pe buton). daca nu e totul in regula si se rateaza trimiterea unui impuls sau se intervine manual intre doua impulsuri de la termostat ne putem trezi ca aerul porneste atunci cand trebuie de fapt sa se opreasca, respectiv invers (termostatul nemaistiind daca aerul functioneaza sau nu in momentul trimiterii impulsului) impulsul nu e crescator sau descrescator (e ca butonul de la sonerie de ex.). livreaza o tensiune sau pune la masa o tensiune pentru scurt timp. partea electronica porneste aerul daca e oprit sau il opreste daca e pornit. ca sa gasesc o solutie mi-ar trebui o schema electrica cat mai completa de la instalatia de aer conditionat la vectra c motor z18xe ... are cineva?

daca nu gasesc o schema pentru a conecta mai simplu termostatul ma voi gandi la o solutie sa ma folosesc de martorul luminos in functie de starea lui pornesc aerul daca e oprit sau invers. n-ar fi chiar bine deoarece putem uita aerul pornit (el fiind stins pe moment de termostat)

n-a desfacut nimeni unitatea de comanda? poate ca e totusi un intrerupator acolo caz in care se modifica abordarea problemei ... Question
cred ca o desfac eu cat de curand ... poate niste indrumari la capitolul asta (pas cu pas) mi-ar fi de folos.

Vidi_O a scris:ma gandeam sa protejez si eu cumva bobina de supraincalzire prin intreruperea functionarii ei fara sa mai apas pe butonul de ac. ar trebui sa facem un circuit de regulator de temperatura astfel incat sa setezi temperatura la o anumita valoarea si la depasirea ei sa-ti intrerupa functionarea compresorului pana temperatura scade sub valoarea setata minus inca o valoarea(histerezisul termc).


da, e si asta o idee buna. viitorul termostat ar trebui sa aiba doi senzori de temperatura. unul pe bobina si altul in interior. in functie de starea lor sa porneasca sau sa intrerupa aerul conditionat. oricum prima problema e unde conectam cele doua fire de la termostat pentru intreruperea/pornirea aerului. de curiozitate intreb: in ce conditii se arde siguranta termica? eu umblu cu aerul pornit si cate o zi intreaga non stop si n-am avut probleme ... inca ...

criss_slc a scris:Totusi acela este un controller cu aplicatii industriale. Nu cred ca vrea cineva sa isi faca in masina -50oC sau +999oC. Trebuie sa fie si ceva mai ieftin.
Very Happy Sa vezi ce o sa mai zburde "climele" autohtone pe soselele patriei Very Happy

cele mai ieftine sunt cele cu un potentiometru fara afisaj. cred ca sunt suficiente pentru ce ne trebuie noua. e drept ca unul cu afisaj e mai interesant dar mai apar probleme legate de amplasarea lui, costuri ... etc
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca indiferent daca impulsul de pornire este dat de buton sau de un echipament auxiliar (termostat), martorul se va aprinde. Si reciproc, daca termostatul va comanda deconectarea compresorului, martorul se va stinge.
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
calfianu a scris:Eu cred ca indiferent daca impulsul de pornire este dat de buton sau de un echipament auxiliar (termostat), martorul se va aprinde. Si reciproc, daca termostatul va comanda deconectarea compresorului, martorul se va stinge.

asta e adevarat, singura problema este sa-i spunem termostatului ca porneste sau opreste compresorul. fa urmatorul experiment: inchide ochii sa nu vezi martorul si apasa butonul de aer, fara sa stii daca era oprit sau pornit. cred ca ai prins ideea ...
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
am avut defect AC Master switch la un VECTRA B2.0DTI din 2001 si l-am inlocuit ; la verificare nu este doar cu impuls , este ori inchis, ori deschis, cred ca amplasarea in serie cu acest intrerupator a unui termostat reglabil fie el si artizanal realizat ar rezolva problema,dar se impune realizarea unei semnalizari in situatia in care lucreaza termostatul...
cred ca studierea ECM ar oferi solutii la aceasta optiune si voi analiza si eu pt gasirea unei solutii
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
csandu a scris:am avut defect AC Master switch la un VECTRA B2.0DTI din 2001 si l-am inlocuit ; la verificare nu este doar cu impuls , este ori inchis, ori deschis, cred ca amplasarea in serie cu acest intrerupator a unui termostat reglabil fie el si artizanal realizat ar rezolva problema,dar se impune realizarea unei semnalizari in situatia in care lucreaza termostatul...
cred ca studierea ECM ar oferi solutii la aceasta optiune si voi analiza si eu pt gasirea unei solutii


in cazul acesta este destul de simplu.
la vectra c nu stie nimeni?
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
laurscr, am intrat in posesia Autodata 2004 si la vectra b am schema de la aer, pentru vectra c din pacate nu; eu cred ca nu sunt diferente prea mari, daca doresti as putea sa-ti trimit spre studiu ceea ce am...
  • pamihai

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2004

  • Mesaj Privat
am eu o corsa b si am vazut ca sub torpedou are un termostat pt. AC. cand decupleaza termostatul atunci se deconecteaza si compresorul . nu prea am putut sa vad unde duc firele de la termostat. cred ca se poate folosi cu succes pe post de termostat, un termostat electronic sau mecanic de centrala termica de apartament
  • reluuu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am un vectra c 2003 si am AC CAT M-AR COSTACLIMATRONICUL CU TOT CU MONTAJ?
  • mib
  • **
  • 94 mesaje
  • din 04 Jun 2006
  • Astra 2001 y20 DTH
  • Bucuresti
  • mib

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
stiu ca acest subiect este vechi, dar nu am gasit altceva
a facut cineva aceasta modificare? Surprised
daca da va rog detaliati si ceva poze.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR