laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
ma ocup de electronica si calculatoare asa ca ma mananca sa-mi modific sistemul de aer conditionat pornind de la urmatoarele observatii:
1. cand pornesti aerul conditionat e stresant sa-l opresti/pornesti in timpul mersului
2. aerul in masina se raceste progresiv astfel incat daca mergi mai mult timp diferenta de temperatura fata de cea exterioara devine suficient de mare fara sa-ti dai seama (ai toate sansele sa te alegi cu vreo raceala)
3. cand functioneaza pentru mai mult timp cred ca se formeaza gheata pe condensatorul din interior si eficienta se micsoreaza. am observat ca in primele aprox. 10 min baga aer mai rece decat ulterior.
in urma acestor observatii ma gandesc sa-mi comand aerul conditionat prin intermediul unui termostat. in acest punct cred ca o idee ar fi utilizarea senzorului climatic (am inteles ca exista intre parbriz si becul pentru interior)
inrebari colaterale:
la opel vectra c cu motor z18xe este vreo diferenta in afara de cantitatea de aer racit daca tin ventilatorul pe 1,2,3 sau 4 (adica se modifica cu ceva consumul sistemului de aer conditionat sau se modifica doar cantitatea de aer racit)? prin ce se deosebeste modul de functionare "economic" (cu ventilatorul pe 0) fata de functionarea normala (pe 1,2,3,4)?
ce probleme ar putea aparea daca montez in habitaclu un termostat electronic prin care sa comand functionarea aerului conditionat ... ?
astept cu interes parerile voastre
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Succes!
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
Succes!
s-a inteles gresit 😕
si eu vreau sa cuplez/decuplez compresorul
Succes!
m-am gandit si eu. nu merge asa. nu cred ca este un intrerupator in bord. butonul de pe bord trimite un impuls. un impuls cupleaza (se aprinde martorul luminos) alt impuls decupleaza (se stinge martorul luminos). daca inseriezi un releu singurul efect este ca atunci cand este cuplat releul poti actiona butonul si cand este decuplat circuitul este intrerupt si nu-l mai poti actiona. trebuie gasit un alt punct de conectare astfel incat sa stie si computerul de bord ca este intrerupt aerul. daca se pune termostatul pe alimentarea ambreiajului compresorului teoretic ar merge dar habar n-am daca nu apare vreo eroare in bord legata de nefunctionarea aerului conditionat deoarece comanda de pornire ramane in continuare data din bord, martorul aprins dar compresorul oprit de catre termostat. sper ca s-a inteles ceva ...
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Eu as merge tot acolo, insa termostatul trebuie adaptat pentru a face acelasi lucru. Sunt sigur ca fiind electronist gasesti o metoda sa faci un trigger ceva care sa poata trimite acel impuls pentru scurt nimp daca la intrare ai o variatie de tensiune de la 0 la tz V si apoi variatia inversa de la Tz V la 0. Poate exista porti logice integrate care fac exact acest lucru. Practic controlerul care primeste acel semna de la buton sa poata sa il primeasca si de altundeva.
Vidi_O
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2007
- Mesaj Privat
m-am gandit si eu la asta de cateva zile.
abia mi-am reparat bobina compresorului de ac prin straparea sigurantei termice. ma gandeam sa protejez si eu cumva bobina de supraincalzire prin intreruperea functionarii ei fara sa mai apas pe butonul de ac. ar trebui sa facem un circuit de regulator de temperatura astfel incat sa setezi temperatura la o anumita valoarea si la depasirea ei sa-ti intrerupa functionarea compresorului pana temperatura scade sub valoarea setata minus inca o valoarea(histerezisul termc). am gasit ceva pe net la adresa http://www.adelaida.ro/prod...;products_id=498. ce parere aveti? e cam scump ... dar..
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
nu merge nici asa. pe langa trimiterea impulsului imi trebuie si comfirmarea primirii lui (cum e martorul luminos de pe buton). daca nu e totul in regula si se rateaza trimiterea unui impuls sau se intervine manual intre doua impulsuri de la termostat ne putem trezi ca aerul porneste atunci cand trebuie de fapt sa se opreasca, respectiv invers (termostatul nemaistiind daca aerul functioneaza sau nu in momentul trimiterii impulsului) impulsul nu e crescator sau descrescator (e ca butonul de la sonerie de ex.). livreaza o tensiune sau pune la masa o tensiune pentru scurt timp. partea electronica porneste aerul daca e oprit sau il opreste daca e pornit. ca sa gasesc o solutie mi-ar trebui o schema electrica cat mai completa de la instalatia de aer conditionat la vectra c motor z18xe ... are cineva?
daca nu gasesc o schema pentru a conecta mai simplu termostatul ma voi gandi la o solutie sa ma folosesc de martorul luminos in functie de starea lui pornesc aerul daca e oprit sau invers. n-ar fi chiar bine deoarece putem uita aerul pornit (el fiind stins pe moment de termostat)
n-a desfacut nimeni unitatea de comanda? poate ca e totusi un intrerupator acolo caz in care se modifica abordarea problemei ...
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
cred ca o desfac eu cat de curand ... poate niste indrumari la capitolul asta (pas cu pas) mi-ar fi de folos.
da, e si asta o idee buna. viitorul termostat ar trebui sa aiba doi senzori de temperatura. unul pe bobina si altul in interior. in functie de starea lor sa porneasca sau sa intrerupa aerul conditionat. oricum prima problema e unde conectam cele doua fire de la termostat pentru intreruperea/pornirea aerului. de curiozitate intreb: in ce conditii se arde siguranta termica? eu umblu cu aerul pornit si cate o zi intreaga non stop si n-am avut probleme ... inca ...
😃 Sa vezi ce o sa mai zburde "climele" autohtone pe soselele patriei 😃
cele mai ieftine sunt cele cu un potentiometru fara afisaj. cred ca sunt suficiente pentru ce ne trebuie noua. e drept ca unul cu afisaj e mai interesant dar mai apar probleme legate de amplasarea lui, costuri ... etc
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
asta e adevarat, singura problema este sa-i spunem termostatului ca porneste sau opreste compresorul. fa urmatorul experiment: inchide ochii sa nu vezi martorul si apasa butonul de aer, fara sa stii daca era oprit sau pornit. cred ca ai prins ideea ...
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
cred ca studierea ECM ar oferi solutii la aceasta optiune si voi analiza si eu pt gasirea unei solutii
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
cred ca studierea ECM ar oferi solutii la aceasta optiune si voi analiza si eu pt gasirea unei solutii
in cazul acesta este destul de simplu.
la vectra c nu stie nimeni?
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
- pamihai
- **
- 118 mesaje
- din 23 Jul 2004
pamihai
- Mesaje scrise: 118
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2004
- Mesaj Privat
reluuu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2007
- Mesaj Privat
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat