- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ma confrunt cu o problema si nu- mi dau seama daca este normal sau nu, dupa parerea mea este un consum exagerat
Am parcurs 267 km cu 40 l de motorina adica dupa calculele mele in jur de 16 l/100km. Mi se pare f mult tinand cont ca am mers normal cu masina nu forja nu capete.
Pe tester nu da nici o eroare.
Unde si ce sa verific ?
Am parcurs 267 km cu 40 l de motorina adica dupa calculele mele in jur de 16 l/100km. Mi se pare f mult tinand cont ca am mers normal cu masina nu forja nu capete.
Pe tester nu da nici o eroare.
Unde si ce sa verific ?
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Mi-am adus aminte, am avut si eu consumul crescut intr-o perioada si nu-mi explicam ce se intampla. Ulterior am sesizat ca zgomotul motorului s-a schimbat iar sursa zgomotului era racordul flexibil care cum bine stii este inainte de dpf. Treaba ducea la curatari dese si tot in perioada aia mi s-a defectat si primul senzor de temperatura agazelor arse. Cert e ca dupa ce am schimbat racordul si senzorul mi-a coborat consumul cu aprox 2 litri. Un alt motiv de incarcare deasa a dpf-lui este fisurarea tubului de plastic care face legatura intre corpul clapeta si furtunul care vine de la turbo. Tubul asta l-am mai schimbat si la altcineva cu acelasi motor, se sparge cam dupa 100 ooo km
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
267 km cu 40 l = 14.98 l/100km
Intai de toate as zice sa incerci sa faci un consum real ignorand ce spune computerul si verificand distantele parcurse chiar din mare si aproximativ
Evident , cel mai corect consum e de la plin la plin dar na , nu in orice moment si-l permite omul. Ar mai fi varianta de la bec la bec dar aici intervin denivelari si modificarile pozitiei caroseriei + franari sau accelerari care duc la aprinderi de bec ,,premature,,
O alta idee ar fi kilometrajul. Incearca sa fi atent cum ,,bate,, kilometrajul intre 2 sau mai multe borne kilometrice situate pe marginea drumului. La mine de ex ,,schimba,, mai repede cu 30 m inainte de alinierea la borna urmatoare, test facut intr-un week-end ( trafic redus) cu start din dreptul bornei si stop langa borna urmatoare. Deci cind am parcurs 970 m reali masina imi spune ca am parcurs 1 km. Si se aduna. Am sesizat chiar usoare diferente intre kilometrajul ,,mare,, si cel ,,mic,,
Daca toate sint in regula mai ramane de vazut partea tehnica. Nu ma prea pricep dar intreb si eu daca n-ar trebui sa sesizeze sonda lambda un amestec foarte bogat ..... ma rog , ceva de genul . Dupa parerea mea , ori motorul functioneaza cu un amestec foarte bogat , ori cu aer putin dar aceste lucruri ma gandesc ca se vad in parametrii pe tester insa si valorile astea trebuiesc interpretate.
Mai poti verifica daca nu mergi infranat ...un etrier ce face figuri, o roata ce se incalzeste ori patinari de ambreiaj.
...nu exclude nici varianta unei pompe de alimentare ,,manarite,, ( se cam practica)- unul din motivele pentru care m-am fixat pe Mol. ....si nici eventuale pierderi de motorina.
Intai de toate as zice sa incerci sa faci un consum real ignorand ce spune computerul si verificand distantele parcurse chiar din mare si aproximativ
Evident , cel mai corect consum e de la plin la plin dar na , nu in orice moment si-l permite omul. Ar mai fi varianta de la bec la bec dar aici intervin denivelari si modificarile pozitiei caroseriei + franari sau accelerari care duc la aprinderi de bec ,,premature,,
O alta idee ar fi kilometrajul. Incearca sa fi atent cum ,,bate,, kilometrajul intre 2 sau mai multe borne kilometrice situate pe marginea drumului. La mine de ex ,,schimba,, mai repede cu 30 m inainte de alinierea la borna urmatoare, test facut intr-un week-end ( trafic redus) cu start din dreptul bornei si stop langa borna urmatoare. Deci cind am parcurs 970 m reali masina imi spune ca am parcurs 1 km. Si se aduna. Am sesizat chiar usoare diferente intre kilometrajul ,,mare,, si cel ,,mic,,
Daca toate sint in regula mai ramane de vazut partea tehnica. Nu ma prea pricep dar intreb si eu daca n-ar trebui sa sesizeze sonda lambda un amestec foarte bogat ..... ma rog , ceva de genul . Dupa parerea mea , ori motorul functioneaza cu un amestec foarte bogat , ori cu aer putin dar aceste lucruri ma gandesc ca se vad in parametrii pe tester insa si valorile astea trebuiesc interpretate.
Mai poti verifica daca nu mergi infranat ...un etrier ce face figuri, o roata ce se incalzeste ori patinari de ambreiaj.
...nu exclude nici varianta unei pompe de alimentare ,,manarite,, ( se cam practica)- unul din motivele pentru care m-am fixat pe Mol. ....si nici eventuale pierderi de motorina.
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
Exact asta am sa fac.
Am bagat motorina de la mol, sa vedem dupa km mic din bord cat fac. Opresc si clima sa nu influenteze.
Va tin la curent.
Pierderi de motorina nu exista pe traseu...
Eu ma gandesc sa nu fie ori o sonda care transmite eronat, ori o defectiune in rezervor , ori nu mai stiu ...
Ambreiaj , am cutie automata deci nu cred sa patineze ceva pe acolo
Am bagat motorina de la mol, sa vedem dupa km mic din bord cat fac. Opresc si clima sa nu influenteze.
Va tin la curent.
Pierderi de motorina nu exista pe traseu...
Eu ma gandesc sa nu fie ori o sonda care transmite eronat, ori o defectiune in rezervor , ori nu mai stiu ...
Ambreiaj , am cutie automata deci nu cred sa patineze ceva pe acolo
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
...pai le ei prin eliminare. Te asiguri ca kilometrii sint reali ...ca litrii de motorina chiar sint litrii intregi .... Daca nimic si iese tot consumul asta banuiesc ca cineva de sub capota e chior - o sonda, un senzor sau ECU
Nu vad ce sa fie din rezervor ...pompa de injectie nu ia decat atata motorina cit i se permite de calculator. Mai degraba e aiurea amestecul aer/motorina si nimic nu sesizeaza asta dar ar trebui macar sa sesizezi tu ceva in comportamentul masinii.
In general cit iti consuma masina inainte ? ...nu vreau sa spun tampenii dar motorul tau are 3000 cc /180 CP ? .. in cazul asta evident ca nu poti avea un consum de 3,9 mai ales daca mai vine peste el o clima, o talpa, niste roti mai moi etc ...
Nu vad ce sa fie din rezervor ...pompa de injectie nu ia decat atata motorina cit i se permite de calculator. Mai degraba e aiurea amestecul aer/motorina si nimic nu sesizeaza asta dar ar trebui macar sa sesizezi tu ceva in comportamentul masinii.
In general cit iti consuma masina inainte ? ...nu vreau sa spun tampenii dar motorul tau are 3000 cc /180 CP ? .. in cazul asta evident ca nu poti avea un consum de 3,9 mai ales daca mai vine peste el o clima, o talpa, niste roti mai moi etc ...
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
ghibirdic.sorin a scris:Exact asta am sa fac.
Am bagat motorina de la mol, sa vedem dupa km mic din bord cat fac. Opresc si clima sa nu influenteze.
Va tin la curent.
Pierderi de motorina nu exista pe traseu...
Eu ma gandesc sa nu fie ori o sonda care transmite eronat, ori o defectiune in rezervor , ori nu mai stiu ...
Ambreiaj , am cutie automata deci nu cred sa patineze ceva pe acolo
Am bagat motorina de la mol, sa vedem dupa km mic din bord cat fac. Opresc si clima sa nu influenteze.
Va tin la curent.
Pierderi de motorina nu exista pe traseu...
Eu ma gandesc sa nu fie ori o sonda care transmite eronat, ori o defectiune in rezervor , ori nu mai stiu ...
Ambreiaj , am cutie automata deci nu cred sa patineze ceva pe acolo
20 de km sun facuti pe sos de centura si am prins si o curatare de filtru de particule, avantaj cutia manuala...
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pai cand se mareste consumul masinii iar ea este ok din punct de vedere tehnic primul lucru pe care-l faci este sa verifici filtru de particule. Asta dupa 200 000 km nu prea mai este capabil sa se regenerez de fapt se regenereaza dar nu prea ). Asta duce la regenerari dese adica la 30 km rulati hop regenerare iar asta se traduce in consum enorm de motorina.Poti sa stai cu ochii pe consumul instant si cand vezi 5,6,7 litri/h la ralanti inseamnca ca face regenerare sau in mers consumuri de peste 15 % la mers constant.Am vazut motor de 1.7 cu probleme la DPF consumul era cam de 10 % oras in conditii lejere iar extern cam 7-8 % foarte mult.Bineintes fara nicio eroare pe tester parametrii ok ... ECU considera normala regenerarea chiar daca o facea cam de 5 ori in 100 de km.
Consumul ala 16 % este pentru un motor de 3 L benzina ... chiar si cu clima pornita motorul asta n`ar trebui sa o simta la consum.
Oricum motorul asta ar trebui sa consume cam 11-12 in oras si un 7 exterior totusi este motor de 3 L .
Ultima modificare făcută de XEP la Joi 01 Aug, 2013 1:00 pm
Consumul ala 16 % este pentru un motor de 3 L benzina ... chiar si cu clima pornita motorul asta n`ar trebui sa o simta la consum.
Oricum motorul asta ar trebui sa consume cam 11-12 in oras si un 7 exterior totusi este motor de 3 L .
Ultima modificare făcută de XEP la Joi 01 Aug, 2013 1:00 pm
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
Imi consuma undeva la 12 in oras cu clima dar deja 3 l in plus adica 25% mi se pare putin exagerat.
Ma gandeam sa nu fie ceva la sonda din rezervor adica sa mi spuna ca am range 0 si de fapt sa mai fie motorina.
Ceva ce observ eu la mersu masinii este ca se schimba zgomotul la relanti, adica uneori creste putin turatia si devine f silentios iar dupa cateva secunde scade si iar se modifica zgomotul.
Altceva parca uneori e mai puturoasa dar dau vina pe caldura.
Normal ar trebui sa consume undeva la 11,5 in oras si 8 in afara mers normal
Ma gandeam sa nu fie ceva la sonda din rezervor adica sa mi spuna ca am range 0 si de fapt sa mai fie motorina.
Ceva ce observ eu la mersu masinii este ca se schimba zgomotul la relanti, adica uneori creste putin turatia si devine f silentios iar dupa cateva secunde scade si iar se modifica zgomotul.
Altceva parca uneori e mai puturoasa dar dau vina pe caldura.
Normal ar trebui sa consume undeva la 11,5 in oras si 8 in afara mers normal
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pai daca motorul isi schimba zgomotul la ralanti iar uneori devine puturoasa la accelerare (greoi) sunt semne de regenerare ... cei de la Opel nu s-au sinchisit sa puna un martor un bord care sa se aprinda cand face regenerare spre deosebire de Vw unde exista.Astea sunt presupuneri deoarece n-am cum sa-mi dau seama doar din ce zici tu.
Referitor la BC ( computer de bord) daca s-a umblat la el cu un Op-Com (tester pirat) pot aparea probleme legate de consum aproximare range etc. La fel se intampla si cand se activeaza BC pe unele motoare ex 1.3 nu arata exact.
Nu stiu daca la Vectra C sunt probleme ca la Astra H cu Range-ul... adica la Astra H se cunoaste ca Range-ul nu are nicio treaba cu realitatea daca rezervorul are mai putin de 25 L in el. Pe langa asta mai sunt probleme si cu sonda litrometrica din rezervor in sensul ca daca mai ai 10 litri il el acul din bord arata 0 ) sau invers arata ca mai este motorina dar de fapt ... nu mai este ) multi schimband piese la masina ca vezi doamne motorina are dar ce are de nu porneste ).
Referitor la BC ( computer de bord) daca s-a umblat la el cu un Op-Com (tester pirat) pot aparea probleme legate de consum aproximare range etc. La fel se intampla si cand se activeaza BC pe unele motoare ex 1.3 nu arata exact.
Nu stiu daca la Vectra C sunt probleme ca la Astra H cu Range-ul... adica la Astra H se cunoaste ca Range-ul nu are nicio treaba cu realitatea daca rezervorul are mai putin de 25 L in el. Pe langa asta mai sunt probleme si cu sonda litrometrica din rezervor in sensul ca daca mai ai 10 litri il el acul din bord arata 0 ) sau invers arata ca mai este motorina dar de fapt ... nu mai este ) multi schimband piese la masina ca vezi doamne motorina are dar ce are de nu porneste ).
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ghibirdic.sorin
- OP
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat