- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Tocmai asta este, trebuie schimbate si ghiduri dar asta inseamna oare si schimbare supape? Cei care sunt mai priceputi sa ne spuna si noua care material este mai tare: supapa sau ghidul, pentru ca daca se uzeaza amandoua ar trebui schimbate amandoua.
Pun o schita si intreb daca asta ar fi fenomenul pentru ca daca se umbla la supape si raman aceleasi ghiduri (uzate) si supapa nu se pune pe pozitia pe care a lucrat eu cred ca, consumul de ulei va creste.
Pun o schita si intreb daca asta ar fi fenomenul pentru ca daca se umbla la supape si raman aceleasi ghiduri (uzate) si supapa nu se pune pe pozitia pe care a lucrat eu cred ca, consumul de ulei va creste.
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
Nu merge editu deci scuze. Sa revenim. am schimbat supape si semeringuri. si pufaie de numa, 1.4 l uleila 70 km facuti. Am desfacut de 2 ori motoru, odata am schimbat doar semeringurile a doua oara si supapele. Ce naiba? ptr un motor atat de simpu asa mari batai de cap? Help please ce poate fi? Segmentii ? In fiecare piston cand am dat a 2-a oara chiuloasa jos era balta de ulei
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
atunci nu cred ca sau pus simeringuri care sa etanseze bine pe coada/tija supapei,logic si practic nu are cum sa mai consume ulei daca zici ca sau inlocuit ghiduri/simeringuri-rectificat/slefuit supape
poate respectivu care a umblat la motor a bagat gresit unu-doua,poate mai multe,simeringuri si lea deformat si nu etanseaza pe tija respectiv pe ghidu supapei(mi sa intamplat la alt model de masina,dar leam inlocuit,aveam in plus un set)
mai fa odata testu compresiei,cred ca stii cum se face,decuplezi alimentarea cu curent la injectoare sau pompa de benzina si cand dai la automat tii acceleratia la maxim apasata,
vezi ce valoare da,noteaza pe ceva,apoi bagi in cilindri putin ulei de motor,in toti cilindrii aceeasi cantitate(cu o seringa este OK) si faci testu compresiei,daca are aceeasi valoare ca si primu test,segmentii sunt OK daca a mai crescut compresia dupa testu cu ulei atunci ai probleme cu segmentii
poate respectivu care a umblat la motor a bagat gresit unu-doua,poate mai multe,simeringuri si lea deformat si nu etanseaza pe tija respectiv pe ghidu supapei(mi sa intamplat la alt model de masina,dar leam inlocuit,aveam in plus un set)
mai fa odata testu compresiei,cred ca stii cum se face,decuplezi alimentarea cu curent la injectoare sau pompa de benzina si cand dai la automat tii acceleratia la maxim apasata,
vezi ce valoare da,noteaza pe ceva,apoi bagi in cilindri putin ulei de motor,in toti cilindrii aceeasi cantitate(cu o seringa este OK) si faci testu compresiei,daca are aceeasi valoare ca si primu test,segmentii sunt OK daca a mai crescut compresia dupa testu cu ulei atunci ai probleme cu segmentii
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
16se nu are ghiduri supape, is turnate pe chiuloasa..la 16v se pot schimba. Dar gata..greseala e altundeva.. in fine segmentii sunt comandati, joi. again open engine. Greseala mea a fost. ca nu am notat culbutorii cum i-am dat jos, si nu am pasuit scaunele decat cu supapele vechi, nu si cu cele noi. O sa pasuiesc scaunele si cu supapele noi, am luat culbutori noi, cum am pierdut ordinea lor, plus segmentare.. mici greseli urmari mari..Voi face un tutorial pe masura dupa ce termin cu toata povestea asta urata
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
Nu merge sa dau edit. Gata,dupa o cheltuiala de 1800 lei acum avem 0 consum ulei plus un motor muult mai silentios. Am schimbat urmatoarele : Segmentii,supapele,semeringuri supape,culbutori,pastile apasare supape,tot felu de garnituri,distributia. Cei ce au de gand sa se apuce sa schimbe doar semeringuri supape NU o face-ti, v-eti avea dupa un consum ulei de vorbiti singur. Nu cunosc misteru de ce la aceste motoare doar daca dai jos chiuloasa sa admiri peisaju,trebuie segmentat,asta nu mi-a zis nimeni pana sa o patesc,oriunde am intrebat am auzit aceeasi poveste,daca l-ai desfacut, segmenteazal. Ciudat e insa ca aveam compresie f buna si motorul tragea avea viata. Acum totul e ok,Numa bine !
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mafiozzo
- **
- 307 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
mafiozzo
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
Pai ai nevoie de : 4xset segmenti, 1x garnitura chiuloasa 1x silicon victor reinz, 1x garnitura capac culbutori 8x semering supape 4xsupape admisie 4xsupape evacuare 8x culbutori tren supape 3xl ulei 1x filtru ulei 1xset distributie 8xpiesa apasare supape. Cam astea le-am schimbat eu, poate uit ceva insa totalul cu manopera a fost aprox 1500lei
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Ne poate spune si noua un mecanic bun de pe forum (si spun "bun" deoarece ar trebui sa aiba experienta cu un astfel de motor) bineinteles daca nu este un secret atat de strasnic, ce este cu acest z16se? Este chiar atat de speriat demontarea unei chiulase la acest motor fara a face neaparat o segmentare. Spun asta deoarece in cazul in care se constata prin diferite metode ca nu este inca nevoie de segmentare este chiar atat de "periculos" sa dai chiulasa jos pentru a schimba supape sau simeringuri. Ce mari "secrete" ascunde aceasta chiulasa? Sau poate ceva nu se face corect. Spre exemplu cred trebuie sa se tina cont exact de ordinea demontarii pieselor care nu se inlocuiesc (numerotare), pentru ca nu cred ca simpla desfacere a chiulasei da peste cap totul pe acolo. Ar fi culmea ca la un motor care nu consuma ulei deloc sa crape un furtun, sa se arda garnitura de chiulasa, si in urma schimbarii ei sa consume 1l la 1000 km (luam cazul in care se constata defectiunea imediat si nu se merge pana se caleaza motorul).
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
gigatel, nu e nimic de speriat, si nu e nicun secret.
Problema poate sa iti apara si fara sa dai jos chiulasa.
Segmentul de ungere e facut din 3 bucati (cauta pe net poze, o sa intelegi ce zic). Partea nasoala e ca se lipesc intre ele. E o problema care nu tie doar de Z16SE, eu am avut problema asta la Z10XEP.
Problema poate sa iti apara si fara sa dai jos chiulasa.
Segmentul de ungere e facut din 3 bucati (cauta pe net poze, o sa intelegi ce zic). Partea nasoala e ca se lipesc intre ele. E o problema care nu tie doar de Z16SE, eu am avut problema asta la Z10XEP.
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
M-am referit aici si la patania colegului "mafiozzo" care spunea ca inainte de a schimba simeringurile nu consuma asa mult ulei, desi se vedea din poza ca simeringurile erau uzate foarte mult si curgea uleiul in cilindri intr-o veselie, iar dupa inlocuire consuma mai mult (umblase intre timp si la supape). Despre segmenti cred ca sunt cam cum erau cei de dacie din 3 bucati, doua plate si ceva ca un arc intre ei. Mai spunea cineva ca la z16se ca nu are ghiduri pentru ca sunt frezate direct in chiulasa. Eu parca nu as crede asa ceva pentru ca materialul chiulasei (aluminiu) este moale nu rezista la atata lucru mecanic.