- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am scapat de palpait. Dupa ce am adus uleiul la nivelul corect (era peste maxim, precum am zis) am facut 1000 de km de sarbatori si nu s-a mai aprins. Nu mai tin uleiul in motor mai mult de 8000 de km de acum. GM 5W30 dupa 12500 de km era ca apa... si mai scrie si longlife pe el. Una peste alta mi-a reaparut problema cu pornirea grea la cald. ma dispera masinuta asta.
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Iacata ca nu au apucat sa treaca 2 luni si 3000 de km si iar imi palpaie becul la presiune. Adineauri i-am facut un test de presiune la cald cu manometrul si este rau: intre 0.5 si 0.9 la relanti si undeva in jurul lui 2.0 la 2500 de rotatii. Posibile cauze:
1. ulei contaminat (am dpf si nu am remarcat vreodata sa isi faca regenerare, asa ca daca am oprit motorl in timpul ei, motorina e in baie). totusi nivelul este corect.
2. sorbul pompei de ulei infundat
3. pompa defecta
4. imi bate lantul la distributie, colegul @scorpio zicea ca sigur scapa presiune pe la intinzator
5. uzura la palier
Primele 3 mai sunt cum mai sunt. Nu stiu ce sa zic de 4, este posibil? Daca e 5 am pus-o, dar cum imi dau seama?
1. ulei contaminat (am dpf si nu am remarcat vreodata sa isi faca regenerare, asa ca daca am oprit motorl in timpul ei, motorina e in baie). totusi nivelul este corect.
2. sorbul pompei de ulei infundat
3. pompa defecta
4. imi bate lantul la distributie, colegul @scorpio zicea ca sigur scapa presiune pe la intinzator
5. uzura la palier
Primele 3 mai sunt cum mai sunt. Nu stiu ce sa zic de 4, este posibil? Daca e 5 am pus-o, dar cum imi dau seama?
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
baga-i un aditiv in ulei hydraulic valve lifter de la WYNN,S daca ai loc de 325ml sau il pui la schimb nou mergi cu el minim 2000km apoi schimbi uleiul dupa care incearca MOBIL 1 5W40 ESP formula ORIGINAL Made in USA cauti pe google --- mobil1 made in usa --selectezi romana si gasesti importatorul din ardeal
daca motorul e uzat (multikm) tot acolo gasesti MOBIL 1 10W40 (bun pt motoare mai uzate cu presiune mica )
daca motorul e uzat (multikm) tot acolo gasesti MOBIL 1 10W40 (bun pt motoare mai uzate cu presiune mica )
- george_2785
- *
- 3 mesaje
- din 22 Sep 2013
- Astra 2004 Z17DTL
- Vaslui
george_2785
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2013
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Bunã ziua tuturor.
Aveam un motor Z13DT pentru Opel Corsa. Între timp, l-am schimbat (avea blocul motor ruginit - intrase apã pe la injectoare). În trecut, mi se aprindea becul galben de presiune scãzutã/nivel scãzut ulei.
Cu ”noul” motor montat, îmi face exact același simptom: dupã 10 km de mers, apare beculețul galben și rãmâne aprins pânã când opresc motorul și îl las sã se rãceascã (1-2 ore). Am pus ulei 5w40, Castrol Magnatec, 3,2 litri.... Nu curge pe nicãieri.
Și culmea e cã pe jojã e între MIN și MAX. Presiunea de ulei se poate mãsura cu Op-Com sau trebuie sã mã leg neapãrat cu un manometru în locul senzorului de nivel.
Mulțumesc anticipat pentru eventualele pãreri.
Aveam un motor Z13DT pentru Opel Corsa. Între timp, l-am schimbat (avea blocul motor ruginit - intrase apã pe la injectoare). În trecut, mi se aprindea becul galben de presiune scãzutã/nivel scãzut ulei.
Cu ”noul” motor montat, îmi face exact același simptom: dupã 10 km de mers, apare beculețul galben și rãmâne aprins pânã când opresc motorul și îl las sã se rãceascã (1-2 ore). Am pus ulei 5w40, Castrol Magnatec, 3,2 litri.... Nu curge pe nicãieri.
Și culmea e cã pe jojã e între MIN și MAX. Presiunea de ulei se poate mãsura cu Op-Com sau trebuie sã mã leg neapãrat cu un manometru în locul senzorului de nivel.
Mulțumesc anticipat pentru eventualele pãreri.
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
opcom-ul iti indica daca presiunea este ok sau nu, dar nu iti da valori concrete. ramane varianta manometru care e destul de simpla: desfiletezi senzorul de presiune a uleiului (e in partea de sus, in chiuloasa, in dreapta cum te uiti din fata spre masina) si infiletezi mufa manometrului inloc. operatiunea trebuie sa o faci cu motorul cald, altfel nu prea are valoare; la relanti trebuie sa ai minim 1.4 bari din cate imi amintesc.
becul galben indica nivelul uleiului scazut, nu presiunea mica. poate e defect senzorul de nivel de pe baia de ulei...
daca nu curge ulei pe nicaieri si totusi e la jumate pe joja, stiind ca ai bagat 3.2 litri, poate iti papa ulei motorul => segmenti uzati.
becul galben indica nivelul uleiului scazut, nu presiunea mica. poate e defect senzorul de nivel de pe baia de ulei...
daca nu curge ulei pe nicaieri si totusi e la jumate pe joja, stiind ca ai bagat 3.2 litri, poate iti papa ulei motorul => segmenti uzati.
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am fost la service cu mașinuța mea sã remediez problema apariției martorului de culoare galbenã ”nivel scãzut ulei”. Precizez cã la același service am schimbat un motor (de pe Fiat Doblo 1.3 pe Corsa mea) acum o lunã. Problema era cã dupã fix 10-11 km, se aprindea acest martor, deși joja îmi arãta prezența uleiului la liniuța de MAX.
Ei bine, dupã ce am ridicat-o pe elevator, mare mi-a fost mirarea când am vãzut senzorul ”agãțat” cu colier nemontat nicãieri (atârna liber). Bine bã bãieți, mãcar puteați sã-mi ziceți cã ați lãsat senzorul atârnat... Acel motor de pe Doblo avea baie de ulei fãrã senzor nivel ulei.
Caut repede o baie de ulei cu senzor și o montez în locul celei vechi (și-așa acea baie era toatã zgâriatã, deformatã). Cu ocazia asta am vãzut și sorbul de ulei (care era curat, sita era curatã), am verificat jocul bielelor (joc axial), totul era lubrifiat și în ordine. NUMAI CÃ pentru a da baia de ulei jos trebuie sã demontezi: catalizatorul, iar ca sã dai jos catalizatorul ai un acces tâmpit rãu de tot la șuruburile prinderii lui cu turbina. Și ca sã ai totuși acces, dai jos și schimbãtorul de cãldurã, filtrul de ulei și gâtul de alimentare cu ulei. 5 ore și 150 ron ca sã desfaci și sã pui la loc o baie de ulei.
Acum pot circula liniștit, nu mi se mai aprinde niciun beculeț pe bord... Bãieții de la service mi-au zis cã ”degeaba te-ai speriat”, dar ca șofer am dreptul sã-mi pun probleme: ”de ce se aprinde martorul x?”, nu?
E normal ca atunci când desfaci filtrul de ulei ca uleiul sã rãmânã în suportul filtrului? Nu trebuie ca el sã se ducã în baie? La mine era blocat, dar am apãsat cu o șurubelnițã și abia apoi a coborât în baie...
SFAT: când vã apare becul galben nivel scãzut ulei, confruntați cu nivelul arãtat pe jojã. Credeți pe cuvânt joja și ignorați, eventual schimbați senzorul de nivel scãzut ulei.
Ei bine, dupã ce am ridicat-o pe elevator, mare mi-a fost mirarea când am vãzut senzorul ”agãțat” cu colier nemontat nicãieri (atârna liber). Bine bã bãieți, mãcar puteați sã-mi ziceți cã ați lãsat senzorul atârnat... Acel motor de pe Doblo avea baie de ulei fãrã senzor nivel ulei.
Caut repede o baie de ulei cu senzor și o montez în locul celei vechi (și-așa acea baie era toatã zgâriatã, deformatã). Cu ocazia asta am vãzut și sorbul de ulei (care era curat, sita era curatã), am verificat jocul bielelor (joc axial), totul era lubrifiat și în ordine. NUMAI CÃ pentru a da baia de ulei jos trebuie sã demontezi: catalizatorul, iar ca sã dai jos catalizatorul ai un acces tâmpit rãu de tot la șuruburile prinderii lui cu turbina. Și ca sã ai totuși acces, dai jos și schimbãtorul de cãldurã, filtrul de ulei și gâtul de alimentare cu ulei. 5 ore și 150 ron ca sã desfaci și sã pui la loc o baie de ulei.
Acum pot circula liniștit, nu mi se mai aprinde niciun beculeț pe bord... Bãieții de la service mi-au zis cã ”degeaba te-ai speriat”, dar ca șofer am dreptul sã-mi pun probleme: ”de ce se aprinde martorul x?”, nu?
E normal ca atunci când desfaci filtrul de ulei ca uleiul sã rãmânã în suportul filtrului? Nu trebuie ca el sã se ducã în baie? La mine era blocat, dar am apãsat cu o șurubelnițã și abia apoi a coborât în baie...
SFAT: când vã apare becul galben nivel scãzut ulei, confruntați cu nivelul arãtat pe jojã. Credeți pe cuvânt joja și ignorați, eventual schimbați senzorul de nivel scãzut ulei.
- tonypsg
- ****
- 1,461 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,461
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 538 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 538
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 538 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 538
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 538 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 538
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- stancu_rad
- *
- 17 mesaje
- din 30 Jul 2010
- Astra 2006 z17dtl
- Calarasi
stancu_rad
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2006 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2010
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat