- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- ZRM
- **
- 320 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1996 x20xev
- Bucuresti
ZRM
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut, sunt doua modele de pompa, una care vine montata pe caseta de directie si una care vine montata in fata drepta sub filtru de aer, mai exact intre aripa si contraaripa, nu conteaza ca montezi o pompa luata de pe o masina de Anglia sau de Europa conteaza sa pui modelul care-ti trebuie tie.
Verifica si siguranta daca este buna, releul si firele.
PS Pompa nu trebuie reprogramata cu tech 2 sau altceva, se monteaza se pune ulei, VERDE nu ROSU pt ca este o pompa electrohidraulica, se porneste motorul si se vireaza rotile stanga si dreapta maxim pt a se aerisi instalatia de servodirectie.
Bafta
Verifica si siguranta daca este buna, releul si firele.
PS Pompa nu trebuie reprogramata cu tech 2 sau altceva, se monteaza se pune ulei, VERDE nu ROSU pt ca este o pompa electrohidraulica, se porneste motorul si se vireaza rotile stanga si dreapta maxim pt a se aerisi instalatia de servodirectie.
Bafta
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
- ZRM
- **
- 320 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1996 x20xev
- Bucuresti
ZRM
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Nu cred ca se potrivesc cele de pe astra h, dar se poate verifica prin comparatie, iar in ceea ce priveste verificarea firelor, si a releului si sigurantei, acestea sunt primele care se verifica fiind mai ieftin de inlocuit daca este cazul, abia dupa aceea poti considera ca pompa este defecta si trebuie inlocuita.
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
cristig89- Suspendat
- 122 mesaje
- din 07 Oct 2009
- Vectra 2004 Y22DTR
- Satu Mare
cristig89- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
sal. pana la urma pompa chiar este defecta. aceea de pe 1.9 nu se potrivea deoarece era modelul de pe caseta de directie iar acum am gasit una tot de pe o vectra cu volan pe dreapta dar modelul care vine sub filtru de aer. aceasta din urma are un fir in plus(cred ca cel de la nivel) dar sper sa se potriveasca ca inca nu am pus-o sus. o sa revin cu rezolvarea. mersi de ajutor
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
Sal. Pana la urma pompa era buna. Era doar cablul de alimentare. Multumita mecanicilor Ft specializati am umblat 2 sapt prin servisuri si am fost aproape de a cumpara o pompa servo care e destul de costisitoare iar problema era de la un c...t de cablu pe care l-am schimbat in curte. Mersi de sfaturi si salutari tuturor
- ZRM
- **
- 320 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1996 x20xev
- Bucuresti
ZRM
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- lunguviorel
- *
- 10 mesaje
- din 21 Jan 2013
- Vectra 2004 z18xe
- Vaslui
lunguviorel
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2004 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2013
- Mesaj Privat
Buna baieti si buna ziua ZRM(vad ca te pricepi).Am Vectra c din 2004 , 225.000 la bord benzina si de trei zile se vireaza mai greu .Am fost la mecanic ,urcat pe elevator-nu curge nimic-,ulei are,alternatorul incarca 14,2 sau 14,5 .M-a speriat cu pretul la popma. Pompa se aude cand bâzâie la rotire.Nu stiu daca ar fi chiar pompa sau altceva. Nu am verificat releu,cablu,siguranta.
Un meserias spune sa nu fie blocate pistonase din caseta de directie. Pana fac rost de bani pot circula cu ea vreo 5000 km?Multumesc
Un meserias spune sa nu fie blocate pistonase din caseta de directie. Pana fac rost de bani pot circula cu ea vreo 5000 km?Multumesc
- Muntean Liviu Ioan
- OP
- 8 mesaje
- din 25 Jun 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Sibiu
Muntean Liviu Ioan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
dandanny
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salut. Am citit cam tot ce am gasit referitor la necesitatea de a programa (sau nu!) o pompa ZF. Am gasit inclusiv informatia ca pur si simplu s-a inlocuit pompa defecta cu alta in stare mai buna (era sh) si a functionat fara sa i se mai faca vreo programare. Care e varianta reala? Eventuala programare se poate face doar cu Tech2 sau se poate rezolva si cu op-com?
Simptomele sunt:
1. intarirea progresiva a directiei Spun progresiva pentru ca asta s-a intamplat putin cate putin, cred ca de-a lungul unui an intreg astfel ca aproape am crezut ca as cauta singur nod in papura atunci cand am sesizat ca, pe loc, cu motorul pornit, trageam de volan ca la batrana Dacie. Ziceam ca mi se pare dar parerea mi-a fost confirmata oarecum de mecanicul care mi-a schimbat distributia.
2. incarcarea este buna 13.9-14.2V (la a treia reparatie in trei ani)
3. Nu exista niciun fel de pierderi de lichid din instalatia de servo
4. Turatia pompei este cam 2800 rpm, curent absorbit de pompa cu volanul nemiscat 3-4A, cu volanul actionat urca pana pe la 13A
O parere? Un sfat?
Simptomele sunt:
1. intarirea progresiva a directiei Spun progresiva pentru ca asta s-a intamplat putin cate putin, cred ca de-a lungul unui an intreg astfel ca aproape am crezut ca as cauta singur nod in papura atunci cand am sesizat ca, pe loc, cu motorul pornit, trageam de volan ca la batrana Dacie. Ziceam ca mi se pare dar parerea mi-a fost confirmata oarecum de mecanicul care mi-a schimbat distributia.
2. incarcarea este buna 13.9-14.2V (la a treia reparatie in trei ani)
3. Nu exista niciun fel de pierderi de lichid din instalatia de servo
4. Turatia pompei este cam 2800 rpm, curent absorbit de pompa cu volanul nemiscat 3-4A, cu volanul actionat urca pana pe la 13A
O parere? Un sfat?
dandanny
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2009
- Mesaj Privat
Pentru inceput o corectie: curentul absorbit cu volanul la max. stanga sau dreapta era de fapt 45A iar 13A era cand volanul era rotit cam 90-100de grade si o completare: Astra H, Z17DTH
In al doilea rand am schimbat pompa.
Am pus una sh. Mi-a luat 2.5 ore de zgariat pe maini, tarat pe sub masina, umplut de praf si de ulei dar. cand am pornit motorul si am tras de volan, am avut impresia ca sunt in alta masina. Nu se aude nici un sunet ciudat, nu curge pe nicaieri iar volanul il pot misca cu degetul mic cand stau pe loc iar in mers se simte cum se "intareste" usor pe masura ce viteza creste asa cum este normal.
Acum curentul absorbit de pompa cu volanul nemiscat 5A, cu volanul actionat la max urca pana pe la 55A adica exact valorile pe care le-am gasit parca in TIS.
Mi-a dat totusi o eroare cum ca servodirectia nu ar comunica cu ECU (cred ca asa era), am sters-o cu op-com si nu a mai aparut.
Asta ar fi toata programarea sau mai e nevoie de altceva mai destept?
In al doilea rand am schimbat pompa.
Am pus una sh. Mi-a luat 2.5 ore de zgariat pe maini, tarat pe sub masina, umplut de praf si de ulei dar. cand am pornit motorul si am tras de volan, am avut impresia ca sunt in alta masina. Nu se aude nici un sunet ciudat, nu curge pe nicaieri iar volanul il pot misca cu degetul mic cand stau pe loc iar in mers se simte cum se "intareste" usor pe masura ce viteza creste asa cum este normal.
Acum curentul absorbit de pompa cu volanul nemiscat 5A, cu volanul actionat la max urca pana pe la 55A adica exact valorile pe care le-am gasit parca in TIS.
Mi-a dat totusi o eroare cum ca servodirectia nu ar comunica cu ECU (cred ca asa era), am sters-o cu op-com si nu a mai aparut.
Asta ar fi toata programarea sau mai e nevoie de altceva mai destept?
Anak1n
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare oameni buni,
Am un Signum din 2004, 2.0 DTI, am mai postat si la alt subiect, dar vad ca aici vorbiti de directie. Cand misc de volan, se aude un zgomot ciudat (un harscait ca si cum se misca ceva pe o teava). Am cautat bidonasul cu ulei pentru servo, si n-am reusit sa dau de el, ca sa verific daca este ceva in neregula cu el.
Ma poate ajuta cineva, sa-mi spuna unde gasesc acest rezervor, sau cineva care sa mai intalnit cu aceasta problema (harscaitul), de la ce o fi?
Multumesc
Am un Signum din 2004, 2.0 DTI, am mai postat si la alt subiect, dar vad ca aici vorbiti de directie. Cand misc de volan, se aude un zgomot ciudat (un harscait ca si cum se misca ceva pe o teava). Am cautat bidonasul cu ulei pentru servo, si n-am reusit sa dau de el, ca sa verific daca este ceva in neregula cu el.
Ma poate ajuta cineva, sa-mi spuna unde gasesc acest rezervor, sau cineva care sa mai intalnit cu aceasta problema (harscaitul), de la ce o fi?
Multumesc