- Georgescu Cristian
- OP
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
Nu ºtiu dacã piesa se numeºte chiar ca-n titlu, dar e axul care susþine ventilatorul.
Aºa aratã la motorul 2.0 benzinã.
Se pare cã în magazin n-o mai gãsesc ºi rulmentii sund duºi.
ªtie cineva ce cote au rulmenþii, bãnuiesc cã se pot înlocui doar ei. Ce-am distins eu sã citesc pe cel care se vede: INA, un 13, ºi un 203. Am mãsurat aproximativ ºi au la ext. 38 ºi int. 23 mm.
În altã ordine de idei, ºtie cineva dacã am loc între acest ax ºi radiator (100 mm) sã montez un electroventilator? Am radiator cu suporþi de prindere ºi termocontact.
Aºa aratã la motorul 2.0 benzinã.
Se pare cã în magazin n-o mai gãsesc ºi rulmentii sund duºi.
ªtie cineva ce cote au rulmenþii, bãnuiesc cã se pot înlocui doar ei. Ce-am distins eu sã citesc pe cel care se vede: INA, un 13, ºi un 203. Am mãsurat aproximativ ºi au la ext. 38 ºi int. 23 mm.
În altã ordine de idei, ºtie cineva dacã am loc între acest ax ºi radiator (100 mm) sã montez un electroventilator? Am radiator cu suporþi de prindere ºi termocontact.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Georgescu Cristian
- OP
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am deja electroventilatorul (mulþumesc colegului Dany) ºi studiind problem am constatat cã s-ar putea renunþa de tot la piesa în cauzã, deci ºi la fulia de pe ea, ºi înlocuiesc cureaua alternator- ventilator cu una mai micã, numai pe alternator ºi astfel obþin spaþiu mai mult ºi nici nu mai trebuie sã învârt rulmenþii degeaba. Oare o fi bine aºa?
Altã problemã ar fi cã mufa de la electroventilator e cu doi pini ºi cea de la termocontact cu trei. ªtie cineva cum sã fac legãturile, sau o iau pe bâjbâite ?
Vã mulþumesc ºi vã salut !
Altã problemã ar fi cã mufa de la electroventilator e cu doi pini ºi cea de la termocontact cu trei. ªtie cineva cum sã fac legãturile, sau o iau pe bâjbâite ?
Vã mulþumesc ºi vã salut !
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Stai putin sa inteleg ... masina avea ventilator antrenat de curea si vasco? Atunci de unde termocontactul? E normal ca mufa ventilatorului sa fie cu doi pini (asa e la toate). Termocontactul (termocupla) unde e montat? Asa a fost de fabrica sau l-ai pus ulterior. Mai bine da-mi un telefon cand ai timp sa ma lamuresc (la mine nu e problema de ora).
- bozo
- **
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2012
- Frontera 1996 x20se
- Bucuresti
bozo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Georgescu Cristian
- OP
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Georgescu Cristian
- OP
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Acum m-am lamurit, deci nu exista instalatie electrica pentru electroventilator ...
O sa ma uit la mine si o sa-ti transmit cum se leaga. Oricum, prin termocupla se trece doar comanda, forta catre electroventilator se face printr-un releu (si o siguranta, bineinteles). Se foloseste doar prima treapta a termocuplei.
Era bine daca am fi avut o mufa pentru termocupla (din dezmembrari).
O sa ma uit la mine si o sa-ti transmit cum se leaga. Oricum, prin termocupla se trece doar comanda, forta catre electroventilator se face printr-un releu (si o siguranta, bineinteles). Se foloseste doar prima treapta a termocuplei.
Era bine daca am fi avut o mufa pentru termocupla (din dezmembrari).
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Asa e,ai dreptate,nu bausem nimic si de asta nu am vazut bine vascul de pe elice...Acum mi-am revenit!
M-a indus in eroare lipsa difuzorului.La mine e tot cam asa,numai ca e antrenat totul de o singura curea,nu de 2.Vascul e tot pe elice.
Uite-o aici fara elice si difuzor.
PS 1-La tine cred inca o data ca marea problema e lipsa difuzorului.
PS 2-masina ta nu a fost lovita,ce mi-ai aratat pe lonjeron e o intaritura pe care o au toate.
M-a indus in eroare lipsa difuzorului.La mine e tot cam asa,numai ca e antrenat totul de o singura curea,nu de 2.Vascul e tot pe elice.
Uite-o aici fara elice si difuzor.
PS 1-La tine cred inca o data ca marea problema e lipsa difuzorului.
PS 2-masina ta nu a fost lovita,ce mi-ai aratat pe lonjeron e o intaritura pe care o au toate.
- Georgescu Cristian
- OP
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
stelea a scris:Acum m-am lamurit, deci nu exista instalatie electrica pentru electroventilator ...
O sa ma uit la mine si o sa-ti transmit cum se leaga. Oricum, prin termocupla se trece doar comanda, forta catre electroventilator se face printr-un releu (si o siguranta, bineinteles). Se foloseste doar prima treapta a termocuplei.
Era bine daca am fi avut o mufa pentru termocupla (din dezmembrari).
O sa ma uit la mine si o sa-ti transmit cum se leaga. Oricum, prin termocupla se trece doar comanda, forta catre electroventilator se face printr-un releu (si o siguranta, bineinteles). Se foloseste doar prima treapta a termocuplei.
Era bine daca am fi avut o mufa pentru termocupla (din dezmembrari).
Instalaþia o fac eu: releu de 40A, siguranþã de 20, conductor de 3 mm ptr. elv., buton în bord legat în paralel cu termocontactul ptr. orice eventuialitate. Dacã aº ºti care sunt pinii ptr. prima treaptã, aº scãpa de migala de a încãlzii motorul ºi a tot proba cu becul. Legãturile le fac direct cu papuci în mufã. Sper sã-mi iasã
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- bozo
- **
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2012
- Frontera 1996 x20se
- Bucuresti
bozo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2012
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Georgescu Cristian
- OP
- 174 mesaje
- din 03 Oct 2012
- Frontera 1993 C20NE
- Buzau
Georgescu Cristian
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Buzau
- Masina: Frontera 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
Mulþam mult la toþi, acum am toate datele, mã iau de treabã. Nu m-a dus capu la treaba cu bricheta, oricum trebuie sã probez termocontactul dacã funcþioneazã. În legãturã cu tensiunea de comandã: logica sã nu fie permanentã, am mai vãzut pe forumuri, cã ar fi sã nu-þi rãmânã cuplatã accidental ºi sã te lase fãrã baterie, dar eu am vãzut la multe maºini cã elv.-ul mai funcþioneazã ºi dupã ce se opreºte motorul, deci dupã ce tai contactul, ori eu dacã leg comanda prin contact ºi opresc motorul imediat dupã o "forjã", nu se va supraâncãlzi dupã oprire? Ce pãrere aveþi?
- bozo
- **
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2012
- Frontera 1996 x20se
- Bucuresti
bozo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2012
- Mesaj Privat
Ba da, trebuie sa mearga si dupa ce opresti motorul. Cea mai buna legatura electrica e cum ti-am explicat eu. Si legaturile din fabrica mai au curent pe ele dupa ce iei contactul.
Daca nu te pricepi totusi apeleaza la un electrician, ca e pericol sa ia masina foc (nu ca nu ar fi cazuri cand a luat chiar din cauza electricianului...)
Daca nu te pricepi totusi apeleaza la un electrician, ca e pericol sa ia masina foc (nu ca nu ar fi cazuri cand a luat chiar din cauza electricianului...)
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat